Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 15 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #61
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard

    Een wereld gaat voor mij open en ik sluit hem ook weer want dit is niet mijn metier
    IK snap nog steeds niet waar het om gaat met dat ding want handwerken is niet zo mijn ding.

    Op de site van Joan's staat zo'n ding maar niet voor die prijs

    http://www.joann.com/joann/catalog.j...RODID=prd51721

    Dus als je hem voor die prijs hebt gekocht was het aan aanbieding wellicht.

    Kijk dat bedoel ik, als je zoiets tegen het lijf loopt heb je mazzel maar als je niet daar was geweest had je het nooit voor die prijs kunnen kopen ergo als je een week eerder was dan betal je wellicht het dubbele.

    Als ik n.l. weet dat iets te koop is in een winkel dan bel ik gewoon naar vrienden of familie daar of ze dat even willen kopen en anders is er nog ebay.

    Zo'n ding is ook niet onderhevig aan invoerrechten o.i.d..

    Het gaat er mij om dat als je daar bent en je moet stad en land rondrijden om zoiets te vinden kost het tijd, en mijn tijd is erg duur, benzine en wat win je er dan mee.

    Als je mij een link geeft met die prijs dan bel ik die gasten en als je er meerdere koopt kan je ook nog bedingen dat zij je tegemoed komen met de kosten van het verzenden.

    Als jullie nou eens voor dat geld dat je allemaal bespaard met je inkopen in de USA een jaarkaartje bij de sportschool nemen dan pas je de eerst komende 5 jaar in de zelfde broek maat dus dan kan je elke keer dezelfde broek op het net bestellen. Hoef je ook niet te passen en het kost je ook niet telkens een tripje naar Florida of reizen jullie gratis??
    Laatst gewijzigd door Njit; 24-03-08 om 18:16.

  2. Top | #62
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpit Bekijk Berichten
    Op de site van Joan's staat zo'n ding maar niet voor die prijs

    http://www.joann.com/joann/catalog.j...RODID=prd51721

    Dus als je hem voor die prijs hebt gekocht was het aan aanbieding wellicht.
    Het mooie van die winkel is dat ze daar zo'n beetje altijd wel een coupon hebben waarmee je één artikel met 50% korting kunt kopen. In dit geval kreeg ik hem dus mee voor $45 i.p.v. $90. Al had ik een ander ding uitgekozen van een paar honderd dollar, dan nog was het 50%. Op de website doen ze dat (helaas) niet. Met die korting trekken ze mensen naar de winkel, die dan vaak nog wat andere dingen (tegen de volle mep) kopen. Marketing dus. En trouwens, JoAnn's verzendt niet naar Nederland, daar zijn al wat telefoontjes aan opgegaan.

    Tot zover dus jouw bewering dat alles met dezelfde kortingen te bestellen is.

    En dan toch maar weer "peentjes zweten" bij de douane. De waarde van wat ik twee weken langs de douane meenam .... ik schat een dikke € 1500. Met een "tegenwaarde" van een veelvoud daarvan als ik het hier zou hebben gekocht. Heel veel aanbiedingen op spullen die je toch al wil kopen en waar je daar dan net tegenaanloopt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-03-08 om 18:34.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #63
    Vaste Bezoeker arie van urk's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Urk NL
    Berichten
    65

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Ik snap de hele ophef in deze discussie niet.
    Als iemand een koffer met Amerikaanse kleding mee wil nemen is dat zijn / haar verantwoording.
    Hij / Zij moet bij de douane verantwoording afleggen , ongeacht of deze persoon 1 of 1000 euro 'bespaard" heeft.

    Zelf heb ik helemaal niets met merkkleding , maar als ik in een outlet prachtige warme sweaters zie liggen voor nog geen 20 dollar dan neem ik er wel een paar mee.
    ( mijn vrouw had genoeg van de stok oude truien die ik altijd aanhad...)

    Mijn vrouw verheugd zich het hele jaar al op inkopen doen bij Jo-Ann: veel keuze in haar hobby gebied en nog veel voordeliger ook.
    ( alleen moest dat mooie papier niet zo gewichtig zijn).

    Zelf bestel ik mijn hobby spullen bij een vaste leverancier in Miami.
    Met extra korting omdat ik vooraf via internet bestel.
    Aangezien we toch wel naar Miami gaan pik ik ze daar op en bespaar zo behoorlijk wat verzendkosten.

    De ene Florida ganger wil koopjes scoren terwijl de ander 30 pretparken bezoekt of 3 weken op een strand ligt te bakken.

    Gelukkig kan het in Forida allemaal en zijn we vrij om te kiezen hoe we onze vakantie en geld besteden.

    En het kriebelige gevoel bij de nederlandse douane nemen we dan maar voor lief.

  4. Top | #64
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arie van urk Bekijk Berichten
    Mijn vrouw verheugd zich het hele jaar al op inkopen doen bij Jo-Ann: veel keuze in haar hobby gebied en nog veel voordeliger ook. ( alleen moest dat mooie papier niet zo gewichtig zijn).
    Same here. Als ze bepaalde dingen wil hebben worden ze keurig genoteerd en eenmaal per jaar kan ze dan "los" gaan bij JoAnn's, Michael's, Walmart etc. Enorme prijsverschillen met hier in NL. Daarmee "financieren" we de vakantie voor een deel, met de besparingen ten opzichte van het hier te kopen. :mrgreen: Jammer dat de koffers maar 23 kilo per stuk mogen wegen ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #65
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk Berichten
    Hoi Guus, ik ben benieuwd waar het nieuws bekend is geworden dat het bedrag van 175 euro wordt verhoogd naar 430, groet Arie.
    Zie hier: http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieu...mber-2008.html

    Meer belastingvrij invoeren per december 2008

    nieuwsbericht | 09-01-2008 | Directie Voorlichting
    Met ingang van 1 december 2008 mogen reizigers vanuit landen buiten de Europese Unie meer vrij van accijns of btw invoeren. In november 2006 werd hierover in de Ecofin een politiek akkoord bereikt. Eind december 2007 werd overeenstemming bereikt over de ingangsdatum.
    Het plafond voor deze belastingvrije invoer naar één van de landen van de Europese Unie gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie over land de EU binnen komt mag voor 300 euro belastingvrij de Europese Unie invoeren. Het huidige drempelbedrag werd 15 jaar geleden vastgesteld.
    De scheiding tussen reizigers per schip of vliegtuig enerzijds en over land anderzijds is aangebracht omdat met vervoer over land frequenter goederen de EU binnengebracht kunnen worden.


    Laatst gewijzigd door Njit; 25-03-08 om 10:19.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #66
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk Berichten
    Hoi Guus, ik ben benieuwd waar het nieuws bekend is geworden dat het bedrag van 175 euro wordt verhoogd naar 430, groet Arie.
    Zo ongeveer overal...
    Kranten, tv enz enz.
    Het gaat in per 1 dec 2008.

    Maar inmiddels was ik traag ( ik had gewoon niet gezien dat er een pagina 6 was...) en had Njit alvast alle info opgezocht...

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  7. Top | #67
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Da's nou net het mooie: iedereen heeft weer zijn eigen dingen die hij/zij mee wil nemen uit florida.

    Waarom zou je zes spijkerbroeken meenemen? (waarom niet 7 of 8?)
    Waarom zou je een I-pod meenemen?
    Waarom zou je een voorvelg van een Harley meenemen? :-k
    Waarom zou je stapels sctrapbookpapier meenemen?
    Waarom zou je 24 Nike T-shirts meenemen?
    Waarom zou je een golfclub meenemen?
    Etc.

    Blijkbaar gewoon omdat iemand dat wil, daar zijn of haar wensen mee voldoen. En dat kan in Florida vaak erg voordelig zijn. Zoveel mensen, zoveel ... ja wat eigenlijk?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #68
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Waarom zou je een voorvelg van een Harley meenemen? :-k
    Heb ik weer, krijg ik weer zo'n bedenkelijk mannetje :-k :-D

    Waarom ?? Omdat die zeker 60% goedkoper is dan hier, als je hem hier al kunt kopen :mrgreen:
    Eén van de wensen van één van de mensen :sun:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #69
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ceetje Bekijk Berichten
    Dat had ik er bij willen vragen maar ben blij dat jij het doet haha. Lees nu zelf nog grotere aantallen :shock:
    De één koopt 80 verschillende spijkerbroeken, de ander spullen voor zijn scrapboek of onderdelen voor zijn Harley. Ieder zijn 'fetish' zullen we maar zeggen.

  10. Top | #70
    Vaste Bezoeker aeroxerel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    63

    Standaard Re: Transport bij verblijf in Disney Resort

    Vorig jaar hebben ze mij op Zaventem ook staande gehouden, heb gezegd dat ik wat souveniertjes en 2 flessen wodka (die op het vliegtuig gekocht waren) bij me had, en ik mocht gewoon weer doorlopen.

    Wel even een hartslag van 200 natuurlijk, omdat heel de koffer vol zat met Tommy Hilfiger spullen (voor eigen gebuik)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •