Klopt, op Key Largo heb ik vandaag zelfs maar $ 2,97 betaald....
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Vandaag op weg naar Fort Lauderdale zelfs al 3,09 gezien. Volgens mij dalen de benzineprijzen hier dagelijks momenteel.
Knaapje
Inderdaad, ook hier in de buurt al $2.99 p/g op de klok, bij Loves.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Hoi Florida-fans,
Binnenkort gaan mijn familie en ik naar Florida. We hebben een auto gehuurd via Alamo maar ik vroeg mij af welke brandstof er normaal gezien dient getankt te worden? Is dit net zoals bij ons, België/Nederland, dat er zowel benzine- als diesel-wagens rijden, of is het normaal gezien benzine daar? En welke naam geven ze dan aan de brandstof? Is dit 'gas' als het benzine is, of aan welke namen mag ik me nog zoal verwachten? Kwestie van geen verkeerde brandstof te tanken...
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Michael66; 06-04-09 om 20:46.
De meeste, zoniet alle auto's van Alamo hebben "regular" nodig.
"premium" tanken kost je meer en de auto's gaan er echt niet sneller door.
('K spreek uit ervaring...ops
Diesel heb je er heel weinig en is voor trucks.
Diesel zul je niet aantreffen voor personenauto's, da's voor trucks en meestal duurder dan gewone benzine.
De meeste tankstations hebben drie (3) soorten benzine: Regular, Plus en Supreme. Soms zijn de benamingen anders. Kijk even naar het octane-gehalte. Dat varieert meestal tussen 87 en 95. Met de meeste huurauto's kun je helemaal vooruit met de laagste categorie: 87. Tenminste, dat tank ik altijd en mijn huurauto's zijn er nog nooit mee gestopt vanwege verkeerde inname. Maar als je een heel grote auto hebt kan het uiteraard nooit kwaad om aan de verhuurbalie even te vragen welke benzine je het beste kunt tanken. Bij een Hummer of grote van kom je nl. vaak uit bij de duurdere varianten.
![]()
Ook wij tanken altijd de 87. Goedkoop en goed genoeg voor je huurauto.
Walter![]()
Hierboven zeer goed uitgelegd door n.m. "Michael-66". Nog een tip. Vaak dien je op voorhand een bedrag af te geven aan de bali. (Geldt niet indien je aan de pomp met cc betaald) Geeft de bali medewerker b.v. 20 dollar en geef door welke pomp je wilt gebruiken. Deze activeert de pomp en je kunt vrij tanken. (de pomp slaat af als je de 20 dollar hebt bereikt) Is je tank bij 15 dollar vol, dan kun je, je wisselgeld weer aan de bali afhalen. Tip: Vaak -afhankelijk van de pomp- moet je een handle overhalen voordat je daadwerkelijk kunt tanken. En....tank gewoon de goedkoopste benzine. Het octaan gehalte is in de USA veel lager dan in Europa. Dus gewoon "regular 87" tanken.
Trouwens:........het is heerlijk tanken in de US. Zo goedkoop!
Fatma
Misschien nog even iets waar je wellicht vreemd van op kijkt.
Aan veel benzinepompen zit maar 1 slang voor alle soorten benzine, dus niet per soort apart.
Je tankt dus altijd een beetje van wat je voorganger getankt heeft. Je zult dan ook geen diesel in dezelfde pomp vinden.
Regular unleaded heet het voluit (gewone loodvrije benzine). Ik tank daar ook nooit iets anders en het rijdt perfect.
Groeten van Eric!
Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.