-
Re: Op de bonnefooi
Dat heb ik deels gedaan afgelopen jaar maar dan via priceline, was door het plezier wat we hadden vergeten het laatste deel van de vakantie te boeken. Dus last minute elke ochtend als we het hotel weer uit moesten even bieden via priceline en elke keer toch een kamer. Hebben zo veel hotels gezien maar de mooiste twee blijven toch Hyatt grand cypress en Omni world resort at championsgate.
Maar het is en blijft een gok of je zo kan boeken en anders gewoon bij een hotel aan de balie melden.
-
Ik had nog een vraagje, motels kan je op de bonnefooi boeken. Hoe zit het met de villa's, het lijkt ons leuk een dag of 4/5 in een villa te "wonen" maar kan je daar ook oprijden en vragen of er een vrij is of bijv. via hotwire?
-
Je zou bij de plaatselijke agenten (zoals bijv. Hotelbeds) binnen kunnen lopen, en vragen of er nog wat vrij is voor een paar dagen.
Misschien heb je geluk en krijg je wat voor een klein prijsje, of, als je er wat te desperate uitziet, proberen ze je een poot uit te draaien :-)
-
Tips gevraagd: hotels of motels? vooraf al boeken?
Hallo, wij willen begin mei 14 dagen door Florida reizen. Hebben de westkust van de USA al eens met een camper bezocht, zonder reserveringen vooraf. Dat gaf geen problemen, campings hadden altijd wel plaats. Nu zijn we van plan om (op de eerste en laatste nachten in Miami na) geen hotels/motels vooraf te boeken. Is dat verstandig, of lopen we dan grote kans dat alles volgeboekt is? Is er een goede motel-keten die bijvoorbeeld in heel Florida vertegenwoordigd is die prima is voor op doorreis, of raden jullie aan naar hotels te gaan? Wellicht dat we wel een hotel vooraf boeken in de plaatsen waar we meerdere nachten verblijven (Sarasota en Key West). We zijn overigens niet veeleisend. Een schoon bed en een douche/toilet zijn voor ons voldoende. We zijn erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn.
-
Re: Tips gevraagd: hotels of motels? vooraf al boeken?
Motels: Super 8, Days Inn en Motel 6 bijvoorbeeld.
Iets luxer: Howard Johnson en Holiday Inn, La Quinta.
Maar het barst van de m/hotels in Florida en mei is zeker geen hoog seizoen. Behalve op de heel populaire plaatsen als bijv. Key West kan je vrijwel altijd iets vinden, ga alleen niet te laat zoeken.
Verzamel Directories van verschillende ketens en couponboekjes in de Hamburgertenten en Denny's. Je kunt dan iets uitzoeken en per telefoon of internet reserveren.
Succes, goede reis
Knaapje
-
Re: Tips gevraagd: hotels of motels? vooraf al boeken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Behalve op de heel populaire plaatsen als bijv. Key West kan je vrijwel altijd iets vinden, ga alleen niet te laat zoeken.
Zorg ook dat je aankomstdag niet op een vrijdag of zaterdag is. Dan is er veel volgeboekt en de prijzen verdubbelen. Wij komen meestal op zondag aan in Key West en dan is het geen probleem om iets te vinden.
-
Re: Hotel wel of niet van te voren boeken
Wij zijn net terug uit Florida, 9 nachten geboekt 3 niet. Alle drie overnachtingen kwamen veel duurder uit dan dat ik bij reisbureau zou hebben geboekt. Dus als je ongeveer je reisschema weet, zou ik vooraf boeken.
-
Re: Hotel wel of niet van te voren boeken
Citaat:
hwzutt
Wij zijn net terug uit Florida, 9 nachten geboekt 3 niet. Alle drie overnachtingen kwamen veel duurder uit dan dat ik bij reisbureau zou hebben geboekt. Dus als je ongeveer je reisschema weet, zou ik vooraf boeken.
Met zoveel stelligheid als waarmee jij het nu brengt zou ik dit niet durven beweren. Ik heb namelijk juist de ervaring dat de zogenaamde 'walk-in rates' zeker niet slechter en soms zelfs beter zijn dan de prijs die je zou betalen indien je vooraf boekt. Je moet echter wel weten welke opties je hebt en welke spelregels er zijn om een betere prijs te bedingen. Een goede voorbereiding is dus noodzakelijk. En dan nog lukt het niet altijd om goedkoper uit te zijn. Persoonlijk vind ik op deze manier rondreizen leuker dan alles vooraf vastleggen. Je bent lekker flexibel en komt soms op plaatsten waar je anders nooit zou komen. Maar goed, de voor- en nadelen van voorafboeken versus op de bonnefooi gaan zijn op dit forum al eens uitgebreid besproken.
-
Re: Hotels van te voren boeken of ter plaatse?
Hoteleigenaren weten ook wel dat je geen zin hebt om eerst 10 hotels af te gaan om de beste prijs te vinden en zullen je daarom niet het achterste van de tong laten zien. Zeker niet als het maar om 1 overnachting gaat. Ik moet wel zeggen dat we in het westen van Amerika goede ervaring hebben met Motel 6 en Super 8 - zij verhogen prijzen niet als je walk-in reserveert op de dag zelf.
-
Citaat:
Marco Stern
Hoteleigenaren weten ook wel dat je geen zin hebt om eerst 10 hotels af te gaan om de beste prijs te vinden en zullen je daarom niet het achterste van de tong laten zien.
Daarom is een goede voorbereiding ook noodzakelijk. Zoek gericht en zorg dat je niet te laat bij een hotel aankomt. Als laat komt dan weten ze inderdaad dat je waarschijnlijk niet al te veel zin meer hebt om verder te zoeken.
Citaat:
Marco Stern
Zeker niet als het maar om 1 overnachting gaat.
Juist dan kun je de betere prijzen bedingen. Dan kunnen ze namelijk wat eenvoudiger een kosten-baten afweging maken.
-
Wij gaan op 2 juli naar Florida. We vliegen op Orlando en willen dan eerst een weekje rondtouren alvorens we voor 2 weken een villa in Orlando huren.
De eerste nacht willen we een hotel in Orlando boeken (vanuit Nederland) maar de overige nachten willen we gewoon kijken waar we uitkomen op ons rondje en dan vervolgens ter plekke een slaapplaats regelen. Is dit goed te doen in deze periode van het jaar. We gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Graag jullie advies.
-
Een welgemeend advies; lees de voorgaande 75 berichten in dit topic eens door, en je zult heel veel wijzer worden :-).
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Een welgemeend advies; lees de voorgaande 75 berichten in dit topic eens door, en je zult heel veel wijzer worden :-).
Ik heb de meeste berichten gelezen. Ik kom vervolgens tot de conclusie dat het goed te doen is om ter plaatse te boeken in april/ mei. Waar ik naar op zoek ben of dit ook in juli te doen is, de amerikanen hebben dan Summer Break.
Vandaar mijn vraag.
-
Mijn ervaring is, dat dat prima te doen is... (En volgens mij ontwijken Amerikanen in juli Florida juist, omdat 't ze te warm is. En 't is dan overal lekker weer, dus ze hoeven niet per se naar 't zuiden.)
- Neem evt. je ANWB-lidmaatschapskaart mee. Bijna overal krijg je tot 20% 'AAA' korting,
- Probeer vooraf tarieven te checken op bijv. www.hotels.com en/of www.expedia.com,
- Scoor bij de Denny's onderweg "Groene Boekjes" met kortingscoupons, of zoek korting via www.roomsaver.com
-
Tja ik ben een fan van van te voren boeken,weten wat je krijgt en vooral weten waar je slaapt.
Als je je vakantie toch aan moet passen aan :" ik moet niet te laat op de dag om een hotel gaan zoeken" verspeel je wel heel veel vakantie tijd.
-
ik heb ook 3 hotels nu al gereserveerd en 2 al hier betaald, daar kreeg ik een mooie vaste prijs voor. Je bent over het algemeen er toch alleen maar om te slapen!! En je hoeft daar niet meer te zoeken. Voordeel met vaste prijs hier is dat je niet van de dollar meer afhankelijk bent.
-
Wie heeft er bonnefooi ervaring?
Hoi!
Wij gaan in mei met zijn 3en naar Florida en willen dan een week in St. Pete Beach aan de Golf van Mexico verblijven.
Nou vind ik het zo moeilijk een hotel te kiezen dus vroeg ik me af of het verstandig zou zijn er gewoon op de bonnefooi heen te gaan en een bonnenboekje met korting bij de Mc Donalds te scoren en zo een leuk hotel te vinden.
We hebben een zoon van 9 dus normaal gesproken zou ik voor zekerheid gaan.
Ik hoor verhalen dat de hotels stukken goedkoper zijn als je ze niet reserveert en je betaalt de dollarprijs....
Wat is wijsheid???
Alvast bedankt voor je reactie!
-
Re: Wie heeft er bonnefooi ervaring?
Voor de eerste nacht zou ik wel wat regelen, de rest kan ter plaatste. 10 jaar geleden op mijn eerste trip naar de states (atlanta) niets geboekt, blijkt er niet een gigantische conventie te zijn, geen kamer te vinden!!!!!
Of het goedkoper is weet ik niet, vaak zie je wel aanbiedingen als ze niet alles volgeboekt hebben.
-
Wanneer ga je in mei? Ik neem aan schoolvakantietijd? Houdt rekening met de drukte rond Memorial Day, ook met Moederdag kan het druk zijn. Mei is een polulaire maand, denk aan de schoolvakanties. Ze zijn hier niet gek en weten precies wanneer wij graag komen. Dus de kans dat de kamerprijzen erg laag zijn in die periode, is helemaal niet zo waarschijnlijk. Het conventieverhaal van vondutchga hebben wij ook meerdere malen tijdens trips meegemaakt. Bonnenboekjes zijn ouderwetsch, priceline is je ware......en je betaalt ook de dollarprijs. Vergeet ook niet dat er, wanneer het druk is, plotsklaps geen reductiebon meer geldig is en je de hoofdprijs betaalt. Ook als je 's avonds laat aankomt, het slecht weer is en ze een kind zien, kan het zijn dat er plots geen couponaanbiedingen meer zijn. Jij zit immers omhoog en wil naar bed....Tot slot, ook via de hier bekende aanbieders kan je tegen zeer aantrekkelijke tarieven boeken hoor.
-
Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb zojuist geboekt via booking.com........ga toch voor zekerheid!
Alexje
-
hotel vooraf boeken of niet
Dag,
Mijn man en ik gaan 28 feb tot en met 9 maart naar Florida, we vliegen op Fort Lauderdale en willen dan een paar dagen naar Miami Beach en dan een paar dagen naar Key West, daarnaast ook een dagje naar de Everglades. Zouden jullie nu al de hotelovernachtingen boeken of is het ook makkelijk om daar een hotel (tegen een redelijk normale prijs) te vinden. Volgens mij begint spring break dan wel, vandaar dat ik nu twijfel.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Ollie
-
Re: vooraf hotelovernachtigingen boeken of niet?
Citaat:
ollie
is het makkelijk om een hotel (en dan ook tegen een redelijk normale prijs) te vinden of zouden jullie het risico niet nemen en nu al hotels boeken?
Hey Joyce, over dit onderwerp is al best veel geschreven, kijk even in het topic Hotels. In het kort komt het er op neer dat de hotelprijzen een kwestie van vraag en aanbod is. Hoe drukker, hoe hoger de prijs. Net als bij Sporthuis Centrum vroeger. Omdat je niet precies weet of er conventies zijn, er een groepsreis in dat hotel is geboekt of ze gewoon voldoende klanten hebben, houdt het op de bonnefooi reizen een zeker risico in. Het kan zijn dat je iets meer betaalt voor je vrijheid, kan ook zijn dat je juist erg voordelig uit bent en van de walk in prijs kunt profiteren. Het hangt dus gewoon van je eigen beslissing af.
Wanneer je met z'n tweetjes reist, vind je altijd wel een plekje. Voor Key West boeken veel mensen vooraf, maar je zou dat ook ter plekke van uit Miami kunnen doen. Neem je de laptop mee, dan kan je gebruik maken van de voordelen die priceline.com biedt. Tip: Lees voor je een overnachtiging bij priceline boekt, eerst goed de gebruiksaanwijziging.....:wink:
-
Re: hotel vooraf boeken of niet
Hoi Ollie,
Lekker boeken als ik jou was. Wel even kijken tot wanneer en hoe laat je kunt annuleren. Meestal kan je op de aankomstdag tot 4 uur nog van gedachte veranderen. Wij gaan meestal op de bonnefooi op vakantie. Toch hebben we wel een aantal reserveringen maar veranderen vaak van plan. Voor Key West is een reservering wel ten sterkste aan te raden.
-
hallo,
wij gaan 29 mei 2010 en hebben voor de eerste 2 dagen een hotel geboekt op marathon (via booking.com siesta motel voor 270 dollar ex tax voor 3 bedroomsuite incl 2 bathrooms en 2 familierooms) en de rest gaan we op de bonnefooi.
vorig jaar hebben we hetzelfde gedaan voor miami een hotel direct aan het strand is crystalbeach wel goed niet duur en incl ontbijt niet verkeerd(wij betaalden met 4 pers 65 dollar per nacht incl tax, kamer bestond uit slaapkamer en huiskamer met 2 persoonsslaapbank).
-
hotels on the road: vooraf boeken of ter plaatse?
hallo allemaal
wij gaan in november december 2010, geen hoogseizoen, naar florida en willen daar graag een paar dagen een rondreis per auto maken
wat raden jullie aan? de hotels voor on the road ter plaatse gewoon bezoekenn en dan een kamer nemen of vooraf boeken?
en wie heeft suggesties voor een hotel in:
miami?
key largo?
aan de westkust in een leuk plaatsje ongeveeer halverwege?
het gaat om 3 volwassenen, hoeft niet kuxe te zijn, gewoon basic, maar wel in ieder geval schoon
en op wat voor prijsklasse moeten we rekenen?
we hadden zelf ongeveer 100 dollar per nacht uit gerekend voor 1 kamer
is dat voldoende?
groetjes rebecca
-
Bonnefooi in Februari?
Hallo allemaal,
ik ben me wat aan het orienteren op hotelprijzen in Florida. Wij willen in Februari 2-3 weken rondtrekken van hotel naar hotel. Het mooie van zo'n reis vinden wij het hoge bonnefooi-gehalte. Echter, als ik wat op internet rondneus op de standaard hotel-sites, begin ik me redelijk druk te maken over de prijzen. Er zijn wel wat goedkopere hotels te vinden, maar zeker in de meer bekende plaatsen (Miami, Key West, Key Largo, Daytona Beach, etc.) hebben de duurdere hotels toch de overhand.
Zijn er mensen die ervaring hebben met hotelprijzen op diverse locaties in Florida in de maand februari? Wat raden jullie aan: vantevoren veel boeken via Expedia e.d., of op de bonnefooi met coupons? Of wellicht 2-3 redelijk geprijsde hotels per locatie uitzoeken en daar ter plekke langsrijden? We hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar willen de kosten wel een beetje leuk houden ;)
-
Re: Bonnefooi in Februari?
Miami, Key West etc zijn nu eenmaal duur. Je zou ook naar naar Priceline kunnen kijken.
-
Prijzen even omrekenen naar Euro's en dan is het al veel goedkoper.
-
Citaat:
junkie26
Er zijn wel wat goedkopere hotels te vinden, maar zeker in de meer bekende plaatsen (Miami, Key West, Key Largo, Daytona Beach, etc.) hebben de duurdere hotels toch de overhand.
Tsja, wat is goedkoop? En wat is een duur hotel? Hotels waren nog nooit zo voordelig, volgens mij. Maar vergeet nooit dat de hotelprijs afhankelijk is van vraag en aanbod. Als je op de bonnefooi wilt reizen is dat natuurlijk prima, maar je neemt enig risico.Is er toevallig een seminar of waait er een school of vereniging aan tijdens Spring Break, dan schiet de prijs omhoog en sta je daar met je coupons..... Priceline.com is je vriend en je kunt daar ook mee op de bonnefooi reizen, mits je je laptopje meeneemt. De hoogste kortingen worden in de duurdere hotels gegeven. Logisch want ook Rodeway Inn, waar je voor 79 dollar in Miami overnachten kunt, zal toch wat moeten verdienen.
Kies je toch voor eenvoudige hotels dan vindt je toch vrijwel overal Howard Johnsons, La Quinta's, Staybridges, Rodeway Inns, Holiday Inn Expresses, Red Roof Inns en Best Westerns? Ook in Miami vind je veel aanbiedingen waar je voor tussen de 100 en 125 dollar op prima locaties kunt overnachten.Wijk uit naar Fort Lauderdale of Hollywood en je zult zien dat de hotelprijzen lager uitvallen. Key West is iets duurder, maar ook daar is genoeg in deze prijsklasse te vinden. Als je in Daytona niets voordeligs kunt vinden, schort er echt iets aan je zoekmachine, je slaapt er al onder drie sterren voor 75 dollar........
Coupons lijken overigens toch een beetje achterhaald, wij zagen nergens couponboekjes meer toen we begin december in Orlando waren. Winkels en restaurants hebben de kasten met boekjes iig massaal verwijderd. Via internet kan je nog wel coupons printen, maar dikwijls staat er alleen "call for current rates" op.
Voor het echte voordeel moet je in de Orlando area zijn, waar je al rond de dertig dollar voor een nachtje terecht kunt, maar deze buitenkansjes vind je echt niet in heel Florida.
-
Ik neem even aan, dat je met 2 volwassenen bent en redelijk flexibel.
1 Je goed orienteren op o.a. dit forum hoe priceline werkt.
2 Je laptop mee
3 Als je 's middags een uur of 3 a 4 in een omgeving bent of weet waar je wilt overnachten.
4 Een hamburgertent o.i.d. zoeken met gratis wifi
5 Via Priceline op een hotel bieden of via Hotwire boeken.
6 Lukt het niet, dan heb je nog alle tijd om verder te rijden en/of rechtstreeks een hotel te boeken.
Nog een mogelijkheid:
Boek je hotels van tevoren met een tarief wat je nog tot 4 of 6 uur 's middags kunt annuleren.
Probeer het bovenstaande en lukt het dan annuleer je de eerdere boeking.
Lukt het niet dan heb je een hotel.
Succes
Knaapje
-
In Key West en Miami is winter duurder dan zomer was onze ervaring.
-
Hoi junkie26 Februarie is niet de meest goedkope piriode om tegaan
Wij zouden in eerste instantie afgelopen september gaan maar door werk
onmogelijk jammer genoeg maar even goed gaan we nu in februarie.
Scheelde wel meer dan 900 euro hebben we wel een iets langere cruise geboekt maar de hotels waren schaars in miamie overal werden wereld prijzen gevraagt en daarom kwamen wij veel duurder uit dan in september
-
Re: hotel vooraf boeken of niet
Citaat:
nickro
Voor Key West is een reservering wel ten sterkste aan te raden.
De ervaring leert dat indien je verblijf op Key West in het begin van de week valt (zondag tot en met woensdag) het geen probleem is om op de bonnefooi naar Key West af te reizen. Voor de overige dagen zou ik wel vooraf reserveren. Het is wel altijd zaak om even na te gaan of er geen nationale feestdag in je verblijf op Key West valt. Op dergelijke dagen gelden er namelijk andere regels dan normaal.
-
Re: Op de bonnefooi of juist niet?
hallo allemaal, wij hebben ook op het laatste moment wat hotels geboekt via hotwire. volgens mij kun je tot elf uur 's morgens boeken voor die avond.
groetjes barbara
-
Ergens 's middags een internet cafe opzoeken om via priceline o.i.d. een hotel te boeken lijkt me ook een goede manier om de kosten te drukken. Wij zijn tenslotte niet gebonden aan een bepaalde stad of locatie, als we in een geschikte regio terecht komen vanwaar we de volgende dag weer verder kunnen reizen, dan vind ik het al best.
Scheelt het qua kosten trouwens veel als je 2 of 3 dagen in een hotel verblijft ipv 1 dag?
-
Hotel vooraf boeken of in Florida
Wie heeft er ervaring met boeken in Florida zelf? Wij gaan in de meivakantie met 2 kinderen naar Florida. Van kennissen had ik gehoord dat je bij het tanken en eten heel veel kortingsbonnen voor hotels krijgt is dit dan voordeliger of liggen de basisprijzen van hotels hoger dan de boeking via organisaties?
alvast bedankt
Anne-Fleur
<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp hierover.>>
-
Re: Hotel vooraf boeken of in Florida
Het ligt een beetje aan je eigen zin voor avontuur. Je zult een hoop antwoorden krijgen van leden die zeggen dat het prima te doen is en dat ze alleen maar uitstekende ervaringen hebben hiermee.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Dit is iets wat wij nooit zouden doen. Ik wil een hotel wat schoon is,redelijk kort bij restaurants ligt,niet in the midlle of no were, een ontbijtje serveert,internet heeft en een wasserette.
Alleen al het idee dat je na een dag rijden op zoek moet naar een hotel,met bonnen lopen zeulen of onderhandelen met de manager over de prijs maakt me " curl op my toes". :p
Kun je je voorstellen dat je met je twee kinderen ergens in hotel de kakkerlak moet slapen omdat de andere herbergen vol waren.:shock:
Ik kan mezelf rustig zeggen dat het uitzoeken van hotels ,voor mij, een van de leukste voorbereidingen is.
Lekker rustig overdag doen wat je wilt en dan op je gemakkie Tom Tommie je naar je hotel laten loodsen.
-
Ik kan Tinkerbell hier alleen maar in bijtreden. Als je met kinderen reist, zou ook ik de hotels vastleggen. Via bijv www.expedia.nl kom je genoeg hotels tegen voor een meer dan aanvaardbare prijs.
-
Met de vorige twee postings ben ik het helemaal eens.
Zou dit avontuur met twee kinderen zeker niet aangaan, en dus vooraf boeken, het geen weer de nodige voorpret oplevert in mijn ogen.
-
Ik heb er geen idee van hou oud je kinderen zijn maar als ze enigszins begrip hebben van wat de plannen zijn is het misschien leuk om alvast op http://earth.google.com/intl/nl/ te kijken waar jullie naar toe gaan,hoe de hotels er uit zien of ze een zwembad hebben,wat er in de buurt te doen is enz.
Misschien dat jullie allemaal heel rustige en brave kinderen hebben maar bij ons was het altijd nadat we de eerste kilometer achter de rug hadden:"zijn we er al, hoe lang nog, ik moet plassen". http://bestsmileys.com/lol/1.gif
Ik moet er niet aan denken dat na een paar uur rijden je dan ook nog die verongelijkte gezichtjes vanachter de autoruiten moet trotseren om een hotel te zoeken. :p