Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 31 van de 100 EersteEerste ... 2129303132334181 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

1. Top | #301
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: auto huren in Tampa

Wij zijn daar 1x geland en vanaf de Alamolocatie draai je zo de snelweg op en ben je binnen het uur in Kissimmee.
    Uitzoeken is volgens mij bij de meeste, wat grotere, locaties van Alamo/National wel mogelijk, althans dat is onze ervaring.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

2. Top | #302
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: auto huren in Tampa

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    .........
    Uitzoeken is volgens mij bij de meeste, wat grotere, locaties van Alamo/National wel mogelijk, althans dat is onze ervaring.
    Wat ging het er 3 weken geleden in Pensacola dan toch heerlijk ouderwets toe.
    Aankomst vrijdag 's avonds 9 uur. Bij de Alamo balie 1 dame met 2 setjes sleutels op de balie. Papieren geregeld. Sleutels overhandigd. "Meneer Uw auto staat in vak F9 van de parkeergarage aan de overkant, het is een zwarte."
    Geen enkele vraag over upgraden. Mij werd gezegd dat ik alles verzekerd en betaald had, alleen Roadside ass. niet en dat ik dat evt. nog kon afsluiten. Op een eenvoudig "Dank U "van mij verder geen enkele poging meer.

Het kan dus bij Alamo ook zo gaan.

Knaapje

3. Top | #303
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2008

Standaard Re: Extra Tax bij ophalen auto op Orlando Airport (MCO) per 1 oktober 2008

Ben net twee dagen terug uit orlando.En had hetzelfde. Moest bij verhuurbedrijf alamo customer facility charce 12.50 +sales tax 0.81+ een tank benziene 46.59 betalen. We hadden geen keus met de tank leegrijden. Wij hadden dit keer de auto voor twintig dagen gehuurd. IK huur al voor vele jaren daar bij alamo maar vond dat het deze keer wel erg vreemd gaan,en erg dwingend. Ze stonden er op dat ik een verzekering aan ging,maar door ervaring wezen we dat af omdat ik een clompleet paket had genomen. Toen gaven ze ons te verstaan dat als er wat gebeurde ik goed moest gaan betalen. En dat snachts om twaalf uur aankomst. Na twee dagen moesten we weer tanken en lieten hem weer vol gooien en waren niet meer dan twintig dollar kwijt voor een volle tank. En dat gelde voor de hele vacantie er kon niet meer dan 20 dollar Nee ik vind het gewoon oplichting zoals ze nu bezig zijn. Maar je staat daar om twaalf uur s nachts.
    Dus voorlopig geen alamo meer voor mijn ,misschien handelen andere verhuurbedrijven ook zo maar dat zal ik dan moeten ondervinden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 08:27.

4. Top | #304
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Extra Tax bij ophalen auto op Orlando Airport (MCO) per 1 oktober 2008

En jullie hadden een Gold (o.i.d.) pakket inclusief een prepaid tank benzine ?
    Dan had ik die nooit betaald, al was het de volgende dag 12 uur geworden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

5. Top | #305
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door truja Bekijk Berichten
    Nee ik vind het gewoon oplichting zoals ze nu bezig zijn.
    Nou zeg, wat een toestand. Logisch dat je boos bent! Het gaat er steeds harder aan toe aan de balie, dat geloof ik onmiddelijk. Maar wat nu? Ik zou er in ieder geval een klacht aan wagen. Regel 1 is per slot van rekening nog altijd dat je de leverancier in staat moet stellen om de gemaakte fout te corrigeren. Laat, zo mogelijk via jouw reisbureau, de klantenservice van Alamo weten dat je niet tevreden bent. Ga na, waar het precies fout is gegaan, staat de tank benzine ook al op de overeenkomst die je hebt gekregen en getekend toen je de auto ophaalde? Waarschijnlijk wel. Je kunt dan altijd naar je voucher verwijzen, waar dan wel op moet staan dat je een Goldpakket had o.i.d. Heb je dat niet, tsja dan is het logisch dat je de benzine moet betalen, natuurlijk.

Over de tax hoor je zoveel verschillende berichten, daar zou ik me niet al te druk over maken. Niemand begrijpt waarom de een wel en de ander niet hoeft bij te betalen, maar feit is dat de tax in het leven is geroepen. Geef duidelijk aan waarom je klaagt en spreek niet van oplichting, hou het zakelijk. Je krijgt dan in ieder geval een reactie van de klantenservice. Het zou fijn zijn als je het forum hier over informeert.

Veel succes en laat het je vakantieherinneringen niet bederven door zo iets llllgs, want het kan haast niet anders dan dat je 20 dagen genoten hebt, of niet soms\\/\\/?

6. Top | #306
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2008

Standaard

Nee ik heb geen Gold genomen maar een Fully Inclusive. omdat de verzekeringen het zelfde zijn, we geen meerderen bestuurders hebben. Dat er een tank benziene betaald moest worden wist ik dan ook.Maar dat ze daar meer als het dubbele voor rekenden.
    vond ik eigenlijk ook te gek ,in die perioden was de preis van een callon ongeveer 2.80 dollar en kwam niet verder 18 tot 20 dollar om hem te vullen. Nu wij hem inleverde lag de preis van een callon in kissemmee nog lager ongeveer op 2 dollar per gallon. Plus dat ik een auto mee kreeg die al 160000 mijl had gelopen,en we het idee kregen dat de man geeeriteerd was omdat we geen verzekering namen.

ps: Nee het heeft de vacantie in florida niet bedorfen hoor. dat is eigenlijk niet mogelijk ,en kijk met veel plezier terug. en hoop het begin volgend jaar weer te gaan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 08:28. Reden: samengevoegd

7. Top | #307
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

$20 voor een volle tank? OK, even narekenen, da's dan bij een gemiddelde auto met een tank van 50-60 liter = 13-16 gallon (met een g) en een gemiddelde prijs van $2.20 zo'n $28-35. Zeker geen $20, maar dat kan wel als je je tank niet helemaal leeg rijdt. Echter, Alamo rekent de prijs van de benzine op het moment dat je de auto meeneemt, en dat was dus ruim drie weken geleden. Toen was de benzineprijs nog rond de drie dollar per gallon. Zo vreemd zijn die ruim $40 die je hebt betaald dan ook niet in mijn ogen. En ja, ze rekenen echt een hele tank benzine = de volledige inhoud van de tank. Geen druppeltje minder. Call me stupid, maar had je dan iets anders verwacht?

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

8. Top | #308
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Nee ik heb geen Gold genomen maar een Fully Inclusive..
    Oeps, op het verkeerde been gezet! En ik geloofde je nog wel.... Maar fijn dat je in je toelichting aangeeft hoe het werkelijk zit. Gelukkig ben je wel eerlijk. Nou, dan hoef je niet te klagen bij Alamo, van oplichting is dus geen sprake. Ook je klacht "wij hadden geen keuze" is onterecht. Jouw keuze was Fully Inclusive en dat houdt gewoon in dat je een tank benzine moet afrekenen. Nog even over die auto met die 160.000 miles; mocht je dan niet zelf een auto uitkiezen?

Voor de Forumleden die dit topic als naslagwerk lezen:
    Op dit Forum zijn we het (gelukkig) lang niet altijd met elkaar eens, maar over één ding dacht ik wel, namelijk: Neem bij Alamo het Gold-pakket als je niet van verrassingen houdt. Houd je niet van de harde verkoopmethodes aan de balie, dan kan je beter geen auto meer huren want het komt, in meer of mindere mate bij alle verhuurders voor.

Dan nog even over de 'onvriendelijke' benadering van de baliemedewerker. Hiervoor is maar een remedie: Doen of je gek bent, overal vriendelijk op weigeren en zo snel mogelijk proberen weg te komen. Ik vind overigens dat het in dit geval nog wel meevalt met de opdringerigheid nu blijkt dat ze in feite niets misdaan hebben. Ze proberen iets te verkopen, de klant zegt nee en daarmee was toch de kous af? Misschien was de medewerker niet vriendelijk, maar vergeet niet dat 'wij' reizigers rond die tijd ook niet in ons beste humeur met ons beste relativeringsvermogen zijn omdat de reis en het tijdsverschil nu eenmaal tot vermoeidheidsverschijnselen leidt. Geloof mij maar, voor ik me bij de balie meld, tel ik meestal even tot 10, haal een paar keer diep adem en concentreer me maar op een ding: de afleverprocedure. Je gaat immers een overeenkomst aan waar je voor tekent, dus is het echt zaak om goed te weten wat je doet.

en hoop het begin volgend jaar weer te gaan.
    Goed plan! Met weer een ervaring meer in de koffer! Deze ergernis snel vergeten , en volgend jaar in één keer de juiste keuze maken, ga voor Gold.....:-&

9. Top | #309
    Regelmatige Bezoeker Jaimie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008

@Truja: als je geen tank benzine erbij neemt, dan moet je altijd veel meer betalen dat de eigenlijke benzine prijs. Dit is bij ieder huurbedrijf het geval. Ze rekenen altijd veel meer dan de prijs die je normaal per gallon betaald..

Heb je in het verleden dit niet vaker gedaan dan? Je zegt namelijk wel dat je vaak met Alamo een auto hebt gehuurd...

10. Top | #310
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaimie Bekijk Berichten
    @Truja: als je geen tank benzine erbij neemt, dan moet je altijd veel meer betalen dat de eigenlijke benzine prijs. Dit is bij ieder huurbedrijf het geval. Ze rekenen altijd veel meer dan de prijs die je normaal per gallon betaald.
    Da's niet helemaal waar. Bij Alamo gelden twee prijzen: voor vooraf en achteraf betalen. Europeanen zijn verplicht om vooraf te betalen, en Alamo pretendeert dat de prijs dan vergelijkbaar is met die aan de benzinepomp. De prijs die je betaalt staat ook aangegeven op het hokje waar je de auto uitcheckt en de parkeergarage verlaat.

Truja betaalde $46.59. Bij hun aankomst in Orlando (m.i. 22 okt.) was de prijs aan de pomp zo rond de $2.83 excl. salestax. Bij een tankinhoud van 16 gallon (voorbeeld van een Equinox FWD) dus 16*2.83*1.06= $48. Komt aardig in de buurt, toch?

Daarna is de prijs van benzine sterk gaan dalen, nu in Orlando op veel plaatsen al onder de twee dollar per gallon, en als je dan zo'n 10 gallon tankt zit je inderdaad zo rond de $20 voor een tankbeurt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-11-08 om 18:06.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten