Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 47 van de 86 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Resultaten 461 tot 470 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

  1. Top | #461
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: full size 2 doors

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    Op het moment dat ik de auto reserveerde viel het onder de categorie full size 2 doors. Als ik nu op hun site kijk zie ik deze serie niet meer staan, daar is nu de categorie standaard voor in de plaats gekomen.
    Voor dat de spraakverwarring compleet is, laten we even stap voor stap door de vragen en antwoorden hen gaan: Bij het stellen van je vraag was nog niet helemaal duidelijk of je nu een standard of een full-size had gehuurd. Dit blijkt dus een full-size te zijn.

    In het verleden was er een verschil in huurprijs voor een 2- or 4-deurs auto, je gaf dit zelf al aan. Als je nu op de site van Avis kijkt zie je dat ze t/m de Standard 2- en 4- deurs auto's aanbieden. In het online reserveringssysteem kom je vreemd genoeg geen mogelijkheid meer tegen om aan te geven of je voor een 2- of 4-deurs kiest. Kennelijk moet je dit ter plekke regelen of kan je er vooraf over bellen.

    Bij de full-size auto's zie je inderdaad op de site dat deze auto's als 4-deurs worden geleverd. Dat lijkt me ook logisch omdat er 5 personen in mee moeten kunnen. Als referentieauto wordt de Chevrolet Impala opgegeven. Voor zover ik kon nagaan kent deze serie momenteel geen coupeversie met 2 deuren. Deze categorie is dus kennelijk altijd een 4 deurs sedan auto. Alle "or similars" zullen dus 4 deuren moeten hebben.

    Tot slot nog even dit: Ik begreep dat jullie aanvankelijk graag een 4 deurs wilden hebben. Dan is het toch verder geen probleem om i.p.v. een 2 deurs, een 4 deurs te krijgen? Andersom lijkt mij minder prettig.

    Hopelijk is alles nu duidelijk...



  2. Top | #462
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Auto huren

    Toen wij de reservering maakte had je de keus uit 4 doors full size of de goedkoper versie 2 doors full size.
    Als je nu kijkt zie je alleen de categorie 4 doors full size of de goedkoper versie die hun nu standaard noemen.
    Mijn vraag was dus heeft de categorie 2 doors nu alleen een andere naam gekregen met behoudt van dezelfde soort auto of zijn de auto`s uit de categorie standaard kleiner?
    Misschien was mijn vraag stelling de eerste keer niet helemaal duidelijk.

  3. Top | #463
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    Mijn vraag was dus heeft de categorie 2 doors nu alleen een andere naam gekregen met behoudt van dezelfde soort auto of zijn de auto`s uit de categorie standaard kleiner?
    Misschien was mijn vraag stelling de eerste keer niet helemaal duidelijk.
    De auto's uit de standard categorie zijn (iets) kleiner. Zo is de referentieauto van Avis, de Ford Fusion een Midsize car en de Chevrolet Impala een Full size car. De Chevrolet is ongeveer 10 inch langer dan de Ford en heeft ook een 3 inch langere wielbasis. Beide auto's zijn even breed. In de Chevrolet vind je standaard een V6 3,5 liter motor, de Ford biedt 'slechts' een 2.3 motor. De kofferruimte van de Chevrolet is net een maatje groter. Aan de Full Size Chevrolet heb je net even een prettiger reisauto. Je kun op deze site alle specificaties van de genoemde auto's vergelijken als je dat wilt, maar bedenk wel dat het bij Avis om referentieauto's gaat. Je krijgt een auto mee die min of meer dezelfde specificaties heeft.

    Wil je een idee op onze hollandse parkeerplaatsen opdoen? Vergelijk de categorie STandard en Full Size naar onze maatstaven dan ongeveer met een Toyota Avensis en een Toyota Camry.



  4. Top | #464
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Auto huren

    oke bedankt!

  5. Top | #465
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Auto huren

    Even een nieuwe vraag; krijg ik een boete bij Alamo als ik een auto bij USAreisen huur voor 1 dag, maar een halve dag gebruik? Ik geef dan wel de tijden in voor ophalen en terugbrengen, dus het is dan bekend dat ik hem voor een halve dag gebruik. Vanzelfsprekend moet ik dan de daghuur betalen. Ik had al een auto geboekt voor de cruise, deze halve dag is om het kofferprobleem op te lossen op de dag dat we met de cruise aankomen en 's avonds met het vliegtuig weer vertrekken naar Nederland. Graag een antwoord, dan kan ik nog met 5% korting boeken op onze duitse site.

  6. Top | #466
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floriaantjes Bekijk Berichten
    Even een nieuwe vraag; krijg ik een boete bij Alamo als ik een auto bij USAreisen huur voor 1 dag, maar een halve dag gebruik?
    Early Return Policy


    An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #467
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    21

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floriaantjes Bekijk Berichten
    LERAC, ik heb begrepen dat er van Alamo busjes op de terminal staan die je naar het verhuurstation brengen. Of weet een forum lid, of ik dit verkeerd heb.
    Heb nog bij het regelen van de auto bij usareisen.de gehoord dat dit klopt wat je zegt.

  8. Top | #468
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Auto huren

    Und nicht allein van Alamo hoor, de bussen rijden af en aan tussen terminal en verhuurstation. Gewoon je hand opsteken als jouw verhuurder langs komt rijden, de chauffeur zorgt als hij behulpzaam is voor je koffers en jij beantwoordt zijn hulpvaardigheid met een paar dollar.:-\"

  9. Top | #469
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Auto huren (2008)

    Moderator Michael66:
    Dit topic gaat over alle mogelijke vragen die bij iemand op kunnen komen wat betreft "auto huren". Vaak met bijbehorende antwoorden, ervaringen en suggesties.
    Veel leesplezier.

    Per begin april 2009 bleek dit topic zo groot te worden dat het handiger werd om e.e.a. op te splitsn op basis van datum van plaatsing van de berichten. In dit topic staan de berichten die van 2004 t/m 2007 zijn geplaatst. De berichten van daarna vind je hier (2008) en hier (2009 e.v.). Als het noodzakelijk wordt om in de toekomst weer nieuwe onderwerpen aan te maken / af te splitsen dan kun je de links in die onderwerpen "volgen".

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #470
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    14

    Standaard auto huren

    hallo, kan ik het beste in Ned al een auto reserveren of beter pas in Florida. we komen aan in miami, heb je daar al direct een auto nodig (verblijven er een week) of zijn de 1e dagen ook met o.v. en taxi te doen, iemand een idee wat prijstechnisch de beste keuze is. willen eerst een paar dagen lekker relaxen en pas in de 2e helft vd week naar de everglades en key west, en dan door naar orlando dus dan pas echt de auto nodig. groet Ingrid

    Moderator:
    Ik heb jouw bericht verplaatst naar een langlopend topic met dezelfde titel
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 08-04-09 om 23:20. Reden: verplaatst



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •