Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 7 van de 18 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 179

Onderwerp: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik

1. Top | #61
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Standaard Re: Welke brandstof?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fatma30 Bekijk Berichten
    Geeft de bali medewerker b.v. 20 dollar en geef door welke pomp je wilt gebruiken. Deze activeert de pomp en je kunt vrij tanken. (de pomp slaat af als je de 20 dollar hebt bereikt) Is je tank bij 15 dollar vol, dan kun je, je wisselgeld weer aan de bali afhalen.
    Heb ik slechte ervaringen mee, tot 2x toe 'zouden ze het terugstorten op mijn creditcard' mooi niet dus. Ga daar dus nooit mee akkoord. Helaas kun je met een Nederlandse credit- of debitcard vrijwel nergens meer aan de pomp-met-betaalautomaat tanken.

2. Top | #62
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Begrijp ik even niet: Je betaalt contant en ze storten het teveel betaalde terug op je creditcard?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-04-09 om 23:44. Reden: full quote eruit

3. Top | #63
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Nee, contant betalen = contant terug.
    Je kunt echter ook eerst bijv. $20 met je CC betalen en als je dan voor minder tankt horen ze of minder van je CC af te boeken, of je het verschil contant terug te geven.

Helaas kun je met een Nederlandse credit- of debitcard vrijwel nergens meer aan de pomp-met-betaalautomaat tanken.
    Koen, is dat iets nieuws?

Ik heb afgelopen maart en juli/augustus nog bijna overal aan de pomp met mijn Nederlandse CC kunnen betalen. Wel een zipcode in moeten toetsen, maar 34747 (Kissimmee) of 90210 (:-s) lukte altijd wel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-04-09 om 23:50.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

4. Top | #64
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Standaard Re: Tanken

Afgelopen December 2008 gewoon betaald met de Credit en Debet card bij het tankstation dus dit moet nieuw zijn dan!
    Enige wat nu steeds meer gevraagd wordt is een zip code maar als je gewoon een Amerikaanse invult is dat probleem ook opgelost.

5. Top | #65
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Ik schreef:
    Helaas kun je met een Nederlandse credit- of debitcard vrijwel nergens meer aan de pomp-met-betaalautomaat tanken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Koen, is dat iets nieuws?
    Het lukt mij al jaren niet meer met mijn ANWB/Visa. Mijn vrouw heeft een Mastercard, zelfde verhaal. Ik herinner me nog van jaren terug dat je '00000' moest intikken als buitenlander maar dat is allang niet meer. Heb ook geprobeerd 33876 (mijn postcode daar) maar nop: het display zegt dan 'see cashier' ofwel je moet alsnog daar gaan betalen. Uiteraard - dat lukt wel. Tegenwoordig heb ik een bankrekening in FL op mijn adres daar en een debitpasje, uiteraard gaat dat vanzelf.

6. Top | #66
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Standaard Re: Tanken

Zou het al of niet per CC aan de pomp kunnen betalen misschien per gas station kunnen verschillen? Ik meen me te herinneren dat de pomp in Clermont, vlak voor de Walmart aan de 27, mij ook naar binnen verwees. Ik zal dat binnenkort eens checken, en eventueel binnen vragen.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

7. Top | #67
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Re: Huurauto: Tanken

Hier een stukje van mijn reisverslag dat ging over het benzine tanken:

"Eerste keer getankt in Islamorada. 40Usd betaalt binnen en dan naar de pomp. Gedver…Die pomp werkt niet! Oh? Je moet dat klepje omhoog doen en dan pas kan je tanken? Wist ik dus niet."

"Onderweg snel tanken. Weer 40 Usd en nu wetend dat het verdomde klepje aan de pomp omhoog moet. Maar…Er is hier helemaal geen klepje! Wat nu weer??? Ahhh…Je moet op een drukknopje duwen op de pomp met de keuze tussen 3 soorten. 87 Regular dan maar."

Was voor mij dus totaal nieuw!

8. Top | #68
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004

Mag je eigenlijk direct wegrijden als je precies je vooruit betaalde bedrag (of minder) tankt?

9. Top | #69
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennan Bekijk Berichten
    Mag je eigenlijk direct wegrijden als je precies je vooruit betaalde bedrag (of minder) tankt?
    Ja, dat mag (of moet, eigenlijk) want anders sta je een ander in de weg :-)

Je krijgt toch niks meer uit de pomp, hij slaat automatisch af, maar als je minder tankt als vooruit betaald zou ik, eventueel na het wegzetten van je auto, het te veel betaalde wel terughalen :-$
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #70
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Bij vooruitbetaling (als de CC het niet doet of de pomp niet de mogelijkheid heeft) doe ik altijd $20, en dat gaat er altijd wel in. Zodra je voor 19.50 hebt getankt of zo gaat de pomp vertragen en geeft precies voor $20 af. Slang ophangen en wegwezen dan.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten