Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 196 EersteEerste ... 715161718192767117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #161
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik snap er ook niet veel van Ik stel me er altijd op in dat ik minimaal 9 uur in een vliegende bus zit. Alles wat er extra is aan comfort is mooi meegenomen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #162
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Deze twee posts snap ik even niet. Aan de ene kant geef je Arke de schuld dat ze maar één keer een maaltijd serveren op 10 uur vliegen en aan de andere kant had je dat van te voren al gelezen en had je genoeg eten en drinken bij je... ??? Dan kun je Arke daar de schuld toch niet van geven?

    Wat ik al zei, bij elke vliegmaatschappij serveren ze het eten vrijwel direct na het opstijgen (en andere vliegmaatschappijen dan Arke serveren dus vaak net voor het landen ook nog een snack of een broodje, maar geen volledige maaltijd inderdaad). Dus wat dat betreft had je toch genoeg aan jouw eigen meegenomen broodjes? Je wist het immers van te voren. Dus ik snap 'de klacht' niet zo...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    bij arke fly (arme fly klasse :wink: ) krijg je 1 maaltijd en verder niets op water na dan. en over 10 uur echt vliegen als je niet naar miami gaat is de verdeling ongelukkig.

    bij andere maatschappijen krijg je dus meer eten. dat is dus wel een verschil !!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    ik eigenwijs lichaam hebben, maar die 1 keer eten is niet zo erg, mijn hele handbagage zat vol met broodjes. ik had op de papieren van arkefly gelezen dat zelf maar 1 keer met drank zou komen , dus ik met lege flesjes door de scan om ze daarna te vullen, maar zo waar het water was aanwezig bij arkefly ( toch nog iets positiefs )
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  3. Top | #163
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Moet wel zeggen dat ik het met je eens ben met je laatste post SpaceAce.

    Huilende kinderen zijn inderdaad vervelend. Je doet er weinig aan, zeker met opstijgen&landen(denk eens aan de druk die je op je oren krijgt, bij een klein kind kan je er echt weinig tegen doen).

    Voor mij is het de 1e keer naar Amerika, 1x met ze naar Tunesië gevlogen met Arkefly, had geen maaltijd op de vlucht naar Tunesië, wel alleen bij stijgen&landen huilende kinderen, niet hele vlucht gelukkig. Dus qua eten moet ik echt van anderen uit gaan en zelf maar bepalen of het klopt of niet kom ik dan vanzelf wel achter. En is dus zo te lezen handig om leeg flesje in mijn tas te hebben en wat extra te eten.

  4. Top | #164
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    20

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Deze twee posts snap ik even niet. Aan de ene kant geef je Arke de schuld dat ze maar één keer een maaltijd serveren op 10 uur vliegen en aan de andere kant had je dat van te voren al gelezen en had je genoeg eten en drinken bij je... ??? Dan kun je Arke daar de schuld toch niet van geven?

    Wat ik al zei, bij elke vliegmaatschappij serveren ze het eten vrijwel direct na het opstijgen (en andere vliegmaatschappijen dan Arke serveren dus vaak net voor het landen ook nog een snack of een broodje, maar geen volledige maaltijd inderdaad). Dus wat dat betreft had je toch genoeg aan jouw eigen meegenomen broodjes? Je wist het immers van te voren. Dus ik snap 'de klacht' niet zo...
    misschien schrijf ik het allemaal een beetje ongelukkig op, sta ik over het algemeen wel bekend om. ook hier haal ik de heen en terug weg door elkaar. voor mij logisch omdat ik het verschil wel zie , maar voor een ander onlogisch lezen.

    op heen weg was het eten al om 15:00 hollandse tijd, dat vond ik vroeg ik had omdat ze toch maar 1 maaltijd serveren dat wat later gehoopt. maar wij zowel op heen als terug weg onze handbagage volgeprompt met broodjes daar wij ook na het vliegen nog niet thuis zijn.

    op heen weg had ik nog geen honger maar toch maar wat gegeten. wat ik verder arkefly op viel is dat ze dus aangeven we hebben keuze menu , maar al aan begin zeggen niet voor iedereen. doe dat dan niet. geef iedereen dezelfde maaltijd. betaal je wat bij krijg je keuze logisch.

    wat viel me verder op bij arkefly het niet goed regelen van vanalles en nog wat , vraag je gelijk om dekens en kussen op heen weg heb je die. krijg je pas na 4 uur kou is het op , dit weer in tegenstelling met de nachtvlucht terug keurig voor ieder een deken met kussen. kijk dat vind ik onlogisch, dat vliegtuig vliegt op 10.000 meter zowel heen als terug temperatuur hetzelfde.

    op heen weg hadden wij er al op gerekend dat het herrie was de zon ging nooit onder. de terug reis staat bekend als nachtvlucht. de lichten gaan ook uit.

    vanuit arke krijg je voor je vliegt een heel pakket papieren mee. ik vind dat dat ook een vel bij had gekund hoe kids voor te bereiden op lange vluchten en nachtvluchten. er zijn middelen ook voor kinderen. ik mag mijn slaappillen niet aan zo'n huilend tierend rotjong geven alhoewel het net m en m 's zijn mooi geel en rond met letter erop

    persoonlijk hou ik ook rekening met mensen en kids in vliegtuig, 12 uur herrie als het licht is oke, helaas mocht de 12 uur rust in de nachtvlucht geen waarheid worden, maar ouders die dan ook nergens rekening mee houden is toppunt. 300 mensen moeten maar begrip op brengen. ik reis al niet in kinder vacanties en wel om deze reden. maar ja die onder 2 zijn nog gil bevoegd.

    zoals ik eerder al schreef het maakt dus niet uit waar je zat bij arkefly ook in de luxe klasse hadden ieder zijn eigen ROTJONG, daarom liep ik ook door het gehele vliegtuig nergens rust.

    ARKE beloond ouders het huilend jong dus wel als ze onvoorbereid instappen, maar ja dan is het al te laat. een extra maaltijd of gratis plezier scherm daar heeft een niet naar ouders kid van onder de 2 eigenlijk niets aan. ook het rondrennen is totaal verkeerd worden ze echt niet stil van.

    maar voordat ik hele verhalen ga ophangen, ik had op rust gehoopt zeker op nachtvlucht en het valt mee zwaar tegen dat arkefly die dat elke week toch 2 keer doet niet meer ervaring heeft , hoe clienten met kids onder 2 te begeleiden en bij boeking aangeven dat het een nachtvlucht is en hoe moeilijk dat is voor kids. je heb namelijk ook mensen zoals ik , die graag zo'n gillend strontje wel willen smoren hoor.

    specifiek voor arke zal het wel niet zijn, maar dit mijn eerste nachtvlucht zijn , volgende keer andere maatschappij en maar weer begrip opbrengen voor ( zoals mijn ouders altijd zeiden , het ongedierte wat nachts leeft en overdag slaap en je dan geen herrie mag maken, want je begrijpt toch wel dat hij slaap nodig heeft ) het is toch maar jong kid gegil.

    er komt misschien een tijd dat je net als niet roken op vlucht een lampje krijgt ( blink) GEEN GEGIL prop in mond , slaappil in en niet rennen !!!

  5. Top | #165
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    misschien schrijf ik het allemaal een beetje ongelukkig op, sta ik over het algemeen wel bekend om.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    wat ik verder arkefly op viel is dat ze dus aangeven we hebben keuze menu , maar al aan begin zeggen niet voor iedereen. doe dat dan niet. geef iedereen dezelfde maaltijd. betaal je wat bij krijg je keuze logisch.
    Hmz, dan heb je wellicht deze heen- en terugvlucht pech gehad. Wij hebben op onze alle Arke vluchten steeds de keuze gehad tussen vlees en pasta.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #166
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Duikkie, ik neem aan dat je zelf geen kinderen hebt en anders nooit met jonge kinderen hebt gevlogen.

    Zelf ben ik trots vader van 2 kinderen waarbij we met de eerste vanaf zijn 3e jaar geregeld vliegen en met de tweede al vanaf 7 maanden in het vliegtuig zijn gestapt, hieronder ook lange vluchten naar Amerika.

    Over het algemeen kunnen wij de kinderen stil houden op de vluchten door met ze bezig te zijn en ze bezig te houden, echter is dit niet altijd de juiste remedie om kinderen stil te houden/krijgen.

    De dochter van een bevriend stel heeft erg last van het opstijgen en landen en gilt het dan echt uit van de oorpijn die ze heeft, ook airplugs in haar oren helpen hier niet voldoende tegen. Dit is dus iets waar je niets tegen kan doen en het moet accepteren als ouder.

    Onze jongste heeft toen hij 7 maanden was op de heen vlucht naar Florida zich perfect vermaakt en ook nog een deel geslapen, op de terugweg was hij oververmoeid en begon hij te huilen en gillen ondanks alles wat wij zelf deden. Gelukkig hebben we hem na ca. 30 minuten toch stil gekregen en uiteindelijk in slaap. Ook hier sta je als ouder op een gegeven moment machteloos en voelen de meeste ouders zich heel erg opgelaten.

    Wij merkten overigens dat de meeste mensen toch begrip hebben als ze zien dat je alles probeert om je kind te laten stoppen met huilen, echter mis ik in jouw verhaal alle begrip voor andere mensen waar jij je blijkbaar erg aan stoort.

    Het meest frappante vind ik dan nog dat ik lees dat jij lekker bent gaan rondstappen in het vliegtuig waardoor je zeer waarschijnlijk ook vele mensen zelf hebt geïrriteerd zonder het door te hebben. Mijn grootste ergernis in vliegtuigen is nml. niet een gillend of huilend kind maar volwassenen die hun draai niet kunnen vinden in hun stoel en dan maar zeer irritant heen en weer gaan lopen waarbij ze herhaaldelijk tegen mijn stoel of arm aanlopen omdat de gangpaden erg smal zijn.

    Overigens accepteer ik dat gewoon omdat ieder mens nu eenmaal anders is en je het in het vliegtuig toch met elkaar zal moeten doen. Ook zorgt het irriteren aan anderen er voor dat ik niet uitrust tijdens het vliegen en dat de vlucht daardoor alleen maar langer lijkt te duren.

    Het is jammer dat je als volwassenen dit dan niet kan accepteren en dan op het forum zo'n afschuwelijke samenvatting neerzet waaruit alleen maar blijkt hoe jezelf in elkaar steekt. Ik denk dat je toch echt eens bij jezelf te raden moet gaan of je überhaupt nog een keer gaat vliegen in een toestel waar ook andere mensen en kinderen in mee vliegen.


  7. Top | #167
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    20

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    ben dan ook nog steeds opzoek naar een maatschappij die eens wilt vliegen zonder kids, ik zit niet zo aan datums vast. dus als een maatschappij nu eens 1 op de 10 vluchten zegt alleen voor mensen die rustig willen vliegen, soort stilte coupe maar dan voor vliegtuig, ga ik die zeker nemen. nu kan je zeggen zakelijk vliegen , maar of dat echt ook voor je 600 euro meer stil is ???

    verder zijn er genoeg mensen van het soort zonder kids , en inderdaad meestal moet je maar begrip hebben, maar andersom zou ook wel eens leuk zijn niet.

    maar weet nu ook weer zelfs op een nachtvlucht is geen rust te vinden.

    even tussen twee haakjes ( ik ben even in heel het vliegtuig gaan kijken of upgraden zin had ) , verder slaappil ingenomen helaas niet sterk genoeg voor rond gillend jong die in je oor gilt wat doet die man daar (PROBEREN TE SLAPEN )

    verder vind ik het jammer dat arke me niet heeft voorgelicht dat ook op nachtvluchten kids ontzettend kunnen gillen. stom van mij om aan te nemen dat ook jonge kids gaan slapen als het buiten pik donker is.

    aan de andere kan zag ik ook in arke papieren niets over kids en lange vluchten. ik had rust verwacht helaas. ik kende geen nachtvluchten ik reis meestal naar zuiden en niet oost. kids, overdag , gillen allemaal bekend.
    nu kids nacht gillen ook.

  8. Top | #168
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @ jverwijderd.
    Ik wil hier toch graag enige nuance en kanttekeningen bij plaatsen.

    Allereerst ik behoor tot het oude ijzer en heb vast geen moderne ideeën maar wij zouden er toch behoorlijke vraagtekens bij plaatsen of je een kind dat niet eens KAN beseffen wat hem overkomt in een situatie moet brengen dat hij moet huilen van oververmoeidheid, oorpijn of andere ongemakken. Nogmaals rust,reinheid en regelmaat is alleen maar ten voordele van kleine kinderen.

    Ik begrijp ten volle dat ouders graag op vakantie gaan maar moet dat dan ten koste van je eigen kinderen en op de allerlaatste plaats ten koste van anderen?
    En ja ik heb ook kinderen maar hun comfort,rust en gezondheid hebben altijd geprevaleerd boven onze wensen.
    Laatst gewijzigd door Tinkerbell; 17-11-11 om 22:11.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  9. Top | #169
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    Aan de andere kan zag ik ook in arke papieren niets over kids en lange vluchten. ik had rust verwacht helaas. ik kende geen nachtvluchten ik reis meestal naar zuiden en niet oost. kids, overdag , gillen allemaal bekend.
    nu kids nacht gillen ook.
    Ik ben geneigd om dit niet meer serieus te nemen... Zowel Arke als geen énkel ander maatschappij zal in de papieren zetten dat kinderen ook op de nachtvluchten herrie kunnen maken. Dat lijkt mij algemeen bekend dat dit kan. Beetje naïef gedacht... Geef daar Arke niet de schuld van dat het niet in de papieren staat...

    Advies: ga nooit meer naar Amerika op vakantie, want 95% van de vluchten (niet alleen bij Arke) zal terug in de nacht zijn... Dus de kans dat je 's nachts wakker gehouden wordt door een kind is ook bij andere vliegmaatschappijen aanwezig. Als je jezelf hieraan dermate erg aan stoort (en aan je taalgebruik te lezen zit het je énorm hoog) lijkt mij de oplossing: niet meer 's nachts vliegen
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 17-11-11 om 22:19.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #170
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Moderator Michael66:

    Inmiddels heeft de discussie niet meer specifiek met ArkeFly te maken en is dus off topic. Vandaar dat ik dit op dit moment in dit onderwerp beëindig*.

    Het staat jullie uiteraard vrij op de juiste plaats op het forum de dialoog voort te zetten of opnieuw op te starten.

    *= nieuwe off topic berichten worden verwijderd.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •