Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 56

Onderwerp: Autohuur, verzekeringspakket en overige voorzieningen

1. Top | #41
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013

Standaard Re: Reisverzekering en een huurauto

Maar daarvoor neem je toch juist een reiskostenverzekering met werelddekking? Niet voor je bagage maar om de extra ziektekosten die je in de USA maakt vergoed te kunnen krijgen. Wij wel tenminste.

2. Top | #42
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Maar daarvoor neem je toch juist een reiskostenverzekering met werelddekking? Niet voor je bagage maar om de extra ziektekosten die je in de USA maakt vergoed te kunnen krijgen. Wij wel tenminste.
    Wij hebben ook een reisverzekering die we aanpassen. Let wel op dat je bij je reiverzekering beide hebt aangevinkt. Zowel ziektekosten en werelddekking. Het zijn tweeverschillende keuzes bij onze reisverzekering.
    http://brandsmaatjes5.blogspot.com/

2016 en 2014 Florida
    2012 Rondreis Las Vegas- Los Angeles- San Francisco

3. Top | #43
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015

Ik kan natuurlijk allen voor mijzelf spreken maar bij onze reisverzekering zitten geneeskundige kosten met werelddekking. Ik heb dit afgelopen december bewust laten aanzetten omdat ik zorgverzekeringen aan het vergelijken was en wanneer ik voor een zorgverzekering met werelddekking koos kostte mij dat per saldo veel meer op jaarbasis.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

4. Top | #44
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Het lijkt mij, dat er hier een aantal zaken door elkaar gehaald wordt.
    In de nederlandse basisverzekering zitten (spoed/noodzakelijke) medische kosten tot het bedrag wat er in NL voor betaald moet worden.

.............lid 4 Wonen/verblijven in buitenland, maar niet in EU-/EER-land of verdragsland en zorg in het buitenland Woont of verblijft u buiten Nederland in een land dat geen EU-/EER-land of verdragsland is, dan heeft u recht op een vergoeding van de kosten van verzekerde zorg door een zorgverlener buiten Nederland. U krijgt dezelfde vergoeding als wanneer u in Nederland naar een zorgverlener zou zijn gegaan met wie wij geen overeenkomst hebben gesloten. Zie hiervoor artikel 15........................

Als je binnen de EU het pasje bij je hebt hoef je meestal niets te betalen, tenzij de kosten hoger liggen dan de NL vergoedingen. (bijv. mogelijk bij prive-klinieken).
    Daarvoor is o.a. de aanvullende EU dekking bij een reisverzekering.

Buiten de EU, dus hier de USA, zijn de tarieven vaak veel hoger dan in NL en daarvoor is de aanvullende werelddekking bij een reisverzekering.

Buiten de EU krijg je dus anders tot de maximale NL tarieven vergoed.

Er wordt wel overgesproken de werelddekking in de basisverzekering in de toekomt te schrappen en te beperken tot de EU.

5. Top | #45
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013

Wat wordt er nu door elkaar gehaald dan? Wat jij zegt wist ik wel, knaapje én daarom heb ik een reisverzekering met werelddekking voor ziektekosten. Ik zie de verwarring niet?

6. Top | #46
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

Wat autoverzekering aangaat het volgende. Er zijn veel sites waar je auto's kan huren met verzekering.
    Maar als wij voor lange tijd (tot drie maanden) een auto huurde deden we dat vaak via Eautohuur.nl.
    En als we nu een auto huren in Florida doen we dat rechtstreeks via de site van Hertz.
    Dan niet in de laatste plaats omdat we de auto dan in een andere plaats in Florida (lees vliegveld) achter kunnen laten.
    Als je bij Hertz huurt dan eerst een account aanmaken met Nederlands adres en Nederlandse creditkaart

7. Top | #47
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Hoe doe je dat dan met de verzekering van de auto, Frans1949?

Bij mijn reisverzekering (FBTO) heb ik ook nog een aparte module om de kosten in het ziekenhuis te betalen naar echte kosten en niet de Nederlandse kosten. Dit laat ik het hele jaar aan staan, is meen ik maar 10 of 18 euro extra.

8. Top | #48
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013

JKG, zowel bij Eautohuur.nl als bij Hertz huur ik de auto MET verzekering.

En, dit moet je echt scheiden, een ziektekosten of reisverzekering sluit je apart af.
    Wij zijn ook verzekerd bij de FBTO en hebben de module "365 dagen buitenland" verzekering afgesloten.
    En dan natuurlijk op wereld dekking.

Wat veel mensen niet weten is dat er veel reisverzekeringen zijn waar een maximaal aantal dagen is gekoppeld aan de reis.
    Zeker als je langer gaat moet je hier goed op letten.

Een paar post hierboven heeft Knaapje het goed uitgelegd.

9. Top | #49
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Met verzekering is idd wel nodig.

Dank voor de tip mbt FBTO, hij stond nu idd nog op Europa (ik dacht dat ik 'm op wereld had staan). Zal 'm voor de trip naar de USA aanzetten. Die module kan je aan en uitzetten, dus bij thuiskomst weer op Europa.
    Het enige wat die module bij de reisverzekering doet, is het echte bedrag vergoeden ipv de kosten die het in NL zouden zijn. Dat is 18 euro per jaar en z'n geld waard als je aan de beurt bent en naar het ziekenhuis mag.

Wat betreft lang op reis; Bij FBTO is dat vanaf 60 dagen. Je betaalt dan 42 euro (jaarlijks) extra en je bent dan wel het hele jaar verzekerd op je lange reis.

10. Top | #50
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaFabian Bekijk Berichten
    Ik kan natuurlijk allen voor mijzelf spreken maar bij onze reisverzekering zitten geneeskundige kosten met werelddekking. Ik heb dit afgelopen december bewust laten aanzetten omdat ik zorgverzekeringen aan het vergelijken was en wanneer ik voor een zorgverzekering met werelddekking koos kostte mij dat per saldo veel meer op jaarbasis.
    Toch heb ik even de papieren van de reisverzekering erbij gepakt en daar staat het volgende in:

Citaat: "Biedt uw zorgverzekering geen vergoeding in het land, de plaats of instelling waar u de geneeskundige kosten moet maken? Dan ontvangt u ook geen vergoeding op grond van de dekking Geneeskundige kosten. "

Dit zou dus inhouden dat als je geen werelddekking op je ziektekosten polis hebt je ook bij de reisverzekering je geneeskundige kosten NIET kunt claimen!!!

Dus nog even goed je voorwaarden doorlezen. Bovenstaande voorwaarde is van de Europeesche verzekeringen.

Forum Rechten