Ik denk niet dat het een probleem is. Stel dat je door je vliegtuigmaatschappij op het laatste moment wordt omgeboekt kan je eea ook niet meer veranderen.
Afdrukvoorbeeld
Ik denk niet dat het een probleem is. Stel dat je door je vliegtuigmaatschappij op het laatste moment wordt omgeboekt kan je eea ook niet meer veranderen.
Je kunt makkelijk inloggen en op de bewerkingspagina kun je ook vluchtnummer wijzigen. Wil je daarna een nieuwe print dan krijg je echter alleen de toestemming met daarop het aanvraagnummer, niet zoals je 1e print waar alles op staat, maar dat maakt verder niets uit (sommigen nemen zelfs helemaal niets mee).
Man is inmiddels ook goedgekeurd!
Komt er nog een bevestigingsmail?
En ik hoef de papieren niet mee te nemen toch, ze pakken toch je paspoort en zien dat je geregistreerd ben?
Neen, je krijgt géén bevestigings e-mail.
Hallo allemaal,
Wij vliegen op 30 april naar Florida en volgende week kan ik de paspoorten van mijn twee kinderen ophalen. Dan wil ik alvast de ESTA formulieren invullen maar we zijn nog niet bekend met het adres waar we verblijven (alleen het park , Hampton lakes). We hebben de villa geboekt bij Americanetates en hebben deze gegevens niet ontvangen , en ik verwacht ook niet dat we deze voor die tijd ontvangen. Kunnen we het formulier dan wel invullen.
Ja hoor. Het is geen kwestie van kunnen, maar moeten. Het invullen van ESTA is immers niet vrijblijvend, maar verplicht om toestemming te krijgen om te mogen reizen.
De vluchtgegevens en adresgegevens zijn nog niet verplicht. Je wordt slechts verzocht om deze in te vullen. Je gebruikt de adresgegevens van Hotelbeds die je van AE krijgt (of hebt gekregen): 6365 Irlo Bronson Memorial Hwy. 34747 Kissimmee. Dit adres gebruik je ook op het verplichte groene I-94 formulier dat je bij Immigrations moet afgeven.
De douane staat hier los van. Zoek anders even op dit forum op Customs en op Immigrations en je vind vast veel onmisbare informatie. Vraag in de bestaande topics eventueel gerust om meer info, maar hier gaat het om ESTA.
Hier vind je een voorbeeld van de formulieren waar je mee te maken krijgt als je door Customs and Immigration gaat.
Zorg dat je vooraf bekend bent met de procedures. Ze zijn niet zo lastig als het lijkt en het voorkomt dat je daar een aantal malen blij in de rij mag gaan staan, net zo lang tot je je zaakjes voor elkaar hebt.
Dus met de ESTA ingevuld, moet je ook nog een aantal van die formulieren in het vliegtuig invullen?
Ja tot nu toe helaas nog wel.
Ja. Kijk maar eens hier: FAQ Florida.
De persoon waar ik mee ga, die hoeft dit denk ik niet te doen ? In haar paspoort (die ze af heeft moeten geven vorige keer, en een week kwijt was) staat dat ze tot en met maand (weet niet welke) 2012 in USA mag komen / geldig is. Ik neem aan dat dat al een visum is.
Als die bewuste pagina in dat paspoort er eigenlijk uitziet als een soort 2de paspoort met een pasfoto, dan is het een visum...
Hoi Allen,
ik heb begrepen dat je binnenkort moet betalen voor de ESTA aanvraag.
Weet iemand hier op het forum of dat al inwerking is ?
thanks.
Ik heb gisteren nog een nieuwe Esta aangevraagd i.v.m. een nieuw paspoort en dat was gratis.
Let wel op dat er sites zijn die voor "bemiddeling" geld vragen.Ze doen net of het een moeilijk in te vullen formulier is. De officiele is zelfs in het Nederlands te zien, dus dat mag geen enkel probleem zijn.
De officiele site:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
Een van de "bemiddelingssites":
https://esta-nl.org/
Leuk trouwens dat ze zelf voor oplichters waarschuwen.
Knaapje
ESTA gaat inderdaad wat kosten, waarschijnlijk $10 per keer (=twee jaar geldig).
Er is namelijk een wetsvoorstel aangenomen om het toerisme naar de VS te bevorderen, met name om toeristen aan te trekken uit Europa en Azie. De kosten daarvan worden grotendeels bekostigd door .... die toeristen zelf. ](*,) Zoals het er nu voor staat gaat ESTA $10 per aanvraag kosten.
Het wetsvoorstel mot nog wel verder goedgekeurd worden, in ieder geval nog door de president.
Ik kan zo snel niet het artikel vinden dat daarover o.a. in de St. Petersburg Times heeft gestaan. Dus als iemand ander het heeft .... graag de link hier plaatsen!
Gevonden! De wet heet:
Travel Promotion Act
En is aangenomen door de Senaat. Een artikel hierover:Bron: Consumertraveler.comCitaat:
U.S. raising fees for both inbound and outbound travelers
by Edward Hasbrouck on March 1, 2010
http://consumertraveler.com/wp-conte...er_control.jpg
Under a series of new laws and regulatory proposals, almost everyone traveling internationally to or from the USA — U.S. passport holders, visa-free foreign visitors, and foreigners with visas — would have to pay more in government fees for the required credentials and/or permissions.
This week the U.S. Senate passed the “Travel Promotion Act”, a bill designed to encourage foreigners to visit the USA … by making it more expensive for them to do so.
The money would go for advertising, presumably to try to persuade foreigners that the USA is worth the price and the hassle. This ignores the fact that people around the world already want to visit the USA, and don’t need to be told that.
What is standing in the way of more foreigners spending their money in the USA are the xenophobic rules and procedures that make it so difficult and expensive to get permission to travel to the USA — not lack of desire to take the family on a vacation to Disney World or Las Vegas, or a shopping junket to New York or Miami.
The Travel Promotion Act, previously passed by the House and thus now headed to the White House to be signed into law, will add a US$10 fee (good for an unlimited number of visits in a 2-year period from the date it is paid) to the price of obtaining “pre-approval” to travel to the USA through the “Electronic System for Travel Authorization” (ESTA) .
ESTA pre-approval doesn’t guarantee that you will be admitted to the USA, but is required as a de facto exit visa before the USA considers you authorized to depart from your home country for the USA. No, the USA has no authority to impose an exit permit requirement on departure from other countries, as the Identity Project argued in comments to the DHS when the scheme was proposed, but the legality of the ESTA was never brought up in Congressional debate on the Travel Promotion Act.
ESTA pre-approval is required for all those “intending” to enter the USA without a visa under the “Visa Waiver Program” (VWP). Outside of the VWP, which is limited to a short list of mostly-wealthy most-favored nations, most of them populated mostly by white-skinned people, everyone else except U.S. and Canadian citizens and U.S. permanent residents (green-card holders) needs a visa even to change planes in the USA, which costs a minimum of about US$200 depending on the type of visa.
Those fees for U.S. visas would increase substantially under a pending regulatory proposal from the State Department, which would also increase the fees for issuance or renewal of U.S. passports.
The proposed rule published in the Federal Register earlier this month would increase the total price of a new or renewal U.S. passport from US$100 to US$135. Part of that is an increase in the “Security Surcharge” for each passport to US$40, which presumably reflects the additional cost of including a remotely-readable uniquely-numbered RFID chip in each passport.
The State Department is accepting public comments through 10 March 2010 through the Regulations.gov Web site or by e-mail to fees@state.gov. (You must include the docket number, “RIN 1400-AC58″ in the subject line of your e-mail message.) This would be a good chance to tell the Obama Administration that they wouldn’t need the proposed passport fee increase if they reconsidered and rescinded the requirement for RFID chips in passports.
Frequent international travelers with U.S. passports will also get socked. Adding pages to a passport that has filled up with visa and entry and exit stamps, previously free, will now cost US$82. Ouch! That’s particularly unfair to those who requested a passport with extra pages, but didn’t get one, since the passport application form still doesn’t include any place to indicate that you want a thicker passport book (48 or 96 pages instead of the standard 24). If you are submitting comments to the State Department, please include a request that they put check-boxes on the application form to indicate a request for a 48 or 96-page passport.
Interestingly, despite the other ostensibly cost-based fee increases the State Department admits that they are deliberately keeping the cost of a passport card, which has a much longer-range RFID chip than a standard passport book, dramatically below cost, in effect giving travelers a large financial incentive to carry a credential with a longer-range tracking beacon.
And lest Canadians feel left out (they are essentially the only nationality that doesn’t need either a U.S. passport, a U.S. visa, or ESTA pre-approval to travel to the USA, and thus escapes these U.S. fee increases), this week Canada’s Transport Minister announced increases in security fees that will be added to all air tickets for departures from Canadian airports, both domestic and international. Why the higher fees? To pay for more virtual strip-search machines (“body scanners”).
Enjoy your trip, and come back and visit us again soon!
[Originally published by Edward Hasbrouck on his blog, The Practical Nomad.]
Meer info en zo kun je gemakkelijk zelf bij elkaar zoeken::Travel Promotion Act
Het is al weer een tijdje terug, en ik kon het zo niet direct vinden, maar volgens mijn herinnering stond de $10,- bijdrage zelfs in het oorspronkelijke plan.
En is dat op het laatste moment teruggedraaid, correct me if I'm wrong.
Guys thanks.
we vliegen pas op 29/07 heeft het nu al zin om aan te vragen? zelf heb ik al voor 2 jaar toegang ben afgelopen september naar NYC geweest. Aanvraag is voor de kids.
Dit staat er nu over op telegraaf.nl:
Reisbranche woedend over toeristentaks VS
AMSTERDAM - De Nederlandse reisbranche is woedend over een nieuwe toeristentaks van 10 dollar (7,50 euro) die de Verenigde Staten aan Nederlandse reizigers willen opleggen.
Hoewel het Amerikaanse visum gratis blijft, zullen bezoekers aan het land zich straks eerst online moeten registreren, waarvoor een keer per twee jaar 10 dollar zal worden gevraagd. "Echt bizar en opnieuw een bewijs dat de Verenigde Staten steeds minder gastvrij worden. Dit zijn derdewereldpraktijken", aldus topman Van der Heijden van TUI (o.a. Holland International, Arke en Kras).
Ook OAD-directeur Ter Haar noemt de nieuwe toeristentaks 'zeer onverstandig' en slecht getimed. "Hier zijn we inderdaad niet blij mee", voegt een woordvoerster van de ANVR geïrriteerd toe. "Reizigers worden nu al gek van alle formulieren die ze moeten invullen voor een trip naar de Verenigde Staten. Als dit er nu ook nog bij komt, wordt het opnieuw ingewikkelder en duurder om naar het land te reizen." De nieuwe heffing vormt een onderdeel van de nieuwe Travel Promotion Act, die de Amerikaanse president Obama waarschijnlijk binnenkort zal ondertekenen.
Promoten
Opvallend is dat de bijdrage juist bedoeld is om meer toeristen naar de VS te trekken, want de Amerikaanse regering wil de 100 miljoen dollar die dit oplevert gebruiken voor de oprichting van een Amerikaans bureau voor toerisme, dat het land in het buitenland moet gaan promoten.
Aanleiding vormt de forse terugval van het internationale toerisme naar de Verenigde Staten in de afgelopen tien jaar, terwijl wereldwijd juist sprake was van een enorme toename van het vakantieverkeer. Sinds de aanslagen van 11 september 2001 is het aantal bezoekers van overzee van 26 tot 23,5 miljoen per jaar teruggelopen, terwijl het aantal verre reizigers wereldwijd juist groeide van 150 tot bijna 200 miljoen per jaar.
Oeps...kleine nuance om verwarring te voorkomen: Jullie mogen 'er naar toe reizen'.Dit geeft je nog geen recht om tot de VS toegelaten te worden. De beslissing om 'binnen' te mogen wordt ter plekke genomen door .......[-o<
Citaat:
When arriving at an airport, the airline will give all non-United States citizens a form to complete while still en route to the United States, either Form I-94 (white), Arrival/Departure Record, or Form I-94W (green), Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure Form and Customs Declaration form 6059B. The forms ask for basic identification information and the address where you will stay in the United States. Note that completion of the paper Form I-94W remains a requirement at the port of entry for Visa Waiver Travelers even if a travel authorization has been obtained via the Electronic System for Travel Authorization. For more information on ESTA visit the Electronic System for Travel Authorization page.
AMSTERDAM - KLM en dochter Martinair zullen passagiers zonder geldige Amerikaanse visumpapieren vanaf volgende week noodgedwongen moeten weigeren op hun vluchten naar de Verenigde Staten
Beide maatschappijen roepen reizigers met klem op hun papieren goed te regelen, nu ze vanaf 20 maart bij aankomst in de VS liefst 3300 dollar (bijna 2500 euro) boete moeten gaan betalen voor passagiers die niet over een zogenaamde ESTA-vergunning beschikken.
"Tot dusver bracht het ontbreken van een vergunning geen problemen met zich mee, maar vanaf volgende week wel", aldus KLM-directeur Bram Gräber, die behoorlijk in zijn maag zit met de nieuwe regels en zich genoodzaakt ziet tot extra controles bij vertrek op Schiphol.
De boete voor KLM en Martinair kan zonder maatregelen oplopen tot een miljoen euro per dag. "Dagelijks vliegt KLM vijfduizend reizigers naar de VS, waarbij gemiddeld 7 procent, ofwel zo'n 350 passagiers, niet over de juiste papieren beschikt. We gaan dus extra controleren en via speciale pc's met internet kan men dat vanaf volgende week alsnog bij de check-in op het vliegveld in orde maken."
Behalve KLM gaat ook Martinair, dat wekelijks duizend vakantiegangers naar Orlando vliegt, reizigers al bij het boeken en via de reisbureaus waarschuwen hun papieren tijdig in orde te maken. "We gaan dat op de site nog eens extra duidelijk vermelden", aldus een woordvoerster.
De ESTA is een vorig jaar in het leven geroepen elektronische registratie voor toegang tot de VS en bedoeld voor passagiers uit landen - waaronder Nederland - die geen toeristen- of zakenvisum nodig hebben.
Hoewel de vergunning formeel 72 uur van tevoren moet worden aangevraagd, kan via de KLM-pc's op het vliegveld via een versnelde procedure in de meeste gevallen alsnog een akkoord worden verkregen.
Wie hier echter niet in slaagt, zal op de vlucht resoluut worden geweigerd.
Onze huidige ESTA formulieren zijn nog ruim een half jaar geldig. Kunnen we deze nog gewoon " gebruiken" of zit er een verloop datum aan?
Zijn daar richtlijnen voor?
Dit staat vandaag in de TelegraafCitaat:
Passagiers zonder visum geweigerd op VS-vlucht
door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM en dochter Martinair zullen passagiers zonder geldige Amerikaanse visumpapieren vanaf volgende week noodgedwongen moeten weigeren op hun vluchten naar de Verenigde Staten.
Beide maatschappijen roepen reizigers met klem op hun papieren goed te regelen, nu ze vanaf 20 maart bij aankomst in de VS liefst 3300 dollar (bijna 2500 euro) boete moeten gaan betalen voor passagiers die niet over een zogenaamde ESTA-vergunning beschikken.
"Tot dusver bracht het ontbreken van een vergunning geen problemen met zich mee, maar vanaf volgende week wel", aldus KLM-directeur Bram Gräber, die behoorlijk in zijn maag zit met de nieuwe regels en zich genoodzaakt ziet tot extra controles bij vertrek op Schiphol.
De boete voor KLM en Martinair kan zonder maatregelen oplopen tot een miljoen euro per dag. "Dagelijks vliegt KLM vijfduizend reizigers naar de VS, waarbij gemiddeld 7 procent, ofwel zo'n 350 passagiers, niet over de juiste papieren beschikt. We gaan dus extra controleren en via speciale pc's met internet kan men dat vanaf volgende week alsnog bij de check-in op het vliegveld in orde maken."
Behalve KLM gaat ook Martinair, dat wekelijks duizend vakantiegangers naar Orlando vliegt, reizigers al bij het boeken en via de reisbureaus waarschuwen hun papieren tijdig in orde te maken. "We gaan dat op de site nog eens extra duidelijk vermelden", aldus een woordvoerster.
De ESTA is een vorig jaar in het leven geroepen elektronische registratie voor toegang tot de VS en bedoeld voor passagiers uit landen - waaronder Nederland - die geen toeristen- of zakenvisum nodig hebben.
Hoewel de vergunning formeel 72 uur van tevoren moet worden aangevraagd, kan via de KLM-pc's op het vliegveld via een versnelde procedure in de meeste gevallen alsnog een akkoord worden verkregen.
Wie hier echter niet in slaagt, zal op de vlucht resoluut worden geweigerd.
Visum .... ESTA ..... Eén pot nat bij de media.
En KLM en Martinair zullen m.i. echt niet de enige maatschappijen zijn die passagiers gaan weigeren.
Ik kan me daar wel in vinden, die weigering. Iedereen die die kant op gaat zou toch moeten weten, of i.i.g. ingelicht moeten zijn dat ESTA bestaat, en wat het inhoudt.
De zelfboekers, zoals veel Florummers, zullen ESTA vast zelf vinden, al was het maar bij de Note die je via je vliegtickets krijgt, en de niet-doe het zelvers zouden het van hun reisorganisaties moeten krijgen, dus hoe het dan mogelijk is dat 7% van niets weet, is me een raadsel.
Is er ook nog een bronvermelding ?
KLM is trouwens erg goed in informatieverstrekking over het reizen naar de VS. Op hun website:
Reizen naar de Verenigden Staten
ESTA - Reistoestemming aanvragen (Verenigde Staten)
Met een link naar de website waar je ESTA aan kunt vragen.
Complimenten!!
Lufthansa meldde dit al op 17 februari. De faq's over ESTA op de site van Homeland Security zijn op 19 januari voor het laatst bijgewerkt. Ik zie nergens een mededeling over het aanscherpen van de regels, maar eigenlijk is dat ook niet nodig:
Citaat:
VWP travelers who have not received an ESTA approval may be denied boarding, experience delayed processing, or be denied admission at a U.S. port of entry.
Aankomende december ga ik waarschijnlijk voor een 1,5 week naar Florida.. Nu ben ik afgelopen zomer ook geweest en heb me ESTA formulier ingevuld.. Nu weet ik dat hij voor 2 jaar geldig is, maar betekend dat dat ik niets hoef in te vullen ?? Als ik dat wel moet doen, dan kan ik dit tijdig regelen..
Hopelijk kan iemand mij op deze vraag ff verder helpen..
Tenzij je in die periode een nieuw paspoort hebt gekregen. In dat geval moet je een nieuwe aanvraag in dienen.
Toegevoegd.:In alle andere gevallen hoef je niets te doen. Het aanpassen van je vluchten en de adresgegevens wordt op prijs gesteld maar is niet verplicht
Ik kreeg vandaag een mailtje van Martinair over reizen naar de VS, met daarin een link naar Esta-informatie en een link naar Esta direct online aanvragen. Het zullen wel dezelfde links zijn die op de KLM site staan, maar ik vind het netjes dat zij mij dat ruim voor aanvang van mijn vlucht mailen !
Hoi,
Inderdaad voor iedereen die reist moet je het invullen, dus ook voor kinderen met een eigen pas.
Wij hebben het esta nummer ( wat je na afloop van het invullen via internet ) krijgt, opgeschreven en in het paspoort geplakt..toch horen wij van heel veel mensen dat je evengoed in het vliegtuig weer een formulier moet invullen als ze " lastig " doen.
Als er bij de douane dan weer gevraagd wordt om het formulier schijn je je nummer te kunnen doorgeven.
Groetjes
Het formulier waar jij het over hebt, is het Visum Waiver dat moet door iedereen worden ingevuld... Dat heeft dan ook voorlopig helemaal niets met ESTA te maken...
Bovendien is het helemaal niet toegestaan dat je dingen in je paspoort plakt...
Maar het is wel handig ..... :-$
Ik heb zelf ook een labeltje geprint met het ESTA nummer erop en dat op de kaft van het paspoort geplakt. En op alle paspoorten zit ook al een naamlabeltje, en op de achterkant allerlei gekleurde stickertjes die de beveiligingsmensen op schiphol erop plakken als bewijs dat je hun "screening":| bent doorgekomen. Een kleurrijk geheel wordt het zo.
Ach, als het maar werkt. Toch?
Voor een stickertje meer of minder wordt je gelukkig niet verbannen.
ik heb en week of 2 geleden het estaformulier ingevuld voor ons
en niet uitgeprint, nu leek het me toch makkelijker om het even te printen voor mijn administratie, dus heb ik ìngelogd`
maar ik heb blijkbaar het nummer van mijn man verkeerd opgeschreven want ik krijg de melding dat de aanvraag niet gevonden word
kan ik nu gewoon nogmaals een aanvraag doen?
of kunnen ze dat via zijn paspoortnummer tjekken
*er zijn geen gegevens gewijzigd ofzo,nog steeds het zelfde paspoort nummer...
Goede tip om het op het paspoort te plakken met een klein stickertje! Kon zelf ook geen print meer maken maken van de Esta welke ik vorig jaar heb aangevraagd en voor dit jaar heb aangepast. Ga ik dus doen, dank!
Hoi Corrus,
Het reistoestemmings -formulier vul je in op de site van Esta:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...1-C802DB7FDD1E
dit is de tekst die erbij staat :
"Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen, waarbij de volgende procedure wordt gehanteerd:...."
Dus ik snap niet helemaal wat je met je tekst bedoeld, over dat het niks met elkaar te maken heeft ?
Het gaat om een Reistoestemming, niet direct om een visum, dat is weer iets anders en dat zal via een andere weg moeten gaan lijkt mij.
Dat stickertje in mijn paspoort is een post-it, lol...lijkt mij niet dat ze je daar het land niet mee inlaten, lol.