Mag ik vragen waar je geboekt hebt voor dat geld?
Afdrukvoorbeeld
Zie:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...923#post141923
Momenteel ben je ongeveer EUR 670 kwijt voor deze vluchten met Aer Lingus, United is duurder.
Ik heb zelf 30 januari geboekt voor oktober voor zo'n EUR 500, inmiddels is deze vlucht ook zo'n EUR 130 duurder.
Niet alleen waar is dus van belang, maar vooral ook wanneer.
Knaapje
volgens mij kan je hem niet zomaar overnemen
Hoe had je dat precies gedacht?Heb je al gevraagd wat de kosten voor het overboeken van de tickets zijn? Bij de goedkoopste tariefklassen kan dit wel eens 100 % bedragen. United zegt hier over:Citaat:
bij reisovereenkomsten waarbij een vliegticket is inbegrepen, kan een luchtvaartmaatschappij de vervanger weigeren, of aanzienlijke kosten hanteren die Exit Reizen zal doorberekenen
Ik ben bang dat het annuleren wordt. Hopelijk heb je een reden die onder de annuleringsverzekering valt ( nou ja... je begrijpt dat ik het goed bedoel) anders is het een kostbare zaak. Voor de auto en accomodatie (voor zover van toepassing) gelden andere regels:Citaat:
Voor het wijzigen van tickets voor een internationale reis kunnen administratiekosten van $ 150 (USD) of meer en het verschil tussen het eerder gekochte ticket en het nieuwe ticket in rekening worden gebracht.
Citaat:
bij annulering tot 28 kalenderdagen voor de dag van vertrek: 25% van de reissom
Een vliegticket is geen tegoedbon die je zomaar aan iemand anders kan geven.
Nou, zojuist proberen te annuleren.. De reden ivm privacy zal ik niet noemen.
Maar ze willen ons nu de 100% annuleringskosten berekenen.. Volgens hun heb ik een speciaal ticket, wat mij niet is doorgegeven (en ook niet vermeld op de bevestiging) en kan ik niet tegen de normale annuleringsvoorwaarden annuleren.. kan dit zomaar?
Nou, niet "zomaar" maar staat gegarandeerd in de voorwaarden, die je wellicht niet gelezen hebt bij je boeking.
Het is een heel normale voorwaarde bij de goedkope toeristen tickets, om het zo even te noemen.
Knaapje
Was er al bang voor. Toch opvallend (en voor jezelf teleurstellend) dat je dacht dat je een vliegticket 'zo maar' kunt annuleren.
Ook opvallend dat je denkt dat de voorwaarden niet zouden zijn doorgegeven. In de algemene voorwaarden staat het toch heel duidelijk vermeld? Die zijn er niet voor niets, toch?
Hoe sneu voor jou dit ook uitpakt, ik zou niet wijzen naar Exit of United. Ze doen echt niets wat niet netjes of niet geoorloofd is. Je besluit zelf om niet af te reizen en dat is, zoals eerder genoemd, een kostbare grap.
Heb je de voorwaarden van je annuleringsverzekering al goed nagelezen? De dekking is vrij uitgebreid, weet je zeker dat je daar geen rechten hebt?
Hallo,
Ik heb vorige week vliegtickets geboekt bij arkefly.
Comfort class, weg op 22 augustus 2 weken later op 5 augustus vliegen we terug.
550 euro per persoon. Volgens mij net buiten het seizoen maar toch redelijk goedkoop