Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 25 van de 86 EersteEerste ... 1523242526273575 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 852

Onderwerp: Creditcard

1. Top | #241
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: Creditcard betaling

Hmmmm, Linda, het is dan net alsof je twee CC's hebt, maar als de ene geblokkeerd word, dan ook meteen de andere. Het betreft dan nl. een hoofdkaart en een zogenaamde partnerkaart, en als er geblokkeerd wordt dan doen ze dat voor allebei.

Als je veel naar landen gaat waar CC veelvuldig als betaalmiddel wordt gebruikt, dan is het erg handig om zo snel mogelijk een CC te verkrijgen met een hoge bestedingslimiet (bijv. Visa Goldcard via ICS) of zonder limiet (AMEX). Dat biedt dan een grote zekerheid dat ALS er iets gebeurt je in ieder geval snel over voldoende middelen kunt beschikken.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

2. Top | #242
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

@ Michael, daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. Martijns card is al wel eens ooit geblokkeerd geweest, maar kon toen de mijne gewoon nog gebruiken. We hebben toen wel de Rabo gebeld en Martijn heeft toen ter plaatse via de fax een kopie van z'n ID-bewijs moeten versturen om het zo weer te kunnen deblokkeren.

Maar nogmaals, mijn cc deed het toen gewoon nog...

Overigens,
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Als je veel naar landen gaat waar CC veelvuldig als betaalmiddel wordt gebruikt, dan is het erg handig om zo snel mogelijk een CC te verkrijgen met een hoge bestedingslimiet (bijv. Visa Goldcard via ICS)
    Wij verhogen het limiet voor ons beide cc altijd tijdelijk van 2500 euro naar 3500 euro. Samen 'mogen' we dan dus voor 7000 euro besteden. Niet dat we dat doen (dat halen we zelfs niet eens...)
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 01-09-08 om 18:22.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

3. Top | #243
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Die hoeft niet aangevult te worden ,gaat van de zelfde rekening af als mijn gewone bankrekening die zijn het zelfde Wel moet ik zorgen voor genoeg saldo op mijn priverekening omdat het daar vanaf geschreven wordt,tenminste niet hoger dan 2500 euro.

4. Top | #244
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Voor een jetski doen wij een authorisatie, dit is electronisch dat bedrag staat dan vast normaal gesproken voor 24 uur en kun je dan dus niet over beschikken.

De kaarten die direct vast hangen aan je bankrekening en waar je dus maximaal kunt beschikken over het bedrag dat er op staat noemen ze hier een debit card.
    Bijna hetzelfde als een credit card tot dat je te maken hebt met fraude, dat kan behoorlijk lang duren voor dat je geld terug is, met een credit card zul je dat niet hebben dat je eigen geld er in betrokken raakt.

Een echte credit card heeft een credit limit(behalve amex) die vast staat, hangt niet vast aan je bank rekening of id.
    Hier hangt de limit af van je persoonlijke credit score.
    Hoe je die af betaald moet jezelf weten.
    Veel mensen raken hier mee in de problemen want ze berekenen hun inkomen al voordat ze er voor gewerkt hebben en dat kan dus wel eens goed mis gaan.(ziek, ontslag, orkaan, bedrijf dicht etc etc.)

5. Top | #245
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Er zijn diverse limieten op een cc; niet alleen je krediet-limiet, maar ook een maximale dagopname en/of een maximale periode-opname. Het is goed om vóór je op vakantie gaat te informeren bij je bank welke limieten voor jouw card gelden. Vooraf geld bijstorten ("in de plus staan") kan bijvoorbeeld wél van invloed zijn op je krediet-limiet, maar hoeft niet te betekenen dat je maximale periode-limiet ook verhoogd wordt. Je kunt dan de vreemde situatie krijgen dat je genoeg saldo hebt, maar er geen gebruik van kan maken.

Als er een electronische autorisatie op je cc zit (bijvoorbeeld als borg), dan wordt die heel vaak niet goed vrij gegeven, o.a. als gevolg van koersverschillen tussen autorisatiemoment en vrijgavemoment. Deze autorisatie blijft dan ten laste van één of meer van je limieten staan, waardoor je er ineens achter kunt komen dat je cc "niets meer doet".

T.a.v. fraude: bij mij is een paar jaar geleden ruim 11.000 euro opgenomen met mijn cc, in Italië, terwijl ik gewoon in NL was. Ik heb het geld uiteindelijk (na ca. 2 maanden) wel vergoed gekregen, maar in de tussentijd kun je vrij weinig doen met die cc.

6. Top | #246
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Over fraude gesproken In mei dit jaar ging ik naar de keys en kocht een haaientand van 160 dollar 105 euro en betaalde met CC.Volgens die vrouw ik hou het netjes haalde zij de CC door het apparaat maar was mislukt.Wij hebben toen 160 dollar contand betaald maar bij thuiskomst bleek dat ie ook via CC te zijn afgeschreven dus duur tandje voor 320 dollar.We hebben met de ABN AMRO gebeld en die hadden gezegt contact met het bedrijf op te nemen ,maar die beweerde dat het afgeschreven was met de CC ja dat wist ik ook wel hij zij dat als ik contant had betaald er dan 160 dollar te veel in de kassa moest overblijven.Ja die leuke vrouw heeft dat geld gewoon in haar zak gestopt.We zijn er nog steeds mee bezig het geld terug te krijgen hebben er ook een bewijs van maar het kan wel 4 maanden duren eer je je geld terug kan krijgen als je het ooit terug krijgt.Hun ja is jou nee en trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.

7. Top | #247
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Let op: Er komt altijd een bonnetje uit de printer, ook als de transactie geweigerd of mislukt is.
    Vragen en goed bewaren.
    Heb je je notebook bij je, kijk gewoon (iedere) 's avonds via cc online wat er op je cc gebeurd is die dag. Je bent er dan wellicht nog in de buurt om actie te ondernemen.

Knaapje

8. Top | #248
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Zoals Knaapje aangeeft, er komt een bonnetje uit, als je daar een handtekening op hebt gezet was er dus niets mis mee.
    Nu heb jij dat dus waarschijnlijk niet gedaan en met cash betaald.

Normaal gesproken is dit dus een ongemachtigde transactie en moet heel eenvoudig zijn te stoppen door de credit card maatschappij te bellen, visa, MC of amex en dit door te geven.

Nu komt het, hangt jouw kaart aan je bankrekening, dan is het ineens een debit card en moet je door je bank alles zien terug te krijgen, in ieder geval als ze niet je handtekening voor een transactie hebben dan kan dat geld gewoon terug getrokken worden.

Aan de andere kant moet je ook bedrijven respecteren die je credit card over de telefoon accepteren als je iets snel nodig hebt, zei kunnen niets doen als een betaling gestopt word terwijl ze wel iets geleverd of verzorgt hebben.
    Dit gebeurt ook genoeg.

Ohhhhhhh, ik lees nog even terug, ABN moet voor jouw een stop payment invoeren met als reden ongeauthoriseerde transactie, hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

9. Top | #249
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucas Bekijk Berichten
    Over fraude gesproken In mei dit jaar ging ik naar de keys en kocht een haaientand van 160 dollar 105 euro en betaalde met CC.Volgens die vrouw ik hou het netjes haalde zij de CC door het apparaat maar was mislukt.Wij hebben toen 160 dollar contand betaald maar bij thuiskomst bleek dat ie ook via CC te zijn afgeschreven dus duur tandje voor 320 dollar.We hebben met de ABN AMRO gebeld en die hadden gezegt contact met het bedrijf op te nemen ,maar die beweerde dat het afgeschreven was met de CC ja dat wist ik ook wel hij zij dat als ik contant had betaald er dan 160 dollar te veel in de kassa moest overblijven.Ja die leuke vrouw heeft dat geld gewoon in haar zak gestopt.We zijn er nog steeds mee bezig het geld terug te krijgen hebben er ook een bewijs van maar het kan wel 4 maanden duren eer je je geld terug kan krijgen als je het ooit terug krijgt.Hun ja is jou nee en trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.

Dat vind ik knap lullig als je dat overkomt.
    Kun je deze niet direct aanmelden als betwiste transactie ?
    De CC maatschappij zal je het voordeel geven vermoed ik....
    Florida Vacation September/Oktober 2024 http://www.oldersom.nl

10. Top | #250
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005

Dat krijg je er van als je een haaientand koopt.................

Tja lullig maar idd je krijgt altijd een bonnetje en zonder bonnetje moet je dus ook nooit weggaan.
    Wel ook even het bonnetje lezen.....

Dat heb ik ooit niet gedfaan, artikel terug gebracht en ipv terug gestort bedrag op cc ineens 2x afgeschreven..... stom eigen schuld had het bonnetje moeten lezen en dan had ik er ter plekke iets aan kunnen doen.

December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise

Forum Rechten