Bekijk Volledige Versie : ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Tegenwoordig geeft geen enkele airline nog I-94 formulieren uit voor mensen die onder het "Visum Waiver Program" reizen.
Tegenwoordig geeft geen enkele airline nog I-94 formulieren uit voor mensen die onder het "Visum Waiver Program" reizen.
Als ik op deze link klik:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/
Staat er toch echt dat je zowel een ESTA moet invullen als een i-94 form.
Citaat:
I-94 and I-94W
While DHS continues to work together with the airlines to fully automate the I-94W process, all VWP travelers applying for admission at a U.S. port of entry, including VWP travelers who have obtained travel authorization via ESTA, must present a completed Form I-94W to U.S. Customs and Border Protection.
Nou maakt het allemaal niet zo heel veel uit, want je hebt toch tijd genoeg om het form in te vullen tijdens de oversteek. :grin:
De laatste keer dat ik naar de states ging werd er bij het inchecken trouwens gecontroleerd of je wel toestemming via ESTA had, ben je het vergeten dan staan er op schiphol speciale terminals om ESTA toestemming als nog aan te vragen, en dan maar hopen dat het lukt.
Geluk bij een ongeluk. Ik wilde gisteren m'n esta aanvragen voor de reis van volgend jaar. En bij het invullen van m'n paspoort nummer kreeg ik een melding dat er al een esta uitgegeven was voor dat paspoort nummer. Dus even wat adres gegevens vervangen, vlucht vervangen en m'n esta is weer up-to-date. En ik heb dus niets hoeven betalen \\:D/ (http://blockedcontent///\\:D/)
Als ik mij niet vergis, blijven de Esta-gegevens twee jaar geldig. :sun:
Als ik op deze link klik:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/
Staat er toch echt dat je zowel een ESTA moet invullen als een i-94 form.
Citaat:
I-94 and I-94W
While DHS continues to work together with the airlines to fully automate the I-94W process, all VWP travelers applying for admission at a U.S. port of entry, including VWP travelers who have obtained travel authorization via ESTA, must present a completed Form I-94W to U.S. Customs and Border Protection.
tjonge tjonge...
Punt 1: Dit is écht heel oude informatie...
Punt 2: Ik begrijp niet dat je alles vraagt en dan vervolgens het niet eens bent met mededelingen en het, kennelijk, toch allemaal al weet.
Ik heb in ieder geval geen zin meer om te discusseren om het discusseren.
Zoek een de posts na van MATTROB die schreef ergens vorig jaar al dat de I-94 toen al niet meer kreeg...
Maar ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee... :-\"
Als ik mij niet vergis, blijven de Esta-gegevens twee jaar geldig. :sun:
Klopt inderdaad :)
Ik was in mn blonde-modus, en dacht dat je hem per tripje moest aanvragen ](*,) Na vandaag even op de site wat rondgesnuffeld te hebben ben ik er ook wel meer tegen gekomen hoor. Scheelt weer 14 dollar O:)
hallo,....
begrijp ik het nu goed??? blijft een esta aanvraag 2 jaar geldig???
en hoe zit het als je een nieuw paspoort aangevraagt hebt in die tijd???
ga nu voor 5e keer naar Florida en weet hier dus echt ff niets van.......hahaha
hallo,....
Het blijft of 2 jaar geldig, of totdat je paspoort verloopt.
Als je een nieuwe paspoort hebt, zul je een nieuwe ESTA aan moeten vragen. De ESTA is nl gekoppeld aan je paspoort nummer.
Daan bedankt voor je snelle reactie...
das nou jammer moet ik dus wel betalen.......
nou ja, als dat alles is.....
tjonge tjonge...
Punt 1: Dit is écht heel oude informatie...
Punt 2: Ik begrijp niet dat je alles vraagt en dan vervolgens het niet eens bent met mededelingen en het, kennelijk, toch allemaal al weet.
Ik heb in ieder geval geen zin meer om te discusseren om het discusseren.
Zoek een de posts na van MATTROB die schreef ergens vorig jaar al dat de I-94 toen al niet meer kreeg...
Maar ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee... :-\"
Dit zie je wel vaker op forums, maar goed. :-k
Ik trek niemand z’n beweringen in twijfel, maar iemand vraagt wat, ik geef antwoord, en iemand anders geeft een tegenovergesteld antwoord. Geen probleem, want wie weet heb ik het fout en zijn mijn ervaringen van een jaar geleden inmiddels ingehaald door de tijd, ik zoek wat op en kom met een site die dan weer oude info bevat.
Eind goed al goed, ESTA moet en het groene formulier komt iedereen zelf wel achter.:wink:
Jammer dat je er klaar mee bent, maar gezien het aantal posts zal dat wel meevallen :sun:
[verwijderd]
06-06-11, 14:13
@Chippie
Vorige week kregen wij bij UNITED alleen nog het witte douane formulier in het vliegtuig, het andere groene papiertje (I-94) hoeft niet meer ingevuld te worden en zijn dus ook niet meer in het vliegtuig verkrijgbaar.
Als het goed is kan je ook zonder ESTA niet meer mee in het vliegtuig, dan wordt je gewoon op de luchthaven van vertrek al geweigerd.
hallo,....
Plaats je hier dan alleen berichten en lees je ze niet?:-k
Inmiddels staan hierboven meer dan 500 postings over Esta.
Knaapje
Misschien het handigst om naar de laatste update (https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1190/kw/i-94w/sno/1)over het groene I-94W formulier te verwijzen. Overigens is voor dat formulier ook een apart topic, maar de discussie speelt zich nu eenmaal hier af.
De informatie van het CBP laat zich niet altijd even gemakkelijk begrijpen. Onderstaande quote is uit de tekst van 5-5-2011. Uit de note blijkt dat er nog mensen zonder ESTA worden toegelaten. Maak hier niet uit op dat je zonder ESTA toch wel toegelaten zult worden. Deze note geldt voor reizigers die de VS niet per boot of met het vliegtuig binnenkomen maar bijvoorbeeld via Canada met de auto reizen. In dat geval wordt er nog wel een groen I-94W formulier gevraagd.
Zoals al dikwijls vermeld, neemt geen enkele maatschappij je mee aan boord zonder geldige ESTA, daarom wordt er vooraf in de database gecontroleerd of je toestemming hebt om te reizen. Zij draaien immers voor de kosten op om je per ommegaande weer naar huis te brengen.
Verder kan er in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld bij storingen in het systeem op het vliegveld waar je arriveert, ook altijd nog van je gevraagd worden om het I-94W formulier in te vullen.
Wellicht ten overvloede maar handig voor diegen die het overzicht inmiddels kwijt is: ESTA geeft je slechts toestemming on naar de VS te reizen. Ter plekke wordt beslist of je het land ook werkelijk onder het Visa Waiver Programma binnen mag. Dit gebeurt door de Immigration-officer.
Wanneer je de Immigrationhindernis hebt genomen, volgt nog een laatste controle door de douane (Customs). Hiervoor vul je per reisgezelschap 1 blauw/wit formulier in. Formulieren worden bij het inchecken of in het vliegtuig verstrekt en zijn ook verkrijgbaar voor je door Immigrations gaat. De Immigrationofficer heeft gecontroleerd of je het formulier correct hebt ingevuld en geeft het je met je paspoort terug. Dit formulier wordt, als je met je hele gezelschap en alle bagage de douane passeert, ingeleverd.
Elimination of paper Departure Form 1-94W for VWP
Q:I received an admission stamp instead of a paper I-94W, can I depart without a paper form?
A: The implementation of the ESTA program allows the Department of Homeland Security to eliminate the requirement that Visa Waiver Program (VWP) travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. Customs and Border Protections (CBP) has transitioned to paperless processing for VWP travelers arriving by air or sea who have obtained a travel authorization. Traveler's entering the U.S. under the VWP who have an approved ESTA do not need to fill out the I-94W form nor be given a green I-94W departure card in their passport. Note: The paper form CBP I-94W will continue to be required for VWP travelers arriving without an approved ESTA.
Elimination of paper Departure Form 1-94W for VWP
.......ja ik miste dat al in mijn paspoort......vorig jaar moest dat nog eruit worden gehaald bij vertrek uit Orlando.
@Chippie
Vorige week kregen wij bij UNITED alleen nog het witte douane formulier in het vliegtuig, het andere groene papiertje (I-94) hoeft niet meer ingevuld te worden en zijn dus ook niet meer in het vliegtuig verkrijgbaar.
Als het goed is kan je ook zonder ESTA niet meer mee in het vliegtuig, dan wordt je gewoon op de luchthaven van vertrek al geweigerd.
Duidelijk, de ESTA heeft dus het groene formulier eindelijk vervangen. (en daar ging het de Amerikaanse autoriteiten natuurlijk ook om)
Esta is ingevuld en we mogen binnen van Obama:) Wat wel even spannend was: drie van de vier werd direct na betaling toegang verleend. En toen was ik zelf, lest best zullen we maar zeggen, en mijn aanvraag moest nog worden goedgekeurd... Ik zou binnen 72 uur te horen krijgen of ik wel toegang zou krijgen. Nou ja! Nog nooit een snoepje gestolen in mijn leven (nou ja, misschien een heeel kleintje;)) en dan wordt mijn hele hebben en houden gecheckt. Mag hopen dat het een steekproef was.
Maar goed, de spanning was na een uurtje opgelost want toen kreeg ik toch gewoon toegang... pfff. Ik mag dus toch mee!
Zondag jl. hadden wij het zelfde voor. Drie van de 4 geen probleem. De aanvraag van mijn dochter moest men even nader bekijken .... Na 15 min was het ok!
Esta is ingevuld en we mogen binnen van Obama:) Wat wel even spannend was: drie van de vier werd direct na betaling toegang verleend.
Je maakt hier een klein foutje... ESTA geeft je geen toegang tot de USA...
Obama misschien wel :lol:
ESTA geeft je toestemming om te REIZEN naar de USA... meer niet
Het betekent dan ook alleen maar... Electronic System for Travel Authorization
ESTA de nieuwe cashcow van de Amerikaanse regering...
Ik had ook Zondag het probleem van 1 paspoort meteen goedgekeurd en 1 paspoort binnen 72 uur zouden bericht ontvangen voor goedkeuring. na 5 min. checken erna toch goedgekeurd.
Gr. Dennis
Beste Florida gangers. Veel, heel veel heb ik op dit forum mogen lezen ter voorbereiding van onze vakantie. Allereerst m'n complimenten over dit forum. Leesbaar, plezierig en vol met bruikbare informatie. Daarom wil ik hieraan graag een belangrijke bijdrage leveren. En misschien wel een heel belangrijke, want wat ons met het ESTA visa is overkomen (en enkele achter ons).... lees svp het onderstaande verslag.
Ter inleiding: we zijn met 2 gezinnen, waarvan 2 kinderen (10 en 5), van 02-06 t/m 13-06 naar het onvolprezen Southern Dunes, Haines City geweest.
Dit is een gedeelte van het reisverslag van mijn reisgenoot.
Florida; deel 1.
Wist je dat je vakantie kan afhangen van het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O? Ik niet, maar sinds vandaag ben ik daar achter. Het scheelde namelijk geen haar of onze hele vakantie was niet door gegaan. Hoe dat kwam? Lees en huiver.
Gisteren waren we met ons huurautootje naar Amsterdam gereden. Voor ons was de vakantie vanaf dat moment eigenlijk begonnen. Een nachtje slapen bij onze vrienden en daarna naar Schiphol. Wij vertrokken daar omstreeks half acht. We reden de huurauto naar zijn ‘dropoff’ punt in de garage van Schiphol. Zover niets aan de hand. Alles ging goed. We keken op het bord van de vertrekinformatie en zagen dat we in hal drie, balie 19 moesten zijn.
Daar aangekomen zagen we de rij mensen bij de KLM balie al gestaag toenemen. We konden echter niet in de rij gaan staan, want op ons e-ticket stonden zes personen en die moesten allemaal tegelijk inchecken. Gelukkig arriveerden onze vrienden snel na ons, zodat we tegelijk in de lange rij konden gaan staan.
Toen we bijna aan de beurt waren, raakte ik in gesprek met een oudere vrouw die ik al veel eerder in de rij had zien plaatsnemen. ‘Waarom staat u pas hier?’ was mijn vraag, ‘u had toch allang aan de beurt moeten zijn?’ Ze knikte en zei; ‘klopt, maar we wisten niet dat we eerst met ons e-ticket door de scanner moesten om de boardingtickets te krijgen, dus moesten we uit de rij, eerst die tickets halen en toen weer terug in de rij.’ Wij keken elkaar aan. Dat hadden wij ook niet gedaan.
‘Oké’, zei ik tegen iedereen, ‘geef jullie paspoorten maar even dan ga ik dat dáár (en ik wees naar de pilaren waar je elektronisch kon ‘boarden’) even doen. Ik kreeg de hulp van een KLM medewerkster die alle paspoorten scande en toen we er alle zes inzaten op de toets ‘bevestigen’ drukte. Het duurde even, en toen kwam er een blauw formulier uit het apparaat waarop stond dat we geen boardingtickets konden krijgen vanwege een fout in mijn papieren. ‘Hoeft niets bijzonders te betekenen’ zei de medewerkster, ‘u moet met dit papier nu handmatig aan de balie inchecken.’ Ik liep weer terug naar mijn plek in de rij en een half uur later waren we dan aan de beurt om de koffers af te geven. Het was ondertussen al half tien en onze vlucht ging om 11.05 uur. Aan de balie kreeg ik te horen dat er iets niet goed was met mijn ESTA visa, het visa wat je als Nederlander via internet aan kunt vragen en direct verstrekt wordt na het betalen van €14,- . ‘Wat dan?’, wilde ik weten, want ik verwachtte een kleinigheidje. Het was ook een kleinigheidje, maar wel een met uitermate grote gevolgen. ‘Uw paspoort heeft een nummer dat bestaat uit cijfers en letters’ zei de dame achter de balie. Ik knikte begrijpend. ‘Daar komen géén klinkers in voor’, zei ze op een toon alsof iedereen dat wel wist. Nu keek ik haar niet begrijpend aan. Ze pakte mijn paspoort en liet mij het nummer zien. ‘Kijk, u heeft dáár en dáár een O gezet in het ESTA formulier maar dat moest een 0 zijn.’ Nu zag ik het ook. Jeetje was dat nou alles?, dacht ik en daarna dacht ik, nou en? De schok kwam als een ijskoude douche over ons heen. ‘Ik kan u niet inchecken’ zei ze koel, ‘wél de vijf anderen, maar u moet éérst een nieuw ESTA visum hebben.’ Ik dacht even dat de grond onder mijn voeten wegzakte. ‘Waar haal ik dat nu nog vandaan?’ vroeg ik wanhopig. Ze wees naar twee computers bij de ingang en zei; ‘daar moet u een nieuwe halen en dan weer opnieuw inchecken.’ Het was nu kwart voor tien en we holden naar het apparaat wat ongelofelijk gebruikersonvriendelijk bleek te werken en ons dwong ettelijke keren opnieuw te beginnen. Als dit mis ging, zou alles, maar dan ook alles niet doorgaan. En de tijd kroop ondertussen rustig verder.
Een half uur later, zwetend en met knikkende knieën stonden we wéér in de rij om in te checken, maar nu wel met de wens om voor te mogen dringen. Alleen de bagage van 1 van onze kids was niet ingecheckt, al onze andere koffers wél. Ze mocht maar vijf passagiers en vijf koffers door laten gaan en die van hem was (achteraf gelukkig) vrij klein dus die hadden we nog over.
We verspreiden ons over vier rijen en bij mijn vrouw ging de rij het snelste, dus ik sprintte daar vlug heen. Na een uitleg van mijn kant over het probleem kwam de volgende koude douche. Het was nu kwart over 10 en de mevrouw achter de balie zei: ‘de gate voor uw vlucht is al gesloten.’ Nu had ik het helemaal gehad en ik barstte aan de balie in tranen uit. Ik zag onze hele reis in duigen vallen, een jaar met de kinderen naar toe geleefd.
‘Ik bel wel even of ze u nog accepteren’ zei ze. Alle anderen hadden wél hun ‘boardingticket’ al. Maar stonden nu, samen met mij, voor een vreselijk moment. Gaat onze vakantie nog door of niet? De dame belde en zei: ‘Oké, u kunt nog mee allemaal, maar die koffer kan ik niet meer inchecken, die zal als handbagage mee moeten (stom toevallig de kleinste van de 6 koffers) .’ Als dat alles is, dacht ik en nam mijn boardingpas in ontvangst. Het was ondertussen half elf geworden. We holden met zijn zessen als een gek naar de paspoort controle en daarna zette ik m’n dochter van 5 op een bagagewagentje en holden we over de lopende band en roepend dat iedereen uit de weg moest, werkelijk onze longen uit ons lijf naar E9, waar ons vliegtuig stond te wachten. Buiten adem en nat van het zweet kwamen we daar aan. Nu moesten we nog door de security check.
De dame van security die ons buiten adem aan zag komen zei: ‘Kalm maar, kalm maar. U heeft het gered hoor. U kunt allemaal nog mee.’ We konden haar wel zoenen. Trillend van de zenuwen moesten we onze spullen op de band leggen en ons door een soort grote douchecabine laten scannen. Daarna waren we er echter doorheen en konden we onmiddellijk doorlopen, door de slurf, het vliegtuig in. ‘Ik hoop’ zei ik tegen iedereen ‘dat ik dit van mijn –lang-zal-ze –leven nóóit meer mee hoef te maken.’Moraal van dit verhaal is makkelijk te raden. Kijk dus 100 x zeker naar het nummer van je paspoort alvorens een ESTA aan te maken.
Dit was een vreselijk begin van de reis. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ik moet er niet aan denken als we hierdoor niet mee konden. In het vliegtuig heb ik het rustig kunnen verwerken.
Achteraf, we zijn nu weer een week thuis, hebben we alsnog een meer dan fantastische reis gehad en het heeft het ons alles geboden wat wij ons en vooral onze kinderen hadden voorgesteld. Met heimwee kijken we terug op onze reis, echter met een belangrijke les voor de volgende keer!!
Ik hoop dat deze ''les'' een ander van dit mooie forum voor dit probleem mag behoeden.
Met een vriendelijke groet!!!!
=;
Wederom.... ESTA is geen visum... :roll:
Zal het ook nooit worden ook...
Heel toevallig zeg. Ik heb ook een 0 in mn paspoort nummer zitten. Ik zat te twijfelen of het nou een 0 of een O was. Zo duidelijk is dat nl. Ik heb toen voor 0 gekozen. Wat dus een goede keus bleek.
Wist je dat je vakantie kan afhangen van het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O?
Ja, dat is al wel vaker ter sprake gekomen
‘Uw paspoort heeft een nummer dat bestaat uit cijfers en letters’ zei de dame achter de balie. ‘Daar komen géén klinkers in voor’
Weer wat geleerd
Het is in dit draadje al meerdere keren aan de orde geweest o.a.:
Inderdaad... Gewoon even opnieuw een aanvraag doen, maar wacht even ongeveer 10 á 11 dagen (anders gaat het niet)
Even een kleine tip... Paspoortnummers bevatten nooit een "O" (O's)... Wel evt. "0" (NULLEN). :D
Knaapje
De meesten forummers zijn redelijk ervaren Floridagangers. Het is inderdaad al meerdere keren aan de orde geweest maar als je dat toevallig hebt gemist en je staat met 2 gezinnen met kids op Schiphol te zweten kan ik me voorstellen hoe ellendig en spannend dat is.
Gelukkig is alles goedgekomen en hebben jullie genoten van de vakantie.:grin:
Ook helaas de toelichting bij het invullen van je paspoortnummer op de officiele Esta aanvraag site gemist:
Vul uw paspoortnummer in zoals vermeld in uw paspoort. Het paspoortnummer kan cijfers en/of letters bevatten. Let op het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O. Het paspoortnummer is vereist voor de voltooiing van de aanvraag of om de status van uw aanvraag te controleren.
Knaapje
Ik kan mijzelf ook wel voorstellen hoe je jezelf voelt op zo’n moment voor de balie, gelukkig goed afgelopen.
Ik heb gelijk maar even mijn 4 ESTA’s bekeken en slechts een ervan had een paspoort met een 0 (nul) erin. Gelukkig had ik die correct ingevuld, maar er viel mij iets anders op.
Bij de achternaam van mijn vrouw stond keurig haar meisjes naam echter gevolgd door mijn achternaam. Ik heb er wat op ge-googled en inderdaad moet je je meisjes naam als achternaam invullen op het ESTA formulier, omdat dat ook als achternaam in je paspoort staat.
Maar wij hebben dus de meisjes naam en mijn achternaam ingevuld in het ‚lastname’ veld, zou dit een probleem geven?
Ik heb die ESTA’s nog in de gratis periode aangevraagd en daarna ben alleen ik in de states geweest, dus geen ervaring met de andere 3 esta’s.
Wat zouden jullie doen? Esta voor haar opnieuw aanvragen en dan alleen haar meisjes naam invullen of het zo laten?
Bij de achternaam van mijn vrouw stond keurig haar meisjes naam echter gevolgd door mijn achternaam. Wat zouden jullie doen? Esta voor haar opnieuw aanvragen en dan alleen haar meisjes naam invullen of het zo laten?
Uit de instructie om ESTA in te vullen:
Enter your family name as the family name appears on your passport under the Family Name or Surname field. The family name is required to complete the application.
Ik zou precies doen wat er wordt gevraagd. Daar houden de Amerkanen van.
Helemaal met je eens, dat is ook mijn ervaring, maar in mijn paspoort staat netjes achter achternaam mijn achternaam, in het veld er onder staat de achternaam (meisjesnaam) van mijn vrouw, dit veld wordt verder niet benoemt.
En laten we eerlijk zijn, als een getrouwd vrouwelijk iemand zich in nederland voorstelt dan is dat meestaal in de trend van: „goedemorgen ik ben mevrouw jansen” waarbij de naam jansen de achternaam van haar man is.
Dus ik snap de verwarring wel als je dat soort dingen moet invullen, ondanks dat het erbij staat.
Ach die 14 dollar zijn de kosten ook niet op een hele vakantie, dus ik denk dat ik maar op safe ga en die esta opnieuw aanvraag.
En dat is in ESTA dus NIET goed...
Want zo heet je niet...
Je bent niet met die naam geboren...
Bovendien staat dit óók niet zo op je vliegticket...
Ga nu niet eigen intrepetaties geven met toevoegingen aan ESTA...
Hoe moeilijk kan het zijn....
Zoals ik al aangaf, ik kwam er achter (door dit topic) dat ik het fout heb gedaan. Om het zeker te weten plaatste ik dit bericht. Inmiddels ben ik er wel over uit en vraag hem opnieuw aan.
Trouwens, volgens mij is er nog een „eenvoudiger" manier om te checken of je het correct hebt ingevoerd en dat is door het lange nummer onderop de pagina met je pasfoto van je paspoort te checken. In dat nummer komt je paspoortnummer voor EN je achternaam. En inderdaad staat daar alleen je meisjesnaam. Dit is ook het nummer en naam wat automatisch wordt gelezen wanneer men je paspoort door de computer haalt.
Resume: Bij LASTNAME alleen je achternaam zoals deze in je paspoort staat en niet de naam erbij die eronder bij staat in je paspoort.
Heel goed Chipje... heel goed... :lol: :lol: :lol:
Ook helaas de toelichting bij het invullen van je paspoortnummer op de officiele Esta aanvraag site gemist:
Vul uw paspoortnummer in zoals vermeld in uw paspoort. Het paspoortnummer kan cijfers en/of letters bevatten. Let op het verschil tussen het cijfer 0 en de letter O. Het paspoortnummer is vereist voor de voltooiing van de aanvraag of om de status van uw aanvraag te controleren.Ja inderdaad, het staat in de toelichting, ik heb het nu gelezen. Maar ja, je weet hoe het gaat he... Handleidingen lezen doe je vaak achteraf. Al met al is met een sisser afgelopen..:oops:
Zoals ik al aangaf, ik kwam er achter (door dit topic) dat ik het fout heb gedaan. Om het zeker te weten plaatste ik dit bericht. Inmiddels ben ik er wel over uit en vraag hem opnieuw aan.Verstandig hoor. Je zal er maar staan ''Nee meneer, u moet een nieuwe ESTA invullen'' op dat onding bij de uitgang waar nog 5 wachtende neuroten voor u staan te trappelen''
..pfff..:oops::oops: . Ik kan er nu om lachen, maar toen niet.
Ga op zeker. Misschien heeft dit topic nu al z'n vruchten afgeworpen\\:D/
Daar ben ik blij om.
[FBI]HOOCH
22-06-11, 22:02
hallo ik ga over 1 week naar florida en heb enkele weken geleden al de esta ingevuld moet ik die nu ook op papier uitgeprint hebben of zijn de nummers voldoende?
moet ik nu nog meer formulieren invullen op de pc of in het vliegtuig
het reisbureau zei alleen maar de esta
<<Mod. Ta2Gerrit; ik heb de vraag, en de antwoorden erop, verplaatst naar het topic waar het thuishoort en waar al honderden postings over dit onderwerp staan. >>
r.teeuwsen
22-06-11, 22:04
Neem hem uitgeprint mee, altijd handig, soms niet (echt) noodzakelijk.
Maar bij vragen (bij de airline) heb je voor jezelf 'bewijs'....
Ik heb één keer problemen gehad omdat het bij de airline niet goed stond....
In de USA staat alles geregistreerd.
Greetz, remco
Neem hem uitgeprint mee
Hoezo emco... Je hebt ze niet nodig...
Zijn trouwens helemaal niet noodzakelijk, zelfs overbodig... :lol: :lol: :lol:
En het staat geregistreerd bij de Airline.
Verder is het alleen maar een "waste of paper" :mrgreen:
Neem ze altijd mee. Vorig jaar stonden we bij customs en vielen de computers uit. even in mijn tas de copy laten zien en we konden meteen door terwijl de rest dienden te wachten.
Tip: neem de Engelse versie mee
Neem ze altijd mee. Vorig jaar stonden we bij customs en vielen de computers uit. even in mijn tas de copy laten zien en we konden meteen door terwijl de rest dienden te wachten.
Tip: neem de Engelse versie mee
ESTA is een toestemming om naar de USA te reizen... en hebben helemaal niets met customs te maken... :D
r.teeuwsen
22-06-11, 22:37
Nee, dat klopt, maar ik heb één keer problemen gehad bij de incheck in AMS.
In het KLM systeem stond ik niet juist geregistreerd, wat de reden daarvan was weet ik nog steeds niet, maar via KLM services ben ik wel weggekomen omdat die naar aanleiding van mijn formulier het hebben geregeld. Met name als er een o of 0 in je cijfercombinatie voorkomt schijnt dat nog wel eens voor te komen.
Voor de rest heb je gelijk, maar wat maakt het nou uit om zo'n formuliertje ff uit te printen en mee te nemen.... IK heb er in ieder geval een keer geluk mee gehad.
Ondanks dat ik van silver en af en toe gold status bij KLM mag genieten, dat maakt voor een 'systeem-error' zoals ik het maar noem geen fluit uit.... als het niet klopt heb je toch een probleem, en het is gewoon makkelijk als je dan alle gegevens bij je hebt. Problemen aan de overkant heb ik nog nooit gehad...
Tjonge, tjonge... wat een ellende allemaal...
Gelukkig vliegen wij niet onder het V.W.P. en hebben daarom gelukkig ook geen ESTA nodig... :-\"
Moet je dan iedere paar jaar naar het U.S. consulaat in A'dam?
Wordt je ook niet vrolijk van.
Ik had het gevoel dat ze het hek achter me zouden sluiten en handboeien om doen toen ik binnenkwam.
Knaapje
Dat doen ze ook...
Maar alleen met mensen uit de randstad... hahahahaha...
Nee, even serieus... iedere 10 jaar moeten we ons melden bij het consulaat...
De rest laten we regelen door een visum bureau...
Het valt echt reuze mee, visitatie en poortje voordat je naar binnen gaat, dan doorlopen... koffie pakken, nog eens koffie pakken, en nog eens koffie pakken.... praatje maken met de consul... paspoorten inleveren en na ongeveer een week hebben we ze weer terug.
Easy as pie... hahaha
Je vergeet dan even:
Buiten onder een tentje je gsm, messen, sleutels enz. inleveren, tas laten controleren.
Binnen je horloge, riem enz. afdoen en in een bakje, poortje, spullen terugkrijgen en weer om doen, nadat je weer buiten bent weer bij het tentje je spullen ophalen....
Maar goed gelukkig hoeft het niet iedere dag.
Knaapje
Je vergeet dan even:
Buiten onder een tentje je gsm, messen, sleutels enz. inleveren, tas laten controleren.'T is nét de security op Chicago Ó'Hare... :D
Binnen je horloge, riem enz. afdoen en in een bakje, poortje, spullen terugkrijgen en weer om doen, nadat je weer buiten bent weer bij het tentje je spullen ophalen.... Tja... da's waar maar wij gaan altijd in de zomer... :D
Maar goed gelukkig hoeft het niet iedere dag.
Nee, zoals ik al zei... één keer in de tien jaar...
forrelletje
07-08-11, 15:03
Ik heb een esta toestemming die nog tot 2012 geldig is.
Nu gaan wij in sept weer die kant op wat moet ik dan doen.????
thanks alvast
r.teeuwsen
07-08-11, 16:07
NIETS.... wij hebben ook toestemming tot september 2012, en gaan meerdere keren per jaar, maar bijna nooit naar dezelfde luchthaven en doen niets. Gaat altijd prima!
Succes!
Remco
Jeeej! ook wij mogen volgende week naar de USA vliegen :D
Was wel ff spannend, man en ik meteen approved, zoontje van 2,5 was pending :P gelukkig na 10 minuten ook approved ;)
[verwijderd]
11-08-11, 21:43
Tja, het blijft leuk dat er eigenlijk elke keer wel iemand van het gezin in de pending terecht komt. :-D
Maar later toch mee mag. Ach zonder strafblad is de kans denk ik klein dat je geen ESTA krijgt.
Nu nog hopen dat je ook Amerika in mag.
Ik ga er wel vanuit, zoniet, dan zien we het daar wel :P
Sja , wij ook zaterdagavond...ik gelijk toestemming... mijn man niet, nu nog niks gehoord, of hij nu ook mee mag............nahja je hoort binnen 72 uur wat.
Mirjam Peeters
16-08-11, 22:27
Ik hoorde niks, maar toen ik opnieuw inlogde stond er bij ons allebei 'approved'.
ga ik vanavond ook doen, heb verder nog niks gehoord.
Hallo allemaal,
Zoals bekend, vertrekken Raymond en ik, als het goed is, over veertien dagen naar de VS, naar Orlando om precies te zijn.
Nou is het zo, dat Raymond vier jaar geleden veroordeeld is. Hij heeft jaren geleden een motor gekocht, met het idee een motorrijbewijs te gaan halen, het ding op te knappen en te gaan rijden. Echter kwam dat plan op de lange baan te staan. In Nederland is het zo, dat als je een motorvoertuig in je bezit hebt, maar er geen gebruik van maakt, je hem hoort te "schorsen". Je registreert dan, heel kort door de bocht gezegd, dat je hem niet gebruikt. Dit doe je, om ervoor te zorgen dat je geen wegenbelasting en een verzekering moet betalen.
Dat is immers onzinnig, als je het voertuig in kwestie niet gebruikt. Dat schorsen gebeurd jaarlijks. Meneer is echter in het verleden niet echt handig bezig geweest. Soms vergat hij het, en dan gebeurde het twee weken later alsnog. In die twee weken ben je in principe in overtreding, omdat het voertuig onverzekerd is. Het RDW heeft daar echter nooit moeilijk over gedaan, ze stuurden een herinneringsbriefje, je betaalde de boete, schorste het ding alsnog, en klaar.
Echter, na een keer of drie te laat (sukkel!) had het RDW er genoeg van, en zijn ze tot vervolging overgegaan. Volgens de Officier van Justitie toentertijd kon niet bewezen worden dat Raymond er nooit op gereden had (had-ie kunnen zien als hij even meegegaan was naar de schuur waar de motor in stond, maar goed), en dat hij dus mogelijk onverzekerd rond had gereden. Omdat Raymond niet kon bewijzen dat hij er inderdaad nooit op gereden had, is er een vonnis uitgesproken voor "het besturen van een motorvoertuig dat onverzekerd was."
De eis? Duizend euro boete, vier maanden rijbewijs inleveren en een proeftijd van twee jaar. Dit is zo'n enorm zware eis, omdat het niet de eerste keer was dat Raymond het ding was vergeten te schorsen. Het uiteindelijke vonnis; 500 euro boete, vier maanden VOORWAARDELIJK rijbewijs inleveren met een proeftijd van twee jaar. Met andere woorden; binnen die twee jaar nog een keer in de fout, en het is rijbewijs inleveren. Dat is dus nooit gebeurd; Raymond is nooit zijn rijbewijs kwijt geweest. De proeftijd is in maart 2010 afgelopen, zonder problemen.
Maar nu dan; op onze ESTA-formulieren hebben wij bij vraag B;
B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities? * NEE ingevuld, met het idee van; het is een administratieve/verkeersovertreding, geen moord, doodslag of verkrachting, bij wijze van spreken. Zelfs niet eens diefstal of openbare dronkenschap. Enkel en alleen het twee maanden te laat schorsen van een stomme motor die nog geeneens KAN rijden.
En daarbij, eerlijk is eerlijk, moet gezegd worden dat zelfs door de dame van het reisbureau gezegd is dat NEE daar inderdaad het antwoord was wat we in moesten vullen.
Vanavond echter, belt diezelfde dame van het reisbureau op. Ze had het overlegd met haar collega's en de regels rondom ESTA erop nageslagen; ze twijfelde. Het was namelijk niet een simpele boete; het gaat echt om een veroordeling met een proeftijd. Ze raadde ons aan morgen even langs te komen, om contact op te nemen met de Amerikaanse ambassade, om toch niet even na te gaan of we een visum voor Raymond nodig hebben.
Het probleem is echter; dat redden we natuurlijk nooit binnen twee weken! Of wel? Hoeveel kans hebben we nu nog om maandag 26 september op dat vliegtuig naar de VS te zitten? En hoe erg is het dat je NEE invult op je ESTA-formulier en daar mogelijk toch JA moet staan? Voor de duidelijkheid; in beide gevallen is de ESTA-aanvraag reeds goedgekeurd!
Ik ben in ieder geval stevig in paniek. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit?
Ta2 Gerrit
13-09-11, 20:00
Laat je nie gek maken, Nee is het juiste antwoord op je ESTA. De door jouw aangehaalde regels komen niet in de buurt van de "overtreding".
En voor een gang naar het consulaat ben je zowiezo al veel te laat, dat gaat niet meer lukken.
Een kennis van ons heeft het ooit aan de hand gehad, (rijden onder invloed, veel erger eigenlijk, weliswaar in een ver verleden) en heeft de gang naar het consulaat wel gemaakt. Daar waren ze het onder elkaar al niet eens over de "misdaad", en duurde het allemaal zo lang, dat de uitslag pas na vertrek zou komen.
Die heeft toen maar gewoon "nee" ingevuld op de I-94 (voorloper Esta) en zonder problemen vakantie gevierd.
Ik zou me niet ongerust (laten) maken en fijn op vakantie gaan.
De Nederlandse vertaling is misschien wat helderder:
B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *
Volgens mij kan je vriend daar met een gerust hart NEE op invullen. Hij heeft geen sexueel misdrijf gepleegd, heeft geen drugs verkocht, heeft niet in de gevangenis gezeten..
Ze zijn wel streng maar niet zo streng ander komt er niemand meer binnen.
Ik begrijp wel dat dit je niet helemaal lekker zit. Zo’n typisch Amerikaans formulier met allerlei vragen. Net als de andere reactie’s zou ik ook NEE invullen. Zoals iemand anders al aangaf is het nu toch te laat om het via het consulaat te regelen en ben het ook met Njit eens dat het in zijn geval NEE gewoon een correct antwoord is.
Het verhaal krijgt een iets andere wending......
Vanmorgen dus naar het reisbureau geweest, alleen, en ik heb samen met de vrouw van het reisbureau de Amerikaanse ambassade gebeld. Daar bleek een en ander toch een stukje gecompliceerder in elkaar te zitten.
In principe, zo legde de adviseur ons uit (a vijftien euro per gesprek, af te rekenen per creditcard, gaarne! ](*,)) is het zo dat de Amerikaanse ambassade in Nederland de omschrijving "moreel schandelijke daad" te vaag vond.
Zij trokken het heel zwart/wit; veroordeling = visumaanvraag, geen veroordeling = ESTA. En een veroordeling is, zo is ons verteld, "in principe alles, echt ALLES, waarvoor een rechter met een hamertje op een balie heeft moeten meppen." Alles waar een rechter aan te pas is gekomen dus.
En aangezien het hier een rechterlijke uitspraak betreft, moeten we echt een visum aanvragen. Nadat wij uitgelegd hadden dat we helemaal geen tijd hadden voor een visumaanvraag, omdat we over krap twee weken verwachten op een vliegtuig naar de VS te stappen, en bovendien de ESTA allang goedgekeurd was, gooiden ze ons meteen op een spoedlijn. Daar een spoedafspraak kunnen maken voor a.s. maandagochtend bij het consulaat. We moeten dan de gebruikelijke papierbende meenemen, waarin we moeten aantonen dat we "onverbrekelijke banden" met Nederland hebben, dat ons verblijf tijdelijk is, we voldoende financiën hebben, het DS-160 formulier van twintig kantjes invullen en bla en bla.
We krijgen dan dezelfde dag te horen of we wel of geen visum voor Raymond krijgen, en het paspoort met dat felbegeerde visum valt dan binnen maximaal vier á vijf werkdagen op onze deurmat. Het wordt dus alsnog kiele-kiele, maar er is in ieder geval een kans(je)!
Mocht de hele boel niet op tijd doorgang vinden, dan zijn we, helaas, het geld voor de reis ook kwijt. Verplaatsen kon namelijk niet volgens de touroperator, en de annuleringsverzekering weigert uit te keren. We "hadden dit namelijk kunnen weten." Ja hoor, alsof iedereen die een ESTA-toestemming heeft ook de Amerikaanse ambassade nog even gaat lopen bellen!? Ik weet ineens weer waarom ik nooit annuleringsverzekeringen afsluit ](*,)
In feite is het zo dat we ook met alleen de ESTA hadden kunnen proberen binnen te komen, en als dat gelukt was, was er niets aan de hand geweest, tot het moment dat we bijvoorbeeld willen emigreren naar Amerika. Dan heeft de Amerikaanse overheid namelijk het recht om je strafrechtelijk verleden na te trekken. Men kan er dan, als men wil, van maken dat je eerder onder valse voorwendselen Amerikaans grondgebied hebt betreden. Iets dat voor toekomstige visumaanvragen, eender welk soort, een behoorlijke deal-breaker schijnt te zijn. Was het niet gelukt, trouwens, en was Raymond linea recta op het eerstvolgende vliegtuig terug naar Amsterdam gezet, dan is een volgende visumaanvraag 100% zinloos, omdat je al eerder de toegang tot de VS geweigerd is, omdat je "bewust informatie hebt achtergehouden." Vandaar dat ons met klem aangeraden werd het op deze manier te doen. Een hoop gedoe, maar wel volledig wettelijk en juridisch kloppend.
Enfin, ik ben super-gespannen, en heb Raymond helaas alles al moeten vertellen, omdat hij toch echt persoonlijk voor de consul zal moeten verschijnen. Ik hoop, bid en hoop nog harder dat we aanstaande maandag het verlossende antwoord; ja meneer, u krijgt een visum, te horen krijgen.
Één schrale troost; Raymond vond de verrassing helemaal geweldig. Hij kreeg tranen in zijn ogen toen ik het hem vertelde.....
Da's mooi balen.......
Ik ken ook iemand die toen een visum heeft moeten aanvragen ivm een veroordeling met een verkeerssituatie. Was toen ook alleen een boete en geen gevangenisstraf, maar dat was wel een reden voor een visum en geen Esta.
Ben benieuwd hoe het afloopt in jullie situatie.
Raylein, Ik hoop dat alles goed is afgelopen en dat jullie nu lekker in de States zitten. Ben heel benieuwd hoe het gegaan is.
Mvg {Monique}
Dus bij een verkeersovertreding met alcohol in het spel (aanhouding/bekeuring) moet een visum aangevraagd worden begrijp ik? Dan zullen dat er veel zijn vandaag de dag of doen die allemaal :^o??
Dus bij een verkeersovertreding met alcohol in het spel (aanhouding/bekeuring) Ik mis de veroordeling in je rijtje. Bij een veroordeling wordt het lastig adviseren wat je moet doen. Er zijn gevallen bekend bij wie het verzwijgen van een veroordeling bij de aanvraag van ESTA niet opviel maar je loopt het risico om linea recta teruggestuurd te worden.....[-o<.
Laten we zeggen veroordeling: een voorwaardelijke straf dmv een geldboete.
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is:
Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven? Met ESTA (zie ook dit topic en de handleiding op hun site) heb je toestemming om naar de VS te reizen. Of je wordt toegelaten, wordt ter plekke door Immigrations besloten.
Heb je bijvoorbeeld iets verzwegen, dan is het risico groot dat je er daar mee wordt geconfronteerd. Met als gevolg dat je direct terug kunt.....
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een overtreding of misdrijf met betrekking tot morele schanddaden of een overtreding met betrekking tot een gereguleerde stof;
Gerrit heeft helemaal gelijk; alcohol is geen controlled substance.
The term does not include distilled spirits, wine, malt beverages, or tobacco, as those terms are defined or used in subtitle E of the Internal Revenue Code of 1986." 21 U.S.C. (http://en.wikipedia.org/wiki/Title_21_of_the_United_States_Code) § 802(6) (http://www.law.cornell.edu/uscode/21/802.html#6) [17] (http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_Substances_Act#cite_note-16) Some have argued that this is an important exemption, since alcohol and tobacco are the two most widely used drugs in the United States.
Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?
Na het invullen van de ESTA pagina's krijg je na betaling, in de regel meteen de toestemming...
ESTA geeft toestemming om te reizen naar de USA...
ESTA is eigenlijk niet voor toestemming om de USA te betreden...
daarom heet het Electronic System for Travel Authorization
Ta2 Gerrit
27-10-11, 20:46
Gewoon overal NEE invullen. Ten eerste is een voorwaardelijke straf d.m.v een geldboete een misdemeanor, en ten tweede is alcohol geen controlled substance.
Ik neem aan (door de geldboete), dat er geen arrestatie is geweest, maar dan nog, geen probleem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_Substances_Act
Innieminnie
27-10-11, 21:55
Maar wat mij eigenlijk onduidelijk is: Stel je hebt je ESTA aangevraagd. Weet je dan van tevoren (en zo ja hoe snel) of je hiermee toegelaten wordt in de VS of merk je dat pas op de luchthaven?Ik wist binnen 3 minuten hoe&wat met mijn esta toen ik hem afgelopen weekend had aangevraagd. En inprincipe als je een ESTA hebt gekregen mogen ze je altijd weigeren op een vliegveld. Staat ook in de voorwaarden. En als je kijkt om bijv. je gegevens te wijzigen krijg je ook dit te zien:
Uw reistoestemming is goedgekeurd en u hebt toestemming om naar de Verenigde Staten te reizen onder het Visa Waiver Programma. Dit antwoord garandeert u geen toegang tot de Verenigde Staten; een Douane- en Grensbewakingsambtenaar op de haven van aankomst nemen de uiteindelijke beslissing.Dus als je overal inderdaad eerder gezegd nee invult is er ook geen probleem.
Je moet wel oppassen als je bijv. nu een esta aanvraag doet&bijv. volgende week nieuw paspoort neemt, en je geen nieuwe aanvraag doet voor de esta kwam ik achter. Dan word je hier in Nederland al geweigerd. Dit probleem had ik zelf nl. bijna toen ik na de boeking gelijk esta wou regelen(mijn oude paspoort was/is kwijt, nieuwe kon ik al gelukkig ophalen).
vraagje: tot hoe lang na je terugkeer moet de ESTA geldig zijn? Of telt enkel de vertrekdatum?
Innieminnie
05-11-11, 01:30
Je esta is 2 jaar geldig. Moet je alleen opnieuw aanvragen als je paspoort verlopen is of nieuw paspoort voor wat voor reden ook. Of als je esta net verlopen is als je wil gaan. Weet niet hoe het zit als je daar zit&hij verloopt in de periode dat je daar zit.
Of telt enkel de vertrekdatum? Zo is dat!
:razz:beste mede floridafanaten:-o
Mijn vraag gaat over waar ik kan zien of mijn esta formulier nog geldig is,wij zijn de laatste keer in de states geweest in november 2010 en gaan terug op 12 september 2012 dus zou die van mij nog geldig moeten zijn(vriendin heeft nieuw paspoort) en mijn paspoort loopt tot september 2013.
www.edwinlisatakeamerika.blogspot.com
Weet je niet meer wanneer je het hebt aangevraagd voor de vorige reis? Als je vriendin een nieuw paspoort heeft moet ze het opnieuw aanvragen.
Je status kun je gewoon uitlezen op: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Zelfs als je, je application nummer kwijt bent.
ik heb vorige maand een mailtje gekregen van ESTA? daarin staat dat mijn 'travel authorization' binnen 30 dagen verloopt.
dus ik checken, en het verloopt op 10 dec 2011.
nu vliegen we op 9 dec naar de US...
is ESTA nog geldig, als ik op 31 dec terug reis?
of geldt ESTA alleen bij binnenkomst van Amerika?
ESTA moet geldig zijn bij binnenkomst.
Je vliegt één dag voor het verlopen. Wat doe je als je vlucht vertraging oploopt? Je hebt dan geen tijd meer om het opnieuw aan te vragen. Wil je het risico lopen? Da's de vraag die je jezelf het beste kunt stellen.
Dit staat op de site van ESTA:
Moeten reizigers hun reistoestemming aanpassen als deze voor hun vertrek naar de Verenigde Staten verloopt?
Als een reistoestemming verloopt voordat de reiziger de Verenigde Staten verlaat, hoeft de reiziger niet opnieuw toestemming te vragen. De reiziger dient echter voor toekomstige reizen via ESTA een nieuwe reistoestemming aan te vragen.
Maar zoals Michael al zegt, als je vlucht vertraging heeft dan ben je de spreekwoordelijke ...
Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen.
Dank je wel rolandino voor het adres ik heb de gegevens gevonden en hoef alleen de airline en het adres te wijzigen.
Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel Tsja.... er zitten hier nu mensen die er 48 uur over hebben gedaan om in Orlando te komen, vanwege mist in Europa. Na 24 uur waren die nog niet verder dan Parijs.......
Maar als jij je goed voelt bij je beslissing en een paar tientjes uitspaart, go your gang!
Als je met Arke vliegt zou ik de gok niet nemen. Juist Arke staat bekend om zijn vertragingen. Als er in Europa een vliegtuig uitvalt gaan de vluchten op de verre bestemmingen gewoon een dag later. Ik zou die paar euro niet besparen en voor de zekerheid kiezen.
Dus met andere woorden voor zo'n €10-12 ga jij je vakantie op het spel zetten.....
je kunt zuinig zijn maar op sommige dingen moet je gewoon niet bezuinigen.
Maar goed het is je eigen beslissing en risico, ben benieuwd hoe het afloopt.
Of je nou met Arke vliegt of met een ander. Voor $ 14 zou ik ook geen risico willen nemen. Maar ja, dat is ieder z'n keuze. Als het goed gaat denk je misschien, yes, weer wat bespaard, maar als het niet goed gaat......
Maar goed, ik zou er niet van slapen en de stress al helemaal niet willen.
Ik denk dat ik de gok waag, onze vlucht staat gepland om 08.25u, dus met een dikke vertraging zou het nog goed moeten zitten.. Arke.nl.. Dacht t wel
Uit je reisschema blijkt dat je ook nog met een cruise gaat. Moet je dan niet opnieuw door de douane als je Amerika weer binnen komt?
Yep. je moet weer opnieuw alle papieren invullen en door de douane als je van het cruise schip komt
Dan moet je ESTA op die datum dus ook geldig zijn. Denk ik. Verlengen dus voor die paar euro.
Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
Innieminnie
25-11-11, 22:46
Ik moest opeens denken aan dichte mist en aswolken met als gevolg annuleringen.....:?:
Die dichte mist heb je de laatste tijd inderdaad veel gehad.
En die aswolk, word je zeker niet vrolijk van(spreek uit ervaring, die aswolk heeft me toen 2 theaterkaartjes a 90 euro de stuk gekost). Bij annulering krijg je inieder geval je geld terug als je reisverzekering hebt(theaterkaartjes helaas niet), geen kans dat er dan gevlogen word als het echt erg is. Maar zelfs in mindere mate dan zal je inderdaad zo'n vertraging kunnen hebben dat je esta verlopen is tegen de tijd dat je aankomt.
Harold, zoals eigenlijk iedereen aanraad: Zeker verlengen, en niet de gok gaan nemen. Zeker zoals trails zegt, en als je door mist of aswolk dus zo'n vertraging oploopt zit je toch echt met de gebakken peren. En van zo'n aswolk of van de mist(piloot ziet nota bene amper tot niets) word je echt niet vrolijk.
moonlight91
26-11-11, 10:06
ik weet niet of Arke ook werkt met het `fenomeen` wachtlijst
maar ik had bij de laatste vakantie(KLM) mooi de pech daar op te staan..
en het zag er naar uit dat ik pas de volgende dag op een vlucht omgeboekt kon worden....
in dat geval sta je daar met een verlopen ESTA
ik zou het risico daar niet op nemen.,ESTA is 2 jaar geldig dus komt hij vast nog wel een keer van pas
(gelukkig kon ik toch nog mee op de geboekte vlucht, maar je word daar niet vrolijker op)
Een vakantie naar Amerika kost toch ook al wat centjes ... waarom dan zitten melken over 10 EUR voor het in orde brengen van je ESTA???? Als dit eventuele problemen voorkomt dan moet je toch niet twijfelen!!!
Ik zou ook het risico niet nemen, maar er staan tegenwoordig op schiphol vlakbij de incheckbalies allemaal terminals van ESTA waar je direct een invraag kunt indienen. Omdat wij onze reis van oktober moesten annuleren ivm met mijn operatie was mijn Esta verlopen (had hem in oktober gecheckt) dus bij het inchecken bleek mijn Esta niet te werken. Moest toen een nieuwe aanvragen. Maak dan bij het aanvragen niet dezelfde domme fout als ik, gebruik geen letter o bij je paspoortnummer, is altijd een nul. Dat werd mij pas bij de balie verteld toen de nieuwe aanvraag, betaald en verleend weer niet bleek te werken, dus weer opnieuw moeten aanvragen opnieuw moeten betalen. Hadden ze aan de balie wel eerder kunnen vertellen vind ik, het geeft net even weer iets meer stress op zo,n moment, en ook de tijd ging dringen, waardoor we geen tijd meer hadden om even rustig iets te eten/drinken of taxfree shoppen. Dus om alle vakantiestress te minimaliseren zou ik hem gewoon thuis aanvragen, het gaat maar om een paar euro op een flink bedrag van een totale vakantie.
Ik weet trouwens niet hoe het precies zit met die toestemming, het lijkt mij, dat wanneer je bent ingecheckt, de toestemming om naar de USA te vliegen nog geldig is, dus verlengd en die lijkt mij dan ook nog geldig als die tijdens je reis verlopen is.
Ik weet trouwens niet hoe het precies zit met die toestemming, het lijkt mij, dat wanneer je bent ingecheckt, de toestemming om naar de USA te vliegen nog geldig is, dus verlengd en die lijkt mij dan ook nog geldig als die tijdens je reis verlopen is.
Wie is de eerste die het even gaat testen?
Wie is de eerste die het even gaat testen?
Waarschijnlijk zal dat iemand zijn die graag risico's neemt.:razz:
De uitkomst lezen we dan graag zodat we weten hoe dit afloopt.
Bedankt voor alles bezorgde reacties.
Ik heb nooit gezegd dat ik de gok wil wagen om 2x $14 te besparen, dus waarom men hiervan uitgaat in zijn/haar reacties snap ik niet. Ik snap de gedachte, maar daar had naar gevraagd kunnen worden. Maar goed.
In dit geval de gok wagen betekent voor mij een stukje thrill seeking. De een houdt van rollercoasters, de ander van slingshots etc. Dit is voor mij lekker spannend.
Mocht onze vlucht vertraagd zijn dan kun je binnen een paar minuten een nieuwe aanvragen.
Zoals misschien bekend heb ik ook 2x een hotel via Priceline geboekt, waar algemeen bekend is dat je standaard een king kamer krijgt, wij zijn met z'n vieren, dus ook hoe dat gaat uitpakken vind ik een vorm van spanning.
Toch nogmaals iedereen bedankt voor zijn/haar actie en speciaal dank aan Hrjhaan!
Ik had er natuurlijk niet bij stilgestaan dat je na afloop van de cruise weer voet zet op Amerikaans grondgebied.
Concluderend ga ik dus toch een nieuwe Esta aanvragen.
Graag gedaan. We denken hier graag met iedereen mee.
Mocht onze vlucht vertraagd zijn dan kun je binnen een paar minuten een nieuwe aanvragen. Zeker....en ga je er dan ook van uit dat die aanvraag wordt gehonoreerd? Dat is namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend.
En voor al die mensen die, net als ik, je vraag (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=158933&postcount=574)en opmerking "Ik neem de gok" serieus hebben genomen: Ik ben gewaarschuwd; Harold is een thrillseeker, hij houdt het graag lekker spannend.....[-o<. Hij leeft graag gevaarlijk. Ik hoef zijn vragen en berichten dus voortaan niet meer serieus nemen. Weer een zorg minder......
[verwijderd]
27-11-11, 17:41
Zoals Teleton ook al aangeeft worden de meeste ESTA aanvragen meteen goedgekeurd maar ook wij hebben vaak dat 1 van de 4 aanvragen niet direct gehonoreerd worden en dat zal dan maar net met die van jou gebeuren. ](*,)
Maar goed, dan hopen we in dat geval maar dat de rest van je gezelschap wel kan genieten van hun vakantie en niet de dupe worden van jou thrill seeking. :roll:
Goed te weten, als ik dat had geweten had ik niet gereageerd en meegedacht.
zoals algemeen bekend Teleton, garandeert een gehonoreerde ESTA aanvraag je nog steeds geen toegang tot de VS..
ik begrijp niet hoe je er nu weer bij komt komt dat ik graag gevaarlijk leef. ik zeg alleen dat ik van een stuk spanning hou. en op basis daarvan moet je mij en mijn berichten 'niet meer serieus nemen'?
eerder meende je al te moeten concluderen dat ik 'een paar tientjes wilde uitsparen' omdat ik zei dat ik de gok wilde wagen'. je zou wat meer kunnen reageren op wat er daadwerkelijk geschreven wordt ipv je eigen conclusies eraan te verbinden
maar je moet mij en mijn berichten absoluut niet serieus nemen joh
daarnaast ben je niet verplicht om te reageren.
maar dat jij en alle anderen dat wel doen, stel ik wel op prijs vandaar dat ik ook een ieder vriendelijk bedankt heb.
ik ga hier niet halen en trekken, laten we het gezellig houden, we zijn hier om elkander te helpen.
en voor wie het serieus wil nemen, mijn 2 nieuwe Esta aanvragen zijn goedgekeurd
groet Harold
Bedankt voor alles bezorgde reacties.
Ik had er natuurlijk niet bij stilgestaan dat je na afloop van de cruise weer voet zet op Amerikaans grondgebied.
Concluderend ga ik dus toch een nieuwe Esta aanvragen.
Wij zijn net terug van een cruise, en om je de waarheid te vertellen, de douane controle stelt dan weinig voor. Je laat je pas zien en geeft het formuliertje dat je op het schip hebt ingevuld af, en klaar is kees. Het gaat dus niet zoals op een vliegveld, foto maken, fingerprints en de hele rattaplan.
Wij zijn net terug van een cruise, en om je de waarheid te vertellen, de douane controle stelt dan weinig voor. Je laat je pas zien en geeft het formuliertje dat je op het schip hebt ingevuld af, en klaar is kees. Het gaat dus niet zoals op een vliegveld, foto maken, fingerprints en de hele rattaplan.
Dit heb je nl al gedaan bij binnenkomst in Amerika. Als zij je paspoort door het apparaat halen hebben ze alle gegevens.
Zoals Jena schrijft, na terugkomst van de cruise was het voor de douane duidelijk een verplicht nummertje. Ongeinteresseerd de paspoorten inkijken , achteloos een stempel.
Voor de zekerheid vroeg hij nog wel hoe lang we nog blijven, en of we Esta hebben..
Ja natuurlijk antwoordde ik, zeker na alle aanbevelingen op het forum. Hij begreep er niks van en wenste ons happy holidays.
Ik ben in ieder geval toch blij dat ik Esta alsnog heb verlengd.
Innieminnie
12-01-12, 19:48
Had vorige week mijn papieren binnen gekregen, en na dit gelezen te hebben schrok ik toch wel even:
Het groene formulier(I-94W Visa Waiver): Vul het formulier naar waarheid in. Als u bij een of meer vragen “ja” moet beantwoorden, kan u de toegang tot de Verenigde Staten geweigerd worden. In het geval u een crimineel verleden heeft, dient u voor uw vertrek naar Amerika een Visum aan te vragen. Bij aankomst in Amerika dient u dit bij de hand te houden en in leveren bij de immigratie-officier, die het onderste stuk aan u terug zal geven. Bewaar dit stuk in uw paspoort en geef het terug op het moment dat men u bij de terugreis om uw paspoort vraagt(bij de incheckbalie op het moment dat u terugvliegt). Breng dit formulier nooit mee terug naar Nederland of Belgie.
Terwijl ik toch echt op heel veel plekken heb gelezen dat niemand meer dit formulier hoeft in te vullen, ook puur door het 1e stukje. Heb geen crimineel verleden. Dacht dus dat het puur nog het witte formulier was en de APIS. En deze niet meer. En nu krijg ik toch echt mijn twijfels.
De tekst is overigens letterlijk overgenomen uit mijn reisbescheiden.
Ta2 Gerrit
12-01-12, 19:59
Ik weet niet waar je de papieren weg hebt, maar die lopen duidelijk achter.
ESTA is de vervanger van dit formulier, en die I-94W hoef je dus echt niet meer in te vullen.
Innieminnie
12-01-12, 20:14
Geen idee wat je precies bedoelt met je eerste stukje Ta2 Gerrit. Maar de papieren vorige week per e-mail ontvangen van Thomas Cook, wie de papieren van Holland international hebben gekregen(HI zijn degene die de reis verder uitvoeren, bij Thomas Cook geboekt). Maar de papieren zullen eind 2010 voor het laatst ge-update zijn, alle feestdagen van 2011 staan hierin(stuk komt uit landinformatie die ze hadden meegestuurd).
Maar als ze ermee aan boord komen kan ik het dus rustig weigeren. Zoals ik dacht na de site van de ESTA&hier gelezen te hebben. Maar geeft wel twijfel&irritatie.
Ta2 Gerrit
12-01-12, 20:52
Je geeft het antwoord op mijn eerste stukje al; van Thomas Cook en HI, daar komt het dus vandaan.
Die bedoelde ik dus met "achterlopen" van informatie.
Gewoon netjes door de papierversnipperaar, dat groene formulier. Aan boord zie je die ook niet meer. Sterker nog, als je ESTA niet ingevuld hebt en/of geen toestemming is verleend, kom je niet eens aan boord :-).
Dat is dus het handige. Geen ESTA, geen vliegreis naar de US. Voorheen werd diegene die wel een keer onderweg JA had ingevuld op de I94-W pas op Amerikaanse bodem terug gestuurd, nu weet je dat al op voorhand.
Je moet overigens nog wel de blauw-witte I-94 invullen onderweg, maar dat is voor de douane (customs).
Lees met interesse mee, had al even contact met Innieminnie via PB, we hebben nl dezelfde reis/hotel geboekt, alleen ik bij Arke, en een maand later.
Ben benieuwd of Arke ook met dit formuliertje komt aanzetten...
Innieminnie
12-01-12, 21:08
Dat andere formulier wist ik inderdaad dat ik die moest invullen, had dat gelezen. Was voor invoer eten&drinken toch? Maar ESTA had ik al vrij snel ingevuld nadat ik geboekt had&nieuw paspoort binnen had(vorig paspoort in september/oktober kwijt geraakt, terwijl die nog 2 jaar liep). Aangezien ik alles op tijd geregeld wilde hebben. Maar dit zijn dan de dingen die dan weer verwarring veroorzaken.
[verwijderd]
12-01-12, 22:20
Ik las het van de week ook nog in de tekst die op de site van een bekende Florida specialist, die moet ook nog even weghalen dat we het groene papiertje in moeten vullen.
Helaas sluipen dit soort onzorgvuldigheden er wel vaker in bij bedrijven maar je zou ze natuurlijk wel even op dit "foutje" kunnen wijzen.
Innieminnie
14-01-12, 14:57
Had afgelopen week even een e-mail aan Thomas Cook gestuurd. En vandaag verrast door hun antwoord. Hier even het antwoord. Kan dus voorkomen dat meerdere mensen deze informatie krijgen als ze een reis dat door hen uitgevoerd word.
De toegestuurde informatie is de standaard informatie welke Holland International aan alle passagiers voor Amerika meestuurt. Wij hebben uw opmerking dan ook naar hun doorgestuurd, zodat ze deze informatie kunnen controleren.
Onze dank in ieder geval voor uw opmerkzaamheid in deze.
carmen1988
23-01-12, 22:54
Hallo Iedereen,
Vrijdag vertrekken wij naar Florida. Nu wil ik mijn esta update. Krijg ik te zien dat ik niet in systeem sta. Alles 20 keer gecontroleerd, het klopt. Ik heb het 1,5 jaar geleden aan gevraagt dus moet nog geldig zijn. Nou dan maar nieuwe aanvragen, gaat ook niet omdat ik dan weer de melding krijg dat ik nog een geldige aanvraag heb. Gebeld met de helpdesk in Amerika die kunnen mij ook niet vinden, werd ik in de hold gezet en ja hoor verbinding verbroken. Nog een keer gebeld, en deze persoon zei mij dat als ik de aanvraag pas 1,5 jaar geleden heb aangevraagt dat ik gewoon kan reizen naar Amerika.
Ik ben er nu dus echt niet gerust op. Wie o wie heeft dit al eens eerder gehad. Aanvraag van mijn vriend hetzelfde liedje.
Carmen
Ik ben er nu dus echt niet gerust op. Heb je, zoals geadviseerd wordt, een afdruk van je ESTA toewijzing gemaakt voor eigen gebruik? In principe hoef je niets te updaten, dus met je uitdraai in je hand, vlieg je zo naar Floridaland......
Je zou ook vooraf je luchtvaartmaatschappij kunnen informeren. Zij hebben geen inzage in ESTA, maar hebben wellicht wel ervaring met 'moeilijke gevallen', zodat ze je raad kunnen geven.
Vrijdag vertrekken wij naar Florida. Nu wil ik mijn esta update.
Je bent wél wat laat, maar dit terzijde.
Krijg ik te zien dat ik niet in systeem sta. Alles 20 keer gecontroleerd, het klopt. Ik heb het 1,5 jaar geleden aan gevraagt dus moet nog geldig zijn. Nou dan maar nieuwe aanvragen, gaat ook niet omdat ik dan weer de melding krijg dat ik nog een geldige aanvraag heb.
Heb je soms een ander paspoort gekregen??
Ik ben er nu dus echt niet gerust op.
Heb je het ESTA nummer?
Zo ja, dan kun je gewoon naar de USA reizen
Anders, bel een de airline, zij kunnen niet IN jouw ESTA aanvraag kijken, maar wél OF jouw ESTA aanvraag op de juiste manier in hun systeem staat.
Aan de overkant van de plas, helemaal niets erover zeggen...
Verder geen slapeloze nachten hebben, komt allemaal goed.
toosje1970
24-01-12, 11:12
hallo, wij gaan 20april onze grote sprong naar america orlando wagen!
voor ons is dus alles allemaal nieuw.
gister onze pasporten opgehaald en mijn man heeft gisteravond de aanvraag van ESTA gedaan.
nu had ik begrepen dat je dan 72uur moest wachten voor geldoge toestemming?maar volgens mijn man is dat gisteren allemaal al gebeurd ,hij heeft het uitgeprint en nu is mijn vraag is dit het dan?
misschien erg blond?maar zoals ik al vertelde onze eerste keer .
kijk dagelijks alle ditjes en datjes na op het forum,heb al lichtelijk de kriebels in mijn buik want het schiet nu toch al aardig op!
zie er g tegen het lange vliegen op ,ben niet zo,n vliegfanaat maar daar moet ik maar even doorheen.
ben zo benieuwd naar orlando,al jaren een droom en die droom gaat bijna uitkomen.
maarja lang verhaal kort te maken ,is dus dat uitgeprinte velletje van esta goed?en moet je daar op schiphol nog iets mee doen of gewoon meenemen en wel zien?
Als je al eerder bent geweest is de goedkeuring er direct, in andere gevallen kan het tot 72 uur duren.
Als je bent goedgekeurd staat er: "Authorization Approved".
Als de aanvraag nog in behandeling is, staat er: "Authorization Pending".
In het laatste geval dien je over enkele dagen de aanvraag te controleren middels de uitgeprinte codes. Voor iets meer uitleg, zie: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1143/session/L3NpZC9BWTRRNVhPaw%3D%3D
maar volgens mijn man is dat gisteren allemaal al gebeurd ,hij heeft het uitgeprint en nu is mijn vraag is dit het dan?
Bij ons is het alle 3 de keren ook meteen afgehandeld. Dus als je man de printjes heeft met "approved" dan is het dat inderdaad. :grin:
Veel plezier met de voorpret!
toosje1970
24-01-12, 11:24
oh oke ,dank je wel .
zal meteen vanavond aan mn man vragen of hij er even naar wil kijken.
vind het soms wel eens ingewikkeld hoor ,ben ook iet zo heel erg goed in engels ,maar we komen er vast wel uit
rolando in ieder geval thanks voor de snelle reactie.
groetjes van natasja
trails ook bedankt,niet zo raar dus als het meteen goed gekeurd word?
stom maar maakte mij er al maanden druk om dat dit niet goed zal gaan .maar denk dat het allemaal dus best mee valt!
nu hopen dat alles verder goed geregeld is ,en het aftellen voor ons is begonnen.
maar ik zie dat jij al volgende week gaat?heel veel plezier in florida!!!!!!!!
Ta2 Gerrit
24-01-12, 11:41
vind het soms wel eens ingewikkeld hoor ,ben ook iet zo heel erg goed in engels ,maar we komen er vast wel uit
Je hoeft het ook niet in het Engels te doen. Kan gewoon in het Nederlands.
Maar als er "Toestemming is verleend" staat, dan is het gewoon voor elkaar.
Het is inderdaad niet raar als dat in 1 keer gebeurd.
De printjes (waar ook het toestemmingsnummer op staat) kun je meenemen, maar je hoeft ze in principe nergens te tonen.
Wij hebben ze ook altijd bij ons, al was het alleen maar om het nummer bij de hand te hebben.
oh oke ,dank je wel .
zal meteen vanavond aan mn man vragen of hij er even naar wil kijken.
rolando in ieder geval thanks voor de snelle reactie.
groetjes van natasja
ESTA is er ook in het Nederlands (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl), wel zo gemakkelijk. Maak je verder niet al te druk om ESTA. Zolang je geen "ja" aan hoeft te vinken is er eigenlijk niks aan de hand.
Aangehouden zijn voor baldadigheid en daar uiteindelijk een boete van 45 euro voor krijgen, valt dan arrested in de ESTA?
Aangehouden zijn voor baldadigheid De vraag luidt:
bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten Baldadigheid staat er niet bij. In jouw geval vul je dus met een gerust hart neen in.
toosje1970
24-01-12, 14:09
dat probleem hadden wij dus eigenlijk ook,
vandaar mijn ongerustheid,onze dochter van nu 17 maar toen het akefietje plaatsvond 13 is toen betrokkengeraakt bij een vechtpartijtje opnschool.
wat een aardig nastaartje gekregen heeft .
heeft toen een waarschuwing en schuld zonder straf gekregen,ik maakte me er toch erg druk over of dat dit geen gevolgen heeft voor de esta ,en beetje moeilijk omdat je met ja of nee moet andwoorden.
we hebben toch maar met nee geandwoord omdat mijn man van menning is dat ze bedoelen met drugs delicten en erger
Bedankt! Had verder moeten kijken dan mijn neus lang is :)
heeft toen een waarschuwing en schuld zonder straf gekregen,ik maakte me er toch erg druk over of dat dit geen gevolgen heeft voor de esta ,en beetje moeilijk omdat je met ja of nee moet andwoorden.
Gewoon NEE invullen... gaat gewoon goed. :D
carmen1988
24-01-12, 19:18
Hallo,
Ik heb geen nieuw paspoort gekregen enz. Ik heb afgelopen mei nog mijn esta uit geprint. Nu kan ik echter niet meer in het veld komen voor het uit te printen dus dit gaat niet dan geeft hij aan bestaat niet. Dat is dus het hele probleem. Maar als ik een nieuwe aanvraag wil indienen zegt hij dat ik nog een geldige aanvraag heb.
En je weet zeker dat ie nog geen 2 jaar is??
Dan is er niets aan de hand...
Want waarom zou je 'm willen aanpassen...
carmen1988
24-01-12, 19:46
Nou Corrus gaat me niet om het aanpassen maar meer dat ik hem kan uitprinten (gewoon voor mijn gevoel)
Maar gelukkig voor mij!!! Ik heb het net nogmaals geprobeerd en nu kan ik wel weer in mijn gegevens. Blijkbaar is er gister avond een storing geweest. Nou ik kan weer lekker slapen vanacht haha :D
Nou mag ik jullie bedanken tot jullie me toch hebben willen helpen.
Groetjes Carmen
floridatoerist
26-01-12, 08:17
Moet ik een print meenmen van de gegevens naar de USA?
Moet niet maar wij nemen het voor de zekerheid toch altijd mee en we noteren de nummers in ons "bijbeltje".
Hi!
Vorig jaar april en mei zijn we in de USA geweest, ESTA toen nog in 2010 aangevraagd (was nog even gratis). Maar tijdens die reis zijn we getrouwd en heb ik een nieuw paspoort aan moeten vragen, in verband met mijn nieuwe naam. (heb heel ouderwets de naam van mijn vent aangenomen)
Zou mijn ESTA nog geldig zijn? Of is het verstandig om 'm opnieuw aan te vragen?
Iemand daar ervaring mee?
Dank!
Da' s unne goeie....
Ik zou zeggen Ja, je naam moet exact hetzelfde zijn als in je paspoort.
Als er nu achter je eigen naam E/V ....... dan is die dus anders dan op je huidige formulier staat, maar dat is mijn eigen logica. Hoop dat andren het zeker weten, daar heb je meer aan......:shock:
Je zult een nieuwe aanvraag moeten doen:
Q: Do I ever need to reapply for travel authorization through the ESTA?
A: Yes, there are instances when a new travel authorization via ESTA would be required. If you have acquired a new passport or have had a change in name or other identifying biographical information, a new application must be submitted.
Zie ook: http://www.dhs.gov/xnews/releases/pr_1212501117599.shtm
Op je paspoort staat altijd je meisjesnaam, daarom boek je een vlucht ook altijd onder je meisjesnaam. Maar je hebt met je nieuwe paspoort een nieuw paspoortnummer gekregen plus nieuwe geldigheidsdatum. Dus, ja een nieuwe ESTA.
Ta2 Gerrit
26-01-12, 14:16
Da' s unne goeie....
Ik zou zeggen Ja, je naam moet exact hetzelfde zijn als in je paspoort.
Als er nu achter je eigen naam E/V ....... dan is die dus anders dan op je huidige formulier staat, maar dat is mijn eigen logica. Hoop dat andren het zeker weten, daar heb je meer aan......:shock:
De achtervoeging E/V ..... moet je niet invullen, alleen je voornaam en de eerste (vaak meisjesnaam) achternaam die in het paspoort staat, ofwel dezelfde naam als waarop je vliegticket staat.
Wat natuurlijk wel van wezenlijk belang is, is dat je paspoortnummer veranderd is, dus een nieuwe aanvraag is gewenst.
Maar dat stond ook al in de post van Ronaldino.
De conclusie was in ieder geval goed van Maya :)
ik vul wel altijd de volledige naam uit mijn paspoort in, dus: meisjesnaam - E/V en dan aangetrouwde naam. (ook bij vliegtickets etc)
Maar zoals al gezegd wordt het paspoortnummer is het allerbelangrijkste....
ik vul wel altijd de volledige naam uit mijn paspoort in, dus: meisjesnaam - E/V en dan aangetrouwde naam. (ook bij vliegtickets etc)
Maar zoals al gezegd wordt het paspoortnummer is het allerbelangrijkste.... Misverstandje: Alle gegevens zijn even belangrijk. Foutjes kunnen vervelende gevolgen hebben. De naam die je bij het boeken van je vliegticket opgeeft, moet in jouw geval officieel alleen je meisjesnaam, zonder de EV toevoeging zijn omdat je meisjesnaam ook in je paspoort staat. Zie ook de posting van trails e.a.
Ik had vorig jaar ook mijn volledige achternaam incl. E/V ingevuld. De dame van AirBerlin bij de incheckbalie was hier niet zo blij mee. Alleen je meisjesnaam moet ingevuld worden. Zij kon het wel aanpassen, maar ze vond het een heel gedoe.
Ik heb overigens niet mijn meisjesnaam op mijn paspoort staan, ik heb volledig de naam van mijn vent overgenomen. Mijn meisjesnaam 'bestaat' zeg maar niet meer. Is ook een optie die je kunt aanvinken bij de gemeente....
Maar goed, hele andere naam, heel ander paspoort. Sowieso een beetje dom van mij, dat ik überhaupt getwijfeld heb of ik opnieuw een ESTA moest aanvragen!
Op je ESTA moet je een plaats op geven waar je aan boord gaat. Daar ik met Aer Lingus vlieg en in Dublin dus al door de Amerikaanse douna ga vraag ik me af of ik hier Dublin of Brussel (orginele vertrekplaats) moet zetten. Iemand enig idee?
Dat veld is optioneel, en kun je dus prima leeg laten. Als je het wel in wilt vullen moet je Dublin invullen:
Enter the last city where you will board an aircraft prior to arriving in the United States on this trip. The city where the applicant will board is optional to complete the application.
Mijn meisjesnaam 'bestaat' zeg maar niet meer. Is ook een optie die je kunt aanvinken bij de gemeente....
Vreemd....je zult ongetwijfeld zelf wel weten welke naam in je paspoort staat. Maar de rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/naam-kiezen-en-naamswijziging/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-de-achternaam-van-mijn-partner-gebruiken.html) zelf meldt hierover op haar site:
Achternaam op officiële documenten
Op officiële documenten als uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs blijft uw eigen achternaam staan. U kunt wel bij de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart uw gemeente vragen de achternaam van uw partner te vermelden. Deze komt onder uw eigen naam te staan.
Ja, dat is dus heel gek!
Want toen wij ons buitenlandse huwelijk gingen registreren, kon ik op een formulier kiezen uit drie opties;
1) mijn eigen naam houden (geen vermelding van 'echtgenote van' in je paspoort)
2) naamgebruik (achternaam van mijn lief kwam op mijn paspoort achter 'echtgenote van'.
3) De derde optie was het overnemen van de naam van mijn man. Dat wilde ik wel, want een mooie naam. Moest meteen wel al mijn identiteits-shizzle opnieuw aanvragen.
En daar staat nu heel mooi op zowel mijn rijbewijs als mijn paspoort (stel dat ik 'Jansen' zou heten): Jansen e/v Jansen.
Kan er ook nergens iets over vinden op internet. Maar ik heb me laten vertellen dat ik zijn naam nu officieel heb aangenomen, en dat als we ooit gaan scheiden (liever niet) en ik zou mijn meisjesnaam weer willen gaan gebruiken, dat ik dan bij justitie een procedure moet starten om mijn oude naam weer terug te krijgen.
Dat vind ik zelf geen probleem, want ik wil mijn meisjesnaam liever niet terug :D
Ook mijn zorgverzekering en bank, hypotheek enz. is ook allemaal automatisch gewijzigd. Weet niet of dat ook bij 'gewoon' naamsgebruik zo is.
We moeten het huwelijk wel nog registreren in Den Haag, om ook weer recht te hebben op weduwepensioen en dat soort dingen. Misschien dat daar dan de aap uit de mouw komt.
Maar volgens mijn paspoort zou ik dus net zo goed de zus van mijn man kunnen zijn :D
En daar staat nu heel mooi op zowel mijn rijbewijs als mijn paspoort (stel dat ik 'Jansen' zou heten): Jansen e/v Jansen. Nou ja, what's in a name......;-).
Omdat ik er zelf ook aan begon te twijfelen, ik heb het even nagevraagd; Omdat ik in de USA ben getrouwd en ik daar op mijn huwelijksakte de naam van mijn man heb staan, is dat ook zo aan te passen in NL. Dat is dus gebeurd, en mijn meisjesnaam is out of the system!
En dan nu; alle aandacht weer op Florida!
vraag: ik ben 2009, 2010, 2011 in Amerika geweest . Ik heb geloof ik alleen in 2009 Esta ingevuld , moet ik het nu weer doen???
Ehmmm...
ESTA is 2 jaar geldig vanaf het moment dat je hebt aangevraagd...
Dus....
Ik moet ook weer eea aanvragen.
Vind het alleen moeilijk qua paspoortnummer of iets nu een o of een 0 is.
Kunnen ze daar over vallen?
Hoe zie ik het verschil?:-k
peterwoudje
06-02-12, 22:49
Op paspoort is o ALTIJD een NUL.
Welke van de vakjes vink ik aan voor mezelf en welke voor de kids?
Kan me geen fout veroorloven, vlieg al snel..
* Verklaring: Ik, aanvrager, verklaar hierbij dat ik alle hierin gestelde vragen en verklaringen heb gelezen, of dat deze mij zijn voorgelezen, en dat ik al deze vragen en verklaringen begrijp. De antwoorden en gegevens in deze aanvraag zijn naar mijn beste weten en overtuiging volledig en naar waarheid ingevuld.
*Ten aanzien van derden die de aanvraag indienen namens de aanvrager, verklaar ik hierbij dat ik alle vragen en verklaringen heb voorgelezen aan de persoon wien/wier naam in deze aanvraag (aanvrager) is vermeld. Verder verklaar ik dat de aanvrager instemt dat hij of zij alle vragen en verklaringen van deze aanvraag heeft gelezen, of dat deze hem/haar zijn voorgelezen, dat alle vragen en verklaringen begrepen zijn en dat afstand gedaan wordt van enig recht op herziening of beroep van/tegen een beslissing van een V.S. douane- en grensbewakingsambternaar ten aanzien van zijn of haar recht op toelating, alsmede van enige aanvechting van uitzetting die voortvloeit uit de aanvraag voor toelating onder het Visa Waiver Programma, anders dan op grond van een asielaanvraag. De antwoorden en gegevens in deze aanvraag zijn volledig en naar waarheid, naar beste weten en overtuiging door aanvrager ingevuld.
Kan me geen fout veroorloven, vlieg al snel..
Niet voor niets wordt hier op het forum maar al te vaak geadviseerd de formaliteiten ruim op tijd in orde te maken.
Als ik je goed begrijp wil je weten welk vakje je aankruist als je je eigen ESTA aanvraagt en welk vakje je gebruikt als je ESTA voor anderen (je kinderen) aanvraagt, toch?
Formeel zet je bij je eigen aanvraag bij de eerste optie een kruisje. Bij de aanvraag van de kids vink je de tweede optie aan. Maar wel bij ieder kind de voorwaarden luid en duidelijk voorlezen hoor........;)
Ik kreeg vandaag een mailtje van ESTA System Support dat mijn ESTA binnenkort verloopt.
Als je een e-mail adres opgeeft bij het aanvragen krijg je blijkbaar netjes een reminder als je ESTA bijna is afgelopen.
Moet toch een nieuw paspoort aanvragen binnenkort, dus dan ook automatisch een nieuwe ESTA (einddatum ESTA = einddatum geldigheid paspoort in mijn geval).
Regel wel eerst een nieuw paspoort en vraag daarna pas een nieuwe ESTA aan!
Bedankt Jfn. Da's inderdaad goede informatie.
Netjes dat je zo'n melding krijgt. Uiteraard alleen als je opgegeven emailadres nog geldig is. :roll:
En inderdaad betekent een nieuw paspoort dat je ESTA opnieuw moet aanvragen. Voor de regelmatige Floridagangers ontstaat na maximaal 4 jaar (2x2 jaar) een dilemma doordat de geldigheid van ESTA (2 jaar) en het paspoort (5 jaar) niet aansluit. Dan maar een jaartje niet naar Florida .... ;)
....Voor de regelmatige Floridagangers ontstaat na maximaal 4 jaar (2x2 jaar) een dilemma doordat de geldigheid van ESTA (http://www.cbp.gov/esta) (2 jaar) en het paspoort (5 jaar) niet aansluit. Dan maar een jaartje niet naar Florida .... :wink:
Bespaar je in ieder geval $ 7 voor 1 jaar Esta. :D
Knaapje
Ta2 Gerrit
07-02-12, 21:16
Dan maar een jaartje niet naar Florida .... ;)
You have got to be kiddin' me [-X
Maar je hebt wel een punt. Eigenlijk zou de ESTA 30 maand (of minstens 26) geldig moeten zijn. Dan kun je er, als je jaarlijks gaat, i.i.g. 3 keer mee doen voordat je weer een nieuwe moet aanvragen.
En hij loopt dan meer synchroon met ons paspoort, dat trouwens wel erg "kort" geldig is met zijn 5 jaar
Tja, het paspoort van mijn vriendin is 10 jaar geldig (Italiaans), dus 2 jaar is dan ok, maar ook 2.5 jaar zou prima zijn, 3 weer niet, dan hou je alsnog 1 jaar over ;)
Maar ja, stel dat je nou in die extra paar maanden net een "misdaad" begaat, dan komt de USA toch in gevaar. :-$
Knaapje
Ik vlieg morgen weer naar Florida, dus kan nog net de huidige ESTA gebruiken (loopt begin maart af).
In mei weer richting de USA . Voor die tijd moet ik mijn paspoort vernieuwen en daarna dus een nieuwe ESTA aanvragen.
Hebben er meer mensen problemen met de betaling? Heb twee verschillende creditcards gebruikt (heb er zelf geen, dus die twee creditcards staan op andere namen), maar krijg steeds de melding dat de kaart is afgewezen. Verder staat er geen informatie bij, maar het lukt me dus echt niet :-(
We vertrekken in september naar Orlando. Nu gaan we einde mei verhuizen naar onze nieuwe woning... Wordt dus een nieuw adres. Best ESTA invullen NA de adres wijziging veronderstel ik?
de esta kan je tot 72 uur voor vertrek invullen, dus je hebt tijd zat.
je adres kan je altijd achteraf aanpassen.
Wordt dus een nieuw adres. Best ESTA invullen NA de adres wijziging veronderstel ik?
Ik kan me vergissen, maar ESTA is volgens mij helemaal niet geinteresseerd in je woonadres, maar in je paspoortgegevens. Je wordt gevraagd je eerste adres in de VS op te geven maar dit is bij de ESTA aanvraag facultatief.
Geef je hier wel een adres op, dan is het verstandig dat dit klopt met de info die je bij het inchecken verstrekt.
Esta vraagt idd NIET je woonadres.
rogzwanenburg
10-03-12, 10:43
wij zijn afgelopen zomer in florida geweest en hebben toen een esta aangevraagd.
nu gaan we komende zomer weer maar esta is toch 2 jaar geldig?
moet je dan je nieuwe adres nog doorgeven?
als je op de site kijkt lijkt dit niet nodig?:?:
Verblijfadres is geen verplicht gegeven. Dus nee, dat hoeft niet.
Ok, ben wel even aan het zoeken geweest of mijn probleempje vaker is voorgekomen, maar kan het niet vinden... Ik heb gisteravond de ESTA`s aangevraagd en bij 5 van hen ging dat prima, maar bij de laatste, nr 6 dus, accepteerde ESTA mijn creditcard niet meer... Ik heb al een mailtje gestuurd naar Moneybookers, maar vaak zijn jullie net effe iets sneller ;-) Dus, iemand een idee hoe dat kan? Aan het saldo ligt het niet by the way....
Thank`s alvast maar weer eens!
Kan het op de Esta-site niet vinden, maar is er geen maximum aantal wat gelijktijdig met 1 creditcard betaald kan worden?
Of vanwege Esta of vanwege de cc-verstrekker. Het is tenslotte wat vreemd als er bijv. 5 of 6 keer een gelijk bedrag met dezelfde cc achter elkaar betaald wordt en misschien zit er een veiligheidscontrole op.
Gewoon 24 uur later weer proberen.
@ Knaapje,
Ik heb het net nogmaals geprobeerd en gelukkig, het lukte! Misschien dat er inderdaad een maximum aan zat... Wel bedankt voor de reactie!
angelique100
03-05-12, 12:54
Heb net voor ons gezin 6 personen esta ingevuld en betaald maar dit ging prima (wel visa) zal wel een veiligheids controle zijn geweest. Onze jongste zoon kreeg niet gelijk toestemming maar na 5 minuten stond er al toestemming verleend..
Gisteren de ESTA aanvragen gedaan, kreeg niet direct toestemming. Vanochtend nagekeken en ja hoor gelukt we mogen de USA weer in... Onze vorige ESTA's waren verlopen.
we mogen de USA weer in...
.... nog steeds een hardnekkig misverstand over ESTA: Met ESTA heb je slechts formeel toestemming om naar de VS te reizen. De uiteindelijke beslissing om toegelaten te worden tot de VS, neemt men ter plekke....
christiand
02-07-12, 13:16
Verblijfadres is geen verplicht gegeven. Dus nee, dat hoeft niet.
Het is geen verplicht gegeven bij aanvraag, echter bij onze check-in in Düsseldorf (Lufthansa) was het eerste verbijfadres plots wel een verplicht gegeven, in sommige gevallen kan het dus toch nuttig zijn om het vooraf in te geven...
Het is geen verplicht gegeven bij aanvraag, echter bij onze check-in in Düsseldorf (Lufthansa) was het eerste verbijfadres plots wel een verplicht gegeven, ...Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......
Het is al vaker gezegd: Een adresopgave is voor ESTA niet verplicht. Geef je wel een adres op bij je ESTA, zorg dan dat dat overeenstemt met de opgave die je verplicht doet aan de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken. Van twee verschillende adressen worden de autoriteiten nerveus........
Merkwaardig, vorig jaar naar Florida geweest, netjes voor 2 personen ESTA ingevuld, betaald etc.. Geen probleem mee gehad.
Geldigheid t/m 2013, dus voor dit jaar alleen aanpassen denk ik.
Dus ik roep beide ESTA formulieren op en pas wat gegevens aan voor dit jaar. Zie ik tot mijn verbazing dat op beide ESTA formulieren het Geboorteland ontbreekt... dus blanco. Raar, want dat kan je niet aanpassen.
Dat zou dan betekenen dat we vorig jaar met een niet volledig ESTA hebben gereisd. Controleren kan ik het niet, de ESTA van vorig jaar heb ik wel uitgeprint maar na m'n reis weggedaan. Dus geen controle of ik vorig jaar mazzel heb gehad.
Tja, wat nu. Het is een verplicht veld, dus ik ontkom er niet aan om 2 x een nieuwe aanvraag in te dienen. Want dat risico ga ik niet nemen natuurlijk.
Of dit nu door het muteren komt.... het zal een raadsel blijven. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dit 2 x over het hoofd heb gezien :-k
Dus bij het aanpassen van de ESTA controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer maar ook dat alles correct ingevuld is (blijft).
Aanpassen??
De vraag is WÁT je zou willen aanpassen...
Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen.
E-mailadres
Telefoonnummer
Informatie over de vervoersmaatschappij
Plaats waar u aan boord gaat
Verblijfsadres in de Verenigde Staten
Deze velden zijn aan te passen. Het zullen wel geen verplichte velden zijn maar ik wil wel dat de gegevens overeen komen met nummer 3 die met ons mee gaat. Maar buiten dat, het kan niet zo zijn dat ik 2 x het geboorteland niet invul. Althans, zo hoog schat ik mezelf wel in..of niet :sad:
Nou, de customs maar even een mail gestuurd, ik kreeg het volgende antwoord:
Good Day,
The "Country of Birth" field was added to the ESTA application in December of 2011. If your application was submitted before this field was added, you are not required to reapply to provide the information. When your current ESTA expires and you reapply for a new one, you will need to enter the country of birth information.
Dus:... in december 2011 is het veld ''Geboorteland'' toegevoegd aan het ESTA application formulier. En als je dus ESTA voor december 2011 hebt aangevraagd en nu dus een nieuwe uitdraai maakt is het veld ''Geboorteland'' leeg. Logisch, bij het invullen bestond het veld nog niet.
Pff, zweten ... ik hou hier niet van. .. We hebben al eerder (vorig jaar) een probleem met een reisgenoot gehad omdat z'n ESTA niet klopte. Het hele verhaal staat hier nog wel ergens. Dat wil ik niet nogmaals mee maken.
Ik ben blij dat ik het nu zie en niet de avond voor vertrek als ik bij v.d. Valk in Brussel aan de appelmoes zit. :razz:
Doe jullie voordeel er mee, ik zal vast niet de enige zijn.
Ta2 Gerrit
02-07-12, 23:43
Dat zal een opluchting zijn, en bedankt voor het delen. Worden we allemaal wijzer van.
gonniegans
03-07-12, 22:26
Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......
Het is al vaker gezegd: Een adresopgave is voor ESTA niet verplicht. Geef je wel een adres op bij je ESTA, zorg dan dat dat overeenstemt met de opgave die je verplicht doet aan de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken. Van twee verschillende adressen worden de autoriteiten nerveus........
Maar het is toch heel normaal dat je niet 2 keer achter elkaar naar dezelfde accomodatie gaat? In onze Esta (vorig jaar aangevraag) staat het adres van Hotelbeds waar de toen de sleutel moesten ophalen. Nu hebben we particulier gehuurd en heb ik dit adres ingegeven bij mijn boekingsgegevens. Volgens mij hoef ik mijn Esta hierdoor toch niet aan te passen?
Maar het is toch heel normaal dat je niet 2 keer achter elkaar naar dezelfde accomodatie gaat?
Voor ons wel heel normaal hoor......:cool:. Overigens pas ik wel altijd even op de Esta de vluchtgegevens aan. Kleine moeite.
Corrus: Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen
Ook dan valt er niets aan te passen, maar is het een kwestie van nieuwe ESTA aanvragen. Of heb ik iets gemist?
Chub: controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer
Dat van de verwarring van het cijfer 0 en de letter O kan ik bevestigen. We hebben een keer gasten gehad die om die reden niet hebben mogen afreizen vanaf Schiphol. Uiteindelijke moesten ze een nieuwe Esta regelen en kwamen ze met 4 dagen vertraging in Florida aan.
Dat van de verwarring van het cijfer 0 en de letter O kan ik bevestigen.
Mischien handig nog eens te vermelden dat er in de nederlandse paspoort## geen klinkers, dus ook geen O, voorkomen
Hebben het Esta formulier ingevuld maar hoeven verder niets af te drukken? Krijgen ook niets thuis gestuurd?
Alvast bedankt.
Hebben het Esta formulier ingevuld maar hoeven verder niets af te drukken? Krijgen ook niets thuis gestuurd?
Alvast bedankt.
Je krijgt thuis niks, je hebt wel een code gekregen, die kun je het beste noteren (lees: uitprinten). Ook de goedkeuring zelf zou ik uitprinten. Sommige maatschappijen willen die nog wel eens vragen. Officieel hoef je echter niks mee te nemen. Zelf sla ik dit soort informatie altijd op in PDF, zodat je er altijd bij kan.
christiand
05-07-12, 04:36
Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......
Indirect blijkbaar wel, de luchtvaarmaatschappij vraagt dit omdat de US dit vragen, niet omdat het hen zelf iets kan schelen waar je verblijft, wat hebben ze daar nu aan?
Ik kan alleen maar mijn ervaring meegeven, ik vermoed als je de gegevens vooraf ingeeft ook het (e)inchecken vlotter verloopt (specifiek voor Lufthansa dan toch).
Zoals ik het zij, het is niet verplicht bij aanvraag maar het kan in sommige gevallen handig zijn als je het toch vooraf invult.
Indirect blijkbaar wel, de luchtvaarmaatschappij vraagt dit omdat de US dit vragen, niet omdat het hen zelf iets kan schelen waar je verblijft
Ik kan alleen maar mijn ervaring meegeven, ik vermoed als je de gegevens vooraf ingeeft ook het (e)inchecken vlotter verloopt (specifiek voor Lufthansa dan toch).
De airline heeft nog andere verplichtingen, nl
apis (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/inspections_carriers_facilities/apis/) en secure flight (http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/)
Beide zijn een verplichting voor de airline maar deze moet natuurlijk wel over de juiste gegevens beschikken.
Het gaat dan om je paspoortnummer, je eerste verblijfsadres, enz
Vaak worden deze al bij de boeking gevraagd maar als ze op dat moment nog niet bekend zijn verdient het aanbeveling deze op een later tijdstip alsnog te melden.
Dit kan op de website van de airline door in te loggen met je naam en conformationnumber.
Daar wordt ook gevraagd naar je "redressnumber" maar dat heb je waarschijnlijk niet, en dan hoef je dat ook niet in te vullen.
Je krijgt zo'n nummer als je naam voortdurend alarmbellen doet afgaan.
Beste iedereen,
Ik vroeg mij of of de ESTA ook betaald zou kunnen worden met een prepaid mastercard creditcard????
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld al je reis geboekt hebt en je daarna bij de Esta geweigerd word? Is het dan eigen schuld dikke bult of zou je dan aanspraak kunnen maken voor restitutie van je reisgelden???? Bedoel hoop natuurlijk niet dat het gebeurt, maar er staat ook niks vermeld over wat als het gebeurd!!!! Dus was daar even nieuwsgierig naar....
jarjarbinks
21-07-12, 14:23
Als je bang bent dat je geen toestemming krijgt is er waarschijnlijk een reden voor (hoop het niet voor je). Als er reden is dan eerst de ESTA regelen, dan pas de rest. ESTA is 2 jaar geldig. Weet je meteen of de prepaid card werkt. Normaal moet dit deze card goed gaan.
Als je geen reden weet om ESTA niet te krijgen en je vult alles netjes in, op alle vragen met nee zou er normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Mocht je geweigerd worden moet je contact opnemen met het consulaat van USA. Vandaar uit kom je zeker verder. Iets terug krijgen omdat je ESTA niet kan krijgen is nooit het geval. Daarom is het verstandig om dit anders om te doen.
Hoi,
nee hoor ik zie geen probleem om de esta te verkrijgen, ben dus ook niet bang dat ik en mijn gezin geweigerd zullen worden door esta. :D ik was alleen nieuwsgierig omdat je eigenlijk nooit leest over mensen die dus eerst boeken en waarvan later blijkt dat de ESTA niet geodgekeurd word.
Over de prepaid creditcard, tja de een zegt moet geen probleem zijn en de ander zegt nee moet echt een creditcard zijn. maar nu heb ik ook gehoord dat als je je betaling niet goed afrond dit dan ook weer niet gunstig is ofzo...:confused:
jarjarbinks
21-07-12, 14:45
Dat laatste heb ik nog niet gehoord dat als het niet lukt het ongunstig zou zijn. Je zou bv. iemand kunnen vragen met een CC die naast je zit mocht het mis gaan. Kan je meteen CC gegevens invullen. Die 18 euro kan je hem ook zo terug betalen.
Voor de VS is het sowieso handig (lees verplicht, voor borg auto) om een normale CC te hebben. Dus als je nu al twijfelt over het gebruik van je prepaid CC, vraag dan een normale aan. Daarnaast bij twijfel over je ESTA eerst aanvragen voordat je iets anders boek. Niemand (ik heb geen berichten erover gezien) doet het op die manier, maar als dat jou een prettiger gevoel geeft, dan moet je dat gewoon doen.
Ta2 Gerrit
21-07-12, 15:08
Voor de VS is het sowieso handig (lees verplicht, voor borg auto) om een normale CC te hebben.
Dat eerste is helemaal waar, maar verplicht is het echt niet. Borg voor de auto kan ook cash, maar is erg ongebruikelijk.
Ook voor eventuele hotelovernachtingen is een creditcard welhaast onontkomelijk.
Ik zou ook voor geen goud meer zonder creditcard(s) naar de US afreizen.
Dat eerste is helemaal waar, maar verplicht is het echt niet. Borg voor de auto kan ook cash, maar is erg ongebruikelijk.Ligt aan het verhuurstation Gerrit, zoals bijvoorbeeld de verhuurders op MCO en SFB accepteren géén cash borg meer...
Voila! Formulieren netjes ingevuld en 28 USD betaald. En we mogen dus al op het vliegtuig! Dat is toch al iets. Nu nog de customs passeren.
Altijd fijn als dat weer goed gegaan is, bij ons is het vorige week ook helemaal goed gegaan gelukkig! ;)
Let op met het invullen van je ESTA-formulier! Ik had, per abuis, een O ingevuld in m'n paspoortnummer bij m'n aanmelding in plaats van een 0 (nul). Nu blijkt een paspoort nooit en te nimmer O's te bevatten. Ik kon dus niet inchecken en moest hals over kop m'n ESTA opnieuw gaan invullen bij het internetcafe van vliegveld Brussel. Deed ik dit niet dan zou ik de US niet inkomen. Ik kon de dag ervoor al niet on-line inchecken, had gebeld met KLM en mij werd verteld dat het waarschijnlijk om een steekproef ging, niks om me zorgen over te maken..... Had ik toen geweten dat ik het ESTA-formulier verkeerd had ingevuld, dan had ik dat ter plekke verholpen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, op de laatste nipper, maar vervelend was het wel om zo aan je reis te beginnen. Mij was niet duidelijk dat het verschil tussen een 0 en een O zo belangrijk was, wees dus gewaarschuwd! Geef altijd een nul in bij je paspoortgegevens!
Mij was niet duidelijk dat het verschil tussen een 0 en een O zo belangrijk was
Voor ons mensen mag dat verschil niet zo groot zijn, voor de digitale machinerie die tegenwoordig gebruikt wordt voor de controle is dit verschil net zo groot als tussen een A en een U.
Zo mogelijk nog groter
Inderdaad dit is niet de eerste keer dat iemand dit overkomt en ook niet de laatste keer. Wanneer je op het vraagteken klikt bij het invulveld voor het paspoortnummer op de esta site dan wordt dit nog extra aangegeven. Nog mooier zou zijn dat wanneer je een 0 of O in vult het systeem je extra waarschuwt of je zeker weet dat het ene 0 of O moet zijn.
Maar goed, voor alle volgende: in het Nederlandspaspoort komt nooit een letter O voor, wel kan het cijfer nul (0) voorkomen.
Mijn ESTA kon niet gelijk goedgekeurd worden. Zou binnen 24 uur bericht krijgen. Is dat nieuw?
Nee dat is normaal, zelfs keer de melding gehad dat het 3 dagen kon duren. Altijd goed gegaan.
Ik heb een ESTA toestemming voor het reizen naar de US. Daarmee ben ik in oktober op vakantie geweest in de US. Ik wil nu graag weten hoelang zo'n ESTA-autorisatie geldig is. En, of ik daar binnen kort weer mee naar de US kan reizen of dat ik voor élke reis een nieuwe moet aanvragen.
Bosuil.
Ta2 Gerrit
28-11-12, 09:25
ESTA is 2 jaar geldig en kan ook zo lang en meerdere malen gebruikt worden.
ESTA is 2 jaar geldig en kan ook zo lang en meerdere malen gebruikt worden. Klopt helemaal! maar we weten alleen niet of bosuil misschien tussendoor een ander paspoort heeft gekregen. In dat geval heeft 'ie wel een nieuwe ESTA nodig.....
Ta2 Gerrit
28-11-12, 15:07
Klopt helemaal! maar we weten alleen niet of bosuil misschien tussendoor een ander paspoort heeft gekregen. In dat geval heeft 'ie wel een nieuwe ESTA nodig.....
Maar dan krijgt hij daar keurig bericht van, van Uncle Sam. Althans, dat hebben wij wel gehad, als herinnering dat ons paspoort verliep, en de ESTA daarmee ongeldig werd. Kost een paar centen, maar wel goede service :cool:
Zojuist ontving ik een herinnering van ESTA dat de 2-jaar geldigheid termijn binnen een maand afloopt.
Wat een fijne service!
Meteen even de paspoorten gecheckt; die blijken in maart te verlopen. Nieuwe ESTA dus pas aanvragen nádat we nieuwe paspoorten hebben, want een aanvraag / toestemming is gekoppeld aan je paspoortnummer.
ESTA Expiration Warning
ATTENTION! The travel authorization submitted on December 31, 2010 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.Google vertaling:
ESTA Vervaldatum Waarschuwing
LET OP! De reistoestemming ingediend op 31 december 2010 via ESTA vervalt binnen de komende 30 dagen. Het is niet mogelijk te verlengen of te vernieuwen een huidige ESTA. U moet een aanvraag voor een nieuwe ESTA. Gelieve opnieuw toe te passen op https://esta.cbp.dhs.gov als reizen naar de Verenigde Staten is bedoeld in de nabije toekomst. Als er 30 of meer dagen over op de oude machtiging ontvangt u een waarschuwing tijdens de applicatie en wordt gevraagd of u wilt doorgaan.
moniquekruiningen
03-01-13, 14:14
Wellicht ook een vraag die ten overvloede is.. omdat hij al eerder beantwoord werd, maar kan m zo snel niet vinden.
Ik ging in februari 2012 naar Florida, mijn Esta vroeg ik in november aan volgens mij... nu gaan we in juli weer.. dus hij is nog niet verlopen, ik dacht slim te zijn om mijn bestemming aan te passen.. maar ik weet het nummer niet van mijn esta, braaf paspoortnummer, naam en achternaam en geboorte datum ingevuld.. en nu kent t systeem onze aanvragen niet... paniek natuurlijk... maar is dat wel nodig. Of kan ik er vanuit gaan dat we de states wel weer inkomen??
Heeft iemand dit ook aan de hand gehad??
Neem aan dat je dit formulier hebt gebruikt? https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
Paspoortnummer correct ingevuld? Geen cijfer 0 en letter O door elkaar gehaald?
Ik heb ook mijn Esta aangepast naar mijn (andere) verblijfplaats komende februari, maar bij mij lukt het wel met naam en paspoortnummer etc.
Wat Njit zegt, kijk even of de 0 niet verwart met een O
moniquekruiningen
03-01-13, 20:09
Vandaag nog eens geprobeerd... met exact de zelfde gegevens... we hebben geen nullen of ooo's in het nummer... nu kreeg ik ze wel alletwee te zien... raar maar ben blij dat t in orde is..
Hans uit Koekelare
03-01-13, 20:14
Zo juist 2 nieuwe aanvragen aangevraagd voor ESTA en direct allebei goedgekeurd, we kunnen weer allebei, joepie.
Heb vorige week nieuwe esta aangevraagd. Geen verblijfplaats ingevuld, ook vorige keer niet gedaan. Binnen een minuut goedgekeurd. Volgens mij is het invullen van een verblijfplaats op het estaformulier ook niet nodig.
Deze week gaan wij ook de Esta aanvraag doen. Ik dacht dat ik verplicht de verblijfplaats in moest vullen, maar zoals hierboven staat, dus niet perse nodig. Maakt het eigenlijk wat uit, wel of niet invullen? Wij verblijven in principe op 1 plaats.
Verder nog de vraag of ik met mijn creditcard ook de Esta van mijn vriendin kan betalen, als we 'm samen aanvragen. Of is de betaling ook persoonsgebonden?
Bedankt!
Mijn advies is om alles zoveel mogelijk in te vullen.
Jij kan ook de ESTA voor je vriendin aanvragen en betalen met jou credit card.
Dat is wel een hele snelle reactie! Dankjewel!
Ik vul gewoon zoveel mogelijk in, dan zal het vast wel goed komen!
Hans uit Koekelare
25-02-13, 07:51
Ja, betalen kan je gerust met je eigen credit card voor je vriendin.
oma van tijn
17-03-13, 13:06
een vraag wij gaan op de 12 juni weer naar Florida, vergis ik mij nu maar kost de Esta nu bijna 60 dollar p.p.... of zit er verschil tussen aanbieders
Ta2 Gerrit
17-03-13, 13:22
Kijk daar mee uit, dat zijn oplichters. Die vullen voor jou het formulier in, iets wat je makkelijk zelf kunt doen, en vragen daar dik geld voor. Er zijn geen aanbieders !!! De enige die het formulier verstrekt is de Amerikaanse regering, tegen betaling van $14,-
Alles is in het Nederlands, en dus goed te doen. De website van ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1)is diegene die eindigt op .gov , de rest moet je snel vergeten.
oma van tijn
17-03-13, 13:38
dank je wel... ik let op!
Vandaag heb ik de Esta voor mij en mijn gezin aangevraagd. Andere keren kregen we na de aanvraag, direct een e-mail met goedkeuring. Nu is het al ruim een uur geleden, maar heb nog geen mail ontvangen. Is hier bij iemand anders ook weleens een tijdje overheen gegaan?
Ta2 Gerrit
17-03-13, 16:14
Dat gebeurt wel vaker dat het wat langer duurt. Geen paniek, als je na een dag of 10 nog niks hebt, zou ik pas op onderzoek gaan.
Gerrit, bedankt voor je reactie!
Zojuist hebben we nog even gekeken op de site van ESTA en gezocht via persoonsgegevens en paspoortnummer en alle drie de aanvragen zijn goedgekeurd. Bij allen heb ik ons e-mailadres juist ingevuld, maar tot op heden nog geen mail. Misschien dat er iets mis is bij onze provider, waardoor de mail niet binnenkomt.
Dat is het fijne, je krijgt geen mail bij goedkeuring. Altijd zelf controleren dus, en vooral de application number opschrijven. Je krijgt overigens wel een mails als je ESTA gaat verlopen.
Esta site- betaal problemen.
Ik weet het, ik had het Esta eerder kunnen invullen maar nu wil ik al een paar dagen doen en nog steeds staat er:"Our payment system is currently experiencing technical issues. We are working to resolve the issue as soon as possible. "
Tot nu toe dus nog niet aangevraagd want invullen, indienen en niet kunnen betalen werkt volgens mij ook niet snelheidsbevorderend... iemand ervaring mee?
Ik weet niet of het aan de ESTA zelf ligt maar ik heb ook problemen met mijn creditcard, misschien dat er toch een wat "grotere" storing is dan alleen de ESTA
Ik heb net Esta ingevuld toen ik zag dat de mededeling over problemen met betalen van de site af was en geen problemen ondervonden met creditcard (mastercard) betaling, dus waarschijnlijk idd opgelost. Mooi, nu nog regelmatig kijken of we goedgekeurd zijn.
Mijn ESTA verloopt op 15 juni, kan ik deze nu al "verlengen" door een nieuwe betaling te doen ? dus een nieuwe maken, of moet ik wachten tot 15 juni ?
Je kunt hem niet verlengen. Je moet een nieuwe aanvraag doen en dat kan nu al. ( Is dan vanaf de nieuwe aanvraag weer 2 jaar geldig of tot een nieuw paspoort)
Kvanderdonk
08-05-13, 17:27
Hoi,
Ik ga onze ESTA aanvragen. Een van de vragen is City of Boarding. In de uitleg staat dat je de plaats aan moet geven waaruit je vertrekt, voordat je in de USA aankomt.
Nu vliegen wij met Aer Lingus, via Dublin naar Orlando. Normaliter zou je dus Dublin hier invullen, maar we gaan in Dublin al door de US Immigrations.
Dus wat vul ik in?
Er zijn al verscheidene mensen via Dublin naar Florida gevlogen. Misschien dat een van hen het antwoord weet?
Om ESTA te completeren is geen vertrek- , verblijfsadres en of stad van binnenkomst (vluchtgegevens) nodig… (Dit zijn géén verplichte velden)
U dient uitsluitend de vragen met een rode* te beantwoorden, de rest niet.
Het voordeel hiervan is dat u dit dan bijvoorbeeld volgend jaar dit ook niet hoeft te doen.
Uw ESTA goedkeuring is 2 jaar geldig.
Kvanderdonk
08-05-13, 18:33
Bedankt, dan vul ik het niet in.
@kvanderdonk
Ben ook benieuwd naar reacties, want toen ik je vraag las begon ik zelf ook te twijfelen. Wij vliegen Dusseldorf-Amsterdam-New York en ik heb op de Esta Dusseldorf ingevuld zag ik net. Moet ik dat veranderen in Amsterdam (want dat is dan het laatste voordat in we Amerika landen). Maakt het iets uit als ik het niet verander (omdat deze velden optioneel zijn)?
@kvanderdonk
Ben ook benieuwd naar reacties, want toen ik je vraag las begon ik zelf ook te twijfelen.
Et Voilá!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8374-ESTA-Alles-over-het-Electronic-System-for-Travel-Authorization&p=186349&viewfull=1#post186349
hoe lang van te voren eigenlijk aanvragen?
we gaan pas eind september en kan geen reden bedenken waarom we niet worden goed gekeurd.
maar onze jongste heeft nog geen paspoort, hij is nu pas 6 mnd en wachten nog 1 a 2 maanden met dit paspoort ( ivm de pasfoto, hoe betr hij kan zitten hoe handiger)
lijkt me handigerr om alle 4 tegelijk te doen...
"officieel"uiterlijk 72 uur van te voren..
Maarrr... indien tijdens het invullen een fout wordt gemaakt, kun je vaak pas na 11 dagen een nieuwe aanvragen...
En de pasfoto?? (Dit zeggen veel mensen altijd)
Maar dit maakt helemaal niets uit...
Daar wordt niet naar gekeken.
Gewoon paspoort aanvragen, ESTA invullen en klaar...
Goedkeuring duurt over het algemeen enkele seconden, met soms uitschieters naar enkele dagen. Ga voor de zekerheid uit van het ergste geval. Als je de aanvraag eind augustus doet, ben je ruim op tijd.
Goedkeuring duurt over het algemeen enkele seconden, met soms uitschieters naar enkele dagen.
Jij zegt het... ik heb wel andere gevallen voorbij zien komen.. hier op het forum...
Klopt, bij mijn laatste aanvraag duurde het ook een dag of 2, maar de andere keren bij verschillende aanvragen voor mijzelf of familie ging het direct goed. Des te meer reden om het ruim te nemen.. Om een vakantie nu in duigen te zien vallen door een formaliteit is ook zo zonde.
Ik heb gevallen voorbij zien komen van mensen die kennelijk iets verkeerds hadden ingevuld en pas na 11 dagen weer een nieuwe aanvraag hebben kunnen doen.
Was ook niet van plan om pas week van te voren te doen hoor.
Maar om een paspoort voor de jongste aan te vragen dus wel pasfoto nodig die de gemeente goedkeurd.
Denk dat we dit eind juni doen, nog net voor de vakantiedrukte
Pasfoto maken duurt 5 minuten.... toch??
Mijn moeder had een foutje in de aanvraag van haar ESTA gemaakt (een "o" ipv een "0" of andersom) en kreeg in Dublin dus niet haar ticket naar Orlando (want geen goedkeuring). Ter plekke een nieuwe ESTA aangevraagd en nog geen minuut later kon het ticket worden uitgeprint omdat er goedkeuring was. Dus het kan heel snel (en ticketmw leek het vaker meegemaakt te hebben dus we volgde standaard procedure bij zulke gevallen)....maar zou het lekker op tijd doen want dit levert wel ietsje stress op! De ESTA was trouwens op tijd aangevraagd dus voldoende tijd om dit thuis in orde te hebben gemaakt. Maar blijkbaar brengen ze je niet op de hoogte van deze fout dus wij wisten het pas in Dublin.
Ook wij hebben vandaag weer nieuwe Esta's aangevraagd. De oude waren nog een paar maanden geldig maar niet lang genoeg voor de komende vakantie. Ik ben toch altijd weer blij als ik 5 keer "approved" zie langskomen. :cool:
Hier ook net een nieuwe aanvraag gedaan, fluitje van een cent. Uhhhhh fluitje van $14
En na 2 minuten is de toestemming verleend
Group Information
Group ID: XXXXXXXXXX (Mod. Ta2 Gerrit; >>nummer verwijderd-fraudegevoelig<< )
Contact First (Given) Name: CARIN
Create Date/time: Sun, 2 Jun 2013 14:18:00
na het invullen van de estaformulieren kreeg alleen dit automatische mailtje binnen, is dit alles wat je krijgt???
Pasfoto maken duurt 5 minuten.... toch??
haha idd maar probeer t maar eens met een jonge baby haha beter zo laat mogelijk dus...
Ik heb gisteren ook het formulier ingevuld en kreeg een zelfde mailtje.
Komt er nog een soort van goedkeuring achteraan?
Het is voor ons ook de eerste keer ....
edit:
Oke, ben er inmiddels achter dat er toestemming is verleend.
Gewoon via de status van de website. :-)
Ik heb vandaag de esta's voor mijn gezin aangevraagd en we zijn allemaal goedgekeurd!
Florida Keys Go-er
25-07-13, 22:13
Ook een ESTA gerelateerde vraag, maar dit juist met het tegen over gestelde te doen. Om juist geen ESTA aan te vragen. Dit komt naar aanleiding van persoonlijk ervaring met de Amerikaanse grens overgang op het vliegtuig. Maar ik was er niet zeker van, al ben ik al geiinformeerd. Het is meer een dubbele check of andere mensen hier al ervaringen mee hebben gehad.
Sinds November 2008 heb ik aan Amerikaans B1/B2 Visum, die ik had aangevraagd om langer dan de VWP regels van 90 dagen in Amerika te verblijven. Ik de tussentijd had ik ook nog mijn ESTA verlengd terwijl dit geen eens had gehoeven , tenminste zo ben ik geiinformeerd op het vliegveld. Hoe dan ook in December reis ik weer af naar Florida met mijn B1/B2 (bezoekers/zaken) visum en mijn ESTA loopt af in November. Volgens diverse bronnen hoef ik geen ESTA in te vullen sinds ik al een geldig (tot 2018) Amerikaans bezoekers visum heb. Enig advies wat ik moet doen, wat ik zo ver dus heb gelezen hoef ik geen ESTA meer (tot en met 2018) aan te vragen vanwege dit visum.
Enig aanvullend advies van mede forum leden?
Zolang als je B1/B2 visum geldig is val je niet onder het Visum Waiver Program, m.a.w. ESTA is dan beslist niet nodig!
Florida Keys Go-er
25-07-13, 22:18
Zolang als je B1/B2 visum geldig is val je niet onder het Visum Waiver Program, m.a.w. ESTA is dan beslist niet nodig!
Dankjewel voor je snelle reactie corrus!
Even snel een vraagje over de aanvraag van de ESTA.
Er staat "First name" en dat je dit in moet vullen zoals het op je paspoort staat. Nou staat er op mijn paspoort "xxx xxx". Echter er staat ook alleen je "eerste voornaam" dus dat zou betekenen alleen "xxx" is dat correct?
edit:
ivm privacy naam verwijderd