Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Die dekselse mondkapjes

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Die dekselse mondkapjes

    Nu er in november weer gevlogen gaat worden en we dus ook een lange vlucht tegemoet gaan waarbij je in het vliegtuig een mondkapje dient te dragen, ben ik me toch gaan verdiepen in de eisen die aan de mondkapjes gesteld zouden worden. Daar kan ik niets over vinden, dus eigenlijk maakt het niet uit wat je draagt als het maar op een mondkapje lijkt. De standaard kapjes vind ik zo beperkend in je ademhaling als je deze op een lange vlucht zou moeten dragen. We vliegen juist met een Dreamliner omdat daar de luchtbehandeling beter is. We hebben nu ademende mondkapjes besteld die zijn gemaakt van tule van Biokatoen. Als je ze op hebt dan draag je inderdaad een mondkapje maar kunt ondertussen wel vrij en onbeperkt ademen omdat het eigenlijk een soort van dik gaas is. Heeft iemand hier ervaring mee of dit op het vliegtuig wordt geaccepteerd?
    Let wel, ik ben niet op zoek naar een discussie over het wel of niet werken van een mondkapje of het nut van het dragen ervan.
    Laatst gewijzigd door Bullyleo; 29-09-21 om 13:57.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Ik volg, want klinkt goed, deze kapjes. Ben onlangs naar Griekenland gevlogen, korte vlucht van 3 uur, maar vond het zo al benauwd....
    Vanaf dat je de bus op P3 pakt totdat je in je hotel/appartement bent draag je een mondkapje, dus al met al ook wat uren achtereen.
    Je bent gewoon blij als je even wat kan drinken of eten, want dan kan hij even af.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Er zijn wel regels rondom de mondkapjes en die kun je normaal vinden bij de airline. Zo zijn bv mondkapjes met ademventielen verboden.

    Zelf heb ik voor de vluchten tijdens de pandemie FFP2 maskers van 3M besteld en gebruikt en deze bevielen ons beter dan al die stoffen mondmaskers waarvan de werking niet bekend is. Qua draagcomfort waren ze prettiger en ook qua benauwdheid geen last gehad met deze kapjes. We wilden voor onszelf toch een goed gevoel hebben bij de maskers welke wij gebruikten.

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy1969 Bekijk Berichten
    Ik volg, want klinkt goed, deze kapjes. Ben onlangs naar Griekenland gevlogen, korte vlucht van 3 uur, maar vond het zo al benauwd....
    Vanaf dat je de bus op P3 pakt totdat je in je hotel/appartement bent draag je een mondkapje, dus al met al ook wat uren achtereen.
    Je bent gewoon blij als je even wat kan drinken of eten, want dan kan hij even af.
    Hoi Cindy, wij hebben er gewoon twee besteld en gaan ze ook meenemen want ze zitten gewoon heerlijk comfortabel. Voor de zekerheid nog tweelaagse katoenen mondkapjes bij Blokker gehaald die we altijd nog om kunnen doen mochten deze mondkapjes toch niet worden toegelaten. Want op dat punt heeft Kevin gelijk, op de site van American Airlines (waar wij mee vliegen) staat inderdaad vermeld welke kapjes zijn toegestaan. Hoe relatief deze eisen zijn, blijkt wel uit de eisen die British Airways stelt want zij geven aan dat je een mondkapje aan boord moet dragen. Punt. Geen eisen aan het mondkapje behalve als je naar Oostenrijk vliegt want dan moet je een FFP2 masker dragen. En omdat onze vlucht bestaat uit een combi van BA en AA is daar de verwarring al weer compleet. Dus we nemen gewoon twee soorten mee en dan zien we het wel. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kan je kijken op de site van biofabrics.nl.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Dank je wel Bullyleo! Ga er ook even naar kijken, en slim inderdaad, want het neemt weinig ruimte in om gewoon wat andere mondkapjes mee te nemen als deze toch niet mogen.
    Wat Jeroen zegt, die FFP maskers lijken me ook fijner zitten omdat deze meer ruimte rondom je mond/neus geven.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #6

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Vorige maand met Lufthansa van Frankfurt naar Santorini gevlogen. Duitsland is behoorlijk streng wat betreft soort mondbedekking, dus wij hadden voor die 'stofmasker'achtige dingen gezorgd. Vrijwel iedereen, incl. meeste bemanning droeg die blauwe dingen...

    Drie dingen vielen op!

    -Passagiers die het vliegtuig binnen kwamen met een stoffen masker op, kregen te horen dat ze die moeten vervangen. Ze kregen van de bemanning andere maskers.
    -Twee passagiers kwamen binnen met maskers van (wat leek) gaas. Die mochten gewoon door! Ga er vooralsnog van uit dat dat dus van die speciale zijn?
    -Je mag je masker af zetten wanneer je eet/drinkt... Er waren dus diverse mensen die zowat de hele vlucht hebben zitten eten/drinken!
    'Christ en Judith op Reis' webpagina: www.christenjudithopreis.blogspot.com

    2008, 2010, 2013, 2016, 2018, 2019 (en plannen voor 2022)

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Vorig jaar naar Curacao was het op zich prima met de mondmasker voor een langere vlucht. Merendeel lig je een beetje te snoezen of een film te kijken. Op een gegeven moment heb je het niet meer door. Tenzij je er bewust bezig mee bent uiteraard, maar dan zou mijn advies zijn: vlieg niet.
    Afgelopen week naar Spanje werd het in ieder geval niet zo nauw genomen met de maskers, merendeel van de passagiers had het masker onder de kin of neus en er werd eigenlijk amper iets van gezegd.

    Voor Amerika vind ik het dan wel weer een dingetje. Volgens de waarschijnlijk aangekondigde regels MOET iedereen gevaccineerd zijn EN getest. Dan lijkt een masker mij niet echt nodig meer, in een vliegtuig vol met gevaccineerde en tot 72 uur ervoor negatief geteste reizigers.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Ik vind al die wegwerpmondkapjes zo stinken. Laatst nog voor een Duitslandtripje FFP2 geprüfte Mundmakse bij het kruidvat gekocht, ik dacht dat ik spontaan moest overgeven. Het zal aan mij liggen, mijn vrouw had nergens last van. Ik neem dus mijn stoffen mondmaskertjes mee (Belgisch model) en voor de zekerheid die welbekende blauwe en FFP2, dan zijn we gedekt.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 11-10-21 om 22:45. Reden: typo

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Koenkamphuys, mijn vrouw ruikt ook altijd luchtjes die ik niet ruik maar die hoor ik niet over de 3M FFP2 mondkapjes die wij hebben voor het vliegen. Misschien zijn die een optie voor je om uit te proberen.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Klinkt goed ! Ik vermoed dat een aantal wel al heeft uitgezocht waar je die het beste (en goedkoopste) kunt krijgen ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •