Inloggen

Bekijk Volledige Versie : ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

kimm82
13-04-18, 23:12
Nou, ik ga toch maar nieuwe esta's aanvragen want ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat we op de terugweg een tussenlanding maken in Miami. We vliegen met TUI vanaf Orlando (OR318). Weet even niet meer of we eruit moeten of kunnen blijven zitten (iemand?) maar neem sowieso het zekere voor het onzekere. Als ik echt een rechtstreekse vlucht had gehad zou ik geen nieuwe hebben aangevraagd. Het enige risico zou dan zijn geweest dat het vliegtuig misschien terug had gemoeten ivm een mankement. Daar zullen vast meer mensen geen rekening mee houden. Dus dat had TUI dan mogen regelen voor ons.

hannie
14-04-18, 11:57
Met Tui moet je op de terugweg in Miami in het vliegtuig blijven.

Ruud2004
14-04-18, 14:12
Ik snap je even niet Kimm82, Je vertrekt uit Orlando, dan heb je toch al een ESTA?

Don Tuse
14-04-18, 15:53
ESTA: All eligible international travelers who wish to travel to the United States under the Visa Waiver Program must apply for authorization.

Als je van Orlando naar Miami vliegt kom je niet de VS binnen (je bent er immers al) en heb je dus geen toestemming (ESTA) nodig om naar de VS af te reizen.

kimm82
14-04-18, 15:54
Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.

Don Tuse
14-04-18, 15:56
Die verloopt halverwege de vakantie. Dus voor de heenweg geen probleem. Terug naar NL normaal ook niet. Tenzij je dus een tussenlanding maakt, dan kan het een probleem zijn. Zie eerdere uitleg.
Ben je familie van Nico Haak?

kimm82
14-04-18, 18:27
Euh, ......die snap ik even niet. Er schiet me alleen iets te binnen met een sinaasappelkissie.....
Bericht hiervoor was een antwoord op ruud2004 trouwens.

Ruud2004
15-04-18, 12:10
Oke duidelijk, dan is het antwoord van DonTuse correct. Dit stukje kan je zien als een "binnenlandse vlucht".

kimm82
15-04-18, 12:20
Dus jullie zouden geen nieuwe esta aan vragen? Ik ben een beetje in de war omdat het uit deze tekst lijkt alsof het wel moet:

"We vestigen hier ook nog even uw aandacht op het bijzondere geval van overstappen of transits in de Verenigde Staten. Ook in dit geval hebt u een geldige ESTA-vergunning nodig, zelfs wanneer u niet echt in de Verenigde Staten zult verblijven. Als uw ESTA tijdens uw verblijf vervalt en u bij uw terugreis een overstap of transit moet maken, dan zult u een nieuwe aanvraag moeten indienen om een geldige ESTA-reisvergunning te kunnen voorleggen. Omdat u na uw overstap of transit tijdens de heenvlucht het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben, zal uw overstap of transit tijdens de terugvlucht als een nieuw verblijf in de Verenigde Staten beschouwd worden."

Mushu
15-04-18, 13:17
ESTA is om Amerika binnen te komen. Dus ook als je naar Canada of bv Mexico vliegt via Amerika of die landen verlaat via Amerika. Op jouw terugweg heb je een tussenstop in Amerika en kom je het land dus niet binnen maar ben je er al.
.....het Amerikaanse grondgebied verlaten zult hebben.... Dat heb jij dus niet.

kimm82
15-04-18, 15:09
Ik denk dat ik het gewoon voor de zekerheid nog even op het vliegveld vraag op de heenweg. Mochten zij zeggen dat ik het wel nodig heb dan kan ik alsnog tijdens de vakantie een nieuwe aanvragen.

roxylemmens
08-05-18, 17:03
Op welke site vragen jullie je ESTA aan want de prijzen verschillen nogal zie ik...
en de ipa ?

nicolea
08-05-18, 17:22
Esta gewoon via de officiële weg :

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

daydreamy
17-06-18, 08:22
Gisteren de ESTA aangevraagd en op de site zie ik dat de vergunning is goedgekeurd, maar ik heb daar geen mail van ontvangen, klopt dat?

KevinB
17-06-18, 08:25
Dat klopt, geen bevestiging per mail.
Inloggen, kijken of het is goedgekeurd en evt printen.

Mattie
09-07-18, 11:55
Hier is de toestemming ook weer binnen, had voor de grap de site op Nederlands gezet maar pft dat is toch wel weg:

"Startpagina adres" (home address)
"Telefoonmodel" -> ja Samsung Galaxy A8 (onee ze bedoelen werk/thuis etc)

En adres niet herkend terwijl het toch echt klopt, maar gewoon 2x fout indienen en er komt een vakje bij te staan waardoor je toch het opgegeven adres kan gebruiken ookal is het "fout". Achja verder ging het soepel hoor :)

Scooby
09-07-18, 17:05
[QUOTE=Mattie;233758]Hier is de toestemming ook weer binnen, had voor de grap de site op Nederlands gezet maar pft dat is toch wel weg:

"Startpagina adres" (home address)
"Telefoonmodel" -> ja Samsung Galaxy A8 (onee ze bedoelen werk/thuis etc)

Wat raar!
Ik heb hem ook op Nederlands gezet, maar bij mij was alles goed vertaald. Of begrijp ik je verkeerd?
Heb je de link gebruikt die nicolea hierboven aangaf?

Mattie
09-07-18, 19:30
Had toevallig een paar screenshots gemaakt :)

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/23732-whatsapp_image_2018-07-05_at_19.45.51.jpeg

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/91835-whatsapp_image_2018-07-05_at_19.45.06.jpeg

https://upload.mattie-systems.nl/uploads/38765-whatsapp_image_2018-07-05_at_19.51.18.jpeg

edit: en dat vakje bij adres kreeg je pas na 2x hetzelfde "fout" in te vullen beetje vreemd maar daarna ging hij wel.

Romyvn
20-07-18, 14:34
Hallo, Even een vraag... ik had een mail gekregen van schipholtickets, waar ik dus ook mijn vliegtickets heb besteld. Hierin stond dat je je Esta niet moet vergeten aan te vragen.
Er zat een link bij, en als ik die aanklik staat er dat het 35.95 euro pp kost.
Nu zie ik hierboven een link en als ik die aanklik kost het 14 dollar per persoon... dat scheelt nogal.
Wat is nou het verschil tussen de twee? kan ik gewoon via bovenstaande link doen toch? moet ik dan nog verder ergens aan denken? Ik doe het nu nog niet, want we vertrekken pas in 2019 ;-)

elstars
20-07-18, 15:32
Het verschil zit erin dat je voor 14 dollar rechtstreeks bij de juiste Amerikaanse autoriteiten je ESTA aanvraag doet en dat je voor het andere hogere bedrag dit doet via een tussenpersoon die er zelf geld aan verdient. Ik zou gewoon de officiele weg bewandelen, die is een stuk goedkoper:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

José
21-07-18, 10:42
En op die site die Elstar doorgeeft kun je rechts bovenin de taal selecteren dus kan je alles in het Nederlands lezen als je dat prettig vind.

Romyvn
21-07-18, 11:32
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!! Dat scheelt echt wel geld! Ben blij dat ik dit hier gelezen heb (net als zoveel andere dingen haha)

Bullyleo
21-07-18, 18:15
Wat is nou het verschil tussen de twee? kan ik gewoon via bovenstaande link doen toch? moet ik dan nog verder ergens aan denken? Ik doe het nu nog niet, want we vertrekken pas in 2019 ;-)
De digitale aanvraag kan je makkelijk zelf doen, het wijst zich allemaal vanzelf. En het scheelt je geld want via Schipholtickets worden je dezelfde vragen gesteld. Waar je in ieder geval aan moet denken is dat je paspoort nog voldoende geldig is en dat je het verblijfsadres in de USA bij het hand hebt. Zorg ook vooral dat de gegevens die je invult, identiek zijn aan de gegevens op je paspoort. Anders kon je nog wel eens een probleempje krijgen bij de immigrations. Creditcard bij de hand houden om te betalen en klaar is Kees!

Romyvn
22-07-18, 07:24
Bedankt voor je reactie Bullyleo! Ik heb meerdere adressen straks (2 hotels en een villa) moet ik ze alledrie invullen?
Maar dat gaat mij inderdaad vast wel lukken :-) ik vond het al zo prijzig, maar totaal niet bij stil gestaan dat het goedkoper kon totdat ik het hier toevallig tegenkwam.

Fitzroy
22-07-18, 07:35
Je vult alleen het adres van je eerste overnachting in.

daveytje
01-10-18, 21:03
Overal lees je dat je je 1e voornaam in moet vullen. Echter op de esta site staat nu dat je alle voornamen in moet vullen. Dus als ik beide namen die in mijn paspoort staan invul is het goed?

Ta2 Gerrit
02-10-18, 15:30
Als je die exact zoals het in het paspoort overneemt is het goed. Zo doe ik het tenminste altijd.

knaapje
30-11-18, 11:53
En ook, zoals José al zei, als je ESTA zelf verloopt, ook als je paspoort nog gewoon geldig is. Dan kun je trouwens ook weer via de "Returning ESTA holders" bij Immigration, zolang er maar hetzelfde paspoortnummer in de aanvraag staat.

Mijn Esta is op 28-11 j.l. verlopen.
Mijn paspoort is nog jaren geldig.
Ik heb geen enkel bericht hierover gehad.

Zijn er mede forummers, die recent nog een waarschuwing gehad hebben dat hun Esta afliep?

KevinB
30-11-18, 12:13
Hier ook verlopen en geen bericht.
Bij het aanvragen van een nieuwe esta heb ik ook geen berichten gekregen.
Is blijkbaar nieuw, want in november 2017 heb ik nog wel een expiration warning mogen ontvangen.

Roy Reuter
07-12-18, 13:28
Hier ook verlopen en geen bericht.
Bij het aanvragen van een nieuwe esta heb ik ook geen berichten gekregen.
Is blijkbaar nieuw, want in november 2017 heb ik nog wel een expiration warning mogen ontvangen.

Als je in november 2017 een expiration warning hebt ontvangen en toen een nieuwe hebt aangevraagd, waarom zou je nu dan weer een expiration warning moeten ontvangen?
De ESTA is toch 2 jaar geldig?

KevinB
07-12-18, 14:26
4 personen met ieder een eigen paspoort en bijbehorende vervaldatum. Met een nieuw paspoort moet je ook een nieuwe esta aanvragen. De esta die bij het oude paspoort hoort blijft geldig tot 2 jaar na aanvraag of eerder indien het paspoort vervalt.
Aangezien ik de paspoorten van mijn kinderen iets eerder heb vervangen dan noodzakelijk kan ik een nieuwe esta aanvragen terwijl de vorige nog moet verlopen.
En daar kreeg dus geen bericht van.

Njit
07-12-18, 18:12
En hoe zou de US moeten weten dat jij die paspoorten eerder hebt vervangen?

KevinB
07-12-18, 20:40
Dat beweer ik nergens.

Even aan de hand van een voorbeeld.
Het paspoort van mijn dochter verloopt in december en de esta die bij dat paspoort hoort is in oktober 2016 aangevraagd en verliep dus in oktober van dit jaar.
Daar heb ik dus geen bericht van gehad.
Ondertussen hebben we alvast een nieuw paspoort gehaald en daar ook een esta op aangevraagd.

Vorig jaar precies hetzelfde verhaal maar dan met het paspoort van mijn vrouw, toen kreeg ik wel een expiration warning terwijl er al een nieuw paspoort was mét nieuwe esta.

De vraag was of er nog meer personen waren die geen expiration warning kregen.

knaapje
09-12-18, 13:56
Het antwoord staat 1 pagina terug...............................

sunnyrojo
09-12-18, 14:12
Even een vraagje, mijn zoon 21 jaar oud heeft nog een geldige ESTA, alleen gaat hij nu eerst naar zijn vriendin die voor studie in Colombia verblijft, ik denk dat het dan raadzaam is een nieuwe ESTA aan te vragen toch? hij komt deze keer via een ander land USA binnen? Ik dacht dat dat ook ergens bij het aanvragen wordt gevraagd of je via een ander land binnenkomt?

Njit
09-12-18, 15:10
Je moet een geldig ESTA hebben om binnen te komen. Ik verwacht niet dat dit een probleem is. Je kan tenslotte ook via de UK, IJsland of Canada vliegen.

Mattie
11-12-18, 09:28
Voor zover ik me kan herinneren wordt er niet gevraagd via welk land je binnen komt, alleen of je de laatste xx jaar in een "terroristisch" land ben geweest.

sunnyrojo
11-12-18, 11:45
Misschien ga ik toch even kijken wat er precies gevraagd wordt, zoiets meen ik me ook te herinneren.
Ik wil gewoon mogelijke problemen bij het binnenkomen liever voor zijn.

utah
27-04-19, 11:24
Misschien staat het al ergens beschreven in een topic, maar ik vind het niet meteen terug. Iemand ervaring met Global Entry programma? zie link : https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry

Terpies
27-04-19, 14:58
Jazeker. Ik en mijn vouw hebben geluk gehad om dit te kunnen bemachtigen in de zeer korte periode dat dit voor Nederlandse burgers mogelijk was. Op dit moment is het niet meer mogelijk om je daarvoor in te schrijven.

met dit programma hoef je niet meer in de lange gewone rij, maar staan er op de meeste internationale vliegvelden aparte kiosken en een aparte balie om snel de US binnen te kunnen gaan.

En ook het land uit kun je via een speciale rij sneller doorlopen.
bovendien ben je als GE member ‘TSA pre’ en ‘trusted traveler’ gecertificeerd.

utah
27-04-19, 15:18
Ik kan me nog steeds laten registeren voor GE member. Maar bij nader inzien lijkt TSA pre mss de betere oplossing?

Terpies
27-04-19, 15:47
Via welke site? Alleen de ingezetenen van deze landen kunnen zich aanmelden:

Citizens of Argentina (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/argentina)
Citizens of India (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/global-entry-indian-citizens)
Citizens of Colombia (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/colombian-citizens)
Citizens of United Kingdom (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/registered-traveller/citizens-united-kingdom)
Citizens of Germany (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/germany/german-citizens)
Citizens of Panama (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/panama/panamanian-citizens)
Citizens of Singapore (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/singapore/global-entry-singapore-citizens)
Citizens of South Korea (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/republic-korea/global-entry-korean-citizens)
Citizens of Switzerland (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/switzerland-citizens)
Citizens of Taiwan (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/taiwan)
Mexican nationals (https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/international-arrangements/mexico/mexican-nationals)

https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/eligibility

utah
27-04-19, 15:59
Indien ik via de site van Delta als Sky member ga, wordt ik doorverwezen waar ik alles moet invullen.

Terpies
27-04-19, 16:00
Je bent niet eligible omdat je geen inwoner bent van die landen, dus ben heel benieuwd hoe je de aanvraag voor GE kunt doen... kun je die link eens posten?

edit: heb net gekeken, je kunt je via Delta.com wel aanmelden maar dan kom je alsnog op de site terecht die ik postte, en daar ben je niet eligible, dus je kunt je niet aanmelden voor GE....

utah
27-04-19, 16:49
BE gaat dus inderdaad niet. Nederlanders wel mogelijk denk ik :https://ttp.cbp.dhs.gov/?utm_source=help.cbp.gov&utm_medium=help.cbp.gov&utm_term=undefined&utm_content=undefined&utm_campaign=(not%20set)&gclid=undefined&dclid=undefined

corrus
28-04-19, 10:42
Ik heb al jaaaaaren Global Entry...
En daardoor dus ook TSA Pré.

utah
28-04-19, 11:11
Naar wat ik lees, zou er niet telkens een interview gedaan worden per aanvraag bij aanvragen van TSA pre? Wie heeft hier ervaring mee?

Bullyleo
28-04-19, 13:59
Van de officiële site van de US Customs and Border Protection:
*Dutch citizens are currently not able to apply. The U.S. and the Netherlands recently signed a new agrreement that is pending implementation. Please check www.globalentry.gov (http://www.globalentry.gov/) for updates.

daveytje
02-06-19, 19:53
Sinds vandaag ben je verplicht je sociale media accounts door te geven net als je mobiele nummers tot 5 jaar terug.

Maar als je al een geldige esta hebt kun je die niet meer toevoegen. Lijkt mij dat dat geen probleem is en enkel voor nieuwe aanvragen geld?

PENPE
07-06-19, 11:23
Sinds vandaag ben je verplicht je sociale media accounts door te geven net als je mobiele nummers tot 5 jaar terug.

Maar als je al een geldige esta hebt kun je die niet meer toevoegen. Lijkt mij dat dat geen probleem is en enkel voor nieuwe aanvragen geld?

Bij de maatregel gaat het specifiek om visumaanvragen. Nederlanders die een zogenoemde ESTA-aanvraag indienen voor een reis naar de VS, worden in het formulier al langere tijd gevraagd om socialemediagegevens. Het verstrekken van die informatie is echter optioneel.
Het toevoegen van dit soort gegevens vergemakkelijkt volgens de VS de beoordeling van een ESTA-aanvraag. Mensen die niets invullen, worden niet om die reden geweigerd.

daveytje
07-06-19, 17:58
Bij de maatregel gaat het specifiek om visumaanvragen. Nederlanders die een zogenoemde ESTA-aanvraag indienen voor een reis naar de VS, worden in het formulier al langere tijd gevraagd om socialemediagegevens. Het verstrekken van die informatie is echter optioneel.
Het toevoegen van dit soort gegevens vergemakkelijkt volgens de VS de beoordeling van een ESTA-aanvraag. Mensen die niets invullen, worden niet om die reden geweigerd.
Hmm gelukkig. Thanks... Schiet nu echt op... :)

Amber76
09-06-19, 17:50
Vorig jaar hebben wij een esta aangevraagd. Over 3,5 week gaan wij weer naar Florida toe. Moet ik mijn esta dan aanpassen qua verblijfadres?

hannie
09-06-19, 18:08
Is niet verplicht hoor.

PENPE
10-06-19, 10:33
Ik pas het adres nooit aan

Ritchie
10-06-19, 10:40
Wat Pieter inderdaad schrijft is waar, ik pas het adres ook nooit aan, en ik heb nog nooit gegevens ingevuld die alleen optioneel zijn, ben tot nu toe nog nooit geweigerd.

ietie
10-06-19, 16:22
Gaat esta in op moment van aanvragen of op moment van de eerste reis dag ?

Hermanus
10-06-19, 16:35
Gaat in op datum van aanvraag!

ietie
12-06-19, 19:01
oké dan wachten we nog even met aanvragen !

flora45
12-06-19, 22:47
Voor mijn zoon moet ik een nieuwe Esta aanvragen ivm een nieuw paspoort
Wat mezelf betreft: die van mij is geldig tot 16 juli dit jaar.. We reizen op 9 juli naar Philadelphia en dan op 16 juli door naar Fort Lauderdale.
Volgens mij hoef ik dus nog geen nieuwe Esta aan te vragen? Of moet de Esta je hele reis nog geldig zijn?

Bullyleo
13-06-19, 06:36
Wat mezelf betreft: die van mij is geldig tot 16 juli dit jaar.. We reizen op 9 juli naar Philadelphia en dan op 16 juli door naar Fort Lauderdale.
Volgens mij hoef ik dus nog geen nieuwe Esta aan te vragen? Of moet de Esta je hele reis nog geldig zijn?
Volgens mij moet je ESTA geldig zijn over de volledige periode dat je in de USA bent. Anders word je mij geregistreerd dat je langer dan de toegestane periode bent gebleven en krijg je de volgende keer geen ESTA. Ik zou de gok niet nemen.

Mattie
13-06-19, 10:08

If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure.

Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first. The Authorization Approved screen displays your travel authorization expiration date.
Your ESTA authorization is generally valid for multiple trips over a period of two years (starting the date that you are approved) or until your passport expires, whichever comes first*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to reapply during the validity period.
Note: It is important to PRINT a copy of the document for your records. The printout is not required upon arrival into the United States, as the officers have the information electronically.
Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program (VWP), which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.
*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes. The associated fee of US $14 will be charged for each new application submitted.
Note: CBP recommends that you apply for ESTA at the time you book your travel, but no less than 72 hours prior to boarding.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

verhagena
14-06-19, 11:49
Wat ik altijd begrepen heb is dat je ESTA geldig moet zijn tot dat je weer aankomt op Nederlandse grond.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1[/I][/FONT][/COLOR]

elstars
14-06-19, 12:30
Dat betreft het paspoort, niet de ESTA.

Terpies
15-06-19, 05:24
Waarom zou je je zo enorm druk lopen maken om $14??? Vraag gewoon een nieuwe esta aan....

Cindy1969
15-06-19, 10:15
Zou ik ook doen. Die 14 dollar gaat nergens over natuurlijk op het totaalbedrag van je vakantie.

Bullyleo
15-06-19, 10:38
Precies.....

Marina2406
17-06-19, 14:28
Mijn man heeft dit gevonden, maar is dit betrouwbaar?
Je krijgt nl geen schriftelijke bevestiging, gaat het dan wel goed?

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html;jsessionid=_HRlVVEFIW0mYTC3dV14qR ziHhRzgIGTcIFTk36Cc7mTTfugbwSb!1048018831?executio n=e1s1

Krullenbol
17-06-19, 17:05
Bedoel je om een Esta aan te vragen, jazeker.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1

Marina2406
18-06-19, 20:45
Bedoel je om een Esta aan te vragen, jazeker.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1

Oke, super, dank je wel!

Mattie
19-06-19, 10:38
Wat ik altijd begrepen heb is dat je ESTA geldig moet zijn tot dat je weer aankomt op Nederlandse grond.

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt natuurlijk maar het staat er duidelijk: "If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure." dus nee hij hoeft niet geldig te zijn tot je weer in NL bent

verhagena
19-06-19, 11:56
Had het inmiddels begrepen, dank voor de melding

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt natuurlijk maar het staat er duidelijk: "If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure." dus nee hij hoeft niet geldig te zijn tot je weer in NL bent

utah
19-06-19, 17:35
Je ID kaart wel dacht ik? Of ook niet?

elstars
19-06-19, 19:22
ID kaart kun je niets mee in de VS. Je paspoort moet je hele verblijf geldig zijn.

Frans1949
25-06-19, 16:26
Je ID kaart wel dacht ik? Of ook niet?

Wat wil jij doen met je ID kaart?

utah
25-06-19, 19:09
Mijn vraag is of je ID kaart je hele verblijf geldig moet zijn. Maw mag ze niet vervallen tijdens je reis.

Njit
25-06-19, 19:13
Je paspoort moet gedurende je hele verblijf geldig zijn. Voor sommige landen moet het zelfs 6 maanden na je verbijf geldig zijn maar Nederland en Belgie horen daar niet bij:

https://www.cbp.gov/sites/default/files/assets/documents/2017-Dec/Six-Month%20Club%20Update122017.pdf

Frans1949
26-06-19, 13:13
Mijn vraag is of je ID kaart je hele verblijf geldig moet zijn. Maw mag ze niet vervallen tijdens je reis.

Ik denk dat er een spraakverwarring is.
Bedoel jij met een ID kaart een paspoort?
Zo ja dan spreekt het bericht van njit boekdelen.

De verwarring komt omdat in Nederland er een verschil is tussen een ID kaart en een paspoort.
En als ik me niet vergis ben jij een Belg.

utah
26-06-19, 20:38
Yep. Belg.

Njit
27-06-19, 07:52
Jullie hebben toch ook gewoon een paspoort?

utah
27-06-19, 15:03
Je hebt ze beiden. De bankkaart type en het papieren type.

daveytje
27-06-19, 16:23
Met die bankkaart kun je dus enkel in Europa reizen lijkt mij. Voor de wereld heb je de papieren paspoort nodig.

utah
28-06-19, 06:50
Dacht het ook. Internationaal paspoort lijkt me het meest aangewezen.

lisje
29-11-19, 17:57
Nog iemand problemen om een Esta te kunnen aanvragen?

vorige week wilde ik de Esta van onze oudste dochter verlengen.
Alles lukte prima, tot net na de betaling.
Ik kreeg geen sms waar ik mijn code diende te verifiëren en op de officiele website was ik al doorverwezen naar de beginpagina terug.
Zonder nummer van dossier of iets dergelijks.

Nu wil ik vandaag de procedure opnieuw doen maar krijg ik enkel een blanco pagina wanneer ik naar de officiële site surf...

moonlight91
29-11-19, 18:15
Ik heb vorige week 3 nieuwe ESTA aangevraagd
geen probleem gehad.

Paul76
03-12-19, 12:06
Wat voor code per SMS? Al een paar keer ESTA's aangevraagd, maar nog nooit iets met een SMS hoeven te doen. Laatste keer (septembers 2019) was er overigens wel een storing in het betaalgedeelte, waardoor er niet afgerekend kon worden. Dit heeft de een hele dag geduurd voordat het was opgelost. Je ESTA status kun je toch ook opzoeken met alleen de paspoortgegevens (dus zonder het nummer van de ESTA)?

Cindy1969
03-12-19, 18:43
Las van de week op Alles Amerika forum dat er iets gewijzigd is m.b.t. aanvragen ESTA. Je krijgt nu idd een code per SMS. Maar er was op een bepaalde dag een storing, daarom wat reacties van mensen die het niet lukte om de ESTA aan te vragen. Dat zou inmiddels verholpen moeten zijn.

moonlight91
03-12-19, 19:15
Vreemd ik heb in die zelfde week mijn nieuwe esta’s aangevraagd
niks geen sms, gewoon net als anders
ik heb een bevestiging per mail gehad van de aanvraag
en daar in een link om de status te controleren
binnen enkele minuten waren al onze esta goedgekeurd
betaald heb ik met mijn visa cc

lisje
03-12-19, 19:20
De Esta is ondertussen aangevraagd en goedgekeurd.
De SMS met code is de verificatie van de MasterCard.
Is een beveiliging die op onze kaart zit (denk dat dat bij de meest (in België) van toepassing is)

Ik heb geen bevestiging van goedkeuring per mail gekregen.
wel een bevestiging van aanvraag en net zoals bij moonlight91 was het binnen enkele minuten al goedgekeurd.

Ik ben via een oude mail (bevestigingsmail van vorig jaar) op hun website geraakt.
Ik kreeg gedurende enkele dagen enkel een wit scherm.
Wanneer ik nu via google naar de website ga, werkt hij gewoon.

Dank allen voor jullie reactie.

AstridV
23-12-19, 13:35
Op welke site kan ik mijn ESTA aanpassen. Ik probeerde de link die hier staat maar die werkt niet. En ik zoek via Google maar ik wordt er geen wijs uit. Kan iemand mij helpen aub?

PENPE
23-12-19, 13:58
Dat kun je doen op : https://esta.cbp.dhs.gov dit is de officiele site maar het lijkt erop dat ze een storing hebben , als je de link in je browser plakt werkt ie wel. En rechtsboven in het scherm kun je dan de taal op NL zetten voor het gemak.

AstridV
23-12-19, 14:21
Dank je wel. IK ga kijken of het me lukt om mijn ESTA aan te passen. Gelukkig heb ik nog even de tijd. Ik ga pas begin mei richting Amerika. Ik weet niet of het belangrijk is om mijn 1e verblijf te wijzigen.

PENPE
23-12-19, 14:25
Ik weet niet of het belangrijk is om mijn 1e verblijf te wijzigen. Zou het niet weten , ik pas het in ieder geval tussendoor nooit aan en ben nog nooit geweigerd ;-)

Martine1980
21-02-20, 17:30
Hi allemaal,

(Op) nieuw aangemeld voor dit forum! In mei ga ik voor de 9e keer naar Florida. Vorig jaar zijn we voor het laatst geweest en de ESTA was nog geldig. We hebben een familie esta en deze stond op approved en betaald.
Ineens staat er sinds vandaag op de site dat ik geweigerd ben. Eerst stond er approved, maar sinds vandaag dus niet meer. Er is niets veranderd in de situatie; alles staat goed, geen reizen gemaakt of strafblad. Ik snap er helemaal niks van. Kan iemand me helpen?

knaapje
21-02-20, 19:15
Hikje in het systeem?
Misschien staat hij morgen weer op approved

Martine1980
21-02-20, 22:17
Dat zou top zijn!!!
Ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen. De rest van de fam staat nog steeds op approved. We hebben nog een paar maanden maar t is toch een gek idee.

Martine1980
23-02-20, 09:19
Gisteren besloten om een nieuwe esta aan te vragen maar ook deze is direct afgekeurd. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan ligt! Jullie nog ideeen? Het lijkt me dat ik echt ergens op ben afgekeurd, maar waarop dan! Nederlandse achternaam, uiteraard geen contra’s. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik voor justitie werk maar dat lijkt me ook niet echt een contra. Ik zie geen andere oplossing dan een b2 visum aanvragen maar hoor graag of jullie nog ideeen hebben.
overigens heb ik beiden ‘not approved’ geen mail gekregen van esta terwijl ik bij aanvraag wel de mail kreeg. Nu ga ik toch twijfelen.

meisje
23-02-20, 14:55
Ik heb werkelijk geen idee maar kan me de stress die dit geeft goed voorstellen! Waarom ga je morgen niet bellen, er staat toch een telefoonnummer op de site.
horen we nog hoe het is afgelopen? Hopelijk is het iets simpels en kunnen ze het zo herstellen.

Mushu
23-02-20, 17:51
Gisteren besloten om een nieuwe esta aan te vragen maar ook deze is direct afgekeurd. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan ligt! Jullie nog ideeen? Het lijkt me dat ik echt ergens op ben afgekeurd, maar waarop dan! Nederlandse achternaam, uiteraard geen contra’s. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik voor justitie werk maar dat lijkt me ook niet echt een contra. Ik zie geen andere oplossing dan een b2 visum aanvragen maar hoor graag of jullie nog ideeen hebben.
overigens heb ik beiden ‘not approved’ geen mail gekregen van esta terwijl ik bij aanvraag wel de mail kreeg. Nu ga ik toch twijfelen.

Geen idee waarom de eerste esta is afgekeurd (misschien toch ergens ja op geantwoord of een verlopen paspoort?). Maar die tweede aanvraag wordt (wat ik heb begrepen) dan automatisch afgekeurd omdat die ander als afgekeurd staat. Dus opnieuw aanvragen heeft dan geen nut.

Martine1980
23-02-20, 18:03
Nee niks verkeerd ingevuld. Hij was ook goedgekeurd. Het is een familie esta. Hij was gewoon prima, ben er vorig jaar ook mee naar Florida gereisd. Mijn man heeft het adres geprobeerd aan te passen en denkt dat het daar aan ligt.
Verder alles duizend keer gecheckt.
Super super vervelend maar gelukkig komen we er tijdig achter. Een visum aanvragen lijkt mij de enige optie, of hebben jullie nog andere ideeen?

meisje
23-02-20, 19:08
Douane op Schiphol bellen en het daar voorleggen?

knaapje
23-02-20, 19:39
Wat heeft de douane op Schiphol hiermee te maken?

KevinB
23-02-20, 20:04
Zsm een visum aanvragen, een antwoord waarom je esta is ingetrokken ga je helaas nooit krijgen.
Hier ook zo’n verhaal https://www.telegraaf.nl/nieuws/43382516/ook-petra-dupe-esta-familievakantie-in-new-york-verpest
Op het allesamerika forum is er nog meer over te vinden.
Echt onwijs vervelend dat dit gebeurd, gelukkig ben je volgens mij nog wel op tijd voor het aanvragen van een visum.
Laat even weten hoe het afloopt.

Martine1980
23-02-20, 21:26
Thanks! Visum is aangevraagd. 160 dollar lichter maar ik wil geen enkel risico lopen. We gaan pas in mei dus ik ben nog op tijd. Echter ook een waarschuwing om echt je esta te checken. Ik ga al jaren trouw naar Florida, ben echt een braverik en heb Een hollandse achternaam, en nog kan het gebeuren.

stephie
23-02-20, 21:54
Nou wat balen zeg. Onze Esta is verlopen en wij gaan ook in mei. Maar ik ga morgen meteen de nieuwe esta aanvragen.
Ik hoop dat het goed komt met je visum.

meisje
24-02-20, 05:57
Wat heeft de douane op Schiphol hiermee te maken?

misschien kunnen ze helpen wat te doen in dit geval? Als je niet weet hoe dit probleem op te lossen is moet je toch ergens beginnen met vragen. Misschien kunnen ze je doorverwijzen. Het zal vast vaker voorkomen denk ik...

Njit
24-02-20, 09:57
De douane doet niks met grenscontrole. Doel van de douane is het handhaven van de Nederlandse en Europese wet en regelgeving die te maken heeft met de in-, uit- en doorvoer van goederen.
Wat jij bedoeld is de Koninklijke Marechaussee. Deze controleren je reisdocument.

Bullyleo
24-02-20, 11:15
Je kunt ook even contact opnemen met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Misschien is het wel een kleinigheid en kan je je de rompslomp van het aanvragen van een visum besparen (en misschien wel een refund vragen). Want een visum is ook niet zomaar 1-2-3 geregeld.

Cindy1969
24-02-20, 19:00
Ontzettend balen als dit je overkomt. Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Dat verhaal waar Kevin dat linkje van plaatst toen ook gelezen, bizar gewoon!
Succes!

corrus
25-02-20, 11:37
Vergeet ook niet een nieuw paspoort aan te vragen...
Da's gemakkelijker, omdat dan je visum ook nét zolang geldig is.. (10 jr.)

meisje
26-02-20, 14:24
Hoe is het nu afgelopen met alles rondom de esta aanvraag Martine?

ik heb nog een ander vraagje. Als je de status hebt gecontroleerd en deze is ok krijg je een printoptie voor je aanvraag om deze mee te nemen op reis. Echter...ik krijg het niet geprint. Heel raar. Alle andere prints die ik maak gaan prima maar dit lukt niet, lijkt alsof het beveiligd is ofzo.
iemand ook zoiets gehad?

ietie
26-02-20, 15:56
klopt ik had precies hetzelfde kreeg het ook niet uitgeprint .
Mijn man heeft het gekopieerd naar een word document en toen lukte het wel .

Bullyleo
26-02-20, 18:10
ik heb nog een ander vraagje. Als je de status hebt gecontroleerd en deze is ok krijg je een printoptie voor je aanvraag om deze mee te nemen op reis. Echter...ik krijg het niet geprint. Heel raar. Alle andere prints die ik maak gaan prima maar dit lukt niet, lijkt alsof het beveiligd is ofzo.
iemand ook zoiets gehad?
Esta is digitaal een printje kan je maken voor je eigen administratie. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze aan de grens om de geprinte versie vroegen wan dat komt vanzelf in beeld als ze je paspoort scannen.

knaapje
26-02-20, 19:18
Toch staan op dit en het Amerika forum diverse meldingen, dat er wel om een print gevraagd werd bij een controle.
Ik moet zeggen, dat het mij ook nooit gevraagd is, maar ik heb altijd een printje bij me voor het geval dat....
Vorige week nog zonder problemen uitgeprint.

Krullenbol
26-02-20, 20:09
Ja, ik lees er ook over volgens mij berichten bij Air Europa waar ze in Madrid om het papiertje vragen.
Is mij ook nog nooit om gevraagd maar heb standaard de printjes mee
in de handbagage. Toevallig gisteren Esta ingevuld maar geen probleem met printen.

KevinB
26-02-20, 21:03
Bij het inchecken aan de balie voor een Lufthansa vlucht vanaf Dusseldorf kreeg ik zo’n waar ga je heen en wie heeft je koffer ingepakt interview van een onaardige Duitse mevrouw met een laptop op wieltjes.
Ze stónd erop dat ik mijn esta printje en mijn reisschema (met vluchtnummer enz.) aan haar liet zien, mijn commentaar dat ze dat zelf toch ook wel kon zien in de computer werd niet gewaardeerd

Mushu
26-02-20, 22:08
Bij Aer Lingus werd er bij ons ook een keer om gevraagd. Bij andere maatschappijen (in ieder geval KLM en Delta) is er nooit naar gevraagd. Ik zorg er altijd wel voor dat ik een printje bij me heb. Had ook eens ergens gelezen dat ze er bij iemand om vroegen dus sindsdien altijd bij me als ik naar Amerika vlieg.

meisje
27-02-20, 06:22
klopt ik had precies hetzelfde kreeg het ook niet uitgeprint .
Mijn man heeft het gekopieerd naar een word document en toen lukte het wel .

dat heb ik idd ook gedaan maar vind het vreemd dat het niet lukt via de site... lees dat het anderen wel is gelukt. Was dit ook recent of al langer geleden. Misschien is de site sinds kort veranderd hierin..??

Njit
27-02-20, 08:57
Ze stónd erop dat ik mijn esta printje en mijn reisschema (met vluchtnummer enz.) aan haar liet zien

op basis van welke wet zou dat moeten? Op de ESTA site staat nergens dat het moet. Uiteindelijk was je waarschijnlijk wel doorgelaten maar kost gewoon onnodig tijd. Wij hebben meestal ook een printje mee.

Njit
27-02-20, 09:01
lees dat het anderen wel is gelukt. Was dit ook recent of al langer geleden. Misschien is de site sinds kort veranderd hierin..??

ik heb net even mijn bestaande ESTA aanvraag opgezocht. Ik kan die nog steeds printen. Wellicht een andere browser gebruiken? Zelf gebruik ik Chrome.

KevinB
27-02-20, 09:54
op basis van welke wet zou dat moeten? Op de ESTA site staat nergens dat het moet. Uiteindelijk was je waarschijnlijk wel doorgelaten maar kost gewoon onnodig tijd. Wij hebben meestal ook een printje mee.

Aangezien ik van zowel het reisschema als onze esta’s een printje bij me had kon ik het laten zien. Ik heb aangegeven dat het niet nodig was maar daar dacht zij toch anders over.
Omdat ik geen zin had in gezeur en vertraging bij het inchecken heb ik de gevraagde papieren gewoon maar laten zien.
Ook al is het niet wettelijk verplicht en is een afdruk van je esta status nietszeggend omdat ze blijkbaar je status op elk moment kunnen wijzigen, is het toch handig als je iets kan laten zien als je dat gevraagd wordt.

Njit
27-02-20, 11:00
Ben het met je eens dat het gezeur kan voorkomen. Daarom doen we het zelf ook en raden we het ook andere mensen aan.

meisje
27-02-20, 15:56
ik heb net even mijn bestaande ESTA aanvraag opgezocht. Ik kan die nog steeds printen. Wellicht een andere browser gebruiken? Zelf gebruik ik Chrome.

goeie tip! Zal het gaan proberen.
Thanx

knaapje
27-02-20, 16:26
Met Edge hier geen probleem.

Paul76
27-02-20, 19:04
Wij hebben ook een keer bij het inchecken/boarden van een cruise de uitgeprinte ESTA's moeten laten zien. De cruise ging van Barcelona naar New York en op de terminal werd het paspoort niet gescand, alleen gecontroleerd.

Martine1980
27-02-20, 21:29
Kleine update hier: visum is in aanvraag. Ze hebben een achterstand waardoor het langer duurt. Vandaag hebben ze een mail gestuurd waarom ik een visum wil aanvragen. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt.
ik blijf het gek vinden. Ben vorig jaar op de esta naar Amerika gereisd. Dezelfde esta was nog geldig voor dit jaar en ineens staat ie op not approved. Ik heb het ook gepost als reminder om het echt af en toe ff te checken. In al mijn jaren amerika heb ik dit nog nooit meegemaakt!
ga er vanuit dat het goedkomt met het visum maar wat een gedoe!

Cindy1969
28-02-20, 11:18
Ja, dat geeft stress...ik zou er zelf flink van in de stress schieten, en er ook zo bovenop zitten.
Ga duimen dat het goed komt!

mickmak
29-02-20, 07:39
Onze esta's verliepen in maart dus na jouw verhaal met knikkende knieën nieuwe aangevraagd. Kreeg gelukkig vrij snel approved binnen dus een pak van mijn hart.

meisje
09-03-20, 15:50
goeie tip! Zal het gaan proberen.
Thanx

was idd de goede tip! In Chrome lukte het wel. ����

bertvlug
24-10-21, 12:54
Heeft iemand toevallig de afgelopen week ESTA aangevraagd ? En hoe lang heeft het geduurd voordat er toestemming gegeven werd ?
In voorgaande jaren kreeg ik binnen een paar uur de bevestiging, ik begrijp dat het nu wel meerdere dagen gaat duren.
Iemand ervaring mee ????

Fleurida
24-10-21, 16:42
Wij hebben September ESTA aangevraagd, kregen geen bevestiging. Moet je zelf controleren door in te loggen.

bertvlug
24-10-21, 16:46
Ja dat weet ik en doe ik ook, ben gewoon benieuwd of het bij iedereen nu zo lang duurt of geduurd heeft.

Fleurida
24-10-21, 16:57
Wij hebben de volgende dag gekeken en toen was het voor elkaar.

elstars
24-10-21, 17:42
Bij ons duurde het een paar uur. We kregen geen bevestiging per mail ofzo, maar keken zelf en zagen dat de ESTA was goedgekeurd.
In eerdere jaren ging het bij ons sneller (paar minuten).

bertvlug
25-10-21, 16:18
Inmiddels de bevestiging dat ik mag reizen ook ontvangen.

Scooby
24-05-22, 20:28
Ik heb per abuis bij het invullen van mijn Esta, bij geboorteplaats mijn woonplaats ingevuld.
Mijn Esta is wel goedgekeurd!
Maar zou dit problemen op kunnen leveren bij het reizen? En zo ja. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast dank voor jullie reactie.

PENPE
24-05-22, 20:46
Inderdaad zou je dit moeten kunnen wijzigen :https://help.cbp.gov/s/article/Article-1088?language=en_US

Met uitzondering van bepaalde rubrieken , maar wijzigen geboorteplaats zou dus mogelijk zijn , maar let op :

"..If an applicant made a mistake on their passport or biographical information, he or she will need to submit a new application. The associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by clicking “Check Individual Status” under “Check ESTA Status..."

Het zou dus zomaar kunnen dat je de ESTA-aanvraag opnieuw moet gaan indienen, en dus opnieuw moet gaan betalen , dan moet je snel zijn want de prijs gaat m.i.v. de 26e mei omhoog van $14 naar $21

Scooby
24-05-22, 20:56
Ok, bedankt Penpe.
Ik ga er even naar kijken.

PENPE
24-05-22, 21:05
Ok, bedankt Penpe.
Ik ga er even naar kijken.

Ok , laat ff weten hoe het afloopt ;-)

Scooby
24-05-22, 21:41
"Review and update your previously submitted application here. You may only make changes to information related to your Travel Information, but you may still review and print the entire application."

Ik kan mijn geboorteplaats dus niet meer aanpassen. 😒

Dan ga ik maar gewoon een nieuwe aanvragen. Ik wil natuurlijk geen gedoe op de Reisdag zelf.
Bijzonder dat je heel geconcentreerd de Esta invulde omdat je geen fouten wil maken en dat dan toch doet. Haha.

Mave
26-05-22, 16:41
Klopt het dat eind deze maand de esta duurder wordt? Ik vertrek in augustus, dan kan ik hem toch nu al invullen? Alleen moeten we voor onze zoon een nieuw paspoort regelen. Kan hij later z’n aanvraag doen?

Mave
17-07-22, 14:04
Vandaag onze Esta’s geregeld.
ik dacht dat ik m’n paspoort moest inscannen nadat ik mijn gegevens ingevuld had. Dus toen ik dat deed zag ik verder niks bijzonders. Maar toen ik die van mijn man deed zag ik dat veel gegevens ineens niet meer klopte. Bleek dat het niet nodig was om een paspoort foto te downloaden. Dus alle aanvragen ingevuld en inmiddels goedgekeurd.

Maar wat bleek door het uploaden van mijn paspoort heeft hij toch een letter veranderd. Mijn tweede naam was veranderd van JOHANNA naar JDHANNA….niet gezien natuurlijk. Maar wat nu? Een nieuwe aanvragen? Zo laten want hij is goedgekeurd….

elstars
17-07-22, 16:42
Ik zou bij twijfel een nieuwe aanvragen. Als je ESTA gegevens en paspoort gegevens niet overeenkomen kun je problemen krijgen....
Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten

zie ook het bericht van PENP, een paar berichten terug:

Met uitzondering van bepaalde rubrieken , maar wijzigen geboorteplaats zou dus mogelijk zijn , maar let op :

"..If an applicant made a mistake on their passport or biographical information, he or she will need to submit a new application. The associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by clicking “Check Individual Status” under “Check ESTA Status..."

Het zou dus zomaar kunnen dat je de ESTA-aanvraag opnieuw moet gaan indienen, en dus opnieuw moet gaan betalen , dan moet je snel zijn want de prijs gaat m.i.v. de 26e mei omhoog van $14 naar $21

Mave
19-07-22, 19:05
Ik heb contact gehad met het reisbureau en ook nog nagevraagd aan een oude vriendin met reisbureau en beide zeggen dat het geen problemen moet geven. Ik ga het nog even laten bezinken en kijken of mijn rot gevoel weg gaat ;)

elstars
20-07-22, 15:17
Ik kan me voorstellen dat het je dwars zit, zouden wij ook hebben...
Ik wil je niets opdringen hoor maar als het maar om 1 Esta gaat zou ik een nieuwe aanvragen.
Ga je lekker gerust weg :)

Mave
21-07-22, 07:53
Gister besloten om toch een nieuwe aan te gaan vragen, alleen de beslissing al gaf rust in mijn hoofd. Je hebt helemaal gelijk Elstars.

Krullenbol
21-07-22, 15:33
Hahahaha alleen al voor de rust zou ik dat ook gedaan hebben.. anders blijft dat toch spoken.
Zou misschien wel weer als een overwinning voelen als het gelukt zou zijn op de oude :-)

Mave
21-07-22, 18:17
Vannochtend na het bericht maar gelijk gedaan :D en gelijk weer goedgekeurd, heel fijn!

Daffelina
19-02-25, 10:09
Ik heb in mei 2022 ESTA's aangevraagd: $ 14 en 2 jaar geldig. Gisteren weer ESTA's aangevraagd $21 en slechts 1 jaar en 1,5 maand geldig! Dat scheelt wel aanzienlijk.

Krullenbol
19-02-25, 12:42
Ik weet niet beter nog steeds 2 jaar oj je zou een uitzondering moeten zijn..

How long is my ESTA valid for?Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first.

Daffelina
19-02-25, 17:53
Ik weet niet beter nog steeds 2 jaar oj je zou een uitzondering moeten zijn..

How long is my ESTA valid for?

Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first.

☺️ Ja, inderdaad. Dan verloopt mijn paspoort! Had dat even over het hoofd gezien.