Goedkoop uit eten kun je inschatten op $5 voor ontbijt, $5-10 voor lunch en $15 voor diner. Dan eet je bij Sizzler, Ponderosa of iets dergelijks.
"Thuis" eten kost net zoveel als hier, maar is uiteraard afhankelijk van wat je gaat eten. De verleiding is namelijk erg groot om allerlei extra dingen in te slaan in de grote supermarkten.
Zelf ontbijt ik altijd "thuis" in de villa met een beker melk en een paar sneetjes Italian Bread belegd met wat margarine en Bologna, Philadelphia of Nutella. Voor een dollar per persoon ben je dan wel klaar.
Lunchen doen we meestal buiten de deur, in de parken eten we met z'n drieën een combo-menu en een kindermenu, met extra een flesje of 2 melk. Samen zo'n $12-15, soms iets meer. Zeg maar $4-7 per persoon.
's Avonds eten we dan een enkele keer buiten de deur, meestal max. $45-50 met z'n drietjes. Of we halen wat bij de supermarkt (salades, subs, fruitsalade, kant-en-klaar-maaltijden) of pizzeria (een large pizza eten we twee dagen van met een salade van de Publix erbij). Of een lekkere gegrilde kip bij de Walmart voor maar $4!! Dat soort zaken dus. En dan zijn we ook zo rond de $5-8 per persoon kwijt.
Dus voor eten zijn we tussen de $10 en $25 per persoon kwijt.
Drinken is een heel ander verhaal. Bij de bedragen hierboven heb ik het meegerekend, maar wat je daarbuiten nog uitgeeft aan flesjes, blikjes, bekers en glazen drinken kan behoorlijk oplopen. In de parken kost een halve liter water $2 en frisdrank $2,50. Ik drink tussen de maaltijden door gemiddeld zo'n 4-6 halve liters leeg, waarvan ik er enkele meeneem uit het huisje (zelf gehaald bij de Publix of Walmart). Dan heb je nog steeds tussen de $5 en $10 per persoon aan extra drinken nodig. Tel dat dus maar gerust op bij je dagelijkse bedrag voor eten en drinken.
Al met al ben je dan gemiddeld zo'n $20-25 per persoon per dag kwijt. Dus per week $140-175.
En dan heb ik het nog niet over een eventueel biertje ($5,50 per stuk), frozen margarita ($8,50) of Starbucks koffie ($ ..... duur!) en andere extraatjes.
Flink sparen dus!!