... van de Wal-Mart of de Publix? En wat ben je dan kwijt voor een pondje?
Afdrukvoorbeeld
Ja nou... prima van smaak :roll: Sorry hoor, ieder het zijne maar het zou eigenlijk verboden moeten worden dit Goudse kaas te noemen, het is bijna een beledeging voor de Nederlandse kaasmakers...
Gewoon van huis meenemen, het is toegestaan en bovendien geweldig van smaak.
Veel gouda in de Nederlandse supermarkt is ook gemaakt in polen en consorten...
Gouda Holland dat is de echte en die is in diverse winkels in Florida te koop, wel iets duurder dan de nep Gouda maar erg lekker.
Koen, de kaas is zowel bij de Walmart als Publix te koop, ik betaalde in het voorjaar rond de 8 dollar voor een pond, dus wel duurder dan in Nederland, maar ja als je lange tijd, zoals wij, in Florida verblijven, kun je toch niet alles vanuit Nederland meenemen !
@ koenkamphuys.
Lekker uit Nederland meenemen, niet te grote en te schuine stukken vacuüm laten trekken,in de koelkast bewaren na aankomst en onze ervaring is dat tot plus minus 50 dagen de kwaliteit zeer goed blijft, wel kwaliteitskaas kopen.
Groetjes Henke.
Wij gaan over 2 maanden naar Orlando en vroegen ons af of er mensen zijn met ervaring met het meenemen van smeerkaas en mayonaise (tube)?
Ons zoontje is gek op een broodje smeerkaas (wel goudkuipje dan:-P) en ook mayonaise vind hij lekker en deze schijnt niet zo lekker te zijn in Amerika.
Gr. Jeffrey & Linda & Jayden
wij nemen juist hele grote potten mayonaise mee uit amerika voor thuis
dus zou niet weten waarom die daar niet lekker zou zijn
smeerkaas weet ik niet ,wij kopen bij de publix philadelphia voor op ons brood s`morgens
en onze zoon eet dan nutella ...
Ik kan via een kennis kleine kuipjes (uit een hotel) krijgen vandaar de vraag, hij eet wel andere dingen ook maar we vroegen ons af of we het mogen meenemen en zoja of we dit dienen aan te geven?
Jeffrey & Linda & Jayden
Bij post #3 van Dodkelder in dit topic is een link naar de formele site van de US customs and border protection, daar staat precies wat wel en niet is toegestaan.
Hallo Sonja,
Dank je wel, me vraag over mayonaise is hiermee beantwoord alleen twijfel ik nog over de kleine kuipjes smeerkaas! Hier staat niet op wat er in zit maar enkel het merk en houdbaarheidsdatum!
Bij de douane vragen ze altijd of de kaas die wij bij ons hebben zacht is.
Smeerkaas? ik zou het niet doen om problemen te voorkomen.
Groetjes Henke.
De Helmans mayonaise is wel zóóóó lekker!!!!
Dat is gewoon Unilever mayonaise die je ook in Duitsland, Belgie, UK en Frankrijk kan kopen. Hier in Nederland wordt de mayonaise gezoet terwijl de Helmans zuurder van smaak is.
Is toch niet zo zuur als de mayo hier hoor!!! Wij laten de mayo meestal uit NL meenemen omdat we die van hier (Frankrijk) te zuur vinden voor bepaalde gerechten of dips.
Voor je door immigrations en de douane gaat, heb je dit formulier voor jou en je familie ingevuld en ondertekend. Het formulier krijg je per familie van de luchtvaartmaatschappij. Je geeft het formulier eerst af bij de immigrations, de beambte controleert en stempelt het, daarna krijg je dit formulier terug.
Vervolgens haal je je bagage af en ga je met je bagage en de leden van jouw familie door de douane. Deze neemt je formulier in en zij bepalen of en hoe jullie bagage verder wordt gecontroleerd.
Onder punt 11 wordt gevraagd of je 'food' bij je hebt. Hieronder valt eigenlijk alles wat eetbaar is, dus vul je in de meeste gevallen 'yes' in. Let op: je ondertekent het formulier waarmee je verklaart naar waarheid te hebben geantwoord.
@trails;
Dat komt omdat er door de franse mayonaise nog eens citroen aan wordt toegevoegd. Ik weet niet of Helmanns in Frankrijk wordt verkocht maar ons was opgevallen dat de Helmanns in de UK en Duitsland identiek van smaak was.Dit formulier krijg je aan boord of tijdens het inchecken. Hou een pen bij de hand als je in het vliegtuig stapt.
Kijk handige tip!!! Thanks ;)
oh oh oh wel off topic, maar die zure mayonaise van DL, met citroen is juist sooowwwww lekker!
Eigenlijk moet ik wel lachen, de1 loopt mayo van Nl naar de US the verslepen, anderen juist van de US naar NL, en anderen weer van NL naar France, en ik weer van B naar NL:)
Zo sleep ik regelmatig voedingskasten vol (ook mayonaise, die in Italië ook niet lekker is) mee naar Italië en kom met een koffer vol olijfolie, parmazaanse kaas, parmaham, etc thuis ;-)
Ik ben altijd erg blij als ik de Amerikaanse supermarkt mag afstruinen. Heeel veel keus met erg lekkere dingen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt iets uit Nederland mee te nemen. Er gaat wel altijd iets mee terug uit de Publix naar Nederland. Ik verheug me er nu al op!:grin:
Kol, sluit me helemaal bij je aan. Snap ook niet zo dat mensen eten vanuit NL meenemen. Waarom toch, alles is er, prima koffie, brood en kaas. Laten we het maar niet hebben over alle andere zaken. Maar gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij wil, ik houd niemand tegen.
Nou vind ik het amerikaanse brood helemaal niks, net of je lucht zit te eten! Gelukkig hebben wij Panera ontdekt. Daar verkopen ze stevig brood. Kost wel wat, maar we halen steeds een paar sneetjes uit de vriezer zodat we niks weg hoeven gooien.
Daar sluiten wij ons ook bij aan. Alles te krijgen in USA hoor. Bij Publix is prima brood te krijgen, iedere dag vers gebakken. Kaas ook goed en zeker goede koffie. Wij nemen echt niets mee, zelfs geen shampo etc (alleen voor de 1e dag). Kopen dat ook in Florida en als we weggaan is de fles op tandpasta net weer op. En de meeste zaken zijn goedkoper dan bij ons dus wat houd je tegen.
Ben blij dat je het met jezelf eens bent jarjarbinks ;-)
Wellicht is alles prima als je hier een paar weken op vakantie bent. Als je echter langer in de VS verblijft dan komt met name het brood je na twee weken de neusgaten uit (en wij hebben echt alles al geprobeerd). Het is dat ik toevallig erg van Swiss cheese hou, maar de rest vind ik absoluut bagger. Ook de zogenaamde Nederlandse kaas die ze hier hebben. Koffie gaat opzich. Wij gebruiken altijd de Starbucks Breakfast Blend. Overigens vind ik de koffiecultuur in de VS vele male beter dan in Nederland. Over de in Nederland veel bejubelde Senseo zal ik maar niet beginnen.
Volgens mij is dat iets typisch Hollands, waarom nemen al die vakantiegangers aardappelen mee naar Frankrijk? En Douwe Egberts koffie (die hier ook gewoon te koop is, net als aardappelen :p). Kijk, hagelslag, dat begrijp ik wel :)
Ik neem nooit eten mee op vakantie. Maar ik moet toegeven als je wat langer in Amerika verblijft ga je wel op zoek naar eetbaar brood en echte kaas. Toen ik in mijn studententijd voor een jaar in Amerika zat, nam ik meestal Italian bread en Monterey Jack kaas. Het bruine brood had over het algemeen een wat zoete smaak, vond ik niet echt lekker. Maar de broodjes en bagels smaakten verder prima. Amerikanen zijn niet zoals wij van die brood-eters, ze eten ook met lunch meestal warm. En hagelslag etc was toen wel te koop in sommige supermarken (wel veel duurder). Ik herinner mij dat de smaakjes-thee, toen razend populair in Nederland, daar net zijn intrede had gedaan en ook erg duur was.
Maar voor 2 of 3 weken vakantie maak ik mij absoluut geen zorgen wat het eten betreft en heb ik geen behoefte om iets mee te nemen uit Nederland. Ik neem wel eten uit Amerika mee naar Nederland, zoals bijvoorbeeld pop tarts (mmmmm).
Zal misschien wel een gekke vraag zijn,maar ik kijk vaak naar airline en meer van dat soort progammas op tv.
Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
En dan bedoel ik zakje drop,of andere snoepjes zoals kauwgum of mag dat gewoon in je handbagage zitten.
gr Marja
Ja, je moet een douaneverklaring invullen, het gaat om een formulier per gezin. De vraag die wordt gesteld is of je voedsel (food) bij je hebt. In geval van een dropje is dat dus <ja>. Waar het dropje zich bevindt, doet natuurlijk niet ter zake.
Je mag het dropje gewoon meenemen, ze willen alleen wel graag dat je het aangeeft. Soms wordt volstaan met de vraag wat voor "food' je bij je hebt, in andere gevallen wordt de koffer extra gescand. Dit kost wat meer tijd. In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken. Niet aangeven is ook een optie. Bedenk dan dat er steekproefsgewijs ook gecontroleerd wordt, heb je geen "food" aangeven en wordt het toch aangetroffen, dan mag je dat even uitleggen. Soms kost dat nog meer tijd......
Zie ook een afbeelding van het formulier.
Hoe @teleton het beschrijft klopt precies. Ik ben vorige maand nog in de states geweest en twijfelde of ik iets mee wilde nemen wat op "food" leek. Uiteindelijk niet gedaan, maar bij binnenkomst in de states specifiek gevraagd hoe het volgens die douane/paspoortcontroleur zat en die gaf aan dat als je iets eetbaars bij je hebt dit MOET aangeven op het formulier. Bepaalde producten mogen niet, maar koekjes en snoep is geen probleem, maar je moet dus wel JA invullen achter food.
Dat is ook hoe wij het doen. Drop gewoon aangeven, net als andere 'candy'. Wij hebben ook altijd een stuk kaas mee, aangeven en zeggen wat je bij je hebt. Dan is er geen probleem.
Wij zeggen ook altijd "ja" alleen al omdat we koffiesticks meenemen. Soms wordt gevraagd wat je hebt maar soms ook niet.
Wij nemen altijd een voorraadje drop mee voor onszelf en iedere keer ook iets van 9-10 pakjes stroopwafels voor onze relaties, welke wij echter nog nooit hebben aangegeven op de douaneverklaring :o
De volgende keer dan toch maar eens gaan doen :rolleyes:....
Wij eten graag noodlessoep.. Van die kleine zakjes met noodles, olie en kruiden... Als ik op de site van de us government lees, staat daar " Noodles and ramen that do not have meat or eggs in the spice packets" heeft iemand hier ervaring mee? Die wij eten zijn denk ik flavoured... Maar aangezien ze rechtstreeks uit China komen.. Weet ik niet zeker wat de ingrediënten zijn....
Die noodle soup kun je ook gewoon bij de Wal*Mart krijgen hoor, in zakjes en in bakjes.