Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 4 van de 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

1. Top | #31

Standaard Re: "gesnapt"

Wel,ik wou hier net een topic over openen,zodus is het handig dat ik dit hier allemaal lees.

Maar ik ben dus wel van plan om daar een nieuwe fotocamera te kopen, maar als deze dus meer als 175€ kost zou ik dus importtaxen moeten betalen of zie ik het fout?

2. Top | #32
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkRaven Bekijk Berichten
    Maar ik ben dus wel van plan om daar een nieuwe fotocamera te kopen, maar als deze dus meer als 175€ kost zou ik dus importtaxen moeten betalen of zie ik het fout?
    Als je bij thuiskomst door het groene poortje gaat ("Niks aan te geven") en ze voeren een controle uit en je kunt niet verklaren/bewijzen dat je die camera al in Nederland had dan krijg je een voorstel tot schikking.

Zie http://www.douane.nl/particulier/rei...tml#P342_27476

Let bij het aanschaffen van camera's vooral op het feit dan sommige merken afwijkende namen hanteren. Dan valt het al gelijk een stuk meer op..
    Voorbeelden:
    - Canon Digital Rebel XTi (USA) vs Canon EOS 400D (Europa)
    - Fuji S9100 (USA) vs S9600 (Europa)

Sommige merken hanteren dezelfde namen (Nikon bijvoorbeeld). Alleen kun je daar nog steeds aan het serienummer zien dat hij in de USA is aangeschaft.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

3. Top | #33

Ben van plan voor een Nikon of een Sony te kopen,maar het is inderdaad handig dat ik weet over de andere namen van types.

Maar dus is het beterer om je doos van je fototoestel te dumpen in Amerika en om zo weinig mogelijk bewijsmateriaal mee te nemen naar Nederland/België.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-04-08 om 16:35. Reden: full quote eruit

4. Top | #34
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik zou inderdaad zeker geen doos mee gaan nemen in je koffer. Koop daar ook gelijk een fototas. Stop de bonnetjes etc tussen je reispapieren oid.

Als ze het echt willen uitzoeken dan komen ze er toch wel achter. Maar hoe minder je opvalt hoe beter.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

5. Top | #35
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Ja wij zijn nog nooit, waar wij ook vandaan kwamen, er tussenuit gehaald...mijn schoonmoeder altijd...we hebben ook geprobeerd haar mee te nemen als "afleidingsmanouvre" maar ze had geen zin ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    Misschien komt het ook, omdat mijn vader die op Schiphol bij de Kmar werkt ons altijd opwacht bij de bagagebanden (vindt mijn zoontje altijd geweldig), en wij altijd eigenlijk met hem door de douane lopen.....
    Toch is het elke keer weer spannend ha ha ha ha ha ha ha ha.

6. Top | #36

Vergeet trouwens ook niet dat sommige merken (zoals Canon) in europa geen garantie geven op spullen gekocht in de USA .

Zo kan goedkoop duurkoop worden.

De bewijslast ligt bij invoeren inderdaad bij jou. Maar ook een douane ambtenaar moet zich gelukkig aan regels houden. Op moment dat jij namelijk in beroep/bezwaar gaat tegen een heffing moet hij ook aannemelijk kunnen maken waarom hij de heffing nodig vind en baseert. En dan wordt het voor hem toch echt moeilijk (op het moment dat jij een normale hoeveelheid kleding bij je hebt) om het rond te krijgen.
    En er is geen rechter die jou veroordeeld omdat je niet alle bonnetjes bewaard van alle kleding die je koopt. Zou ook te gek zijn.....kan je de bijna een fulltime administratie op na gaan houden.

Want laten we wel wezen.....ik denk dat 95% van de mensen meer dan 175 euro aan waarde in zijn koffer heeft zitten (vooral bij langere vakanties). Dus laat je echt niet gek maken of imponeren en blijf wel altijd rustig en correct (voor het geval je de pech hebt om zo'n douane beambte te treffen)

Maar nogmaals ..... ik heb het over een normale geloofwaardige hoeveelheid kleding. En niet over 2 koffers vol met alleen maar designer broeken etc... :-)

Grtz Henk

PS Deze wijsheid heb ik ook niet van mezelf hoor. Een kennis van mij werktr op het hoofdkantoor bij de douane en die heeft dit pas geleden helemaal uitgelegd. En daarme bedoel ik niet te zeggen dat de douane helemaal niets mag......maar dat het ook niet simpel zwart/wit is en dat ook zei op een bepaald moment zaken moeten "bewijzen". Maar misschien was het wel dronkemanspraat (het was in een bar) en heb ik volgende maand een probleem bij de douane :-)
    Laatst gewijzigd door misterspek; 06-03-08 om 19:04.

7. Top | #37
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2007

En hoe zit het dan met schelpen? Ik lees in een aantal reisverslagen dat ze zulke mooie schelpen hebben gevonden op Sanibel eiland maar die mag je toch ook niet meenemen?[-X

8. Top | #38
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008

schelpen: sommige zijn zeldzaam, sommige niet.
    spullen van krokodillenleer: van een gekweekte krokodil of niet?
    nieuwe camera op vakantie in Florida gekocht of in NL gekocht?
    Hoeveel waarde mag je mee terug nemen?
    Kijk eens bij www.douane.nl > particulieren > reizigersbagage > 1 bijzondere producten, > 2 beperkte belastingvrije invoer.

Heb je in Florida nwe camera gekocht, zorg er inderdaad voor dat deze camera eruit ziet alsof je hem al een hele tijd gebruikt hebt. Garantiebewijs, aankoopbon en dergelijke zaken kan je per post naar huis sturen.
    Schelpen, spullen van krokodillenleer e.d.: NIET DOEN-beschermde soorten. Foto's maken kan altijd.
    Nou, ik hoop dat ik als ex-douane-ambtenaar, huidig douane-deklarant niet teveel heb geschreven en dat dit toch nog kort en duidelijk was.
    Hou dit in je achterhoofd en geniet van je tijd in Florida.:razz:

9. Top | #39
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Schelpen op het strand van Sanibel Island (en op de rest van de wereld) worden persoonlijk beschermd door de Nederlandse regering, verder door niemand.
    Aligators in Florida (waar er veel te veel van zijn) worden persoonlijk beschermd door de Nederlandse regering, verder door niemand.

De veiligheid van de Nederlandse burger (en de vrijheid op personlijke verdediging daavan) worden door niemand beschermd, en zeker niet door de Nederlandse regering, die het veel te druk heeft met het beschermen van alles, behalve zijn eigen burgers cq kiezers.

Zo, dat moest er even uit.

Aan de andere kant, als het met de dollar zo blijft gaan kan ik hier na 1 December (is dat eigenlijk al bevestigd ?) gewoon een auto kopen en belastingvrij mee nemen ;-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Ik zou inderdaad zeker geen doos mee gaan nemen in je koffer. Koop daar ook gelijk een fototas. Stop de bonnetjes etc tussen je reispapieren oid.

Als ze het echt willen uitzoeken dan komen ze er toch wel achter. Maar hoe minder je opvalt hoe beter.
    Zelf heb ik afgelopen jaar alle handleidingen, boekjes, bonnetjes (incl alle Credit Card slips) per post naar huis gestuurd. Kan de douane niets vinden, ook niet tussen de reispapieren.
    Enne, doe rustig aan met het ophalen van je bagage en wacht even tot alle douaniers bezig zijn. Zelf gezien dat bij aankomst van een nieuwe vlucht de eerste 5 personen die door de groene poortjes willen lopen, de sjors zijn....

Forum Rechten