Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 44 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

1. Top | #71
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Huis kopen in Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bzblonde Bekijk Berichten
    Hier zit je dus fout, het verhuren van real estate is nog steeds een goede manier om je huis te hebben, het enige probleem kan zijn dat er mensen in komen die je huis trashen en de reparaties zijn dan vour jouw.
    Als je intresse hebt kan ik je nog verwijzen naar mensen die die doen en betrouwbaar zijn.
    Hier zit ik dus goed. Je ziet dat de grote spelers in Orlando (o.a. Disney) zich voorbereiden op een flinke recessie. Dat zal zijn weerslag hebben op de bezettingsgraad van de hotels, de prijzen en bovenal op de kleine, particuliere verhuurder. Daar zit je dan met je "goede investering", met oplopende rentes, teruglopende inkomsten en een marktwaarde die flink onder de oorspronkelijke aanschafwaarde ligt.

2. Top | #72
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2008

als je goed uitkijkt kan je heel prachtige villa's kopen voor een spotprijs.
    grote villa's met 4 slaapkamers,3badkamers etc.waarom gewoon niet cash betalen en er een concierge laten inwonen voor een mooie prijs ?gewoon om de kosten te dekken.
    iemand die je vertrouwd,en als tegenprestatie het gras en huis onderhoud.er moet toch wel iemand te vinden zijn,mag zelfs bejaard koppel zijn.
    is dit geen goed idee ?

3. Top | #73
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Ben het helemaal met je eens, en op de manier die jij al aangeeft gewoon cash betalen, dan ben je aan het investeren, je hoeft je nu ook geen zorgen te maken over de verzekeringen, sinds je cash betaald bepaal jij hoe en wat je verzekerd.
    Als je je druk moet maken of het nu 25 of 30 % aanbetalen is, dan begeef je jezelf op gevaarlijk grondgebied omdat je dan waarschijnlijk onvoorziene kosten niet kunt dekken, zoals geen huurder of erger nog een huurder die niet betaald, kan zomaar een half jaar duren voor dat je die eruit hebt etc etc.

En Sigi het is hier ook de gewoonte dat men 1 mnds huur bedrag geeft for security deposit.
    Voor mij zou het belangrijk zijn dat je dus iemand hebt die een oogje in het zeil houdt.
    Je kunt hier gewoon een property management bedrijf voor inhuren, dit calculeer je natuurlijk in je verhuur prijs.

Het valt mij ook op dat er hier veel mensen makkelijk over denken, kopen en verhuren, want het is nu goed koop, vergis je niet dat de verhurende concurentie die hun huizen 20 jaar terug voor $50.000,00 kochten maar heel weinig huur nodig hebben en als jij dus nu koopt voor 200.000,00 of meer dat je dus gewoon de boot in gaat als de huren verlaagd worden, waar je concurentie lachend in mee kan gaan.

De huizen markt is momenteel het zelfde als de aandelen markt, en persoonlijk zou ik die nu dus niet kopen met geleend geld, maar ja het is ieder voor zich.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 30-07-08 om 15:53.

4. Top | #74
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2007

Huis kopen in Florida de stand van zaken

Op zichzelf is het een goede tijd om te investeren zolang je weet waaran je begint.
    Je kunt een vakantiehuis kopen ( STR = Short term rental )of een huis voor langere termijn verhuur (long term rental =LTR). Als makelaar werkend in Orlando verkoop ik beide typen aan buitenlanders en het doet me plezier steeds meer Nederlandse klanten te zien.

Voor beide is iets te zeggen, een STR kun je zelf als vakantiehuis gebruiken, maar management kosten en "wear an tear" is hoger.Deze huizen zijn gemeubuileerd.
    Het kan een uitkomst zijn voor de Florida fan een dergelijk huis te kopen.
    De lange termijn waardestiging is twijfelachtig en sterker fluctuerend dan LTR's
    Ik zie dit type huis meer als een manier om vakantie te houden in de VS en anderen mee te laten betalen door middel van verhuur dan een zuivere investering.
    Daar is op zichzelf niets mis mee.

Met een LTR moet je nog steeds op zoek naar een hotel of huis als je hier naartoe komt op vakantie . Als investering kan het een goede keuze
    zijn indien de huizenmarkt en dollar tesamen heropleven. Deze huizen staan vaak in betere en meer verzorgde wijken dan de vakantiehuizen .(Indien je een goede selektie maakt)
    Management kosten zijn lager en zolang je je huurders screent is " wear and tear" lager . Deze huizen zijn niet gemeubileerd
    Er is minder huurbescherming, de positie van de eigenaar is beter dan in Nederland en huurkontrakten zijn voor een jaar. De verhuur markt voor deze huizen
    is sterk verbeterd door de foreclosures . Veel huurders moeten opzoek naar een ander huurhuis en dat aanbod is nu minder dan voorheen. De huurprijs is afhankelijk van vraag en aanbod (niet gereguleerd) dus de huurprijzen gaan omhoog.

Zorg in ieder geval dat je de financiering doet in Nederland (meerwaarde eigen woning) , een lening in Euro's is nu te prefereren.

Groet vanuit Orlando-Windermere

5. Top | #75
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Als ik makelaar was, zou ik ook zeggen dat het nog steeds aantrekkelijk was om een huis te kopen. Feit is dat de 2e golf van gedwongen verkopen er aan staat te komen (zie ook dit bericht: http://www.nu.nl/news/1686384/30/rss/%27Volgende_golf_hypotheekproblemen_VS_in_aantocht %27.html), hetgeen tot meer aanbod onder de huidige gemiddelde prijs zal leiden. Ik zou daar de meerwaarde van mijn huidige woning niet aan willen opofferen.

6. Top | #76
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Welbergen Bekijk Berichten
    Huis kopen in Florida de stand van zaken

Op zichzelf is het een goede tijd om te investeren zolang je weet waaran je begint.

Als investering kan het een goede keuze zijn indien de huizenmarkt en dollar tesamen heropleven.
    De dollar misschien wel, het geeft de bewoners van de US echter niet meer dollars in de pocket, het enigste wat momenteel opleeft zijn de "levens kosten", de lokale bevolking kan zich niets veroorloven en die 5 huizen die momenteel verkocht worden aan buitenlanders zullen echt de huizenmarkt niet doen opleven, dan de foreclosures, zoveel foreclosures en er komen er nog meer, wat gaan ze doen met die duizende huizen, nog even afwachten tot er nog eens 50% van de prijzen afgaat, nu komen de hypotheek kosten dicht bij de huur prijzen, nu zullen er huizen verkocht worden en heeft de uit de hand gelopen woningmarkt gewoon zichzelf hersteld en is het afgelopen voor al die hebzuchtigen waar het nooit genoeg voor was.

Zo zal ook de huur (niet gereguleerd) zich zelf aanpassen, het geld voor velen mensen is gewoon op, hier zie je dus enorm veel mensen samen intrekken en als roommates leven, er heeft nog nooit zoveel te huur gestaan hier, het verbaasd mij dat dat in Orlando en omgeving anders is.

7. Top | #77
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2007

Ik doe al een vrij lange tijd naast koop- ook huurhuizen in Orlando. Er zijn minder huurhuizen beschikbaar. Er staan wel veel huizen leeg maar die zijn niet meer beschikbaar voor de huurmarkt, banken spelen geen huurbaas. Er is een duidelijk verschil met vorig jaar toen er nog een ruim aanbod was. Het tekort aan huurhuizen en de hogere prijzen kan wel eens voor de omkeer in de huizenmarkt zorgen of tenminste een faktor zijn. "At this rate I might as well buy" . Voorwaarde is wel dat de banken weer leningen gaan verstrekken. Ik zie ook meer kopers uit de VS zelf voorzichtig weer op de markt komen. Deze kopers zijn voornamelijk "bottom fishers" maar het zijn kopers die voor een bodem in de markt zorgen. Ik verwacht meer foreclosure sales aan het eind van het jaar maar dan is het over. Het gaat hier allemaal sneller en heviger dan in Nederland.

8. Top | #78
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2007

FrankS

Het artikel waarover je spreekt zijn de zgn " No income Verification Loans" , ik vraag me af of dat werkelijk tot een "golf " van gedwongen verkopen zal komen. Ik denk dat een belangrijker element zal zijn de banken die al die huizen uit hun boeken moeten of willen opschonen aan het eind van het jaar.

9. Top | #79
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2007

Hier even wat statisctische gegevens van de Orlando Makelaars Organisatie.
    Het betreft bijna alle verkopen in de maand July in Orlando

Maand- Aantal huizen overgedragen - Gemiddelde Prijs
    July 2002 - 2087- $173342
    July 2003 - 2637- $189475
    July 2004 - 2956- $219740
    July 2005- 2889 - $288957
    July 2006- 2339 - $300314
    July 2007 - 1547 - $318769
    July 2008 - 1443- $264553

Dit staatje laat zien waar de pijn zit, het zit bij de kopers die in 2005-2007 hebben gekocht . De pre 2004 kopers zitten nog steeds goed. Ook zit de pijn bij makelaars die hun verkopen gehalveerd hebben zien worden.
    Echter , behalve enkele incidentele gevallen is de zijn de prijzen stabiel ., de klok is een paar jaar teruggezet maar dat is gezond voor de marktwerking. Van doemdenken (een typisch Nederlands trekje) is geen sprake. Doe een proggnose en reken prijsstigingXdollarstijging en neem een tijdsspanne van 5 jaar . Investeren is vooruitzien .

10. Top | #80
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Welbergen Bekijk Berichten
    De pre 2004 kopers zitten nog steeds goed.
    Zouden de mensen die in 2004 voor relatief dure dollars gekocht hebben, (Koers 1,13 schat ik??) daar nu echt zo over denken? En wat was de inflatie in de afgelopen periode? Nee, da's lekker investeren.

Wat sneu voor die makelaars, maar misschien ook vervelend voor huiseigenaars die door de marktomstandigheden hun huis niet verkocht krijgen?

En de opmerking over doemdenken laat ik maar helemaal voor jouw rekening. Statistiek wijst uit dat de gemiddelde Nederlander zijn financiele zaakjes heel wat beter voor elkaar heeft dan de gemiddelde Amerikaan......kijk wat positief denken hen heeft opgeleverd!

Forum Rechten