Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 16 van de 86 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 852

Onderwerp: Creditcard

1. Top | #151
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006

Standaard Re: Credit-card

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie
    Same here.

We moeten het wel héél bont maken om meer dan 5000 euro uit te geven op vakantie!

2. Top | #152
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie
    Raar maar waar, maar als je hotels betaalt met je CC, dan wordt het bedrag waarvoor het hotel autorisatie vraagt van je krediet ruimte afgehaald. Voorbeeld: je neemt een hotel van $200,-. Bij het inchecken vraagt het hotel een autorisatie aan voor b.v. $250,- ($200 plus extras). Als je uitboekt reken je $200 af. Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ziet nu echter twee verschillende bedragen, welke ze niet met elkaar in verband brengen. Gevolg: zij laten het geautoriseerde bedrag staan waardoor er i.p.v. $200 nu $450 dollar van je krediet is opgesnoept. Iets om rekening mee te houden als je alle hotels met je CC betaald.

3. Top | #153
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ....
    Interpay heet tegenwoordig Equens.
    Of zij dit nog steeds doen .... geen idee, zou ik even op m'n werk kunnen navragen.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

4. Top | #154
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Raar maar waar, maar als je hotels betaalt met je CC, dan wordt het bedrag waarvoor het hotel autorisatie vraagt van je krediet ruimte afgehaald. Voorbeeld: je neemt een hotel van $200,-. Bij het inchecken vraagt het hotel een autorisatie aan voor b.v. $250,- ($200 plus extras). Als je uitboekt reken je $200 af. Interpay (geen idee overigens of zij nog steeds verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken) ziet nu echter twee verschillende bedragen, welke ze niet met elkaar in verband brengen. Gevolg: zij laten het geautoriseerde bedrag staan waardoor er i.p.v. $200 nu $450 dollar van je krediet is opgesnoept. Iets om rekening mee te houden als je alle hotels met je CC betaald.

Ik heb on-line inzage in mijn cc en heb dit nog nooit zien gebeuren.
    Wanneer vervalt de niet gebruikte authorisatie dan?

Ik zie regelmatig dat bedragen geblokkeerd zijn op mijn cc i.v.m. gevraagde authorisatie, maar die verdwijnen zodra er afgerekend is.

Knaapje

5. Top | #155
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik heb om exact deze reden een aantal jaren geleden met een gemaximeerde creditcard in de USA gestaan. Een aantal autorisaties werd niet terug geboekt, wanwege verschillen in de bedragen (toen o.a. veroorzaakt door valutaverschillen). Ik heb daarover naderhand contact gehad met Interpay en die gaf aan dat dergelijke autorisaties wel vaker "blijven hangen" en dan in de regel na 3 maanden alsnog verwijderd worden.

6. Top | #156
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005

En daarom nemen wij ook de gewone bankpas mee waar je daar ook mee kunt pinnen om geld af te halen.
    Dus best handig als je er twee hebt ;-)

En zelf wat geld gelijk meenemen dat scheelt ook al wel een beetje, zodat je toch wat geld al hebt en als je daar bent zoveel mogelijk met de CC betaalt en altijd wat cash achter de hand hebt.

Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

7. Top | #157
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Ik heb on-line inzage in mijn cc en heb dit nog nooit zien gebeuren.
    Wanneer vervalt de niet gebruikte authorisatie dan?
    Voorheen werden deze autorisatiebedragen in drie maanden tijd afgebouwd. In de eerste maand telde het bedrag voor 100% mee, in de tweede voor ±75% en in de derde maand voor 25% (exacte percentage weet ik niet meer). Nu schijnen de autorisatiebedragen nog maximaal één maand mee te tellen. Nog steeds voldoende om aan je maximale kredietlimiet te komen. Om problemen te voorkomen heb ik mijn CC limiet opgehoogd. Daarnaast heb ik altijd een tweede CC bij. Voorkomen is beter dan genezen.

8. Top | #158
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij hebben nu altijd 2 cc's (Visa + MC) bij ons + bankpassen. Bovendien kunnen we via Rabobank private banking heel snel problemen oplossen, al is dat alleen tijdens Nederlandse kantooruren. Cash nemen we eigenlijk de laatste jaren niet meer mee, uitgezonderd een paar dollar voor de bellboy bij aankomst.

9. Top | #159
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Vandaag heb ik de vakantie-post doorgenomen en daar zat een brief van ABN Amro bij dat ze op 2 augustus mijn Mastercard op de "doorverwijs"-status hebben gezet. Dat houdt in dat elke trnsactie die een autorisatie nodig heeft handmatig geverifieerd moet worden, wat dus zeer vertragend werkt. Men had mij hierover proberen te bereiken, maar dat was niet gelukt. Duh, ik zat in Florida!
    Nou gebruik ik meestal mijn Visa dus heb ik er geen last van gehad, maar mijn eegaatje dus wel, die betaalt maar een enkele keer met CC en stond met haar CC (partner-kaart, dus dezelfde status) twee keer bij een kassa waar ze werd weggestuurd omdat'ie niet werkte.

Vandaag meteen maar even gebeld en er leek op 2 augustus een transactie door AOL (internetprovider waarbij ik internet in de VS had) te zijn aangeboden waarbij de vervaldatum van de kaart niet klopte. Raar.

Je zult daar maar staan bij je hotel of zo en geen cash of ander betaalmiddel op zak hebben. En dan proberen je CC-maatschappij te bellen die voor dit soort zaken alleen van 9.00 tot 21.00 (in het weekend tot 17.00u) bereikbaar is, Nederlandse tijd wel te verstaan ...... ](*,)

De moraal van dit verhaal: zorg dat je altijd meerdere betaalmiddelen bij je hebt.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

10. Top | #160

Hallo weer allemaal,

Ik heb dus de voors en tegens gelezen....

En natuurlijk zijn er meer voors....

Ik las ook dat je met je gewone bankpas kan pinnen. Kan dit ook bij de ATM's???

Wij hebben een wereldpas van ABN (of is dit niet belangrijk).

Want als ik alleen voor de auto en borg een cc moet hebben, en de rest kan pinnen.....

Tja dan is de keus gauw gemaakt en neem ik geen cc mee.

mijn man zei dat er ook maatschappijen zijn, waar je geld op je cc kan storten en geen kredietlimiet hoeft te hebben......

Want vertrouwen erin heb ik niet......

Forum Rechten