Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 21 van de 69 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

1. Top | #201

Standaard Re: zakgeld

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Zelf reken ik gewoon voor een persoon een bedrag wat tussen de 50-75 dollar ligt dan zit je altijd goed. de ene dag zul je meer gebruiken dan de ander, maar met 50 tot 75 dollar moet je zeker goed uitkomen.
    Is dat gebaseerd alleen maar op het eten per persoon?
    Wij hebben wel een indicatie wat we kwijt willen zijn aan shoppen en aan de parken incl. benzine. Maar we vragen ons af hoeveel we kwijt zullen zijn aan eten. Voor ons gezinnetje van 6 doen we gemiddeld voor 80 Euro aan boodschappen per week hier in NL.

We zijn van plan om ook regelmatig lekker bij ons huisje te eten, maar we willen ook een aantal keer buiten eten of ontbijten. Zo'n beetje fifty fifty. Doorgaans is mijn ervaring dat je na een flink ontbijt in Amerika er wel flink tegenaan kan en je tussen de middag aan wat fruit of een bagel, wel voldoende hebt tot aan het avondeten...

Kan iemand een goede indicatie geven wat je per dag kwijt bent per persoon aan eten. (dus fifty fifty thuis en uit) .. Ik vind uiteten overigens niet duur in Amerika ..

De reden waarom ik er niet goed zicht op heb, is dat wij de afgelopen 2 keren in Amerika zo ontzettend verwend zijn door Amerikanen. Met moeite hebben we één keer "mogen" betalen .. Alles werd betaald tot aan kaartjes voor een Nascar Race aan toe ...

Sandy

2. Top | #202
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: zageld

Goedkoop uit eten kun je inschatten op $5 voor ontbijt, $5-10 voor lunch en $15 voor diner. Dan eet je bij Sizzler, Ponderosa of iets dergelijks.

"Thuis" eten kost net zoveel als hier, maar is uiteraard afhankelijk van wat je gaat eten. De verleiding is namelijk erg groot om allerlei extra dingen in te slaan in de grote supermarkten.

Zelf ontbijt ik altijd "thuis" in de villa met een beker melk en een paar sneetjes Italian Bread belegd met wat margarine en Bologna, Philadelphia of Nutella. Voor een dollar per persoon ben je dan wel klaar.

Lunchen doen we meestal buiten de deur, in de parken eten we met z'n drieën een combo-menu en een kindermenu, met extra een flesje of 2 melk. Samen zo'n $12-15, soms iets meer. Zeg maar $4-7 per persoon.

's Avonds eten we dan een enkele keer buiten de deur, meestal max. $45-50 met z'n drietjes. Of we halen wat bij de supermarkt (salades, subs, fruitsalade, kant-en-klaar-maaltijden) of pizzeria (een large pizza eten we twee dagen van met een salade van de Publix erbij). Of een lekkere gegrilde kip bij de Walmart voor maar $4!! Dat soort zaken dus. En dan zijn we ook zo rond de $5-8 per persoon kwijt.

Dus voor eten zijn we tussen de $10 en $25 per persoon kwijt.

Drinken is een heel ander verhaal. Bij de bedragen hierboven heb ik het meegerekend, maar wat je daarbuiten nog uitgeeft aan flesjes, blikjes, bekers en glazen drinken kan behoorlijk oplopen. In de parken kost een halve liter water $2 en frisdrank $2,50. Ik drink tussen de maaltijden door gemiddeld zo'n 4-6 halve liters leeg, waarvan ik er enkele meeneem uit het huisje (zelf gehaald bij de Publix of Walmart). Dan heb je nog steeds tussen de $5 en $10 per persoon aan extra drinken nodig. Tel dat dus maar gerust op bij je dagelijkse bedrag voor eten en drinken.

Al met al ben je dan gemiddeld zo'n $20-25 per persoon per dag kwijt. Dus per week $140-175.

En dan heb ik het nog niet over een eventueel biertje ($5,50 per stuk), frozen margarita ($8,50) of Starbucks koffie ($ ..... duur!) en andere extraatjes.

Flink sparen dus!!

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

3. Top | #203
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Lekker uit eten voor ongeveer $ 15,00 per persoon (volwassenen) kun je ook bij o.a. Olive Garden, Outback Steakhouse en TGI Fridays deze zaken vind ik wat lekkerder dan Ponderosa en Sizzler.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

4. Top | #204

Ik vind het eten soms zo machtig dat ik al voldoende heb aan een appetizer. In 2005 hadden we zeer uitgebreid gegeten bij Ihop, die middag hadden we ook nog een Frappuccino Venti .. ik kon 's avonds haast niet meer eten bij Outback. Daarna hadden we afgesproken bij Petra/VS, die een heerlijke pie had gekocht ... maar ik kon echt niet meer. Gelukkig begreep ze het ....

-

5. Top | #205
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Lekker uit eten voor ongeveer $ 15,00 per persoon (volwassenen) kun je ook bij o.a. Olive Garden, Outback Steakhouse en TGI Fridays deze zaken vind ik wat lekkerder dan Ponderosa en Sizzler.
    Qua eten klopt dat wel, maar ik bedoelde met drinken en alle "side dishes" erbij. Bij Sizzler en Ponderosa kun je onbeperkt van het buffet eten, inclusief desserts als fruit, ijs en cookies. Volgens mij betaal je voor dat soort zaken extra bij Olive Garden, of niet?

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

6. Top | #206
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Ja, ik bedoelde ook eigenlijk een hoofdgerecht heb je voor tussen de $ 12,00 tot $ 15,00. Bij Outback krijg je een lekker broodje vooraf met boter en bij Olive Garden lekkere breadsticks en een salade of soep. Drinken kost gemiddeld $ 2,00 (frisdrank) maar desserts moet je apart betalen.

Het klopt dat de totale rekening dan wat duurder wordt maar ik vind de kwaliteit van het eten daar wel wat beter.

Bij Chevy's (Mexicaans) kun je trouwens een heerlijke chicken quesedilla eten voor $ 8,95 en vooraf (gratis) warme tortilla chips (als ze niet warm moet je ze terugsturen naar de keuken ;-) ) met salsa

Ik krijg trek van al dat eten hahahaha
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

7. Top | #207
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Ik ben dan toch wat meer kwijt. Wij nooit in de buffetrestaurants, maar wisselen de iets betere (Lone Star, TGI Friday's, Melting Pot en Cheesecakefactory af met middenklassers, zoals Applebee's (ofschoon ik die de laatste tijd erg vind tegenvallen), Chili's en bv Steak & Shake.
    Een of twee keer per vakantie in een foodcourt in een van de malls, en idem bij Wendy's.
    Het gemiddelde pppd komt dan op zo'n $ 25,00 per dag excl fooi.
    Daarbij komt dan nog het ontbijt, afwisselend Denny's en Waffle House, daar blijven we ruim onder de $ 10,00 pppd.
    Lunch slaan we altijd over (ontbijt is eigenlijk meer brunch).
    Daarbij komt nog elke dag wel iets extra's lekkers, bv. bij Starbucks of Krispy Creme.
    Met drinken en een chippie voor op de kamer ga ik uit van $ 50,00 pppd.
    Wij drinken geen wijn of zo, dat scheelt.
    Eric

8. Top | #208
    Ingeschreven
    Dec 2004

Wij gaan altijd met enorme berg spullen terug die we daar gekocht hebben. Inmiddels weten we precies wat we willen hebben: goedkope kids-kleding van de Walmart OshKosh en Tommy H., heel veel Srapbook-spullen voor mijn eegaatje, wat honkbalsouvenirs, twee paar Nike's, basebal-shirts van de Walmart, Lego en Bionicles en ander speelgoed voor Steven, 2 Levi's voor mezelf en zwager, nog wat nette broeken en overhemden van Tommy H. en verder veel andere zooi.

Genoeg om 3 (personen) x 2 ( koffers per persoon) x 50 pounds (=23 kilo per koffer) te vullen en de handbagage te "maximaliseren".
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-11 om 07:29.

9. Top | #209
    Vaste Bezoeker chester2203's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007

Standaard Things you must see or do

Wij 2 volwassene en 2 kids zijn van plan om in 2009 richting Florida te gaan. Tegen die tijd zijn de kids 7 en 9 jaar oud.
    Wat moeten we zeker gaan zien en doen en wat ook zeker niet.
    Verder voor alle mogelijke tips over verblijf etc houd ik mij aanbevolen.
    Zodat we zo goed als mogelijk voorbereid zijn.
    Zoals ik in mijn voorstel rondje al bekend maakte ben ik er al een paar keer geweest maar dat was in de vorige eeuw:-\" dus alles is een beetje verwaterd.... wie kan me helpen zodat het voor ons een knal vakantie kan worden..

10. Top | #210
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard Re: Things you must see or do

De beste raad die we je kunnen geven is om eens de reisverslagen van de overige forumleden door te nemen.
    Daar haal je de beste ideën uit.
    Ook een goed idee is om wat reisbureaugidsen te halen, en die ideën te gebruiken.
    Als je dan een soort programma hebt, kunnen we je zeker op weg helpen.
    Succes, Eric

Forum Rechten