Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 22 van de 46 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #211
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Wie heeft er leuke tips voor Miami en nog wat vragen?

    Ik ben er ter plekke niet bekend maar de foto's van het appartement zien er verzorgd uit. Gemakkelijk te vinden ook, aan de A1. Nu je het adres hebt, kan je met Google ook gemakkelijkde restaurantjes in de buurt opzoeken. Ben benieuwd hoe jullie het er zullen hebben.



  2. Top | #212
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wie heeft er leuke tips voor Miami en nog wat vragen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Nu je het adres hebt, kan je met Google ook gemakkelijkde restaurantjes in de buurt opzoeken. Ben benieuwd hoe jullie het er zullen hebben.
    je kunt de hele buurt al verkennen op foto: http://maps.live.com/default.aspx?v=...cl=1&encType=1
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #213
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    29

    Standaard Hoe zijn de avonden in Miami Beach in februari?

    Mijn vraag is hoe zijn de avonden in miami beach in februari.
    is het zo dat je gezellig rond kan lopen net zo iets als in spanje?
    Of zijn er speciale stukken waar je juist Niet of juist Wel moet zijn
    We zitten ongeveer tussen de omgeving indiancreek en de golf course.

    Alle tips zijn welkom

  4. Top | #214
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hoe zijn de avonden in miami beach ? in feb

    'in feb', ga ik er vanuit dat je de temperatuur ook wilt weten?
    Je kan prima rondlopen rondom Ocean Drive en Washington Avenue enz. maar 's nachts sterft het wel wat uit en heb je hier en daar wat zwervers, sommige komen echt achter je aan, zelfs nog eettentjes enz. in... 'hey pop, you got some change?', tenminste dat had ik hoor toen ik Club B.E.D. uit kwam wandelen met 2 vrouwen die nog even wat wilden eten voor we naar het hotel gingen.
    Die kerel liep echt vervelend achter me aan, aantikken enz om aandacht te krijgen.. wachten tot ik zou reageren. Met 'No' was ie niet zo blij, maar wel weg.

    Verder niet echt een dreigend sfeertje, niet anders dan dat je na het stappen in een Nederlandse stad loopt ofzo.

    Waar je niet moet komen is Opa Locka, maar dat is te voet echt niet te doen en dat is Miami, niet Miami Beach.

    Verder denk ik dat het op Ocean Drive redelijk zwerver-vrij is, dat is echt wel zoiets als wat je in Spanje gewend bent, alleen dan 10x gaver en niet echt te vergelijken, maar ik weet wel waar je op doelt


    Het ligt er maar net aan hoe laat je het maakt, met die zwervers praat ik over 4 uur 's nachts ofzo. Tot 1 a 2 uur 's nachts is het volgens mij net zo druk als je in Spanje gewend bent op de boulevards.


    'boven' (ten noorden van) Ocean Drive is het wel rustig op straat, ook niets te beleven.. volgens mij zit die golfcourse al richting bal harbour/surfside?' Uit m'n hoofd een aardig stukje van Ocean Drive zelf af.
    Dus in principe valt daar 's avonds weinig te zoeken buiten. Daar gebeurd dan dus ook weinig, geen enge bendes ofzo :mrgreen: . Net even op google earth gekeken en het zit idd ter hoogte van Surfside. Prima buurt!

  5. Top | #215
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hoe zijn de avonden in miami beach ? in feb

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindaend Bekijk Berichten
    We zitten ongeveer tussen de omgeving indiancreek en de golf course.
    Als ik het goed onthouden heb, zitten jullie toch in Villa Harding Suites? Zitten die niet aan de 81 Street? Dat is dan nog wel 10 blokken ten zuiden van de Golf Course, een flinke wandeling.

    Jullie zitten dan in North Beach, er is daar een park: Ocean Terrace public beach. Dat is 1 blok bij jullie vandaan. De dichtsbijzijnde hotels zijn een blok of 5 bij jullie vandaan. Het is niet echt een toeristisch gebied, verwacht geen gezellige boulevard-drukte daar. De gebouwen met deze appartementen staan deels aan een doorgaande weg. Voor een wandelingetje in de gezellige drukte kan je het best met de bus naar South Beach. Een taxi of de eigen auto zijn alternatieven, maar parkeerruimte is redelijk schaars.



  6. Top | #216

    Standaard 1 dag Miami

    omdat we geen stad-freaks zijn hebben we maar 2 nachten Miami-Beach geboekt.

    Bezoekje aan het strand met bijbehorende ''zien en gezien worden-boulevard'' uiteraard, maar wat zijn nog meer bezienswaardigheden in Miami ? We zijn geen musea-gangers.

    Is onze eerste keer USA,dus een grote mall moeten we ook bezoeken denk ik.

    Ik heb uiteraard de Lonely Planet gekocht waar zeer veel tips in staan, maar wellicht heeft iemand een persoonlijke aanrader ?


    grt Martin

  7. Top | #217
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard

    Op het strand liggen kan ook ter hoogte van je appartement.. ik ga daar niet speciaal voor naar South Beach.... al wil ik ook niet de hele vakantie aan het strand liggen, dan ga ik wel naar Spanje ofzo.

    Ik weet alleen niet of je om 1u nog een bus terug hebt rijden, maar anders pak je een taxi... denk aan +/- 20 dollar om terug te komen. Bus is ongeveer $ 1.80 p.p. geloof ik, het was in september nog $1.50, maar ik hoorde al iets van een prijsverhoging toendertijd. Nog steeds goedkoop! :mrgreen:

    Je kan een Ducktours tour doen, duurt anderhalf uur, dan zie je wat van Miami.. best aardig om te doen voor een keertje. Als je naar een mall wilt, kan je denken aan bijv. de Aventura Mall, dat is nr. 5 van de grootste malls in Amerika. Maar als je naar Orlando gaat (meen dat ergens gelezen te hebben), kan je beter naar de Florida Mall gaan, vind ik persoonlijk leuker dan de Aventura Mall. Aventura Mall is voornamelijk kleding... al is het wel leuk om zo'n megagrote mall te zien. Maar Florida Mall is ook een flinke hoor!

    'S avonds nog een (strip)club bezoeken en je bent helemaal in de Amerikaanse sferen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-10 om 01:32. Reden: 1+1

  8. Top | #218
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    29

    Standaard Re: Hoe zijn de avonden in Miami Beach in februari?

    JKG
    We gaan ook niet iedere dag naar het strand hoor.
    Een dagje winkelen en rond kijken en dan een dagje strand zo om en om!
    Dat is niet duur 1.80 al zou het 2 dollar zijn p.p met de bus goedkoper dan parkeren toch!

  9. Top | #219
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hoe zijn de avonden in Miami Beach in februari?

    Met de bus is lekker goedkoop ja, en dan duurt het ook niet al te lang.. behalve als de buschauffeuse eventjes ondertussen stopt en een winkel in gaat om wat snoep te kopen voor haarzelf :mrgreen:
    Kwam niet meer bij toen ze dat deed! Zoiets doe je hier in Nederland niet zo heel erg snel. Aircootje in de bus.... niets mis mee hoor.

  10. Top | #220
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: 1 dag Miami

    Wat ik zelf een mooie mall vindt in de omgeving van Miami is de Dolphin Mall.Volgens de website van de mall zelf is het de grootste mall in de omgeving van Miami. De mall is ingedeeld in "wijken"

    • Ramblas (Walk) - Restaurant en entertainment deel.
    • Playa (Beach) - South Beach-style winkelen met vrije tijde kleding en woningaankleding.
    • Moda (Style) - Boutiques en outlets.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •