Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 16 van de 115 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 1150

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

1. Top | #151
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    ... en direct toegang (tenminste, dat moet natuurlijk nog blijken als je daar aan komt ).
    Toegang? Nee!
    Toestemming om naar de VS te reizen, dat wel. Da's ESTA. Of ze dan toegang krijgen tot de VS bepaalt de Immigrations officer in de VS.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

2. Top | #152
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)
    Even goed de faq's e.d. doorgelezen van ESTA, en blijkt dat als je een fout hebt gemaakt in het nr je direct weer kunt aanvragen. Dus de dag erna aangevraagd en we hebben weer toestemming

3. Top | #153
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008

Effe checken; wij hebben verleden jaar toen wij naar New York gingen de ESTA formulieren ingevuld. Klopt het dat wij de dit jaar niet meer hoeven in te vullen, aangezien deze 2 jaar geldig zijn?

4. Top | #154
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dat klopt helemaal. Je zou eventueel je bestemming nog kunnen aanpassen, maar dat is niet verplicht.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

5. Top | #155
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Dat klopt helemaal. .
    Om het ESTA verhaal nog completer te maken: Dat klopt helemaal, tenzij je paspoort in die periode is vernieuwd. Wanneer dat het geval is, moet je ESTA opnieuw aanvragen.

6. Top | #156
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008

Thanx voor de bevestiging. Geen van de 5 paspoorten zijn in de tussen tijd vernieuwd dus dat scheelt ons heel wat (invul)tijd. Eventueel bestemming aanpassen zou kunnen moet alleen kijken of ik de ESTA info ergens heb opgeslagen c.q. geprint. Ik heb geen idee! Het is iig niet verplicht. Bedankt heren!

7. Top | #157
    Ingeschreven
    Dec 2007

Vond vandaag dit bericht op de site van Lufthansa:

Electronic authorisation now required for entry into USA

Starting March 20, 2010, entry requirements for passengers traveling to the U.S. that were initiated in January 2009 are becoming more stringent for airlines: passengers traveling to the United States without a visa under the Visa Waiver program is prohibited if the passengers have not received an electronic entry permit from the U.S. authorities prior to departure. Registrations can be completed online via ESTA, the electronic system for travel authorization. As of March 20, 2010, if a passenger is not registered at the time of check-in for the flight into the U.S., they will be refused entry into the United States.

Online authorisation can obtained solely from the website which has been set up for applications by the US authorities. The process is free. In most cases, applicants will be emailed confirmation of approval to travel within a matter of seconds.
    The authorisation is then valid for two years or until the date their passport expires, whichever comes first. Information submitted in an application can also be amended on the website. More details about ESTA as well as questions and answers about the process are also available on the website.
    During a transitional period, passengers must still complete on board the green I-94W arrival/departure form which will be handed as previously to US officials on arrival at the airport. Lufthansa advises its passengers to submit an application for online authorisation to enter the USA well before their flight and to carry a print-out of it throughout their journey.
    Op de site van ESTA vond ik nog geen bericht over de aanpassing /verscherping van de regels.

8. Top | #158
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Ik heb mijn ESTA al aangevraagd en toegewezen gekregen voor mij en mijn dochter (man moet nog invullen vanavond ivm nieuw paspoort), maar nu is ons vluchtnummer veranderd......moet je dat veranderen op je aanvraag? Ik had al op de Esta site gekeken, maar kom er niet goed uit. Bestemming en adres van verblijf is gelijk, enkel het vluchtnummer is veranderd.

Ik vind het ook al vreemd dat de aanvraag 2 jaar geldig is, terwijl je bij een volgende reis ook een ander vluchtnummer en verblijfplaats hebt.

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

9. Top | #159
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    moet je dat veranderen op je aanvraag?
    Ik vind het ook al vreemd dat de aanvraag 2 jaar geldig is, terwijl je bij een volgende reis ook een ander vluchtnummer en verblijfplaats hebt.
    Met ESTA heb je twee jaar toestemming om naar de VS te reizen. Er wordt aan je gevraagd om de reisgegevens te verstrekken en aan te passen wanneer deze wijzigen. Je bent dit niet verplicht.

Vreemd? Vergeet niet dat het systeem nog in de onderzoeksfase zit. Men overweegt of de gegevens ook gebruikt kunnen worden door Immigrations zodat het I-94 formulier wellicht zal vervallen in de toekomst.

10. Top | #160
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

@Teleton

Ik probeer vanavond even of ik met mijn estanummer in kan loggen en te kijken of ik dat kan wijzigen. Ik las op de site wel dat je sommige dingen kunt wijzigen, maar het vluchtnummer kon ik niet terugvinden. Mijn vraag was of het een probleem kan geven als er een ander vluchtnummer staat?

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

Forum Rechten