Inloggen

Bekijk Volledige Versie : ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

kristel7
09-05-10, 14:12
Succes, we hadden Esta allemaal ingevuld en uitgeprint (hebben dit vorig jaar ook gedaan dus was eigenlijk makkie..) en hebben toch 2 uur voor de balie van BA gestaan omdat de connectie met onze namen en de nrs van ESTa niet klopten, ze waren niet gelinkt met elkaar, en met ons nog vele anderen.....dus ook al heb je een aanvraag gedaan is het nog geen garantie dat je vliegt..omdat we aan de balie zijn blijven " hangen" kregen ze het 5(!) minuten voor vertrek voor elkaar onze namen met de nr's te linken en zijn we als idioten over Schiphol gerend om nog net de vlucht te kunnen halen...maar we zijn gearriveerd in Florida en het is heerlijk warm hier!!

Chicco68
09-05-10, 14:42
Klopt Kristel, dat had mijn vrouw dus ook.... Bij de balie van Lufthansa bleek haar ESTA niet te kloppen, althans de medewerkster gaf aan dat er geen toestemming was... Toen we aangaven dat we wel een ESTA-nr hadden heeft ze in haar systeem e.e.a. gewijzigd waardoor ze wel met het vliegtuig mee kon.
Aangekomen op MIA hetzelfde probleem. Van 4 van ons was alles in orde, alleen van mijn vrouw niet. De (gelukkig vriendelijke) medewerker heeft haar toch binnengelaten maar wel aangegeven dat ze nogmaals een ESTA moest aanvragen. Dit uiteraard direct de zelfde dag nog gedaan.
Al met al toch een beetje stress aan het begin van de vakantie...

yabbadabbadoo
13-05-10, 00:46
Wij zijn vorige week via Gatwick naar Orlando gevlogen met Virgin. In het vliegtuig de bekende groene kaarten helemaal ingevuld. Doordat ik die groene kaarten een paar keer had gevouwen langs de kartellijn, was van 2 kaarten de onderkant er af gevallen. Bij aankomst bij de douane in Orlando hebben we zo'n 20 minuten moeten wachten totdat we aan de beurt waren.
De douanier heeft van mijn vrouw en mij een electronische vingerafdruk gemaakt en ons op de foto gezet, onze twee kinderen werden met rust gelaten. Na de standaard vraag wat we kwamen doen in Orlando en wat ons adres was ( die stond al op de groene kaart ) werden alle formulieren afgestempeld en waren we 'binnen'. Nadat je je koffer van de band hebt gehaald, wordt je nog een tweede keer gecontroleerd, waarbij bepaald wordt of je naar een apart vak moet om je koffer door de scanner te laten halen en eventueel te openen. Daar hadden we geen last van.
Ik vond het al met al mee vallen, het wachten was alleen een beetje te lang naar mijn zin als je net 10 uur in een vliegtuig hebt gezeten. Naar de ESTA wordt helemaal niet gevraagd, want dat kunnen de douaniers gewoon terugvinden in de computer adhv je paspoort nummer.

Chicco68
15-05-10, 14:14
Naar de ESTA wordt helemaal niet gevraagd, want dat kunnen de douaniers gewoon terugvinden in de computer adhv je paspoort nummer.
En dat bleek dus bij haar net niet te kloppen :wink: En, dat hij dat heeft gevonden in zijn conputer adhv haar paspoortnummer, dat kan ook kloppen :wink: Ik heb ook niet beweerd dat ze er naar vragen, alleen ze komen er dus wel achter ALS er iets niet klopt.

AstridV
03-06-10, 16:32
Even een vraagje.
Ik moet deze aanvraag wijzigen.
Maar ik zit even met het invullen van de luchtvaartmaatschappij.
Ons vluchtnr is KL6072 naar Detroit en KL9334 naar Orlando.
Ik moet dan toch alleen het eerste vluchtnr invullen?
En moet ik nu KLM als maatschappij invullen of Delta?

Teleton
03-06-10, 17:27
Ik moet deze aanvraag wijzigen.

Het moet niet hoor....:wink:. Deze gegevens zijn facultatief, dus (nog?) niet verplicht. Maar als je ze wilt inkloppen dan gaat het om de vlucht naar de VS, in jullie geval naar Detroit. Als je vluchtnummer KL**** is, vul je KLM in.

AstridV
03-06-10, 18:55
Hartstikke bedankt.:smile:

rudy
23-06-10, 23:25
Wij zijn net weer terug en hebben op schiphol bij vertrek veel moeite moeten doen om weg te komen omdat ons [thuis] ingevulde en goed gekeurde formulier op schiphol door de dame van de incheck balie niet werd geacceoteerd. Er bleek een fout te zitten in het paspoortnummer[nul of O] Dit konden we op schiphol gelukkig nog regelen maar kostte ons veel moeite en stress want van de 4 esta computers werkt er maar 1
Tip Ga ruim op tijd naar schiphol.

r.teeuwsen
24-06-10, 00:16
Tip voor een ieder:

Op een paspoort is elke 0 een NUL, er bestaat in paspoortland geen 'o' ooooo, dus als je zo je ESTA formulier invult gaat het goed, gebruik je de oooooo dan ben je de klos, en moet je bij de incheckbalie verder geholpen worden.

moonlight91
24-06-10, 12:17
FF tjekken.... esta is toch geldig voor 2 jaar
dus hoef ik voor 2011 geen aanvraag te doen toch

Teleton
24-06-10, 13:16
dus hoef ik voor 2011 geen aanvraag te doen toch.....
......tenzij je paspoort in die periode is vernieuwd.

Gunner
19-07-10, 20:38
Moet ik m'n aanvraag nog aanpassen? Ben begin dit jaar in NYC geweest en heb daarom nog een ESTA geldig.

meelezer
19-07-10, 20:51
Ik ga volgende week 3 weken naar New England. Ik heb mijn Esta wel opnieuw aangevraagd want je verblijfadres is ook anders en met die rare Amerikanen ;)

Michael66
19-07-10, 20:58
Dat hoef je niet opnieuw aan te vragen. Verblijfgegevens kunnen nu eenmaal wijzigen in twee jaar tijd (de periode dat een ESTA goedkeuring geldig is).

Je hoeft alleen maar een nieuwe aanvraag binnen 2 jaar in te dienen als je bijv. een nieuw paspoort hebt (ander paspoortnummer=nieuwe aanvraag doen).

meelezer
19-07-10, 21:08
Nou ja ik heb het zekere maar voor het onzekere genomen. Zoveel tijd kost het ook niet en het is gratis ;)

Gunner
20-07-10, 08:27
Dat hoef je niet opnieuw aan te vragen. Verblijfgegevens kunnen nu eenmaal wijzigen in twee jaar tijd (de periode dat een ESTA goedkeuring geldig is).

Je hoeft alleen maar een nieuwe aanvraag binnen 2 jaar in te dienen als je bijv. een nieuw paspoort hebt (ander paspoortnummer=nieuwe aanvraag doen).
Dus ik hoef ook geen verblijfswijziging door te geven?

Teleton
20-07-10, 09:23
Dus ik hoef ook geen verblijfswijziging door te geven?

Uit de instructie:
Het invullen van adreslijn 1 is niet verplicht voor de verwerking van uw aanvraag Kijk ook op de FAQ site van het Department of Homeland Security (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf) voor alle info over ESTA.

Gunner
20-07-10, 09:46
Uit de instructie: Kijk ook op de FAQ site van het Department of Homeland Security (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/id_visa/esta/about_esta/esta_faq.ctt/esta_faq.pdf) voor alle info over ESTA.

Ok, maar enige tijd geleden zei je nog dat je de gegevens overeenkomstig zou maken met de situatie ;)

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=98632&postcount=73

Ik denk dat ik dat ook voor de zekerheid ga doen.

Teleton
20-07-10, 10:19
Ok, maar enige tijd geleden zei je nog dat je de gegevens overeenkomstig zou maken met de situatie ;)

Klopt helemaal, persoonlijk vul ik die variabele gegevens voor iedere reis wel in. Maar je vraag was niet wat ik zou doen; je vroeg of je een verblijfswijziging hoeft door te geven. En daarop is het antwoord Neen.....;).

Ik snap overigens de verwarring wel hoor. Daar waar de Amerikanen meestal zeer strikte regels hanteren, laten ze dit nu ineens aan je eigen beleefdheid over. Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ooit het groene I-94 wordt afgeschaft. Dat is de belangrijkste reden waarom ik de variabele gegevens nu steeds aanpas. Als ze dan toch gegevens van me hebben, laten ze dan consistent zijn.

Ta2 Gerrit
20-07-10, 10:21
Ben benieuwd hoe dat verder gaat als ooit het groene I-94 wordt afgeschaft. Dat is de belangrijkste reden waarom ik de variabele gegevens nu steeds aanpas. Als ze dan toch gegevens van me hebben, laten ze dan consistent zijn.

Ik had uit het reisverslag van Mattrob begrepen dat het groene I-94 passé was.
Maar verder heb ik er nog niemand over gehoord. Volgende week maar even afwachten 8-)

Gunner
20-07-10, 10:26
Ik had uit het reisverslag van Mattrob begrepen dat het groene I-94 passé was.
Maar verder heb ik er nog niemand over gehoord. Volgende week maar even afwachten 8-)Sinds wanneer dan? Eind februari kreeg ik hem nog vrolijk onder m'n neus richting NYC.

Ik snap overigens de verwarring wel hoor. Daar waar de Amerikanen meestal zeer strikte regels hanteren, laten ze dit nu ineens aan je eigen beleefdheid over.
Nou dat is het idd zo'n beetje. Sommige dingen heb ik liever gewoon kloppend.

Ta2 Gerrit
20-07-10, 10:29
Volgens het verslag van Mattrob sinds 1 Juli. Hij zit nu in Florida.
In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.

Teleton
20-07-10, 10:40
In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af. Op de officiele sites staat nog steeds dat het verplicht is en ESTA en I-94 in te vullen als je onder het VWP reist.

huug & Astrid
20-07-10, 13:35
Wij hoefden alleen het witte formulier in te vullen.
De groene formulieren heb ik niet gezien c.q. ingevuld.

calypso
20-07-10, 15:46
Volgens het verslag van Mattrob sinds 1 Juli. Hij zit nu in Florida.
In Feb. hebben wij hem ook nog gehad, dus we wachten wel af.
Op 12 juni in Atlanta geland en het grone formulier was gewoon nodig!
En heb van andere die ook op Atlanta pas geland zijn dat het nog steeds verplicht was.

Vond het ook raar toen Mattrob erover schreef maar denk dat het misschien alleen New York is als proef en dat ze daarna verder gaan uitbreiden.

desteijntjes
20-07-10, 19:46
Ik ben met mijn dochter van 7 juli tot 17 juli naar Florida geweest. Bij United kregen we nog wel de I94 formulieren uitgereikt die we moesten invullen.

Ik nog nagevraagd bij de stewardess dat ik had begrepen dat dit niet meer nodig was. Volgens haar wel, United deed dit nog wel.

Bij customs in Washington aangekomen pakte de douane de formulieren en gooit ze zo in de prullenbak#-o

Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik ze inderdaad niet meer hoefde in te vullen en hij zij dat het vanaf 1 juli niet meer nodig is.

Ik heb in ieder geval wel nog iets te doen gehad in het vliegtuig, mijn formulieren voor jan doedel ingevuld. Nou ja, je bent weer een paar minuten verder.....

Maar wij hoefden ze dus ook echt niet meer in te leveren bij de douane!

Michael66
20-07-10, 21:11
Ze zijn dus stapsgewijs ESTA aan het uitrollen op de diverse vliegvelden. De officiele info geeft nog steeds aan dat de I94 ingevuld moet worden, wat waarschijnlijk zo blijft tot alle airlines en Immigrations-afdelingen op alle vliegvelden vo;;edig zijn aangesloten.

Teleton
21-07-10, 12:22
Het laatste officiële bericht dat ik hier over kan vinden, dateert van 19 januari 2010:

The implementation of the ESTA program will allow DHS to eliminate the requirement that VWP travelers complete an I-94W prior to being admitted to the United States. We are currently in a transition period, but anticipate that the paper form will be completely replaced in the coming months. Until carriers are capable of receiving and validating messages pertaining to the traveler’s ESTA status as part of the traveler’s boarding status, travelers will still be required to complete the paper Form I-94W and present it to CBP.

calypso
21-07-10, 13:07
Update van 07/19/2010 op ESTA website:

It is important to note that the CBP Form I-94W will continue to be required at land borders, in the case of system outages, and at ports of entry that have not completed the transition to automated processing.

If admitted under the new automated process at a designated port of entry, the CBP officer will stamp the applicant’s passport with a United States admission stamp and annotate it with the class of admission WT/WB and date admitted until. The traveler’s departure from the United States will be documented electronically.

Link : http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/cbp_i94w_form.xml)

Teleton
21-07-10, 15:22
Da's mooi, nu weten we weer wat meer en zijn we waarschijnlijk snel definitief van de groene formulieren af. Ik ga er tenminste van uit dat de belangrijkste hubs snel geautomatiseerd zullen zijn voor zover dat nog niet is gebeurd.

Ben benieuwd of er een overzicht is van welke airports wel en welke nog niet ESTA-proof zijn. Mocht ik het kunnen vinden, dan zal ik het overzicht plaatsen.

calypso
21-07-10, 15:49
Link : http://www.dhs.gov/ynews/releases/pr_1274366942074.shtm

Following a successful seven-month pilot program conducted with the support of the Government of New Zealand on Air New Zealand flights from Auckland to Los Angeles International Airport, the use of paper I-94W forms will be eliminated for VWP travelers with an approved Electronic System for Travel Authorization (ESTA) arriving in the United States at all airports by the end of this summer. CBP will activate automated processing for U.S. airports on a rolling basis over the next several months.

Michael66
21-07-10, 16:08
..... over the next several months.:-) Lekker vaag. Geen deadlines gesteld of zo. Kortom: Het komende jaar kun je er nog op rekenen dat je nog geconfronteerd kunt worden met het invullen van het groene formulier, en daarna ook nog bij uitval van de ESTA-aansluiting bij airline of PoE/luchthaven.

calypso
21-07-10, 16:55
:-) Lekker vaag. Geen deadlines gesteld of zo. Kortom: Het komende jaar kun je er nog op rekenen dat je nog geconfronteerd kunt worden met het invullen van het groene formulier, en daarna ook nog bij uitval van de ESTA-aansluiting bij airline of PoE/luchthaven.
Misschine even erboven kijken "at all airports by the end of this summer."
Dus dat jaar geloof ik niet!!

Michael66
21-07-10, 17:05
Had ik wel gelezen / gezien hoor. :)
Echter, waar wij het in het algemeen makkelijk over "een paar" hebben (wat twee of meer betekent, niet exact dus) is in de Engelse taal een aantal termen beschikbaar die ietsjes exacter zijn, zoals "a couple" (exact twee), "a few" (enkele, niet veel) en het hier gebruikte "several" (meerdere). En "several" heeft ook de smaak van de mogelijkheid dat het wat langer gaat duren.

Vandaar mijn reactie.

Het metekent m.i. vooral dat je er nog best wel een tijd niet op kunt rekenen dat je geen groen formulier in hoeft te vullen. Voor hoe lang? We zullen het wel merken; het is zover als het zover is.

Teleton
22-07-10, 17:23
Klopt helemaal, persoonlijk vul ik die variabele gegevens voor iedere reis wel in.

Ik las inmiddels op een bevriend forum dat het vooraf thuis inchecken (bij United Airlines, maar het zal ongetwijfeld voor alle maatschappijen gelden) niet meer zou lukken als je de variabele gegevens niet op ESTA hebt ingevuld. Je kunt aan de balie op het vliegveld inchecken en als ik het goed begrijp, dan mag je je verblijfsgegevens daar alsnog opgeven. De vluchtgegevens hebben zij al wel voor je ingevuld............#-o.

sonja
07-08-10, 09:05
Vanmorgen op BBC news (http://www.bbc.co.uk/news/uk-10899968), ingangdatum 9 september,
kosten $ 14,00.

Teleton
07-08-10, 09:18
ingangdatum 9 september,
kosten $ 14,00. Lang uitgekeken naar deze promotieactie........;).

calypso
08-08-10, 07:14
http://www.cbp.gov/xp/cgov/newsroom/news_releases/national/08062010_2.xml

Washington — U.S. Customs and Border Protection today announced an interim final rule that amends Department of Homeland Security regulations to require travelers from Visa Waiver Program (VWP) countries to pay operational and travel promotion fees when applying for an Electronic System for Travel Authorization (ESTA) beginning September 8.
A fee of $4 will recover the costs incurred by CBP of providing and administering the ESTA system and is in addition to the mandatory $10 travel promotion fee established by the Travel Promotion Act of 2009, enacted as Section 9 of Public Law 111-145, the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009. The total fee for a new or renewed ESTA will be $14.

All payments for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card when applying for or renewing an ESTA. ( ESTA - the Official U.S. Government Web Site (https://esta.cbp.dhs.gov/) ) The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.
DHS published a notice of the interim final rule in the Federal Register today and will accept comments through October 8. Collection of the fees will begin for ESTA applications filed on or after September 8.

Dus allemaal voor 8 september invullen en je hebt nog geluk, zo lees ik het teniminste!

marjoleinenrick
08-08-10, 13:08
Op de blog van Rick en Mandy staat dat ze hun ESTA papieren moesten laten zien. Heeft iemand dit al eerder gehad?
Ik heb het wel uitgeprint, maar van mij staat alles erop en bij mijn vriend staat alleen het aanvraagnummer en de geldigheids datum, zijn naam staat er niet bij.

thefreeze
08-08-10, 13:48
Hoe sigaar uit eigen doos wil je het hebben?

"The fee has been introduced to fund a programme which aims to promote tourism in the US and attract foreign spending."

Of zoals Loekie zou zeggen: "asjemenou?"

corrus
08-08-10, 15:04
Op de blog van Rick en Mandy staat dat ze hun ESTA papieren moesten laten zien. Heeft iemand dit al eerder gehad?

Echt nog nooit meegemaakt... Bovendien heeft helemaal niets met immigations te maken...

Typisch geval van toeristje pesten...
Je bent in het geheel niet verplicht op ESTA uitteprinten en zéker niet verplicht om deze in de USA te laten zien...
De meesten nemen het niet eens mee... logisch)

ESTA is een REIStoestemming en niet een toelatingseis.
Dus niet laten opnaaien... :lol: :lol: :lol:

Er is trouwens over dit geval al menige discussie gevoerd op dit forum..

Inimieni
10-08-10, 17:47
Hallo allemaal,

Wij willen vanaf Curacao 30 augustus naar Miami vertrekken en daar 15 dagen gaan rondreizen.

Ik heb eea doorgelezen hier, maar kan nog weinig vinden over of mensen ESTA invullen voordat ze gaan boeken of erna. (mocht je geen toestemming krijgen en je hebt al geboekt, dan kost je dat mooi wat geld.....)
Mijn vraag is dan ook: kun je het gewoon invullen voordat je je reis boekt??
Ik leest wel dat veel dingen optioneel in te vullen zijn, maar als je dat veelal niet invult vertraagd dit je aanvraag dan??
Onze verblijfadressen weten we namelijk ook niet, we gaan gewoon reizen met de auto en zien wel welk hotel we onderweg pakken.

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Alvast bedankt!!!

(en euh ik zal me dadelijk gelijk even voorstellen op het forum :roll:)

sonja
10-08-10, 18:11
Mijn vraag is dan ook: kun je het gewoon invullen voordat je je reis boekt??

Ja hoor dat kan, lees het bovenstaande nog maar eens goed door, bijna alle scenario's zijn de revue al gepasseerd.
Nogmaals, je kunt nu invullen, Esta is uitsluitend toestemming om naar Amerika af te reizen. Als je niet zou gaan is dat geen probleem. Ik heb overigens nog niet gehoord dat iemand geen toestemming kreeg.

fransje
10-08-10, 18:46
volgens mij is het wel verplicht om in ieder geval voor de eerste overnachting een adres te hebben, anders kom je amerika niet eens in. adres wordt ook gevraagd in de ESTA.

corrus
10-08-10, 18:53
ESTA heeft niets te maken met toegang krijgen tot de USA

Het heeft te maken met toestemming voor vertrekken naar de USA.
Zonder ESTA wordt je bij Check-in geweigerd...

Bovendien om ESTA te completeren is geen verblijfsadres nodig… (Het is géén verplicht veld)
Ook het vluchtnummer is niet nodig... (Ook dit is géén verplicht veld)
Het voordeel hiervan is dat je als dit allemaal niet invult je niets hoeft te veranderen (Re-New en) indien je bijvoorbeeld volgend jaar dit ook niet hoeft te doen.
De ESTA goedkeuring is 2 jaar geldig.

bluedolph1n
11-08-10, 14:07
Wij hebben overigens zowel bij Martinair onze Esta moeten laten zien bij inchecken, en toen we aan boord gingen van de cruise, in Miami, bij Royal Carribbean. Alhoewel ik toch eigenlijk ook wel aanneem als je het niet bij je hebt, dat ze dat verder toch kunnen checken lijkt mij.

Njit
11-08-10, 14:15
MartinAir doet alles graag een beetje anders dan de rest...

corrus
11-08-10, 14:17
Beide hebben deze ESTAgegevens gewoon in hun systeem staan...
Dus ze doen met opzet gewoon even héél belangrijk t.o.v. de reiziger...

Fijne houding! :roll:

Njit
11-08-10, 14:32
Het heeft overigens te maken met het feit dat het MartinAir geld kost als ze een passagier zonder ESTA toestemming doorlaten. Het is dus meer een stimulans dat de klant dat ding invult want zoals corrus al zegt, de toestemming staat gewoon in de computer.

KLM en Martinair gaan reizigers naar de VS vanaf 20 maart 2010 extra controleren op een geldige ESTA verklaring voor de VS.
Sinds januari 2009 moeten Nederlandse reizigers naar de VS beschikken over een elektronische verklaring om te worden toegelaten tot de VS. Registratie voor ESTA kan alleen via internet.
Tot nu toe werd in de VS coulant omgesprongen met reizigers zonder geldige ESTA maar daar komt binnenkort verandering in. Vanaf 20 maart zal de Amerikaanse overheid boetes opleggen aan luchtvaartmaatschappijen als zij passagiers zonder ESTA vervoeren.
Voor iedere passagier zonder ESTA wordt een boete geheven van $3300. Om grote kosten wegens de boetes te voorkomen, gaan KLM en Martinair op Schiphol passagiers extra controleren op het bezit van een geldige ESTA registratie.
Voor last minute registraties zal KLM de mogelijkheid bieden op tijdens de Check-In nog online een ESTA registratie te regelen. Succes is echter niet gegarandeerd aangezien de aanvraag normaliter 72 uur voor vertrek dient plaats te vinden. Passagiers waarbij de last minute aanvraag mislukt, worden na 20 maart geweigerd.

an25
12-08-10, 19:45
Wij moesten in Juli in New York ook ons ESTA formulier laten zien. Wij hadden het formulier bij ons, (de kopie die je met je aanvraagnummer kan printen voor je eigen administratie.). Op het orlandotips forum zeiden ze ook al dat dit toch een vorm van toeristen pesten was, maar het voelde toch wel vervelend aan. We hadden echt het idee dat je zonder dit formulier het land niet in kwam. Ze zijn in new York altijd best streng.

corrus
12-08-10, 19:52
Tja, ze hadden dus duidelijk je goed ingeschat...

Je liep er met open ogen in...

looney
13-08-10, 12:28
en vanaf 8 september is het ook niet meer gratis. Nog snel even hernieuwen dan kom ik 2 jaar toe

reizigers naar de Verenigde Staten moeten vanaf begin september betalen voor het zogenoemde ESTA formulier. Hierop moeten reizigers persoonlijke gegevens invullen. Nu is het gratis,maar vanaf 8 september kost het formulier 14 dollar.Luchtvaartmaatschappijen gaan passagiers zonder formulier weigeren omdat ze anders een boete krijgen

damian08
13-08-10, 15:02
Nou ik heb het ook net zitten lezen op teletekst.
Is dat vreemd dan? Ik wist niet eens dat ze daar aan bezig waren om dat te gaan veranderen. Tja heb ik even pech, we vertrekken de 18e met 7 man.

carmen1988
13-08-10, 15:04
Waarom vul je het dan niet voor de 8 ste in. Hat Esta formilier is 2 jaar geldig. Bespaard je weer een hoop met 7en :D

Greetz

disney fan
15-08-10, 09:29
Waarom vul je het dan niet voor de 8 ste in. Hat Esta formilier is 2 jaar geldig. Bespaard je weer een hoop met 7en :D

Greetz

Zou het echt zo werken als je Esta formulier nog geldig is dat je dan niet hoeft te betalen?
Of moet je het ondanks dat je toestemming nog geldig is opnieuw aanvragen omdat het formulier misschien iets veranderd en ze gewoon willen dat iedereen na 8 september die 14 euro gaat betalen.

Ik heb hem in iedergeval opnieuw aangevraagd.
Die van mij was nl verlopen.

marcelis10
15-08-10, 19:01
Zou je gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen terwijl de oude nog geldig is? Wij komen 3 september terug en heb er ook al aan gedacht om dan gelijk een nieuwe aan te vragen. Scheelt toch weer met 4 personen.

Monique

Michael66
15-08-10, 19:30
Ja, dat kan. :grin:

Noa
19-08-10, 08:24
Vandaag in de Telegraaf:

Per 8 september moeten Nederlanders voor een Amerika-trip naast de, tot dusver gratis, formulieren een heffing van 14 dollar (ruim 10 euro) per persoon gaan betalen. Behalve vier dollar administratiekosten wordt daarvan straks ook tien dollar gespekt aan een speciaal fonds waarmee de VS een promotiecampagne voor hun land willen opzetten.
Wie echter nu al plannen heeft dit najaar of in 2011 of 2012 naar New York, Florida of een andere bestemming te vliegen, kan eenvoudig onder de heffing uitkomen. Simpelweg door de komende weken via internet het zogenaamde en nu dus nog kosteloze 'Esta'-formulier alvast in te vullen.
"Gewoon geen datum invullen. Je krijgt vervolgens toestemming om binnen twee jaar naar de Verenigde Staten te reizen, zonder dat je de heffing betaalt. Vooral voor een gezin is dat snel geld verdienen", bevestigt Valdemar Goncalves van VisumService.nl.
"Het enige waar je op moet letten, is dat je paspoort de komende tijd niet verloopt, want dan moet je alsnog een nieuw document invullen en dus toch 14 dollar betalen."
De nieuwe heffing maakt onderdeel uit van de Travel Promotion Act, waarmee president Obama extra toeristen naar zijn land wil trekken. Sinds de aanslagen van 2001 blijft het internationale toerisme achter. De ANVR en reisorganisaties zijn woedend over de heffing, die opnieuw extra rompslomp en irritatie oplevert bij een Amerika-reis.
Volgens touroperators zal dit potentiële vakantiegangers juist nog meer afschrikken, waardoor de heffing haar doel mist.
http://www.floridaforum.nl/graphics/icon_mail.gif Mail (javascript:popupUrl('http://www.telegraaf.nl/binnenland/7430521/__Toerist_kan_heffing_VS-reis_omzeilen__.html?view=mail',500,300)) http://www.floridaforum.nl/graphics/icon_print.gif Print (http://www.telegraaf.nl/binnenland/7430521/__Toerist_kan_heffing_VS-reis_omzeilen__.html?view=print)

Njit
19-08-10, 08:51
De Telegraaf loopt altijd een beetje achter. Altijd leuk dat dit soort reclames als een informatief stukje worden verpakt. Maar het was 8 augustus al gemeld (#288 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=129190&postcount=288)).

Noa
19-08-10, 08:55
Sorry ik had dat toen niet gelezen. Teon ik het vanochtend las dacht ik meld het hier even :oops:

Njit
19-08-10, 08:59
Geeft niet hoor :) Maar gelukkig zijn we niet afhankelijk van de Telegraaf voor ons nieuws ;)

kathy
19-08-10, 16:18
Ben ik nu gek of staat er bij de ESTA aanvraag met dik gedrukte letters het volgende:
Toestemming verleend
U kunt deze pagina voor uw eigen administratie afdrukken maar u hoeft geen exemplaar van uw reistoestemming te tonen om te kunnen vliegen.
Ik denk dat we maar een kopietje mee nemen voor de zekerheid, zo'n gewicht zijn 2 A4-tjes nu ook weer niet :-P

Het blijft toch een onduidelijk verhaal..
ps ik heb zojuist de aanvraag gedaan

sonja
19-08-10, 17:52
Nee hoor, je bent niet gek, dat staat er echt en het klopt ook nog. ;)Je hoeft geen printje mee te nemen maar ik lees dat velen dit wel doen. Als het je gerust stelt zou ik het doen, maar het is niet nodig.

liesje1967
20-08-10, 09:58
Wij moesten de nummers in Dusseldorf wel laten zien, bij het inchecken, niet dat ze er iets mee deden, maar zonder de nummers mochten we niet door.
Vorige jaar op Schiphol hoefde dat helemaal niet.

ietie
20-08-10, 10:49
Zou je gewoon een nieuwe aanvraag kunnen doen terwijl de oude nog geldig is? Wij komen 3 september terug en heb er ook al aan gedacht om dan gelijk een nieuwe aan te vragen. Scheelt toch weer met 4 personen.

Monique
Ik ga het geloof ik ook maar doen onze is nog wel niet verlopen, maar de volgende keer als we gaan wel, scheelt toch weer voor 5 personen.

Bosevents
20-08-10, 11:16
ik heb ze ook aangemaakt maar mijn vraag is nu moet je het uitgeprint meenemen of niet. Volgens de site hoef je het alleen maar uit te printen voor je eigen administratie.Maar als ik het niet meeneem hoe weet men dan of ik hem heb aangevraagd ???

[verwijderd]
20-08-10, 11:18
Dat is nu precies de reden dat ik ze ook altijd print en meeneem, dan kan je laten zien dat je het hebt ingevuld en dat het akkoord is en mocht je het nummer ergens op moeten geven dan heb je dat ook bij de hand. LEt er wel op dat als je een nieuw paspoort haalt je de ESTA ook opnieuw moet aanvragen.

calypso
20-08-10, 13:53
Voor de mensen die het nog steeds niet geloven hierbij de 3 belangrijkste vragen in dit topic op dit moment van de officiele websste ESTA (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/business_pleasure/vwp/faq_vwp.xml);
En als je het nu nog steeds niet geloofd dan weet ik het ook niet meer!!!!

Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.

Bron (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/business_pleasure/vwp/faq_vwp.xml)

Q: Do VWP travelers need to bring a paper printout of their ESTA approval to the airport?
A: No. DHS communicates a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the ESTA application response as a record of their ESTA application number to confirm their ESTA status.

Q: Is there a fee for a travel authorization?

A: Yes, beginning September 8, 2010, there is a fee required by the Travel Promotion Act of 2009 (Section 9 of the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009, Pub. L. No. 111-145). The fee is comprised of two parts:

Processing Charge -- All applicants requesting an electronic travel authorization are charged for the processing of the application. The fee is $4.00.
Authorization charge -- If your application is approved and you receive authorization to travel to the United States under the Visa Waiver Program, an additional $10.00 will be charged to your credit card. If your electronic travel authorization is denied, you are only charged for the processing of your application.
CBP is not responsible for any additional fees that may be charged by your credit card company for the transaction.

Q: If I'm already registered in ESTA, will I need to re-register and pay a fee after September 8, 2010?
A: No. The fee will only be required for new registrations on or after September 8, 2010. Travelers who renew their ESTA after September 8, 2010 will need to pay the same fees for a renewal.

Ta2 Gerrit
20-08-10, 14:19
Mooi, da's dan (weer) duidelijk :-)
De onze loopt in Januari af, dus we gaan dit weekend maar even vernieuwen.
Scheelt toch weer twee Wrangler jeans ;-) (ex.tax)

Njit
20-08-10, 14:49
Misschien moet dit als sticky op deze website geplaats worden.

Zoiets? ESTA: de belangrijkste vragen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11876)

calypso
20-08-10, 15:35
Zoiets? ESTA: de belangrijkste vragen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11876)

Lijkt me helemaal ok \\:D/
hopelijk is het nu helemaal duidelijk dan..

beccie25
20-08-10, 17:37
Ben overigens wel erg benieuwd hoe de betaling van de esta straks moet geschieden, las al dat het via creditcard gaat.
mocht dit zo meteen de enige manier worden dat er betaald kan worden, wat ik me kan voorstellen, dan worden we als reizigers alsnog verplicht een creditcard te hebben.
voor mensen die een auto huren was dit natuurlijk al lang een must have en sommige forummers, naar verluid, gebruiken niets anders. maar ik ken voldoende mensen die niet in het bezit zijn van 1 en het zou jammer zijn als die voor zoiets er een zouden moeten aanvragen. dus wel erg nieuwsgierig hoe ze dit gaan oplossen

[verwijderd]
20-08-10, 17:59
Dat lossen ze niet op, amerikanen zijn zo gewend aan het plastic van hun CC en de rest moet zich aanpassen aan hun. Maar zonder CC naar Amerika ?? Ik zou er in ieder geval zelf niet aan beginnen.

En anders is er vast wel iemand in de buurt/omgeving die dat bedrag met zijn/haar CC wil voorschieten.

beccie25
20-08-10, 19:47
ik moet eerlijk zeggen jeroen ik ook niet,
zeker omdat ik op de meeste bestemmingen alleen al een auto wil huren en daar hem sowieso voor nodig heb
en plus online aankopen gebruik ik hem vrij vaak voor, en zou ik niet meer zonder kunnen
maar bijvoorbeeld mijn ouders hebben er geen en als het zo is, dat de cc op de naam van de reiziger moet gaan staan, noem maar even iets geks, dan is dat wel heel vreemd.
maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken die nog niet zo cc gericht zijn..... :-) we shall seee

Njit
20-08-10, 19:53
Wat dat betreft scheelt het straks een boel vragen op het Forum.

Q: Kan ik een auto huren zonder CC?
A: Ja dat kan maar voor ESTA heb je die toch nodig.

Q: Hoeveel cash moet ik meenemen?
A: Niet zoveel. Voor de rest heb je je CC bij je.

etc etc :)

knaapje
20-08-10, 19:56
.........maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken.........

Welterusten, droom lekker verder.
Knaapje

beccie25
20-08-10, 20:53
Wat dat betreft scheelt het straks een boel vragen op het Forum.

Q: Kan ik een auto huren zonder CC?
A: Ja dat kan maar voor ESTA heb je die toch nodig.

Q: Hoeveel cash moet ik meenemen?
A: Niet zoveel. Voor de rest heb je je CC bij je.

etc etc :)

hahahahahahahahahahah idd goede:D:lol:

pumi1000
21-08-10, 19:38
Ik heb ook zojuist 3 nieuwe aanvragen ingevuld. Ze zijn geldig tot augustus 2012.
Waarschijnlijk gaan we mei 2012 terug naar Florida :D

tinekejoren
23-08-10, 02:28
Hallo ik heb een vraag als je de USA uit gaat heb je dan ook nog je ESTA nodig?? Dit vraag ik omdat ik een fout heb gemaakt bij het paspoortnr van mijn jongste zoon het laatste cijfer was een 0 , en ik dacht dat het de letter o was.De douanebeambte op het vliegveld in Orlando was zeer vriendelijk en vroeg dus naar mijn Esta formulier en zag dat ik dat verkeerd had gedaan.Nu zijn we gewoon sinds 12 augustus in florida maar de beambte zei wel dat ik het paspoortnr. moest wijzigen.Nu wilde ik dat doen maar zag dat ik dan een volledig nieuw ESTA formulier moet maken, nu is dat het probleem niet maar stel dat hij wordt geweigerd en ik het land niet meer uit kan. Dus vandaar mijn vraag heb je het ESTA formulier ook nodig als je het land uit gaat?? Zo niet vraag ik hem liever thuis weer aan voor de volgende keer

6foot6
23-08-10, 07:56
Esta is alleen belangrijk voordat je vertrekt, het is opmerkelijk dat je het land bent ingekomen maar vertrekken is geen probleem.

Alleen opnieuw aanvragen als je nog eens wilt gaan, nu is het nog gratis.

De douanebeambte op het vliegveld in Orlando was zeer vriendelijk en vroeg dus naar mijn Esta formulier

Interessante zin voor diegenen die beweren dat er nooit naar gevraagd zal worden

6foot6
23-08-10, 08:01
En anders is er vast wel iemand in de buurt/omgeving die dat bedrag met zijn/haar CC wil voorschieten.

Het is nog maar de vraag of dat voor esta wel mag

Njit
23-08-10, 08:08
Da's verder geen probleem:

Q: How do I pay for my travel authorization?
A: All payment for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card. The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. You may also have a third party, such as a relative or travel agent, pay the associated fees for each application. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.

Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/business_pleasure/vwp/faq_vwp.xml#ESTAFeeandtheTravelPromotionActof2009

Moby010
23-08-10, 11:33
Wat een fantastisch forum is dit toch!
Wij gaan in april 2011 naar Florida en ik las hier dat je binnenkort moet betalen voor je ESTA en wij zijn Nederlands dus dat willen wij niet hahahahaha
Vrijdag gelijk 2 paspoorten voor mijn kinderen aangevraagd en hopelijk ben ik nog net op tijd met het "gratis" invullen van de ESTA.

Njit
23-08-10, 11:34
Je hebt nog even (< 8 september)

beccie25
23-08-10, 13:46
Wat een fantastisch forum is dit toch!
Wij gaan in april 2011 naar Florida en ik las hier dat je binnenkort moet betalen voor je ESTA en wij zijn Nederlands dus dat willen wij niet hahahahaha
Vrijdag gelijk 2 paspoorten voor mijn kinderen aangevraagd en hopelijk ben ik nog net op tijd met het "gratis" invullen van de ESTA.

ja fijn eigenlijk he dit forum?
ik ga in november en wilde in september een nieuw paspoort halen en dan in oktober esta aanvragen ofzo, ik denk heb nog wel even.
nu ga ik ook nog deze week paspoort aanvragen zodat ik mooi nog voor de 8e de esta kan aanvragen, want anders kan ik toch mooi betalen
dus ben happy met de info mensen :razz:
groetjes rebecca

Ta2 Gerrit
23-08-10, 22:44
Wij hebben hem gisteren ook maar even overnieuw aangevraagd en kunnen weer een jaartje gratis vooruit. Volgend jaar nieuwe paspoorten, dus dan wordt het betalen.

au3
24-08-10, 19:43
het valt me op dat ik vorig jaar gelijk de toestemmingen kreeg en nu 4x 'aanvraag in behandeling'....(op 4 aanvragen...)
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

calypso
24-08-10, 20:04
nope dit weekend aangevraagd en meteen een bevestiging gehad.

carmen1988
24-08-10, 21:50
Hoi au3,

Ik heb mijn esta's gister opnieuw aangevraagt voor mij en mijn vriend. Kreeg inderdaad ook 2 keer in behandeling. Toen ik 5 minuten later met mijn nummer inlogde op de status te checken waren ze wel weer allebei goedgekeurd. Dit was ook de eerste keer dat ik dit te zien kreeg normaal altijd meteen goedgekeurd.

Greetz

au3
25-08-10, 08:33
@Carmen:
dank voor je reactie!
Inderdaad vanmorgen de statussen gecheckt en nu 4x toestemming.
Au3

cindy74
25-08-10, 18:01
domme vraag we gaan volgend jaar voor de eerste maal met mijn zoontje . Nu gaat zijn vader niet mee moet ik dan een aparte esta invullen voor hem ? Hij heeft natuurlijk de achternaam van zijn pa een geschreven document van hem neem ik natuurlijk ook mee

Bosevents
25-08-10, 18:24
iedere reiziger met een eigen paspoort (en dat is sinds kort iedereen ook de kids mogen niet meer bijgeschreven zijn)
moet een eigen Esta ingevuld hebben

cindy74
25-08-10, 18:37
^^^ok bedankt toen de formulieren er nog waren moest dit niet .

corrus
25-08-10, 20:03
IEDEREEN met een paspoort moest ook het groene I-194 invullen.
Of daar nu een vader bij was of niet... Iedereen moest gewoon invullen...

Ik denk dat je jezelf vergist je met het wit/blauwe douaneformulier.

knaapje
25-08-10, 20:19
Tot voor een paar jaar had niet iedereen een eigen paspoort.
Een kind kon bijgeschreven worden in het paspoort van een ouder.
Misschien hoefde toen alleen de ouder (de houder vasn het paspoort) een formulier in te vullen.

Knaapje

corrus
25-08-10, 21:21
Tot voor een paar jaar had niet iedereen een eigen paspoort.
Een kind kon bijgeschreven worden in het paspoort van een ouder.
Misschien hoefde toen alleen de ouder (de houder vasn het paspoort) een formulier in te vullen.

Knaapje

Een "paar" jaar geleden??? Dit is al vanaf 2001... Al 10 jaar dus...

knaapje
25-08-10, 21:33
....................Een "paar" jaar geleden??? Dit is al vanaf 2001... Al 10 jaar dus...

Uhh....

......
Sinds 26 oktober 2004 moet iedere reiziger met bestemming USA in het bezit zijn van een eigen paspoort. Dus kinderen die bijgeschreven staan in het paspoort van een ouder worden niet meer geaccepteerd. Meer informatie kunt u vinden via de Nederlandse ambassade (http://www.netherlands-embassy.org/homepage.asp)of de ambassade van de Verenigde Staten (http://thehague.usembassy.gov/)........

Da's nog geen 6 jaar

Knaapje

corrus
25-08-10, 23:49
Pfft... :roll:

cindy74
26-08-10, 20:48
hahahaha corrus ik denk dat ik van je humor en scherpzinnigheid hou :) .

cant51
29-08-10, 17:02
Zie net een berichtje van de NOS dat het ESTA-formulier vanaf 8 september niet meer gratis http://nos.nl/artikel/178163-estaformulier-vs-niet-meer-gratis.htmlis gaat $ 14.00 kosten

Marian33
29-08-10, 17:32
Dat klopt,
Ik werd vande week gebeld door mijn reisbureau
omdat we in december naar florida gaan.:D
Ik moest voor 8 september het Esta formulier invullen.
Na 8 september kost het 14 Dollar P.P dit moet je betalen met je credit card.

Ik heb het maar gauw ingevuld
ben ik voor 2 jaar klaar

Ta2 Gerrit
29-08-10, 22:38
Zie net een berichtje van de NOS dat het ESTA-formulier vanaf 8 september niet meer gratis

Dat was hier al een tijdje bekend :mrgreen:, in ditzelfde topic, in dit bericht (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=129190&postcount=288).

damian08
30-08-10, 15:28
Ik wilde net gaan beginnen om het Esta formulier in te gaan vullen en nu heb ik een vraag.
Ik moet mijn achternaam invullen, en nu zal je wel denken, tja woman die weet je toch wel:razz:
Maarrrr ik ben in Juni getrouwd, heb een andere achternaam gekregen maar op mn paspoort staat nog steeds mijn meisjesnaam.
Moet ik dan op het Esta formulier mijn meisjesnaam invullen(omdat er staat, naam invullen die staat in het paspoort) of de naam die ik nu gebruik.
Ik wil namelijk geen problemen krijgen als ik bij de controle staat..

beccie25
30-08-10, 15:35
meisjesnaam, want die staat dus in je paspoort
ook je vliegticket wel op deze naam gezet?
groeten rebecca

damian08
30-08-10, 15:38
:oops:Uhm.. die staat op Verzijl-Wirtz.. geeft dat nou problemen?

pumi1000
30-08-10, 19:00
alleen meisjesnaam gebruiken, zo staat het ook in paspoort (In paspoort staat eventueel eronder je getrouwde naam vermeld). Ticket ook meisjesnaam.

beccie25
30-08-10, 21:13

humzzz, als je getrouwde naam niet op je paspoort staat, wat ik volgens mij wel van jou begrijp, zou ik dit toch even navragen bij je vliegmaatschappij
of via het reisbureau als je via een reisbureau hebt geboekt.
altijd tickets boeken en dus ook esta aanvragen met naam die op het paspoort staat geschreven.
vraag dit dus voor de zekerheid na
iemand ervaringen met dit??

corrus
30-08-10, 22:28

De JUISTE achternaam staat op de harde kaart van je paspoort
aan de zijkant... (die met al die cijfers en letters...)
Iets van: ">>>>846395>>860383>>ACHTERNAAM<<<<78450328"

damian08
30-08-10, 22:40
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gechat met Orbitz, daar heb ik namelijk de tickets vandaan.. nu moet ik, waar ik al bang voor was Customer Service bellen.
Hoop dat dat goed gaat, mn Engels schrijven gaat me beter af dan het spreken en alles te onthouden wat ze zeggen:oops:"

Ze vroeg me of ik een trouwakte had, wat ik dus heb, dus ik hoopte eigenlijk dat ze zou zeggen van neem die maar mee en dan komt alles goed.. maar helaas.
Ik had er beter bij na moeten denken, van fouten leer je :-D

JKG
31-08-10, 21:01
Vaag, zojuist opnieuw onze ESTA's vernieuwd. Ik zie alleen dat de toestemming is verleend en dan de geldigheidsduur, maar bij m'n vriendin het bekende hele printje met alles wat je ingevuld hebt. Nogmaals mijn status gecontroleerd een paar minuten later, maar nog steeds niets gewijzigd. Mijn toegang is dan wel verleend, maar zouden jullie nog verder actie ondernemen? Zelf vind ik het wel prima zo, immers hoef je die papieren ook niet mee te nemen, maar wie weet denk ik wel te gemakkelijk. :)

elpedro
01-09-10, 12:34
Geprobeerd het gehele topic snel te scannen op antwoord maar nog geen duidelijkheid voor mij.
Wij gaan volgend jaar naar Orlando.
Mijn dochter van 7 jaar staat nog bij mijn vrouw in het paspoort.
Er zijn verschillende standpunten binnen dit topic, maar ik heb begrepen dat ze tot 14 jaar nog geen eigen paspoort hoeven te hebben (veranderd in 2012), klopt dit?
Ik heb uit dit topic ook begrepen dat we wel voor haar apart een ESTA formulier moeten invullen.

Kloppen deze twee stellingen naar jullie mening of heeft de VS daar weer andere gedachten over (waar ik dan over heen heb gelezen)?

damian08
01-09-10, 12:44
Je kind mag nog bijgeschreven zijn op je paspoort tot 2012 maar als je naar de Verenigde Staten reis dan heeft je kind een eigen paspoort nodig.
Hier een stukje van de site www.rijksoverheid.nl (http://www.rijksoverheid.nl)
Reizen naar het buitenland

Een kind dat is bijgeschreven in uw paspoort, kan niet zonder u naar het buitenland reizen. Uw kind heeft in dat geval een eigen paspoort nodig. In sommige landen, zoals de Verenigde Staten, is een kinderbijschrijving in een paspoort niet geldig. Ook dan heeft uw kind een eigen reisdocument nodig. U kunt bij de ambassade of het consulaat, van het land waar u naartoe wilt gaan, informeren naar de toelatingseisen.

ietie
01-09-10, 12:47
Iedereen moet een eigen paspoort, zelfs een pas geboren baby, dit zelfde geld voor het esta formulier, ieder familielid moet zelf een eigen esta formulier in vullen.

corrus
01-09-10, 12:56
Je kind mag nog bijgeschreven zijn op je paspoort tot 2012 maar als je naar de Verenigde Staten reis dan heeft je kind een eigen paspoort nodig.

Wees nu verstandig en haal dat paspoort voor dat kind...

Bovendien is het zoals Ietie schrijft...

Dus gewoon doen!

Iedereen moet een eigen paspoort, zelfs een pas geboren baby, dit zelfde geld voor het esta formulier, ieder familielid moet zelf een eigen esta formulier in vullen.

JUIST!

elpedro
01-09-10, 14:24
Oke, het is duidelijk wat betreft het paspoort.
Levert het mij dan geen problemen op als ik nu voor mij en mijn vrouw de ESTA regel (voor 8 september zonder kosten) en als mijn dochter haar paspoort heeft dan vervolgens voor haar (na 8 september met kosten)?
En verandert er dan nog iets (ESTA gerelateerde informatie) voor mijn vrouw haar paspoort omdat onze dochter eruit geschreven wordt?

corrus
01-09-10, 15:41
Nee, wat haar paspoort betreft niet, het nummer, uitgifte en vervaldatum blijft toch hetzelfde...
En dat je nu ESTA eerst voor jezelf doet en over een paar weken voor je dochter, is geen enkel probleem...

mandy1987
07-09-10, 15:58
vandaag pas mijn aangevraagd paspoort kunnen ophalen.. vanaf morgen moet er betaald worden voor ESTA dacht ik dus nog op tijd te zijn.. helaas zijn ze aan het werk op de site en kan ik het alsnog niet invullen voor 8 september

JKG
07-09-10, 16:48
Gewoon nog een paar keer proberen vanavond.. en vergeet niet dat het pas om 6u 's morgens op 8 september, pas echt 8 september in Amerika is. m.a.w. misschien kan je 'm vannacht als nog gratis registreren.

mandy1987
07-09-10, 17:07
bedankt voor de tip.. wil er best langer voor wakker blijven, maar ga niet 's nachts mijn bed uit voor 14 dollar.

Maarten-Annique
07-09-10, 17:55
De site is overbelast...

corrus
07-09-10, 18:01
De site is overbelast...
Vind je het gék... Iedereen wil nu ineens op het laatste nippertje nog even ESTA invullen... Terwijl de datum toch al weken bekend was... beetje dom hé??

Maarten-Annique
07-09-10, 18:45
Ach, uiteindelijk is het voor ons alle drie toch gelukt!
De aanhouder wint.

mandy1987
07-09-10, 18:46
hopelijk niet lang meer dan..
dit was een reactie op dat de site overbelast was..
ik kon hem niet eerder aanvragen maar ik blijf vandaag inderdaad nog proberen

mandy1987
07-09-10, 19:08
het is me al gelukt, nu mijn partner nog

cindy74
07-09-10, 19:19
ik heb er vandaag ook al uren op gezeten

corrus
07-09-10, 19:32
Volhouden Cindy... Volhouden :lol:

( Will she make it in time??? )

angelique100
07-09-10, 19:50
Vorig jaar heb ik voor ons gezin Esta aangevraagd aangezien onze paspoorten nov 2011 verlopen heeft opnieuw aanvragen dus geen zin.
Nu vraag ik me wel af.. kan ik de info van dit jaar kosteloos wijzigen wanneer we ergens 2011 weer richting florida gaan.De vluchtdatum adres ed zullen dan natuurlijk niet meer klopen.Weet iemand dit,.....

Cindy volgens mij is de site NU bereikbaar...

corrus
07-09-10, 19:56
Het enige wat je moet invullen zijn uitsluitend de verplichte velden (die met een sterretje)
Vluchtnummers en verblijfsadressen zijn géén verplichte velden.
Indien je dit aanhoudt is het niet nodig om dingen te wijzigen...

cindy74
07-09-10, 19:58
En ja hoor ik heb het gehaald man man wat een gedoe

flowerscaper
08-09-10, 14:46
Wel verdraaid,, wij waren dus niet op de hoogte, gisteren nog van alles geprobeerd maar helaas, site overbelast. Reisburo heeft ons trouwens de datum 14-09 doorgegeven als uiterste datum. Ook zij hebben ons niet eerder ingelicht, beetje jammer! Dat gaan ze dan ook zeker nog van ons horen. Nu is het zo dat mijn partner en ik het visa nog hebben van vorig jaar. Het reis schema is nu echter iets aangepast, wij gaan nu eerst een week naar NY en vliegen dan door naar Florida ( voorheen alleen Orlando Florida) , iemand enig ide of wij dan ons visum moeten aanpassen? En kost deze aanpassing ons dan ook ?

Ta2 Gerrit
08-09-10, 14:56
Als jullie ESTA nog geldig is zou je hem nog kunnen aanpassen, hoewel dit niet nodig is.

Die vakjes zijn optioneel, het gaat alleen om de toestemming tot vliegen.
Wanneer en waarheen in de US is niet van belang, mits het maar binnen de datum valt.

cindy74
08-09-10, 15:23
esta geld voor 2 jaar dus ik denk niet dat je hem terug moet aanvragen

damian08
08-09-10, 19:36
Ik zit net mijn Esta formulier in te vullen en nu al tien minuten te wachten tot mn betaling wordt verwerkt.
Heeft iemand hier ook problemen mee? Misschien dat de site nog steeds overbelast is??

Er staat: u betaling wordt verwerkt.
Een moment geduld het kan een paar minuten duren.

Opmerking: vermijd het gebruik van de "Vorige"-knop op uw browser. Dit kan ertoe leiden dat er onvolledige gegevens worden doorgegeven en pagina's onjuist worden ingeladen.

angelique100
08-09-10, 19:41
Wel verdraaid,, wij waren dus niet op de hoogte, gisteren nog van alles geprobeerd maar helaas, site overbelast. En kost deze aanpassing ons dan ook ?

het is mij gisteren ook niet meer gelukt de gegevens aantepassen voor ons gezin. Wat ik heb begrepen zullen deze aanpassingen gratis zijn waarschijnlijk omdat het geen verplichte velden zijn... Ben er dus niet 100% zeker van maar ik dacht het ergens gelezen te hebben,....

corrus
08-09-10, 19:43
Nu is het zo dat mijn partner en ik het visa nog hebben van vorig jaar. Het reis schema is nu echter iets aangepast, wij gaan nu eerst een week naar NY en vliegen dan door naar Florida ( voorheen alleen Orlando Florida) , iemand enig ide of wij dan ons visum moeten aanpassen? En kost deze aanpassing ons dan ook ?

Welk visum...

Ik neem aan dat je onder het visum Waiver Program vliegt.

Dan reis je dus zonder visum...

carmen1988
08-09-10, 23:11
Heyz,

Ik heb het Esta formulier een aantal weken terug ingevuld. Daar vragen ze verblijf plaats in de states. Ik heb het adres gegeven waar we het langs verblijven namelijk het Resort in Orlando. Hier verblijven we pas de 2de week omdat we de eerste week gaan rondtrekken.

Nu wilde het reisbureau het verblijfs adres van de eerste nacht weten om door te geven aan Martinair. Dat is dus een ander adres dan wat ik bij Esta heb opgegeven. Nu heb ik toch hetzelfde adres opgegeven als wat op het Esta formulier staat. De vrouw van het reisbureau zei dat ik dat adres gewoon kon opgeven. Nu ben ik toch bang dat ze me naar mijn reispapieren gaan vragen en zien dat ik de eerste nacht ergens anders verblijf. Maar weet nu niet als ik dat verander naar het andere adres problemen krijg omdat op het Esta iets anders staat. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt. Heeft iemand raad voor me?

flowerscaper
09-09-10, 09:09
Welk visum...

Ik neem aan dat je onder het visum Waiver Program vliegt.

Dan reis je dus zonder visum...

Ik heb het hier over het esta formulier, gewoon de aanvraag die gedaan is via het net. Weet iemand of er nog de mogelijkheid is de benodigde papieren opnieuw uit te printen, volgens mij hebben we namelijk alles weggegooid.

angelique100
09-09-10, 09:23
@ Carmen wij hebben dit afgelopen vakantie ook gehad, toen ik Esta aanvroeg had ik nog geen adres van Orlando waar we de eerste dagen zouden verblijven. Ik heb marco island opgegeven als eerste adres omdat ik deze gegevens al wel beschikbaar had. Toen ik later de gegevens voor Martinair doormailde heb ik weer het adres in Marco Island aangehouden omdat het anders niet zou kloppen met Esta. Je zou eventueel je Esta nog kunnen aanpassen (voor zover ik begrepen heb zijn deze velden gratis aan te passen)zodat de beide formulieren gelijk zijn. ..Ik heb bij Martinair online inchecken gekozen en ik moet zeggen dat er daarna niemand meer naar onze Esta heeft gevraagd of gekeken.

Ta2 Gerrit
09-09-10, 09:40
Weet iemand of er nog de mogelijkheid is de benodigde papieren opnieuw uit te printen, volgens mij hebben we namelijk alles weggegooid.

Als je je aanvraagnummer nog hebt kun je op de ESTA site je aanvraag aanpassen, maar ook opnieuw uitprinten.
Niet dat je die geprinte versie echt nodig hebt, als alleen maar voor je eigen gevoel.

Heb je het nummer niet meer, dan is het opnieuw aanvragen, of indien nog geldig, gewoon zo laten.

carmen1988
09-09-10, 09:42
@Angelique

Heeft Martinair je verder ook niet mee gevraagd naar bijv je hotel reservering voor de eerste nacht??

Omdat ze dat wel bij mij deden in Maart maar toen had ik alles kloppend ingevuld dus dat was geen probleem. Moet ik wel zeggen dat ik niet online had ingecheckt.

@Ta2 Gerrit, Dat is ook een optie denk dat ik het Esta dan ga aanpassen. Heb gelukkig de reserverings nummers nog! Ookal is het maar voor mijn gevoel.

Greetz

angelique100
09-09-10, 09:47
Nee na het online inchecken is Esta niet meer terspraken gekomen.
Niemand heeft nog ergens om gevraagd of wat dan ook, misschien heeft het met online inchecken te maken, geen idee. Maar inderdaad ik zou de gegevens gewoon even aanpassen bij Esta dan is alles in orde en hoef je je daar niet druk om te maken.

flowerscaper
09-09-10, 11:03
Bedankt voor de reacties, ik ben wel safe dan,, onze papieren inderdaad even voor het gevoel opnieuw uitprinten en thats it. Onze reisgenoot is dus helaas de pineut en 15 euro kwijt.

corrus
09-09-10, 11:41
Onze reisgenoot is dus helaas de pineut en 15 euro kwijt.

14,- dollar...

flowerscaper
09-09-10, 13:02
14,- dollar...

valt weer mee dus,

Chanti
09-09-10, 13:31
Wij hebben in April 2010 een Esta aangevraagd (in december 2009 trouwens ook) voor Orlando. Ik heb braaf de codes bewaard maar ik heb nooit het formulier uitgeprint. Ergens in een blog las ik dat vanaf januari 2010 ik de het formulier moest uitprinten en meenemen. Klopt dit? Of hebben we aan de code alleen genoeg? Als ik het moet uitprinten, moet ik dan ook opnieuw een ESTA aanvragen?

Ta2 Gerrit
09-09-10, 13:38
Dat klopt voor geen meter. Uitprinten is alleen voor je eigen idee. Dat staat ook op de website.

Maar als je alleen codes hebt, en nog nooit wat ingevuld, heb je wel een probleem.
Op de aanvraag moet je wel degelijk je persoonsgegevens invullen. Naam, paspoort# etc.

De plaats waar je heen gaat en het vluchtnummer zijn optioneel, dus dat is niet belangrijk.
Voor de rest is het wel handig (voor meerderen) dit topic, of dit (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11876), eens door te lezen.
Daar staan al heel veel antwoorden op, vaak dezelfde, vragen in.

Chanti
09-09-10, 13:59
*bloos* vervang het woord "ingevuld" voor "uitgeprint"!! (werd afgeleid door een driejarige tijdens het typen, dus je moet mijn warrigheid maar even vergeven ;-)) heb hem natuurlijk ingevuld anders krijg je ook geen code. :lol:

Ik heb onze esta al een keer gebruikt, en heb gelezen dat ze 2 jaar geldig blijven. Zal even je link doorlezen! bedankt in ieder geval :wink:

Chanti
09-09-10, 14:03
14,- dollar...

Ik ga ervan uit dat dat p.p. is, dus word ik nog niet heel vrolijk van met zijn drietjes #-o

Ta2 Gerrit
09-09-10, 14:14
Ach, die van jullie zijn nog geldig tot 2012, dus voorlopig houdt je nog $42,- in de zak.
Al zal het tegen die tijd wel wat duurder zijn :mrgreen:

Chanti
09-09-10, 14:22
Ach, die van jullie zijn nog geldig tot 2012, dus voorlopig houdt je nog $42,- in de zak.
Al zal het tegen die tijd wel wat duurder zijn :mrgreen:

Houd op schei uit!! :lol: Het zou me niets verbazen als we over tien jaar allemaal naakt moeten vliegen en een opstel van minstens 10.000 woorden moeten mee nemen waar uit de douane kan opmaken: wat we gaan doen, waar we dat gaan doen en waarom we dat gaan doen zodra we met onze poezelige voetjes op Amerikaanse bodem stappen. En wat voor een kosten ze er dan bij kunnen verzinnen? Misschien moet je straks ook gaan betalen om gefouilleerd te worden :-s ;-)

Och, laten we het er maar op houden dat het allemaal voor onze eigen veiligheid en comfort is :razz:

flowerscaper
09-09-10, 14:28
Misschien moet je straks ook gaan betalen om gefouilleerd te worden :-s ;-)

Als dat inhoud dat het dan eens grondig gedaan wordt door een lekkere goed gebouwde stevige douane beambte wil ik daar best wel voor betalen hoor. Heb je meer waar voor je geld als voor dit flut papiertje.

carmen1988
09-09-10, 14:45
Nou ik heb mijn Esta aangepast en het juiste adres doorgegeven aan Martinair. Ook al is het maar voor mijn eigen gevoel!

Thanks voor jullie advies!

Chanti
09-09-10, 14:52
@flowerscaper;
Je realiseert je hoop ik dat je meer kans hebt dat je wordt gefouilleerd door een chaggerijnig wijf? :-\":lol:

Waar ik ook ben, ik ben altijd de sjaak (denk dat het komt omdat ik een beugel in mijn bh heb ofzo) maar ik moest op onze terug reis in April heel erg lang wachten omdat ik gefouilleerd moest worden en er even geen vrouwen waren (mijn dochter helemaal in paniek, want ik werd in een soort aquarium gezet, a la criminele goudvis)

flowerscaper
09-09-10, 15:03
Gettin your point, t blijkt altijd zo te zijn dat t dan gedaan wordt door een iets te mannelijke fatsige tante met t smoeltje op onweer. De buurman naast je heeft dan meestal de hottie waarvan jij had gehoopt dat ie het zou doen. Ik ben ook 9 van de 10 keer de sjaak en bijna nooit geluk. Maar denk dat als we er voor zouden moeten betalen dat we dan wel waar voor ons geld mogen eisen. Wellicht moete er open casting dagen gehouden worden zodat alleen de Abercrombie en Fitch model typpes die fouilleer baantjes kunnen krijgen.

Chanti
09-09-10, 16:01
Als we dan toch betalen, eis ik ook meteen een ontbloot bovenlijf (misschien dan net weer niet voor de vrouwelijke varianten)

Sorry, realiseer me ineens de vreselijke off-topicness van mij geleuter... excuses mensen! ;-)

beccie25
10-09-10, 16:20
stom stom stom
doordat we deze week een midweekje in een bungalow park hebben gezetetn en ik vorige week pas mijn nieuwe paspoort heb gehaald, ben ik gewoon compleet vergeten de esta voor 3 personen aan te vragen voor de 8e.
dus helaas pindakaas 42 dollar ook voor mij :-( ga het wel binnenkort doen
voelde me wel stom hoor toen ik er gisteren aan dacht
maar ja niets aan te doen

Katty
03-10-10, 17:33
Onze ESTA goedkeuring verloopt in februari 2011 en we vertrekken in april 2011, dus hernieuwen. Weet iemand of wij ook moeten betalen?

corrus
03-10-10, 17:35
Ja, je zal moeten betalen... (Sorry)

Katty
03-10-10, 17:39
Ik was nog aan het hopen op wat geluk, juist te laat beslist dat we terug gingen, stom maar ja... op dat bedrag zal het wel niet aankomen zeker ;-)
Bedankt voor het snelle antwoord

Moeten we eigenlijk wachten tot het vorige verlopen is, voor we een nieuw aanvragen of is er zo'n magische knop waarmee je gewoon kan vernieuwen?

Chicco68
03-10-10, 19:00
Wij hebben de ESTA begin dit jaar aangevraagd voor de vakantie in mei 2010. is gelukkig nog geldig tot februari 2012 voor ons vijven..... Dus voor komende mei 2011 zijn ze nog geldig.

Miep
04-10-10, 21:21
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:

r.teeuwsen
04-10-10, 21:23
@Katty,

Nee, je hoeft niet te wachten tot hij verlopen is.... maar hoe langer je wacht, hoe langer hij geldig blijft, stel dat je over twee jaar weer gaat.... ;-)

@ Miep,

Klopt, vriend van mij is ook Amerikaan, hoeft ook geen ESTA aan te vragen volgens mij...

calypso
05-10-10, 07:27
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:

Klopt helemaal als je Amerikaanse staatburger bent hoef je geen ESTA in te vullen maar vergeet niet dat er zoiets als ESTA wel bestaat voor Amerikanen zelf ook sinds kort kijk maar eens hier naar;

http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/index.shtm

disney fan
27-10-10, 05:45
Ik heb gelezen op dit forum dat het opgeven van een verblijfplaats op Esta niet verplicht is dat heb ik dan ook niet ingevuld.

Nou vraag ik me af of de vluchtnummers en de plaats waarvandaan (en waarnaar toe) je vliegt wel verplicht zijn.

Heb nl Orlando omdat ik meestal rechtstreeks A'dam - Orlando vloog.
Nu ga ik met een overstap via Detroit met eindbestemming Orlando.
Moet ik nu Detroit, Orlando of helemaal niets invullen?

Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?

Groetjes Lucy

Tinkerbell
27-10-10, 06:50
We kregen van de week een herinneringsmail dat ons ESTA formulier binnenkort ging verlopen.

Gelijk maar besloten om het te verlengen en we moesten $$ 14 dollar per persoon betalen.
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?

calypso
27-10-10, 07:26
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?

3 personen maal $14,00 = $42,00
gewone reken som ;-)

Tinkerbell
27-10-10, 08:16
Dank je Calypso.:mrgreen:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het $$ 42 per persoon was. Dat is toch eigenlijk een koopje.
Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.

Teleton
27-10-10, 11:45
Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?

Eigenlijk is het gemakkelijk te onthouden: De variabele gegevens zijn niet verplicht. Denk hierbij aan de plaats waar je aan boord gaat, de vliegtuigmaatschappij en het adres in de VS. Deze gegevens verstrek je immers aan de maatschappij waarmee je vliegt voor je vertrekt.

Je vindt deze gegevens onder de kopjes Reisinformatie en Adres waar u verblijft op het aanvraagformulier (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c198A166C-55BE-AEC4-8E5E-82EB5BB7A4CC_kA26E9E42-280A-C4DC-4DA2-31B735D8B4E5) ESTA. Als je op het vraagtekentje bij de betreffende vraag klikt, verschijnt een boodschap op het scherm waarin staat dat het antwoord op de vraag optioneel is. Een lijstje is dus niet echt nodig.

knaapje
27-10-10, 11:51
Nog eenvoudiger:

........Geef alle antwoorden in de Engelse taal. Verplichte velden zijn aangegeven met een rood sterretje *. .....

Staat luid en duidelijk op de site en het invulformulier.
Knaapje

disney fan
27-10-10, 13:38
Heel helder bedankt voor de antwoorden!

Dat sterretje zag ik wel bij het invullen/aanvragen maar volgens mij niet bij het wijzigen.

calypso
27-10-10, 19:35
Dank je Calypso.:mrgreen:
Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.
Tja helaas zijn er altijd mensen die aan andere geld willen verdienen!

patspoel
05-11-10, 15:31
Hallo,

Ik ben de esta formulieren aan het invullen, ook voor mijn mede reizigers.
Ik heb een nieuwe paspoort, dus ik heb het riedeltje gedaan en betaald, en ik mag er nog in ook.
Nu wilde ik mijn zus invoeren, maar dan geeft het aan dat zijn nog de tijd heeft tot 28 november...
Wij gaan 20 november weg, en komen 5 december weer terug, kan ze dan gewoon heen en weer reizen, zonder dat hele gebeuren opnieuw in te moeten vullen?

Zal de gegeven over de vlucht en hotel wel aanpassen, maar moet ze dan ook betalen, of blijft het van haar gratis?

Mvg,

Patrick

Teleton
05-11-10, 16:08
Nu wilde ik mijn zus invoeren........

Ook leuk, je zus invoeren.....:-):-). Maar zolang haar paspoort niet voor vertrek vernieuwd wordt, blijft haar ESTA gewoon geldig. ESTA is alleen van toepassing voor de heenreis, niet voor de terugreis, dus is er geen probleem. Aanpassingen van de variabele gegevens is niet strikt noodzakelijk, maar het mag wel en is in ieder geval gratis.

Ta2 Gerrit
05-11-10, 16:53
Denk wel aan de invoerrechten :lol:. Op de diverse estasites en faqs komt deze vraag niet echt naar voren, dus ik zou gewoon even een mailtje er aan wagen.

Wat Ton zegt is waar, ESTA geldt voor de inreis in de US, maar sinds dat de groene I-94 afgeschaft is zal er ook een soort uitreisregistratie zijn, kan ik me indenken.

En die zal misschien gekoppeld zijn aan je ESTA, en als die verlopen is........
Maar dat zijn speculaties (niet die van Sinterklaas, hoor ;-)). Als ik het persoonlijk aan de hand had, zou ik even mailen of bellen. Better safe than sorry.

Tinkerbell
05-11-10, 17:49
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of het betalen van 14 Dollar op weegt tegen de eventuele problemen waar je tegen aan zou kunnen lopen.
Better safe than sorry en beter mee verlegen als om verlegen is altijd mijn devies.

patspoel
05-11-10, 18:15
Ja dat klopt ook inderdaad.
Zal het even aan haar vragen wat ze wilt, als ze door de douane is....

Bedankt i.i.g.

patspoel
05-11-10, 20:21
Nou ik heb het gedaan.
Moest alleen voor mijn viendin en mijzelf betalen, voor mijn zus en zwager kwam ik niet eens zover.
Deed gewoon een nieuwe aanvraag voor hun, met de intentie om die 14 dollar te betalen, maar na het bijwerken van de gegevens, kreeg ik de melding dat het in orde was en de toestemming verleend.
De regel van betalen werd gewoon overgeslagen.
Dus het zal wel niks met uitgaand te maken hebben, alleen de dag van aankomst denk ik.
Hopelijk is hhet een beetje duidelijk zo.

escalade
09-11-10, 07:04
Misschien al hoog en breed over gehad, maar ja, zoveel berichten in deze draad. :lol:

Een vraag: Áls men het Esta formulier online heeft ingevuld,
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c04A66CA2-BBC2-449F-5040-FEF249B0120D_kA6AE2B1F-BA9B-A834-AD33-315064C09BC0 (dit is toch de juiste link?)
dient men dan ook nog de bekende groene kaart in te vullen, meestal in het vliegtuig?

Hoor het wel van jullie. ;-)

Ta2 Gerrit
09-11-10, 08:25
De groene kaart I-94 was bij ons (AMS-IAD> United) afgelopen Oktober niet meer nodig.
De blauw-witte (voor de douane) nog gewoon wel.

escalade
09-11-10, 09:19
Gerrit, dank je wel. :)

Dr. Phlox
23-12-10, 12:04
Dus even in het kort.
We gaan met 5e.
Kosten $ 70.-- (moet je dit p.p. afrekenen ?)
Duur is 2 jaar vanaf goedkeuring en maakt niet uit hoe lang van te voren (mits het niet langer is dan de 2 jaar natuurlijk.
Grz
Ton

corrus
23-12-10, 15:03
ESTA kost US$ 14,- per persoon... (2 jaar geldig)
Totaal voor die 5 personen is US$ 70,- voor iedereen samen. (niet per persoon)
Direct af terekenen per Credit Card.

Dr. Phlox
23-12-10, 15:11
Direct af terekenen per Credit Card.

Hoi Corrus,

Bedankt voor je antwoord en sorry voor mijn onduidelijkheid. Wat ik eigenlijk bedoelde is of je de $ 14.00 pp moet afrekenen. Dus elke aangifte invoeren en dan afrekenen of 5 stuks ingeven en een maal $ 70.00 afrekenen.
Grz
Ton

Ebelix
23-12-10, 15:16
Volgens mij moet je per persoon afrekenen. Dit heb ik gedaan toen ik onze Esta's (3 maal) heb ingevuld.

corrus
23-12-10, 15:37
Inderdaad... afrekenen dient per persoon te gebeuren...
Hoop werk, maar het is niet anders... (ESTA is namelijk strikt persoonlijk) :D

Dr. Phlox
23-12-10, 15:58
Bedankt Corrus voor de duidelijkheid :D
Grz
Ton

marjoleinenrick
09-01-11, 14:57
Wij gaan over 3 weken weer naar Florida, en onze ESTA is nog geldig (vorig jaar juni ongeveer ingevuld), maar we hebben bij onze vorige reis het eerste hotel en vlucht erbij gezet. Als we dit nu wijzigen moeten we dan die 14 dollar betalen of kan je het gewoon aanpassen?

Groetjes

Tans4USA
09-01-11, 15:15
Nee hoor, dit kost niets. Je kunt gewoon de gegevens wijzigen.
Je kunt op het formulier aan de rechterkant onderaan kiezen voor bijwerken of status controleren.

PENPE
09-01-11, 15:34
Je kunt gewoon het adres wijzigen, indien je in de afgelopen periode echter een nieuw paspoort hebt aangevraagd moet je ook een nieuwe ESTA registratie gaan doen. En dan betaal je dus wel die 14 euro...

Groetjes,
Pieter & Petra

corrus
09-01-11, 19:30
Wij gaan over 3 weken weer naar Florida, en onze ESTA is nog geldig (vorig jaar juni ongeveer ingevuld), maar we hebben bij onze vorige reis het eerste hotel en vlucht erbij gezet.
Waarom zou je een verblijfsadres wijzigen... (of invullen wat dat betreft)
Alleen de dingetjes invullen waar een rood sterrretje bij staat.

De rest zijn geen verplichte velden.

r.teeuwsen
09-01-11, 19:33
Klopt, je hoeft niets te wijzigen, doen wij ook nooit.... Gaat altijd goed, waar we ook de USA binnenkomen ;-)

marjoleinenrick
13-01-11, 22:27
Ok dan, dank u allen :)

Marita
14-01-11, 16:32
Hallo allemaal,

Vorig jaar moest je paspoort bij terugkomst uit usa nog 6 maanden geldig zijn.
Is dat nu ook nog zo of is dit niet meer nodig nu we voor esta mogen betalen?
Het zal er wel niks mee te maken hebben, maar ik kan het zo vlug ook niet vinden.
Ik kom net een maand te kort op onze paspoorten dus als dat veranderd zou zijn schilt me dat de aanschaf van 3 paspoorten. Maar ik wil natuurlijk ook geen risico lopen.

groetjes Marita

[verwijderd]
14-01-11, 16:45
Het is nu zo dat je paspoort geldig moet zijn tot de dag dat je in Nederland terug komt, die 6 maanden geldigheid na terugkomst hoeft niet meer.

Marita
14-01-11, 16:47
Dank je wel verwijderd

marita

HKB
11-02-11, 10:39
Heeft er iemand nog meer een mail gehad van ESTA met de volgende tekst :

ATTENTION! The travel authorization submitted on February 24, 2010 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov (https://esta.cbp.dhs.gov/) if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.

Afz : ESTA-SYS-SUPRT@cbp.dhs.gov <Support2@dhs.gov>

Zo'n ESTA verklaring blijft toch 2 jaar geldig?

robisjo
11-02-11, 10:59
Ja, klopt. ESTA blijft 2 jaar geldig, tenzij je paspoort eerder verloopt. Hij is namelijk gelijk aan de einddatum van je paspoort....

Wellicht is dit het geval.

Gr. Bianca

sonja
11-02-11, 11:05
Ja, die ontvingen wij ook voor een eerdere Esta toestemming. We hadden vorig jaar Esta echter al vernieuwd vlak voordat je ervoor moest betalen.
Computer signaal?

mineke
11-02-11, 11:30
Ook ik heb die mail gekregen voor mijn dochter en mij, onze paspoorten verlopen op die datum, dus ik dacht dat het een waarschuwing vanuit ESTA was.
grtjes Mineke

robisjo
11-02-11, 11:33
dus ik dacht dat het een waarschuwing vanuit ESTA was.

Je ESTA verloopt helaas ook op die datum...

mineke
11-02-11, 12:05
Je ESTA (http://www.cbp.gov/esta) verloopt helaas ook op die datum

dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, met de waarschuwing van ESTA
grtjes Mineke

2florida.nl
13-02-11, 20:48
Is de toestemming van ESTA (betaalde versie sinds september 2010) eenmalig of meerdere keren te gebruiken? Als ik het goed lees dan kan je tot het einde van de afgegeven geldigheid inloggen en de vergunning aanpassen (?).

Engelse FAQ

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1126/kw/esta/related/1/p/0/c/0

How long is my ESTA approval good for?

Your ESTA authorization is generally valid for two years or until your passport expires, whichever comes first*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to reapply during the validity period. You may update your travel information; however this information is optional and is not required. Note: Is it important to PRINT a copy of the document for your records. The printout is not required upon arrival into the United States, as the officers have the information electronically. Some airlines require the printout upon check-in, please check with your respective airline.

Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program (VWP), which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.

*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes. Beginning September 8, 2010, the associated fee of $14 will be charged for each new application submitted.

Vertaling via google:

Uw ESTA toestemming is algemeen geldig voor twee jaar of tot uw paspoort verloopt, wat het eerst komt *. Dit betekent dat zolang u hebt ontvangen een ESTA toestemming om te reizen, je niet hoeft te opnieuw tijdens de looptijd. Je kunt het bijwerken van uw reisinformatie, maar deze informatie is optioneel en niet verplicht is. Opmerking: Is het belangrijk om een afdruk van het document voor uw administratie. De afdruk is niet verplicht bij aankomst in de Verenigde Staten, omdat de officieren hebben de informatie langs elektronische weg. Sommige luchtvaartmaatschappijen eisen dat de afdruk bij check-in, met uw eigen luchtvaartmaatschappij maken.

Ontvangst van ESTA-vergunning betekent niet dat je mag in de VS verblijf voor twee jaar. Het laat je alleen naar de VS reizen onder de voorwaarden van het Visa Waiver Program (VWP), die alleen kun je in de VS verblijven 90 dagen of minder. Als u van plan om te verblijven voor langer dan 90 dagen, moet u een visum verkrijgen bij de dichtstbijzijnde Amerikaanse ambassade of het consulaat.

* Als u een nieuw paspoort te verkrijgen of verander je naam, geslacht of land van burgerschap, zal u gevraagd worden om een aanvraag voor een nieuwe reistoestemming. Dit is ook vereist indien een van uw antwoorden op een van de VWP in aanmerking te komen vragen veranderingen. Begin 08 september 2010, wordt de bijbehorende vergoeding van $ 14 in rekening worden gebracht voor elke nieuwe aanvraag ingediend.

==========

Dus als je 2 keer per jaar gaat of je krijgt een toestemming met een geldigheid van 2 of 3 jaar (afhankelijk van de geldigheid van je paspoort) kan je de toestemming aanpassen en vaker gebruiken?

Dan ook maar 1 keer betalen en vaker gebruiken?

Wat is jullie conclusie?

HKB
13-02-11, 21:07
Bedankt voor jullie reacties,en inderdaad mijn oude paspoort verliep op die datum.Inmiddels nieuw paspoort met een nieuwe ESTA melding en we kunnen er weer tegenaan.

corrus
13-02-11, 21:17
ESTA vul je maar 1 x in de 2 jaar... (TENZIJ je paspoort eerder verloopt)

Binnen die 2 jaar kun je nét zo vaak naar (of via) de USA reizen als je maar wilt... :D
Msschien handig om te weten:
Alleen die dingen invullen die gemerkt zijn met een *
De rest is niet verplicht...

[verwijderd]
13-02-11, 21:18
De ESTA toestemming is geldig voor 2 jaar mits je paspoort in de tussentijd niet verloopt. De verblijf gegevens hoef je niet voor elke vakantie aan te passen maar mag wel. Zelf pas ik ze nooit aan.

Dus je kan in die twee jaar gerust 5x naar Amerika vliegen, geen probleem.

meisellen
25-02-11, 11:32
Ik kreeg vandaag een melding dat mijn ESTA verloopt binnen 30 dagen.
Nu ga ik van 18 t/m 25 maart een week naar Amerika, mijn ESTA loopt op 27 maart af

Ik neem aan dat de ESTA ook niet net als het paspoort nog enige tijd geldig moet zijn na die datum of wel?

Of heb ik geluk en kan nog net gebruik maken van de ESTA geldig tot 27 maart.

Ta2 Gerrit
25-02-11, 11:45
Volgens mij kun je hem nog gewoon gebruiken. Hij is immers nog geldig tot na de terugreis.
Dat geldt ook voor het paspoort overigens, geldigheid t/m de terugreisdatum. Langer hoeft niet.

meisellen
25-02-11, 12:25
Dank je voor het antwoord, het leek mij ook maar goed beter zekerheid dan dat je er tijdens de reis achterkomt

ik wil je bij deze een hele leuke vakantie toewensen.
Geniet er lekker van maar dat zal vast helemaal goed komen.

Ik zelf ga naar een beurs in Las Vegas, een leuk zakenreisje, met 1 dag beurs en de rest genieten van de omgeving.
Voelt wel een beetje als vreemdgaan in dit forum. Ik hoop dat ik toch nog een keer naar Florida op vakantie kan, ik vond het echt om nooit meer te vergeten, heb er een geweldige tijd gehad maar is alweer bijna 2 jaar geleden.
Ik zag ook dat mijn verslag al stopt na 2 dagen, niet zo netjes van me maar wie weet vul ik het nog wel aan.

Maar goed voor iedereen die nog meer gaat een hele fijne vakantie

knaapje
25-02-11, 12:29
@Ta2Gerrit
Het is nog erger:
Je ESTA is alleen nodig voor de "in" reis.
Het hoeft dus niet eens geldig te zijn voor de verblijfsduur.

Knaapje

Tinkerbell
25-02-11, 14:05
Vandaag tevergeefs geprobeerd mijn Apis formulier online in te vullen. Lukte weer niet dus maar even gebeld met Air Berlin zelf.
Kreeg een andere link en daar lukte het wel maar er werd ook verteld dat je http://www.airberlin.com/site/affiliate/landingpages/APIS.pdf formulier toch ook ingevuld mee moest brengen.
Misschien handig voor diegene die dit ook nodig hebben.Je kunt het gelijk on line invullen en dan afdrukken. (mods misschien hoort dit wel op de AB pagina thuis?)

Dr. Phlox
02-03-11, 12:45
Vandaag 5 maal (pffff) het formulier gevuld. Geen problemen, maar wel elke keer hetzelfde.
We kregen allemaal toestemming.
We gaan nu de rest van de kaartjes kopen.
Grz
Ton

Boterletter
02-03-11, 14:31
Je ESTA is alleen nodig voor de "in" reis.
Het hoeft dus niet eens geldig te zijn voor de verblijfsduur.

Knaapje

Kan ik dit ergens terugvinden? Mijn ESTA verloopt namelijk als we in Florida zijn en dan hoef ik geen nieuwe aan te vragen. heb al op de website gekeken maar kan er niets over terugvinden (overigens wil dat niet zeggen dat het er niet op staat :-\")...

John

knaapje
02-03-11, 14:55
Heel gemakkelijk:
Esta is een toestemming om naar de USA te reizen, verder niets.
Dus hoeft het alleen geldig te zijn als je vertrekt naar de USA.
Daarom vind je op de Esta-site ook niets over de verblijfsduur enz.

Als je geland bent krijg je toestemming om het land in te gaan (of niet) en hoelang je mag blijven, dat heeft dan niets meer met Esta van doen.

Knaapje

Michael66
02-03-11, 19:09
Zoals knaapje zegt. De T en de A van ESTA staan niet voor niet voor Travel Authorization = toestemming om te reizen.

Sybrigt
13-03-11, 11:26
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?language=nl
Deze site staat namelijk ook op dit forum als officiele website. Ik krijg deze link niet geopend..

corrus
13-03-11, 11:32
Deze link doet het gewoon hoor...
Tenminste.... bij mij wél...

Gooi je Tijdelijke Internet" bestanden eens weg...
En misschien ook wel je cookies, alleen moet je dan wél je op het forum weer opnieuw inliggen...

Sybrigt
13-03-11, 11:44
Nou, ik heb mijn cookies weggegooid en alle tijdelijke bestanden en op 3 verschillende computers geprobeerd (waaronder een heel ander netwerk), maar ik krijg hem er niet voor...
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Is er misschien ook nog een andere link waar ik het kan proberen?

sjaakie
13-03-11, 11:46
zojuist even de link geprobeerd maar geen probleem, kwam er in 1 x op
groet

Ta2 Gerrit
13-03-11, 11:46
Ik heb de link in je bericht hierboven aangeklikt en krijg hem er ook gewoon voor.
Weliswaar de Engelse versie, en dan kun je gewoon op Nederlands klikken, Dan krijg je deze:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?_flowExecutionKey=_c235D0575-19F2-D7BE-F97F-D1D98A50B4A7_kFD165FCE-C471-D700-AE1A-D72A830841B1

knaapje
13-03-11, 12:01
Werkt bij mij ook vlekkeloos weliswaar naar de Engelse versie.

Misschien gewoon handmatig intikken.??

Knaapje

mineke
13-03-11, 12:25
Ik heb de link ook aangeklikt en bij mij werkt hij ook gewoon.
Mineke

pumi1000
13-03-11, 16:51
De link werkt bj mij ook.......ik moet mijn eigen Esta ook nog aanvullen of maken jullie die niet up to date met vluchtnummer en verblijfadres? Toestemming had ik al.

corrus
13-03-11, 16:54
Je MAG updaten maar voor het vluchtnummer en bestemming is die niet verplicht.

Ik zou het lekker zo laten...

Hans uit Koekelare
13-03-11, 18:19
Ik update hem ook iedere keer met de gegevens waar ik verblijf en het vluchtnummer.

corrus
13-03-11, 18:30
Absoluut overbodig

Hans uit Koekelare
13-03-11, 18:58
Ik weet het, maar ik doe het toch maar.

Sybrigt
16-03-11, 16:21
Nou, het is bij eindelijk gelukt! :) Die van mij is nu klaar. Bij mijn vriend werd ie per ongeluk verbroken tijdens het stukje van betaling.
Ik kan er nu met het aanmeldingsnummer gewoon inkomen, maar kan nu niks veranderen aan de betaling.
Duurt dat een aantal dagen omdat ze het nu eerst gaan proberen bijvoorbeeld?
Iemand die hier ervaring mee heeft?

marjoo.net
23-03-11, 17:45
Hallo allemaal,

Vorig jaar met veel plezier 2 weken in Florida gezeten - was even genoeg... dachten we! Want we hebben nu 'per ongeluk' weer iets geboekt ;)

Dit keer vliegen we naar Miami, waar we 1 (hele korte) nacht verblijven, de volgende ochtend vertrekken we voor een 5-daagse cruise langs de Bahama's & Key west, na 5 dagen komen we terug in Miami aan waar we nog 2 nachten in een hotel zullen verblijven om Miami eens goed te verkennen!

Daarna huren we een auto en rijden we naar de door ons gehuurde villa in Kissimmee. Hier zullen we 10 dagen verblijven gevolgd door een vlucht vanaf Orlando terug naar Nederland!

Een leuke trip maar ik ben een beetje 'puzzled' over het invullen van het ESTA formulier. Ik heb al flink gezocht maar kan het volgende er niet over vinden:

Bij het invullen van het ESTA form moet je een adres invullen. - Een verblijfs adres. Ik weet nou niet welk adres ik moet invullen! Die van het eerste hotel? Of aangeven dat we op een cruise gaan? Of juist van de villa in Kissimmee waar we grotendeels zullen verblijven?

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen! Alvast bedankt!

Groeten Marjolein

Ta2 Gerrit
23-03-11, 17:48
Het maakt in principe niks uit wat je invult, als het maar een adres is.
Ik laat al zolang ESTA bestaat hetzelfde adres er in staan, zonder problemen.

Als je het adres van de villa al hebt, zou ik die nemen, anders van het hotel.

rolandino
23-03-11, 18:14
Het adres in het ESTA formulier is optioneel, en kun je het beste gewoon weglaten. ESTA is namelijk 2 jaar geldig, en dat elke keer aanpassen als je naar de VS gaat lijkt mij niet zinvol.

Jen876
24-03-11, 20:43
Klopt,heb ze twee weken geleden ingevuld zonder adres omdat de andere verlopen zijn net voordat we vertrekken.
En gelukkig zijn we weer goedgekeurd.;)

dinava
29-03-11, 22:04
Weet iemand hoe ik contact kan opnemen met ESTa. Heb net ingevuld en $14 betaalt. Daarna doe ik ook voor man en dochter. En blijkt dat we gewoon een upgrade konden doen, de vorige was nog geldig. Maar voor de eerste had ik al betaald met Visa en blijkbaar was dat niet nodig.

A.Hofman
29-03-11, 23:29
Ik zou customer service (op de site) eens proberen.

corrus
30-03-11, 03:49
Daarna doe ik ook voor man en dochter. En blijkt dat we gewoon een upgrade konden doen, de vorige was nog geldig
Het staat er toch diuidelijk genoeg...

Jammer...

Gewoon pech! Geld wég!

kimm82
20-04-11, 20:34
Even een vraagje;

Mijn ESTA is nog geldig aangezien ik 'm vorig jaar heb aangevraagd. Ik wil echter het adres en vluchtnummer aanpassen. Vorig jaar had ik een adres in Californie ingevuld maar ga nu weer naar Florida. Ik weet dat het niet nodig is, maar het geeft me toch een fijner gevoel als ik het wel doe. Maar begrijp ik het goed en moet ik dan betalen als ik dat wil wijzigen? Ik dacht op het forum gelezen te hebben dat bijwerken gratis was maar dit is wat ik lees op de site van ESTA:

Indien nodig kunt u de volgende gegevens van een goedgekeurde toestemming bijwerken: het adres waar u in de Verenigde Staten verblijft, vluchtinformatie, E-mailadres en telefoonnummer. Om toegang tot uw reistoestemming te verkrijgen, moet u uw aanvraagnummer, paspoortnummer en geboortedatum invoeren. Als u gegevens op het formulier moet wijzigen, moet u een nieuwe reistoestemming aanvragen.

Teleton
21-04-11, 09:22
Maar begrijp ik het goed en moet ik dan betalen als ik dat wil wijzigen? Nee hoor, een update is gratis!

Once an application is complete and submitted with all the required payment information, you can still update any one of the following fields:

E-mail address
Telephone number
Carrier Information
City where you are boarding
Address while in the United States

kimm82
21-04-11, 10:04
Klopt, heb het inmiddels al gewijzigd. Ik vond de laatste zin een beetje verwarrend: "Als u gegevens op het formulier moet wijzigen, moet u een nieuwe reistoestemming aanvragen". Vandaar dat ik dacht dat ik dan ook opnieuw moest betalen, maar niet dus.

Liberty
02-05-11, 18:25
Is de juiste volgorde om eerst de ESTA toestemming af te wachten en dan pas te boeken voor de vlucht / hotel ?

knaapje
02-05-11, 18:47
In principe wel, maar als je niets op je kerfstok hebt hoeft je toch geen weigering te vrezen?

Knaapje

Liberty
02-05-11, 20:58
hahaha, nee, ik vrees ook geen weigering, maar heb weinig geluk met administratieve systemen..:-)

MiSsSherry
02-05-11, 20:59
Ik heb net het ESTA formulier ingevuld en het is gelukt!!

escalade
06-06-11, 06:12
Gisteren ook drie formulieren ingevuld, alleen het betalen is natuurlijk ff anders dan twee jaar geleden.

Verder allemaal goed gegaan, het eerste formulier was wel lastig, maar aldoende leert men. ;-)

Is het nu ook nog nodig om het z.g. groene kaartje in te vullen in het vliegtuig?

Daan
06-06-11, 06:37
Geluk bij een ongeluk. Ik wilde gisteren m'n esta aanvragen voor de reis van volgend jaar. En bij het invullen van m'n paspoort nummer kreeg ik een melding dat er al een esta uitgegeven was voor dat paspoort nummer. Dus even wat adres gegevens vervangen, vlucht vervangen en m'n esta is weer up-to-date. En ik heb dus niets hoeven betalen \\:D/ (http://blockedcontent///\\:D/)

chippie
06-06-11, 09:21
Gisteren ook drie formulieren ingevuld, alleen het betalen is natuurlijk ff anders dan twee jaar geleden.

Verder allemaal goed gegaan, het eerste formulier was wel lastig, maar aldoende leert men. ;-)

Is het nu ook nog nodig om het z.g. groene kaartje in te vullen in het vliegtuig?

Ja dat is nog steeds nodig.

corrus
06-06-11, 09:24
Het groene formulier (I-94) wordt helemaal niet meer uitgegeven.

chippie
06-06-11, 09:26
Het groene formulier (I-94) wordt helemaal niet meer uitgegeven.

Ok, dan is dat sinds een jaar neem ik aan? Want vorig jaar (april) heb ik een ESTA ingevuld EN aan boord nog eens het groene (langwerpige) formulier.

corrus
06-06-11, 09:27
Er is maar één I-94 formulier en dat is het formulier wat jij bedoeld.

chippie
06-06-11, 10:01
Er is maar één I-94 formulier en dat is het formulier wat jij bedoeld.

Even voor alle duidelijkheid (en of ik het nu nog goed begrijp :p)
Je vult een ESTA thuis in, deze is digitaal kun je afdrukken maar dat is niet nodig.

Aan boord van het vliegtuig richting de USA krijg je het groene formulier per persoon per reisgezelschap, hierop vul je ook allerlei persoonlijke gegevens in.

Daarnaast krijg je aan boord nog een wit formulier per reisgezelschap voor het aangeven van bepaalde goederen.

Tenminste zo was het de laatste keer (april 2010) dat ik naar de states ging.

corrus
06-06-11, 10:36
Neeeee.........

Aan boord krijg je GEEN groen formulier meer... (Dat had ik al gezegd) :lol:
Alleen het blauw/witte douane formulier (per party of familie)

Voor de rest krijg je (behalve misschien hoofdpijn :D ) helemaal niets meer... :D

Daan
06-06-11, 10:42
Nou, afgelopen december ben ik naar New York gevlogen. Voor degene die dus geen Esta hadden aangevraagd hadden ze dus nog wel het mooie I-94 formulier. En er was ook 1 persoon die niet eens wist dat je een ESTA moest invullen, dus dat kwam mooi uit. Dat mooie witte forumlier moest je inderdaad nog invullen.