Ik snap er ook niet veel van :) Ik stel me er altijd op in dat ik minimaal 9 uur in een vliegende bus zit. Alles wat er extra is aan comfort is mooi meegenomen.
Afdrukvoorbeeld
Ik snap er ook niet veel van :) Ik stel me er altijd op in dat ik minimaal 9 uur in een vliegende bus zit. Alles wat er extra is aan comfort is mooi meegenomen.
Deze twee posts snap ik even niet. Aan de ene kant geef je Arke de schuld dat ze maar één keer een maaltijd serveren op 10 uur vliegen en aan de andere kant had je dat van te voren al gelezen en had je genoeg eten en drinken bij je... ??? Dan kun je Arke daar de schuld toch niet van geven?
Wat ik al zei, bij elke vliegmaatschappij serveren ze het eten vrijwel direct na het opstijgen (en andere vliegmaatschappijen dan Arke serveren dus vaak net voor het landen ook nog een snack of een broodje, maar geen volledige maaltijd inderdaad). Dus wat dat betreft had je toch genoeg aan jouw eigen meegenomen broodjes? Je wist het immers van te voren. Dus ik snap 'de klacht' niet zo...
Moet wel zeggen dat ik het met je eens ben met je laatste post SpaceAce.
Huilende kinderen zijn inderdaad vervelend. Je doet er weinig aan, zeker met opstijgen&landen(denk eens aan de druk die je op je oren krijgt, bij een klein kind kan je er echt weinig tegen doen).
Voor mij is het de 1e keer naar Amerika, 1x met ze naar Tunesië gevlogen met Arkefly, had geen maaltijd op de vlucht naar Tunesië, wel alleen bij stijgen&landen huilende kinderen, niet hele vlucht gelukkig. Dus qua eten moet ik echt van anderen uit gaan en zelf maar bepalen of het klopt of niet kom ik dan vanzelf wel achter. En is dus zo te lezen handig om leeg flesje in mijn tas te hebben en wat extra te eten.
misschien schrijf ik het allemaal een beetje ongelukkig op, sta ik over het algemeen wel bekend om. ook hier haal ik de heen en terug weg door elkaar. voor mij logisch omdat ik het verschil wel zie , maar voor een ander onlogisch lezen.
op heen weg was het eten al om 15:00 hollandse tijd, dat vond ik vroeg ik had omdat ze toch maar 1 maaltijd serveren dat wat later gehoopt. maar wij zowel op heen als terug weg onze handbagage volgeprompt met broodjes daar wij ook na het vliegen nog niet thuis zijn.
op heen weg had ik nog geen honger maar toch maar wat gegeten. wat ik verder arkefly op viel is dat ze dus aangeven we hebben keuze menu , maar al aan begin zeggen niet voor iedereen. doe dat dan niet. geef iedereen dezelfde maaltijd. betaal je wat bij krijg je keuze logisch.
wat viel me verder op bij arkefly het niet goed regelen van vanalles en nog wat , vraag je gelijk om dekens en kussen op heen weg heb je die. krijg je pas na 4 uur kou is het op , dit weer in tegenstelling met de nachtvlucht terug keurig voor ieder een deken met kussen. kijk dat vind ik onlogisch, dat vliegtuig vliegt op 10.000 meter zowel heen als terug temperatuur hetzelfde.
op heen weg hadden wij er al op gerekend dat het herrie was de zon ging nooit onder. de terug reis staat bekend als nachtvlucht. de lichten gaan ook uit.
vanuit arke krijg je voor je vliegt een heel pakket papieren mee. ik vind dat dat ook een vel bij had gekund hoe kids voor te bereiden op lange vluchten en nachtvluchten. er zijn middelen ook voor kinderen. ik mag mijn slaappillen niet aan zo'n huilend tierend rotjong geven alhoewel het net m en m 's zijn mooi geel en rond met letter erop ;)
persoonlijk hou ik ook rekening met mensen en kids in vliegtuig, 12 uur herrie als het licht is oke, helaas mocht de 12 uur rust in de nachtvlucht geen waarheid worden, maar ouders die dan ook nergens rekening mee houden is toppunt. 300 mensen moeten maar begrip op brengen. ik reis al niet in kinder vacanties en wel om deze reden. maar ja die onder 2 zijn nog gil bevoegd.
zoals ik eerder al schreef het maakt dus niet uit waar je zat bij arkefly ook in de luxe klasse hadden ieder zijn eigen ROTJONG, daarom liep ik ook door het gehele vliegtuig nergens rust.
ARKE beloond ouders het huilend jong dus wel als ze onvoorbereid instappen, maar ja dan is het al te laat. een extra maaltijd of gratis plezier scherm daar heeft een niet naar ouders kid van onder de 2 eigenlijk niets aan. ook het rondrennen is totaal verkeerd worden ze echt niet stil van.
maar voordat ik hele verhalen ga ophangen, ik had op rust gehoopt zeker op nachtvlucht en het valt mee zwaar tegen dat arkefly die dat elke week toch 2 keer doet niet meer ervaring heeft , hoe clienten met kids onder 2 te begeleiden en bij boeking aangeven dat het een nachtvlucht is en hoe moeilijk dat is voor kids. je heb namelijk ook mensen zoals ik , die graag zo'n gillend strontje wel willen smoren hoor.
specifiek voor arke zal het wel niet zijn, maar dit mijn eerste nachtvlucht zijn , volgende keer andere maatschappij en maar weer begrip opbrengen voor ( zoals mijn ouders altijd zeiden , het ongedierte wat nachts leeft en overdag slaap en je dan geen herrie mag maken, want je begrijpt toch wel dat hij slaap nodig heeft ) het is toch maar jong kid gegil.
er komt misschien een tijd dat je net als niet roken op vlucht een lampje krijgt ( blink) GEEN GEGIL ;) prop in mond , slaappil in en niet rennen !!!
@Duikkie, ik neem aan dat je zelf geen kinderen hebt en anders nooit met jonge kinderen hebt gevlogen.
Zelf ben ik trots vader van 2 kinderen waarbij we met de eerste vanaf zijn 3e jaar geregeld vliegen en met de tweede al vanaf 7 maanden in het vliegtuig zijn gestapt, hieronder ook lange vluchten naar Amerika.
Over het algemeen kunnen wij de kinderen stil houden op de vluchten door met ze bezig te zijn en ze bezig te houden, echter is dit niet altijd de juiste remedie om kinderen stil te houden/krijgen.
De dochter van een bevriend stel heeft erg last van het opstijgen en landen en gilt het dan echt uit van de oorpijn die ze heeft, ook airplugs in haar oren helpen hier niet voldoende tegen. Dit is dus iets waar je niets tegen kan doen en het moet accepteren als ouder.
Onze jongste heeft toen hij 7 maanden was op de heen vlucht naar Florida zich perfect vermaakt en ook nog een deel geslapen, op de terugweg was hij oververmoeid en begon hij te huilen en gillen ondanks alles wat wij zelf deden. Gelukkig hebben we hem na ca. 30 minuten toch stil gekregen en uiteindelijk in slaap. Ook hier sta je als ouder op een gegeven moment machteloos en voelen de meeste ouders zich heel erg opgelaten.
Wij merkten overigens dat de meeste mensen toch begrip hebben als ze zien dat je alles probeert om je kind te laten stoppen met huilen, echter mis ik in jouw verhaal alle begrip voor andere mensen waar jij je blijkbaar erg aan stoort.
Het meest frappante vind ik dan nog dat ik lees dat jij lekker bent gaan rondstappen in het vliegtuig waardoor je zeer waarschijnlijk ook vele mensen zelf hebt geïrriteerd zonder het door te hebben. Mijn grootste ergernis in vliegtuigen is nml. niet een gillend of huilend kind maar volwassenen die hun draai niet kunnen vinden in hun stoel en dan maar zeer irritant heen en weer gaan lopen waarbij ze herhaaldelijk tegen mijn stoel of arm aanlopen omdat de gangpaden erg smal zijn.
Overigens accepteer ik dat gewoon omdat ieder mens nu eenmaal anders is en je het in het vliegtuig toch met elkaar zal moeten doen. Ook zorgt het irriteren aan anderen er voor dat ik niet uitrust tijdens het vliegen en dat de vlucht daardoor alleen maar langer lijkt te duren.
Het is jammer dat je als volwassenen dit dan niet kan accepteren en dan op het forum zo'n afschuwelijke samenvatting neerzet waaruit alleen maar blijkt hoe jezelf in elkaar steekt. Ik denk dat je toch echt eens bij jezelf te raden moet gaan of je überhaupt nog een keer gaat vliegen in een toestel waar ook andere mensen en kinderen in mee vliegen.
ben dan ook nog steeds opzoek naar een maatschappij die eens wilt vliegen zonder kids, ik zit niet zo aan datums vast. dus als een maatschappij nu eens 1 op de 10 vluchten zegt alleen voor mensen die rustig willen vliegen, soort stilte coupe maar dan voor vliegtuig, ga ik die zeker nemen. nu kan je zeggen zakelijk vliegen , maar of dat echt ook voor je 600 euro meer stil is ???
verder zijn er genoeg mensen van het soort zonder kids , en inderdaad meestal moet je maar begrip hebben, maar andersom zou ook wel eens leuk zijn niet.
maar weet nu ook weer zelfs op een nachtvlucht is geen rust te vinden.
even tussen twee haakjes ( ik ben even in heel het vliegtuig gaan kijken of upgraden zin had ) , verder slaappil ingenomen helaas niet sterk genoeg voor rond gillend jong die in je oor gilt wat doet die man daar (PROBEREN TE SLAPEN )
verder vind ik het jammer dat arke me niet heeft voorgelicht dat ook op nachtvluchten kids ontzettend kunnen gillen. stom van mij om aan te nemen dat ook jonge kids gaan slapen als het buiten pik donker is.
aan de andere kan zag ik ook in arke papieren niets over kids en lange vluchten. ik had rust verwacht helaas. ik kende geen nachtvluchten ik reis meestal naar zuiden en niet oost. kids, overdag , gillen allemaal bekend.
nu kids nacht gillen ook.
@ jverwijderd.
Ik wil hier toch graag enige nuance en kanttekeningen bij plaatsen.
Allereerst ik behoor tot het oude ijzer en heb vast geen moderne ideeën maar wij zouden er toch behoorlijke vraagtekens bij plaatsen of je een kind dat niet eens KAN beseffen wat hem overkomt in een situatie moet brengen dat hij moet huilen van oververmoeidheid, oorpijn of andere ongemakken. Nogmaals rust,reinheid en regelmaat is alleen maar ten voordele van kleine kinderen.
Ik begrijp ten volle dat ouders graag op vakantie gaan maar moet dat dan ten koste van je eigen kinderen en op de allerlaatste plaats ten koste van anderen?
En ja ik heb ook kinderen maar hun comfort,rust en gezondheid hebben altijd geprevaleerd boven onze wensen.
Ik ben geneigd om dit niet meer serieus te nemen... Zowel Arke als geen énkel ander maatschappij zal in de papieren zetten dat kinderen ook op de nachtvluchten herrie kunnen maken. Dat lijkt mij algemeen bekend dat dit kan. Beetje naïef gedacht... Geef daar Arke niet de schuld van dat het niet in de papieren staat...
Advies: ga nooit meer naar Amerika op vakantie, want 95% van de vluchten (niet alleen bij Arke) zal terug in de nacht zijn... Dus de kans dat je 's nachts wakker gehouden wordt door een kind is ook bij andere vliegmaatschappijen aanwezig. Als je jezelf hieraan dermate erg aan stoort (en aan je taalgebruik te lezen zit het je énorm hoog) lijkt mij de oplossing: niet meer 's nachts vliegen :)
Afgelopen maandag hebben hebben wij onze eerste vlucht met Arkefly naar Miami gemaakt met een tussenstop op Orlando Sanford. Met name de tussenstop had ik erg tegen op gezien, maar ik moet zeggen dat het 100% is meegevallen. Koffers ophalen en gelijk weer inchecken, daarna nog even op een bankje buiten wat peuken weg gerookt :-) instappen en weer op weg naar Miami. Ook geen vertraging gehad, dus wat ons betreft een blijvertje, zeker gezien de prijs.
Vandaag in de Telegraaf een bericht over Arke Fly.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10...__.html?p=25,1
Citaat:
Vertragingen vooral door technische mankementen aan oude vliegtuigen
ArkeFly kan nog beter
door Jos van Noord Over het natje en droogje aan boord lopen de meningen ook sterk uiteen. De één klaagt dat ArkeFly nog geen glaasje water weggeeft, op zo’n elf uur lange, intercontinentale vlucht. Terwijl de ander juist vol lof is over de thuis al bestelde, speciale maaltijd aan boord. Weer een ander klaagt ?dat het eten op was. Op! Boze passagiers mochten ook al geen eten, nog geen flesje water meenemen!
„Wij vliegen liefst Comfort Class naar Zuid-Europa”, mailt mij Ben Staal. „Daar zijn we heel tevreden over. De maaltijden zijn niet echt bijzonder, maar worden wel snel na het opstijgen geserveerd. Wij vinden ArkeFly een aanwinst voor Nederland."
Toe maar!
Echt vrolijk ben ik niet geworden door het lezen van al uw mails naar aanleiding van mijn vraag van vorige week over deze ’tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland’. Veel lezers lijken blij bij mij hun hart te mogen luchten. Het zit ze vooral hoog dat ze hun klachten bij ArkeFly geen gehoor kregen. Soms is dit vliegbedrijf nog wel bereid om een klachtenformulier toe te sturen, maar dan wordt de klager vaak al op voorhand gewaarschuwd dat die geen schijn van kans maakt op compensatie.
Uiteraard bestaan er ook genoeg tevreden ArkeFly-klanten, zeker nu de luchtvloot steeds verder groeit. Vooral vakantievluchten naar bestemmingen op relatief korte afstand vertrekken steeds vaker op tijd, zo valt menigeen op. Met de nieuwe 737-toestellen is niks mis. En passagiers die dan voor een geringe toeslag hadden geboekt in de Comfort Class, die zitten inderdaad goed.
Maar bij die ouwe meuk aan 767 Boeings, een enkele meer dan twintig jaar intensief gebruikt, gaat telkens wat stuk. Geen wonder: ook een oude auto, al wordt-ie goed onderhouden, vertoont vaker mankementen dan een nieuwe. Eerste generatie 767, méér dan twintig jaar intensief gebruikt, erfgoed van Air Holland.
Zelfs al boekten passagiers naar Orlando, Curacao, Colombo of Cuba een luxe premium stoel, dan nóg bleek dat geen garantie voor zitcomfort. Heel wat lezers mailen mij dat zij net iets meer dan twee weken voor vertrek het geld van hun luxe-stoelboeking plotseling teruggestort kregen, omdat de Premium Class vol zat.
Het gegoochel met vliegtuigen! „Omdat het vliegtuig kapot op Sri Lanka stond, vlogen wij na een etmaal terug met Miami Air, allemaal dezelfde stoelen. Ik moet m’n geld van de geboekte comfort stoel nóg terug krijgen."
Vluchttijden die op het laatste moment worden gewijzigd: men vertrekt opeens vier uur later, in het holst van de nacht. En op Schiphol telkens groepen passagiers die van de ene gate naar de andere rennen. „Daar heb je Arke!" roepen luchthavenmedewerkers al, zodra er weer zo'n gezelschap komt aanstormen.
„Als je dan met drie uur vertraging nóg in het vliegtuig zit te wachten op vertrek, komt ArkeFly ter compensatie met een speciale koffieronde. Als extra verrassing moet je die nog betalen ook!", mailt mij M. Gijp. „Niemand vertelt je wat en als er wat fout gaat, wordt je behandeld als sperzieboon of eendagskuiken."
Maar als alles goed gaat, wat doorgaans het geval is, zijn passagiers enthousiast. Henri Tollenaar mailde mij: „Wij zijn buitengewoon tevreden, vooral met de beenruimte in de Premium Comfort Class. Misschien hadden wij geluk, maar wij hebben nooit langer vertragingen gehad dan een halfuur."
„Wij hadden comfortplaatsen geboekt, maar mijn vrouw zat drie rijen achter mij”, mailt mij L. van Bilsen. „In vergelijking met enkele jaren geleden vliegen ze tegenwoordig mooi op tijd”, mailt mij D. Makkinga. „Neem Liga-koeken mee tegen de honger”, adviseert Janny Polak.
Nog tips voor strategisch gezien goede stoelen in de comfortclass?
Wel of niet in de buurt van de toiletten?
Ik begreep dat de 4 stoelen in het midden (2-4-2) daarvan de armleuningen niet omhoog kunnen..?
Bij de voorste stoelen heb je een vaste armleuning,daar zit je tafeltje in.
Het enige wat ik hierop kan zeggen: vlieg NOOIT met een charter, want dan gebeuren dit soort dingen altijd.
Als je met een lijnvlucht vliegt (KLM_DELTA_UNITED etc.) heb je veel minder kans dat dit je overkomt.
Ben enkele keren stilgevallen in het verleden door problemen met het vliegtuig en ik werd altijd uitstekend ondergebracht (ook als economy passagier) in goede hotels met uitstekend eten en de andere dag een uitstekende doorvlucht met dezelfde of een andere gerenommeerde maatschappij.
Kies je voor het goedkoopste om te vliegen, klaag dan niet. Als je met een lijntoestel vliegt heb je veel meer rechten.
Hallo allemaal,
In mei gaan we met arkefly naar orlando.
Sinds gisteren zijn de vluchttijden bekend (voorzover dit klopt zien we dan wel)
nu staat er bij de vluchttijd ingevuld:
vertrek 13.00, aankomst 18.00 lokale tijd. Vlgs mijn berekening zouden we er
dan 11 uur over doen? ( 13.00 -6 uur tijdverschil= 07.00 07.00+11.00=18.00)
reken ik nu verkeerd of hebben we zo'n traag vliegtuig? ;-)
Voor degene die deze vlucht al gedaan hebben, hoelang waren jullie onderweg?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben in oktober met ArkeFly gevlogen en kregen aan boord te horen dat de vlucht geen 11 uur maar 9 uur en 40 minuten zou zijn :-o
Zie ons reisverslag
http://meerfamilie-orlando2011.blogs...ica-today.html
Onze tijden waren vlak van tevoren aangepast en wij landden al om 12.15 uur lokale tijd, dat was super!
Wou dus hetzelfde zeggen. Naar Miami maak je een tussenstop op Orlando Sanford. Vind het wel een goede, mijn reispapieren geven aan dat er geen tussenstop gemaakt zal worden tussen Orlando en Amsterdam. Terwijl dit wel het geval is.
Pama: Kijk is hier: http://nl.flightaware.com/live/flight/TFL317. Kan je nakijken hoe lang de laatste vluchten geduurd hebben. Geeft natuurlijk nog geen garantie voor toekomstige vluchten.
Dit heeft te maken met een (heel raar) verschil in uitdrukken...
We hebben het hier (gek genoeg) over een RECHTSTREEKSE vlucht...
Maar ze praten niet over een NON-STOP vlucht.
Daardoor heeft het ook hetzelfde vluchtnummer...
Rechtstreeks wil niet per definitie zeggen dat dit een Non-Stop vlucht is. :lol:
Je hoeft in ieder geval niet je koffers heen en weer te zeulen zoals dat is met een overstap.
Ik ben benieuwd, volgende week mag ik het proberen.
Wanneer je met een overstap met een reguiere lijndienst vliegt zeul alleen op de heenvlucht... een miniscuul stukje... maar je hoeft tenminste niet opnieuw je bagage in te checken...
Volgens mij is het met ArkeFly zo, dat wanneer je in Orlando bent opgestapt, wordt de bagage in Miami van boord gehaald.
Deze dient door de reiziger opnieuw worden ingecheckt voor de vlucht MIA > AMS... beetje raar hoor... :???:
Wij zijn afgelopen 4 Nov naar Orlando Sanford gevlogen met Arkeflye...Heenweg duurde 9 uur en 30 min ook bij ons stond dat we er 11 uur over zouden doen...De mensen die door vlogen naar Miami moeten het toestel uit en de koffers halen en weer inchecken...
Terugweg zijn we ingechecked op Orlando Sanford om te vliegen naar Miami en dan naar Amsterdam....De vlucht van Orlando naar Miami duurt ong 40 Minuten je bent ongeveer een uurtje op Miami je hoeft dan niet je koffers op te halen,je moet wel het vliegtuig uit en je handbagage meenemen...Vanaf Miami naar Amsterdam was 8 uur en 20 minuten.
Vandaag met arke naar Miami gevlogen, met overstap, ging prima en heb niks te klagen, was prima reis voor een prima prijs!
Het eten is zowiezo vaak niet bijzonders. KLM had vroeger een eigen catering en stond daar goed om bekend, maar sinds ze overgestapt zijn op KCS is het ook minder geworden. Ik zelf vind het niet zo belangerijk, want ik neem altijd 2 broodjes mee en dat vind ik voldoende. Maar dat slaap pilletje en eigen eten mee, dat doe ik ook al jaren met mijn moeder.
De ergste vertragingen heb ik wel met Martinair gehad. Ze lieten ons inchecken op John F Kennedy en dan staat het toestel nog in Nederland. Wat krijg je er voor terug. Een tegoed bon voor het restaurant van 20 dollar, terwijl je daar je drinken alleen van kon kopen. Ik heb 1x een fikse vertraging opgelopen met United en dat was netjes opgelost.
@Harold;
Tja wat zal ik zeggen de vlucht was prima yde service wordt steeds slechter maar dat zal wel bij alle Airlines zo zijn....Je betaald voor een blikje Cola 2,50 euro...1 tip als je wat wil kopen aan boord dan zal ik maar wat kleingeld meenemen want ze hebben heel erg weinig wisselgeld...Het eten was niet heel slecht je kan gratis water pakken en Appelsap en Sinasappelsap...Voor een bak koffie of Thee buiten het eten om betaal je ook 2,50 voor....Ik moet zeggen dat Orlando Sanford wel heel erg is bevallen lekker klein en je bent zo van het vliegveld weg....
Remco
Vliegen met ArkeFly is ons afgelopen zomer meegevallen. Als je naar Orlando gaat is het rechtstreeks vliegen op Sanford prima bevallen. Helemaal eens dat het een relaxed vliegveld is met goede verbinding richting Kissimmee/Davenport e.o. Bij gelijke tarieven direct weer op Sanford. Aankopen aan boord is belachelijk.... kocht een klein busje Pringles, 5 dollar... Terug via Miami geen probleem, even uitstappen, even wat drinken, instappen en weer onderweg. Geen stress om op tijd de overstap te halen... lekker!
Wij zijn in oktober geweest, kan niet anders zeggen dat het zeer prettig is te landen op Sanford, gaat snel en mensen waren erg vriendelijk.eten en hapjes in het vliegtuig beperkt en duur maar als je zelf zorgt voor een broodjes gaat het allemaal prima.
Point of Entry is waar je je voeten aan de grond zet..
Ik heb twee week terug deze vlucht gedaan en het viel mij allemaal erg mee, sanford uitstappen en langs de customs immigrations. Koffers ophalen en 80 meter lopen, koffers inleveren inchecken en weer vliegen. Miami kan je in 1 x doorlopen.
Arkefly is dan wel budget, maar ik zat naast een man die ongeveer 5 x per jaar heen weer vliegt van orlando/sanford naar amsterdam en dat al 20 jaar. Die man zei dat arkefly gewoon heel scherp qua prijs is en dat het een erg goede prijs/kwaliteit verhouding is, wil je meer service dan moet je gewoon een andere maatschappij nemen en daar is ook de prijs naar.
Wij vliegen 2 januari 2012 met Arkrfly, op de heen weg vliegen we met een direct vlucht van Amsterdam naar Orlando Sanford en de terugvlucht Orlando Sanford - Amsterdam met tussenlanding Miami. Een andere manier was er niet.
Maar wat wil je voor die prijs wij zitten voor 522 euro per persoon 20 dagen in Orlando.
Wij vliegen op 4 januari heen vanaf Brussel, via NY, naar Miami (met Delta) en op 11 januari rechtstreeks van Miami naar Amsterdam (met KLM), voor 425euro. Dus per definitie goedkoper zijn ze ook niet natuurlijk ;)
Kun je beter onderstaand boeken, is incl hotel etc.? Hoef je ook niet eerst naar Brussel.
-persoonskamer, Standaard Bezet door: 2 volwassenen Nog 5 of meer beschikbaar.Uw reissom Volwassene 1€571,00Volwassene 2€571,00Aanbiedingskorting.€-204,00Calamiteitenfonds€2,50Totale reissom € 940,50 Gemiddelde prijs p.p. € 470,25
- Reisduur: 9 dgn (7 nachten)
- Verzorging: Logies
- Vervoer: Vliegtuig
- Datum heenreis: vr 06-01-2012
- Vertrek Amsterdam: 08:10
- Aankomst Orlando Sanford: 13:15ArkeFly, Economy
- Datum terugreis: vr 13-01-2012
- Vertrek Orlando Sanford: 18:05
- Aankomst Amsterdam: 12:00ArkeFly, Economy
Afhandeling van de reis U boekt uw reis zelf online. Betalen doet u daarna bij een ANVR reisbureau. Tijdens het online boeken, kiest u een reisbureau bij u in de buurt.
EconoLodge Inn & Suites is vandaag, om 16:58 uur voor het laatst geboekt.
De data zijn ook anders. Niet iedereen kan buiten de schoolvakanties.
Dat is waar; maar ik vlieg liever KLM/Delta en Brussel is voor ons niet zo vervelend. En ik slaap liever in iets anders dan EconoLodge (maar ik geef toe, ik ben verwend ... :roll:)
Ben ik zeker met je eens, wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM, Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.
Ook bij KLM en Delta of de andere partners is de service ook voortaan ver te zoeken.
Ben met je eens dat ecolodge ook niet mijn keuze zal zijn.
Gisteren met arkefly naar Miami gevlogen! Nou ik ben ondertussen nog gebroken. Ongeveer 1,5 uur voor landen in Orlando voelden en hoorden we dat een van de motoren ermee stopte. Even later werden alle schermpjes gereboot en terwijl dat nog enig was werden de stewardessen gemaand het vliegtuig landingsklaar te maken. De piloot nam het woord en zei dat we een voorzorgslanding gingen maken in Charleston. Hij had namelijk in verband met een verstopte oliefilter de linkermotor uit moeten zetten, hij benadrukte dat het een voorzorgslanding was en geen noodlanding. De stewardessen keken behoorlijk benauwd en de landing was ook wat minder comfortabel als normaal we kwamen met een flinke klap neer en het remmen ging niet zo vlot. Gelukkig hadden we een extra lange militaire landingsbaan en stonden brandweer en ambulances (gelukkig niet nodig) ons op te wachten. Na 2 uur stil gestaan te hebben en snacks en water gekregen te hebben moesten we van de autoriteiten uitstappen en wachten in een afgesloten ruimte. Als de monteur die was opgeroepen bevoegd was geweest hadden we nog met hetzelfde vliegtuig door mogen vliegen maar de bevoegde monteur kwam pas 21:00 locale tijd en dan mochten de piloten niet meer vliegen. Er is een ander vliegtuig van
Miamiair geregeld die om 19:00 uur zou vertrekken.
We waren rond 13:00 lokale tijd geland en hadden tot 18:30 geleefd op de snacks (mars e.d.) en graanrepen uit de afgesloten ruimten. Om 18:30 uur werd bij de gate een flinke lading pizza's afgeleverd die uitgedeeld werd. Rond 20:00 uur gingen we boarden maar we vertrokken pas rond 21:00 uur ivm het ontbreken van de flightmanifest. Rond 23:30 waren we uiteindelijk in Miami.
1. Eerste stuk van de reis was prima
2. Na de landing deed het personeel zijn uiterste best om alles te regelen incl door de zaal roepen van de status (geen omroepsysteem)
3. We waren wel gebroken en heel laat pas aangekomen. Maar liever laat aankomen dan op tijd neerstorten.
Dat is wel even spannend, gelukkig kan elk vliegtuig prima vliegen op een motor minder, maar schrikken is het wel. Dat je enkele uren later aankomt is niet leuk, maar zoals je zelf aan aangeeft beter te laat dan nooit.
Wat ik me nog wel afvraag, heb je tussendoor ook nog een landing gemaakt in Orlando? Of moest iedereen eerst naar Miami?