Tele Atlas software voor Florida navigatie
[-o<zou er iemand al eens met een "mioC320" toestel en software van "tele atlas"
met bijhorende map van "The States" hebben rondgetoerd?
maak binnenkort een rondreis in Florida en zou inderdaad handig zijn moest ik van iemand de link ,of beter nog de map van Florida verkrijgen!\\:D/
met dank....
Re: Tele Atlas software voor Florida?
Garmin navigatiesysteem incl bij Alamo tip!
Wij hadden een auto incl. navigatie-systeem gehuurd. Dat was op zich heel prettig maar een aantal keer toch wel vervelend. :(
Ik ging er van uit dat als je bijv. "downtown disney" in tikt of "disney downtown" via het menu locations, dat je dan wel meteen de route kreeg. Niet dus. Hij kon het niet vinden. :-kWe hadden geen adres dus dat werd zoeken in mijn tas naar een downtown disney folder. Daar stond dan de naam van een restaurant in en als ik dat bij "restaurants" in tikte kwam we er uiteindelijk wel. Zo kon het systeem ook "Typhoon Lagoon" niet vinden. Belachelijk toch.
Ik raad iedereen die bij Alamo een navigatiesysteem hebben gehuurd dus aan om vooraf de adressen waar je naar toe wilt in ieder geval op te zoeken. Aldaar zoek je op state : Florida en daarna op adress. Je tikt eerst het nummer ( 1675) en dan de straat ( Buena vista drive) en dan "done".
Re: Garmin navigatiesysteem incl bij Alamo tip!
Ik snap dat je soms een navigatie wilt hebben, wij hebben een TT met Amerika kaart en nemen deze altijd mee, gebruiken hem vrij weinig tot niet.
Maar vanaf vliegveld naar de villa is het toch wel handig.
De tip die Petrajessy geeft is idd een goede, zeker sommige winkels kan niet gevonden worden (boekwinkels bv).
Maar ik zou nooit en te nimmer meer een navigatie huren, de prijs die je btaald per dag en de tijd die je er bent (vaak langer dan 1 week) maakt dat als je een navigatie koopt in de US goedkoper uit bent dan huren.
In nederland ben je nog wel iets meer kwijt, maar dan heb je er thuis ook gelijk 1 (want daar staat nederland/europa dan standaard op) en een kaart voor amerika kun je altijd bijkopen (bij de goedkopere versies, de duurdere zit die er ook al in).
Mocht je dus er aan denken om een navigatie te gaan huren, kijk dan eens goed naar de prijzen en vergelijk of het mss niet een beter idee is om er 1 aan te schaffen.
Met als voordeel dat je alle poi's erop kunt zetten die je maar wilt hebben.
De prijs die wij (omgerekend) betaalden was 80 euro voor 16 dagen. Daar koop je toch geen nieuwe voor? Helaas hebben wij in onze auto een ingebouwde navigatie dus voor ons was het zeker niet voordeliger om er 1 te kopen want hier in Nederland was ie overbodig geweest.
Wij hebben vorig jaar een Garmin gekocht bij Wal*Mart voor ik dacht iets van $ 180,00.
Dat was goedkoper dan er een huren (bij Avis $ 10,00 per dag). En omdat we drie weken gingen, hadden we hem er in ้้n vakantie al uit.
Een kaart voor Europa kopen kon hier wel, maar was bijna net zo duur als een geheel nieuw apparaat.
Kortom, het is goedkoper om er een te kopen. Tenzij je natuurlijk eenmalig maximaal een week of twee gaat.
Bij Wal*Mart kost een TomTom One V3 nu nog geen $150, dus minder dan €100; dat heb je er dus zo uit.
Ga je voor nóg goedkoper, dan kun je zelfs al voor minder dan $130 een volwaardig navigatiesysteem kopen.
Ik heb een Garmin Zumo en alleen al de software voor Amerika kost 180. Ik heb een auto gehuurd met navigatie en de kosten voor het navigatiesysteem bedragen 60 voor 14 dagen. Misschien kan ik de software voor mijn Zumo voordeliger kopen in de VS, maar wat ik tot nu toe heb gezien komt allemaal in de buurt van de 180. We hebben de Zumo dan ook voor op de motor en soms gebruiken we hem in de auto. Ik denk dat de software daarom duurder is. Mijn werkgever heeft een TomTom ding en kocht voor 35 de kaarten van de VS. Kijk, da's nog eens leuk.
We huren bij Hertz een auto met "Neverlost" voor mogelijkheden zie de volgende pagina : http://hertzneverlost.com/.
Werkt snel maar is ook erg gebruikersvriendelijk. Je kunt zelfs in nederlands aanwijzingen krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lady-M
Ik heb een Garmin Zumo en alleen al de software voor Amerika kost 180. Ik heb een auto gehuurd met navigatie en de kosten voor het navigatiesysteem bedragen 60 voor 14 dagen. Misschien kan ik de software voor mijn Zumo voordeliger kopen in de VS, maar wat ik tot nu toe heb gezien komt allemaal in de buurt van de 180. We hebben de Zumo dan ook voor op de motor en soms gebruiken we hem in de auto. Ik denk dat de software daarom duurder is. Mijn werkgever heeft een TomTom ding en kocht voor 35 de kaarten van de VS. Kijk, da's nog eens leuk.
Ik heb ook een Garmin en tijdens mn vakantie in april ben ik op zoek geweest naar een USA-kaart en die was nergens te verkrijgen, overal hadden ze alleen maar de update.
Ik heb vd week de USA-kaart via E-Bay gekocht voor $ 104 (incl verzenden).
Groetjes,
Petra & Pieter
:p Nog 3 maanden, 1 week en 2 dagen en dan gaan we weer !!
Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/
De neverlost van Hertz kan wel gewoon typhoon lagoon ed. vinden hoor. Staat gewoon bij plaatselijke attracties en je rijd er zo heen. Super vinden wij.
Groetjes Saskia
Afprijzingen tom tomkaartjes
Ik kreeg gisteren een mailtje van tomtom dat de kaarten in prijs verlaagd waren. Het kaartje met Florida erop kost nu 29.95 i.pv. 39.95 en een kaartje voor heel Amerika kost nu 49.95 i.p.v. 69.95. Dus voor degene die nog een kaartje willen downloaden. Ik heb voor mijn kaartje nog 10 meer betaald een week of 2 geleden.
Groetjes Monique
Re: Afprijzingen tom tomkaartjes
Oh da's een goeie tip zeg... ik ga gelijk eens kijken!
Hee Toppie, ik heb net meteen de kaart gekocht en ben hem nu aan het installeren.
Bedankt
Wij hebben tomtom. Bij www.tomtom.nl kunt je kaart van amerika (specifiek die van rond florida) nu voor 29,95 euro aanschaffen. Dan ben je voor een klein bedrag klaar. Wil je nog minder uitegeven is een stratenatlas misschien iets;) Je moet er wel aan denken om een omvormer mee te nemen om je tomtom op te laden.
Het klinkt een beetje stom, maar welke tomtom kaartjes bedoel je?
Wij hebben een tomtome one(navigatie) en willen die misschien meenemen naar florida.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nicole-onno
Je moet er wel aan denken om een omvormer mee te nemen om je tomtom op te laden.
Of gewoon aansluiten op 12v in auto......