Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 32 van de 38 EersteEerste ... 223031323334 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 376

Onderwerp: Eten meenemen naar Florida

1. Top | #311
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007

Standaard Re: Eten meenemen

Ik neem nooit eten mee op vakantie. Maar ik moet toegeven als je wat langer in Amerika verblijft ga je wel op zoek naar eetbaar brood en echte kaas. Toen ik in mijn studententijd voor een jaar in Amerika zat, nam ik meestal Italian bread en Monterey Jack kaas. Het bruine brood had over het algemeen een wat zoete smaak, vond ik niet echt lekker. Maar de broodjes en bagels smaakten verder prima. Amerikanen zijn niet zoals wij van die brood-eters, ze eten ook met lunch meestal warm. En hagelslag etc was toen wel te koop in sommige supermarken (wel veel duurder). Ik herinner mij dat de smaakjes-thee, toen razend populair in Nederland, daar net zijn intrede had gedaan en ook erg duur was.
    Maar voor 2 of 3 weken vakantie maak ik mij absoluut geen zorgen wat het eten betreft en heb ik geen behoefte om iets mee te nemen uit Nederland. Ik neem wel eten uit Amerika mee naar Nederland, zoals bijvoorbeeld pop tarts (mmmmm).

2. Top | #312
    Regelmatige Bezoeker tinkerbel60's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012

Standaard Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in

Zal misschien wel een gekke vraag zijn,maar ik kijk vaak naar airline en meer van dat soort progammas op tv.
    Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
    Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
    En dan bedoel ik zakje drop,of andere snoepjes zoals kauwgum of mag dat gewoon in je handbagage zitten.

gr Marja

3. Top | #313
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tinkerbel60 Bekijk Berichten
    Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
    Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
    Ja, je moet een douaneverklaring invullen, het gaat om een formulier per gezin. De vraag die wordt gesteld is of je voedsel (food) bij je hebt. In geval van een dropje is dat dus <ja>. Waar het dropje zich bevindt, doet natuurlijk niet ter zake.

Je mag het dropje gewoon meenemen, ze willen alleen wel graag dat je het aangeeft. Soms wordt volstaan met de vraag wat voor "food' je bij je hebt, in andere gevallen wordt de koffer extra gescand. Dit kost wat meer tijd. In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken. Niet aangeven is ook een optie. Bedenk dan dat er steekproefsgewijs ook gecontroleerd wordt, heb je geen "food" aangeven en wordt het toch aangetroffen, dan mag je dat even uitleggen. Soms kost dat nog meer tijd......

Zie ook een afbeelding van het formulier.

4. Top | #314
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011

Hoe @teleton het beschrijft klopt precies. Ik ben vorige maand nog in de states geweest en twijfelde of ik iets mee wilde nemen wat op "food" leek. Uiteindelijk niet gedaan, maar bij binnenkomst in de states specifiek gevraagd hoe het volgens die douane/paspoortcontroleur zat en die gaf aan dat als je iets eetbaars bij je hebt dit MOET aangeven op het formulier. Bepaalde producten mogen niet, maar koekjes en snoep is geen probleem, maar je moet dus wel JA invullen achter food.

5. Top | #315
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Dat is ook hoe wij het doen. Drop gewoon aangeven, net als andere 'candy'. Wij hebben ook altijd een stuk kaas mee, aangeven en zeggen wat je bij je hebt. Dan is er geen probleem.

6. Top | #316
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Wij zeggen ook altijd "ja" alleen al omdat we koffiesticks meenemen. Soms wordt gevraagd wat je hebt maar soms ook niet.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

7. Top | #317
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Wij nemen altijd een voorraadje drop mee voor onszelf en iedere keer ook iets van 9-10 pakjes stroopwafels voor onze relaties, welke wij echter nog nooit hebben aangegeven op de douaneverklaring

De volgende keer dan toch maar eens gaan doen ....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

8. Top | #318
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken.
    ... en helemaal uitpakken, je handbagage en zet even je laptop aan.

Ik had nog wel alles in één koffer.

9. Top | #319
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011

Wij eten graag noodlessoep.. Van die kleine zakjes met noodles, olie en kruiden... Als ik op de site van de us government lees, staat daar " Noodles and ramen that do not have meat or eggs in the spice packets" heeft iemand hier ervaring mee? Die wij eten zijn denk ik flavoured... Maar aangezien ze rechtstreeks uit China komen.. Weet ik niet zeker wat de ingrediënten zijn....
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

10. Top | #320
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Die noodle soup kun je ook gewoon bij de Wal*Mart krijgen hoor, in zakjes en in bakjes.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

Forum Rechten