Re: Help!! CC werkt niet...!!!
Een oplossing die altijd werkt in noodgevallen is volgende:
Zorg dat je internetbankieren hebt in Nederland/Belgie
Open een rekening bij een Amerikaanse bank (dit moet geen probleem zijn zodra je aangeeft een spaarekening te willen openen en geld zegt over te boeken vanuit buitenland)
Boek via internetbankieren naar je Amerikaanse bank en voila je kunt over cash geld beschikken.
Nadeel: eventuele openingskosten rekening in Amerika, kosten overboeken en valutawissel en tot slot de rompslomp eromheen.
Voordeel: Je kunt over geld beschikken!
Dat moet je mij toch even uitleggen; een bankrekening openen bij een Amerikaanse bank.
Dat zou mij een heleboel rompslomp schelen i.v.m. internetaankopen, en vele anderen ook.
Ik ben daar wel eens mee bezig geweest, en tot nu toe was het schier onmogelijk.
En Ieniemini heeft er zowiezo op dit moment niks aan, vermoed ik.
Als ik haar was zou ik direct contact opnemen met mijn eigen bank en een verklaring eisen.
Een oplossing die altijd werkt in noodgevallen is volgende:
Zorg dat je internetbankieren hebt in Nederland/Belgie
Open een rekening bij een Amerikaanse bank (dit moet geen probleem zijn zodra je aangeeft een spaarekening te willen openen en geld zegt over te boeken vanuit buitenland)
.....nou dan heb je dat nog nooit geprobeerd. Er is een half forum over vol geschreven en men probeert juist de rekeningen van buitenlanders op te heffen..... en een spaarrekening met een pinpas??/........
Boek via internetbankieren naar je Amerikaanse bank en voila je kunt over cash geld beschikken.
.....dat duurt even voor je een rekening beschikbaar hebt zo het je al mocht lukken er een te openen...........
Nadeel: eventuele openingskosten rekening in Amerika, kosten overboeken en valutawissel en tot slot de rompslomp eromheen.
Voordeel: Je kunt over geld beschikken!
....en ze hebben de pinpassen voorgedrukt in voorraad?... ze worden van een andere lokatie (veiligheid) per post naar het rekeningadres gestuurd (ook veiligeid)......en het duurt zeker 1 a 2 weken....
Helaas ..pindakaas.. was het maar zo eenvoudig...
Het enige wat je kunt doen is er voor te zorgen, dat je verschillende cc's op verschillende rekeningen en liefst van verschillende cc-companies bij je hebt.
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Guus
Lijkt mij lastig om zo te moeten leven. Je moet ook gewoon op iets kunnen vertrouwen. Natuurlijk kunnen er wel eens zaken misgaan, maar als je daar elke keer op voorhand van uitgaat dan kun je m.i. beter de gehele dag binnen blijven.
Nope je moet je gewoon jezelf veel mogelijk indekken op alle gebied en alles proberen zelf in handen te houden.:razz:
Vertrouwen is goed maar maatregelen zijn beter. [-o<
En wat betreft de CC zoals onze Duitse buren zeggen drei doppelt genäht halt besser.
Ik ging er van uit dat je een rekening gewoon kon openen in USA (kennelijk niet dus). Ik heb deze ervaring in Brazilie gehad en toen via (destijds) het netwerk van ABN AMRO een rekening in Brazilie kunnen openen.
Overigens was het niet mijn bedoeling om een pinpas in USA te nemen, uitsluitend om een rekening te hebben waar je bij de bank cash kunt ophalen (kaskantoor).
Ik zal eens navraag doen inzake het openen van de USA rekening en indien ik succes heb kom ik er in dit forum op terug.
Op dit moment moet ik me aansluiten bij Knaapje en zijn meerdere CC's de enige oplossing (voorlopig...):-k
Citaat:
Egadet
Ik ging er van uit dat je een rekening gewoon kon openen in USA (kennelijk niet dus). Ik zal eens navraag doen inzake het openen van de USA rekening en indien ik succes heb kom ik er in dit forum op terug.
Volgens mij kun je je de moeite besparen. Ik ben momenteel bezig om een Amerikaanse bankrekening te openen. Als ik zie wat ik daar voor moet overleggen, dan kom ik tot de conclusie dat nagenoeg niemand van dit forum daarvoor in aanmerking komt. Volgens mij was dat ook de conclusie van een eerdere discussie over dit onderwerp op dit forum.
Citaat:
Egadet
Op dit moment moet ik me aansluiten bij Knaapje en zijn meerdere CC's de enige oplossing (voorlopig...):-k
Liefst nog allemaal van verschillende banken/maatschappijen (b.v. één MasterCard, één Visa en als je echt paranoia c.q. een aanhanger van Murphy bent dan nog b.v. een CC van American Express).
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dat moet je mij toch even uitleggen; een bankrekening openen bij een Amerikaanse bank.
Dat zou mij een heleboel rompslomp schelen i.v.m. internetaankopen, en vele anderen ook.
Vorig jaar heeft mijn reisgenote bij de Amsouth bank een bankrekening geopend in St. Pete, haar CC werkte ook niet. Het was binnen een uur geregeld.