Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 21 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 209

Onderwerp: Op de bonnefooi of juist niet?

  1. Top | #111

    Standaard Hotels van te voren boeken?

    wij ga eind februari in 2 weken van omgeving orlando/tampa naar het zuiden rijden via everglades, the keys en ten slotte een paar nachten in miama alvorens terug te vliegen. Wij willen goedkoop overnachten voor 30 a 40 euro pp per nacht, budget hotels dus. nu twijfel ik of het verstandig is om alles van te voren te boeken of ter plekke te boeken heeft iemand hier ervaring mee>? alle ander tips en suggesties zijn ook welkom.

    bedankt gr. kelly

  2. Top | #112
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Hotels van te voren boeken?

    Stel eur. 35 pp per nacht is in totaal eur. 70 per nacht voor een kamer. Ondanks de veel lagere dollarkoers is dit nog altijd usd. 88 per nacht. Voor deze prijs moet je wel een degelijk hotel kunnen vinden. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat in sommige delen van Amerika en Canada eind februari al spring break is en dat veel tieners naar Florida komen om feest te vieren.

    Ik ben altijd een voorstander van boeken. Het scheelt zoeken en je kan nog eens laat arriveren in je hotel. Met beoken bedoel ik direct bij een hotelketen of een andere site en niet bij een nederlandse touroperator. In het eerste geval kan je vaak ook nog je reservering annuleren op de dag van aankomst (meestal voor 16.00 of 18.00 uur)

    succes
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #113

    Standaard Vooraf boeken? Geschikte reistijd?

    Hallo allemaal

    Wij willen in het voorjaar van 2009 een rondreis maken door Florida. We zijn twee jaar geleden naar West Usa geweest en hebben toen enkel de vlucht, auto en eerste overnachting geboekt. De rest hebben we ter plekke geregeld en dat was goed te doen.
    Wat is verstandig om in Florida te doen?
    Kun je beter vooraf hotels boeken? Een vaste rondreis?
    Of is het ook goed ter plekke te regelen?

    Daarnaast zitten we nog te twijfelen over wanneer we precies willen gaan. April/mei of juni. In vakantiefolders viel me op dat april erg duur was.
    Wat is jullie ervaring? Wat is een goede periode en waar moeten we rekening mee houden?

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

    gr. Sandra

  4. Top | #114
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vooraf boeken? Geschikte reistijd?

    Op de bonnefooi is best te doen... de eerste en laatste nacht vooruit boeken.
    Hoewel het kan verstandig zijn om bijv. hotels op de Florida Keys en Miami wél vooruit te boeken...

    Verder is het echt wel aan te raden om nu toch maar even vliegticlkets te gaan aanschaffen, want sommoge vluchten zitten al aardig vol voor de meivakantie...

    April / mei is trouwens een uitstekende tijd om te gaan... maar niet te lang meer dralen, anders kom je er niet meer voor een redelijke prijs, wat de vliegtickets betreft.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #115
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard Re: Vooraf boeken? Geschikte reistijd?

    Als het jullie niet veel uitmaakt of je in april-mei of juni gaat,moet je gewoon kijken voor welke periode de goedkoopste tickets te krijgen zijn.
    Begin april is het nog wel springbreak in de USA,en eind april begin mei hebben de nederlandse scholen vrij. De tickets voor de meivakantie zijn nu al vrij duur dus zo mogelijk kan je beter vanaf half mei of later proberen te boeken .
    Dus gewoon ff wat ticketsites bekijken en zoeken maar.

  6. Top | #116
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Vooraf boeken? Geschikte reistijd?

    wij boeken altijd alleen maar de auto en de vlucht van te voren. De eerste overnachting lukt het altijd om nog een motelletje te vinden. Maar de meeste mensen vinden het prettiger om deze ook van te voren vast te leggen. Voor de rest is het in Florida zeker zo makkelijk als West USA om op de bonnefooi te gaan. Ik vond de motels ook goedkoper dan in Californie e.d.

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    waalwijk
    Berichten
    108

    Standaard Re: Vooraf boeken? Geschikte reistijd?

    Ik durf het eigenlijk nooit aan om op de bonnefooi te gaan maar mijn zus en haar man zijn een paar keer naar de VS gegaan zonder vooraf hotels te boeken. Maar met kinderen vind ik het fijner om alles vooraf te boeken ops:
    weer aan het werk

  8. Top | #118
    Regelmatige Bezoeker karin1978's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Op de bonnefooi

    Vraagje, een vriend van ons in vorig jaar rond getrokken door los angeles, las vegas en san francisco, die vertelde dat afdingen op een hotel de gewoonste zaak van de wereld was daar. Maar als ik dit onderwerp van het forum lees, weet ik het zo zeer nog niet of dit ook het geval is in florida. Dus de vraag is mag je kan je afdingen op een hotel in florida?

  9. Top | #119
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Op de bonnefooi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karin1978 Bekijk Berichten
    Dus de vraag is mag je kan je afdingen op een hotel in florida?
    Alles kan, alles mag. Je kunt het beter onderhandelen noemen. De meeste kans op korting heb je als je telefonisch onderhandelt en kiest voor zakenhotels. Aan de receptie zal men om begrijpelijke redenen de boot afhouden, zeker als er andere gasten in buurt zijn.

    Mijn ervaring in de toeristenhotels in Florida: Vraag naar de manager's special. Afhankelijk van de drukte leidt het soms tot een upgrade van je kamer, bij een langer verblijf tot een gratis nacht o.i.d. Qua prijs kom je in Florida als walk in voor één nacht meestal niet onder de 'best' 'coupon' of 'internet' rate uit. Wanneer er voldoende aanbod van gasten is, leidt het zelfs nergens toe......Dan accepteren ze ook geen coupons. Zeker als je laat aankomt, wordt je voor het blok gezet. "Take it or leave it" heb ik geregeld gehoord. Ze weten natuurlijk donders goed dat je toch ergens terecht moet.

    In het westen kan ik het me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen, misschien buiten het seizoen. Hotels op de bekende toeristische route en in LA en SF moet je in de regel vooraf reserveren anders kan je er niet eens terecht. Ook in de kleinere drukke plaatsen (bijv. Grand Canyon en Bryce Canyon)wordt echt geadviseerd om te reserveren. Wij maakten zelf verschillende rondreizen, ook in Canada en het Noord Westen van de USA en waren dikwijls blij dat we hadden gereserveerd. Soms reisden we op de bonnefooi, maar hadden al heel snel door dat je maar beter het volgende hotel telefonisch vooraf kunt reserveren. De hotels, ook in the middle of nowhere, waren vrijwel iedere avond vol.

    Ik denk dat als je echt voor de laagste prijs in Florida wilt boeken, je via priceline de meeste kans hebt. Maar dan reis je niet op de bonnefooi.



  10. Top | #120
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    49

    Standaard Re: Op de bonnefooi

    Wij doen ook altijd alles op de bonnefooi, alleen de eerste nacht(en) boeken we, We hebben wel een laptop bij ons dus via internet rechtstreeks bij de motels. Vorig jaar hebben we een dag voor we naar een bepaalde plaats gingen via hotwire geboekt, is ons goed bevallen we hadden soms super luxe hotels andere keer wat minder maar zeker geen slechte hotels gehad. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en in het hoogseizoen juli/augustus. Willen we dit jaar weer gaan doen.
    We hebben ook wel eens geprobeerd met die coupons maar kregen steeds te horen dat het niet gelde op de dag dat wij er waren?? dus daar zijn we maar snel mee gestopt.
    Laatst gewijzigd door ina; 12-01-09 om 20:03.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •