Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 30 van de 65 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

1. Top | #291
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus ?

Sja..als je echt aan die periode vast zit, zou ik toch gaan!

Gewoon er rekening mee houden dat het erg warm is, veel drinken mee naar de parken. Misschien op het heetst van de dag niet zo veel doen.
    Maar ik zou een reis naar florida echt niet laten schieten, alleen omdat het warm is!

Beter dan in de koele regen op Ameland haha

groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

2. Top | #292
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

In maart dit jaar had ik het prima naar m'n zin. Korte broek aan, lekkere temperatuur, (zomer)jas niet nodig. Heeft de hele vakantie aan de kapstok gehangen. Was trouwens wel wat fris op het station met m'n zomerjasje aan in Nederland, maar ach.. warm weer zat op me te wachten.

In september dit jaar was het erg warm en liep het zweet door de hoge luchtvochtigheid ook van me af. Was geen stoppen aan, best irritant. Maar ik heb het dan ook snel te warm (en heb het bijna nooit koud, gister nog even een stukje over straat in m'n t-shirt zonder jas).

Mijn voorkeur ligt dus bij het voorjaar of wat later in het najaar. Maar iedereen is anders. Mijn vriendin had nergens last van en ik zweette me eigen helemaal kapot en was altijd dankbaar als er ergens airco was. Helaas hadden ze in Bush Gardens geen airco :mrgreen: en was dat volgens mij ook de warmste dag in mijn vakantie toen we er heen gingen.

Maar ach, liever zweten in Florida, dan zoals Sylvia al zei zitten in de koude regen in Nederland. Ik zou best in augustus gaan, maar voorkeur ligt in de iets koelere periode.

3. Top | #293
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008

floortje, ik zou lekker gaan hoor.....

je moet je er gewoon beetje op instellen en dan valt het in het begin alsnog een beetje tegen, maar uiteindelijk wen je er wel aan

ik ben 2 jaar geleden geweest eind juli en begin augustus en de ene dag was het erg warm en de andere dag was het erg lekker weer..........als er een flinke bui valt koelt het gelijk een stuk af, wat wel lekker is

veel plezier

4. Top | #294
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Zelf heb ik geen ervaring met augustus, wel met juli. Op zich is het best wel te doen maar niet echt comfortabel door de vochtige warmte. Mijn voorkeur ligt echt rond mei / juni en november / december. Lekker comfortabele temperatuur, weinig tot geen regen.

Maar ik zou geen minuut twijfelen als ik in juli of augustus zou moeten, ik zou direct gaan en hitte met pittige buien voor lief nemen.

5. Top | #295
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Ik heb er geen moeite mee hoor. Het hoort er gewoon bij. Af en toe lekker een winkel induiken met airco oid. In de pretparken zie je ook vaak mist installaties waar je doorheen loopt (of er onder blijft staan) en hierdoor lekker wat afkoelt. Je bent ook lekker snel opgedroogd na een wateratractie. Liever te warm dan te koud.\\/

6. Top | #296
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Ach ik ben ook wel eens in Augustus geweest. Overal is airco, de huizen en de winkels, de auto's...alles is ingesteld op de hitte.
    Totaal anders is het als het hier in ons land opeens heel warm wordt. Niet te vergelijken.
    Wel veel drinken. Dat vergeet je nog wel eens. Maar neem echt flesjes water mee als je op pad gaat.

7. Top | #297
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006

Wij zijn zelf in 2005 begin augustus geweest en in 2006 in juli. In 2005 was het ongelooflijk heet. We gingen vroeg naar de parken en op het heetst van de dag gingen we terug naar het hotel (met airco) Op het begin van de avond gingen we weer terug. Dan is het nog steeds 30 graden en de luchtvochtigheid is hoog , maar dan is in ieder geval de brandende zon weg. We hebben wel veel getranspireerd maar door voldoende te drinken en vooral ook voldoende ( ook groente en fruit) te eten zijn wij niet ziek geworden.

Verder moet je natuurlijk je tempo aanpassen en zoals hier ook al aangegeven hebben bijna alle binnenattracties, winkelcentra, auto's en restaurants airco en daar koel je weer wat af .

In 2006 was het iets minder warm en hadden we een appartement dan heb je wat meer ruimte om af te koelen dan op een kleine hotelkamer :mrgreen: . Ook toen hebben we geen last van de hitte gehad. Maar zoals corrus al zei, de buien koelen niet echt af, dus stel je daar niet te veel van voor.

Natuurlijk, als je kunt moet je de hete zomermaanden vermijden maar ook wij zijn gebonden aan schoolvakanties en dan moet je wel. Dit jaar gaan we weer in augustus. We zien wel, voldoende water drinken en veel zonnebrand smeren is het devies .
    weer aan het werk

8. Top | #298
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007

Wij zijn afgelopen jaar in augustus geweest en dat was goed te doen. Als het hier zo heet is heb ik er meer last van simpelweg omdat ik het daar naar mijn zin heb en er daardoor minder last van heb. Je tempo een beetje aanpassen en gaan! Dit jaar gaan we weer in augustus.

9. Top | #299
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008

Hoi Floortje:
    Ja,zoals eerder geschreven hieboven,het kan er bakken in die maand.Wij waren er eens in augustus en het was om en bij de 42 graden C.
    Maar niet te min,we waren er graag.
    Ik ben van nature uit een enorme zweter,maar eigenaardig genoeg zweete ik amper toen we er waren en ik droeg dan nog een jeansbroek.
    Als het hier in Belgie of Nederland 42° zou zijn lig je gewoon plat en weet je niet waar kruipen om afkoeling te vinden,ginder speel je zelfs nog een potje voetbal zonder dood te vallen.
    Wel aan te raden om een petje op te zetten,gevaar voor zonneslag.

mvg
    Harley,Belgie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-12-08 om 17:14. Reden: full quote eruit

10. Top | #300
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    :---):---)Weather.com meldt: The highest recorded temperature in Central Florida was 38°C in 1998.
    Recorded ...!!! Dat zegt dus niets over de temperatuur die op sommige plaatsen (tussen gebouwen, of zo) kan oplopen tot ver boven die temperatuur. Ook in Orlando kan het regelmatig boven je lichaamstemperatuur oplopen, en mijn ervaring is dat dat niet erg prettig is.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten