Zo sleep ik regelmatig voedingskasten vol (ook mayonaise, die in Italië ook niet lekker is) mee naar Italië en kom met een koffer vol olijfolie, parmazaanse kaas, parmaham, etc thuis ;-)
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
oh oh oh wel off topic, maar die zure mayonaise van DL, met citroen is juist sooowwwww lekker!
Eigenlijk moet ik wel lachen, de1 loopt mayo van Nl naar de US the verslepen, anderen juist van de US naar NL, en anderen weer van NL naar France, en ik weer van B naar NL![]()
Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida
Zo sleep ik regelmatig voedingskasten vol (ook mayonaise, die in Italië ook niet lekker is) mee naar Italië en kom met een koffer vol olijfolie, parmazaanse kaas, parmaham, etc thuis ;-)
Ik ben altijd erg blij als ik de Amerikaanse supermarkt mag afstruinen. Heeel veel keus met erg lekkere dingen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt iets uit Nederland mee te nemen. Er gaat wel altijd iets mee terug uit de Publix naar Nederland. Ik verheug me er nu al op!:grin:
Kol, sluit me helemaal bij je aan. Snap ook niet zo dat mensen eten vanuit NL meenemen. Waarom toch, alles is er, prima koffie, brood en kaas. Laten we het maar niet hebben over alle andere zaken. Maar gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij wil, ik houd niemand tegen.
Nou vind ik het amerikaanse brood helemaal niks, net of je lucht zit te eten! Gelukkig hebben wij Panera ontdekt. Daar verkopen ze stevig brood. Kost wel wat, maar we halen steeds een paar sneetjes uit de vriezer zodat we niks weg hoeven gooien.
Daar sluiten wij ons ook bij aan. Alles te krijgen in USA hoor. Bij Publix is prima brood te krijgen, iedere dag vers gebakken. Kaas ook goed en zeker goede koffie. Wij nemen echt niets mee, zelfs geen shampo etc (alleen voor de 1e dag). Kopen dat ook in Florida en als we weggaan is de fles op tandpasta net weer op. En de meeste zaken zijn goedkoper dan bij ons dus wat houd je tegen.
Ben blij dat je het met jezelf eens bent jarjarbinks ;-)
Wellicht is alles prima als je hier een paar weken op vakantie bent. Als je echter langer in de VS verblijft dan komt met name het brood je na twee weken de neusgaten uit (en wij hebben echt alles al geprobeerd). Het is dat ik toevallig erg van Swiss cheese hou, maar de rest vind ik absoluut bagger. Ook de zogenaamde Nederlandse kaas die ze hier hebben. Koffie gaat opzich. Wij gebruiken altijd de Starbucks Breakfast Blend. Overigens vind ik de koffiecultuur in de VS vele male beter dan in Nederland. Over de in Nederland veel bejubelde Senseo zal ik maar niet beginnen.
Laatst gewijzigd door Guus; 14-07-12 om 18:39.
Volgens mij is dat iets typisch Hollands, waarom nemen al die vakantiegangers aardappelen mee naar Frankrijk? En Douwe Egberts koffie (die hier ook gewoon te koop is, net als aardappelen). Kijk, hagelslag, dat begrijp ik wel
![]()
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl