Waar is de "goeie"oude tijd van OO-"s"TUC
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
De PH-OYJ is pas 14 jaar oud, ZGAN dus!
Waar is de "goeie"oude tijd van OO-"s"TUC
nieuwere.... Niet nieuw dus ;-).
er wordt een 767 van 2001 ingeruild voor een 767 uit 2000. maar wel minder vlieguren en landingen, daar gaat het om. Plus dat het interieur dan gelijk is aan de 767's van Arke, Thomson en TUI Nordic...
Overigens merk je als pax weinig aan een oude machine....
Ik ben niet zo op de hoogte van het soort vliegtuigen, ben wel a twee keer met Arke naar Sanford gevlogen. Wat ik nu begrijp worden de interieurs aangepast. De economy class bij Arke was erg krap, breedte en beenruimte, zelfs voor mij, niet zo groot en smal. Blijft dat nu of wordt de economyclass iets ruimer. De laatste keer hebben wij comfort class geboekt, dat is meer vergelijkbaar met de normale economyclass bij andere maatschappijen, verdwijnt deze nu? Wij hebben beide keren prettig gevlogen met Arke en Sanford vind ik heerlijk relaxed om op te vliegen! Hopelijk komt er weer een mooie aanbieding ergens in November
Beste Mick,
De status is achterhaald.
Op dit moment beschikt ArkeFly over 1 B767-300ER (de zogenoemde niet wingletvariant of oude variant). Deze gaat nu op 06-01-15 de vloot verlaten. Betreft de PH-AHQ.
Verder beschikt ArkeFly over 3 B767-300ERW (De zogenoemde wingletvariant of "nieuwe" variant). 1 ervan gaat op 1 november 2014 de vloot uit (De PH-OYE) en wordt eigendom van TUI Nordic.. De tweede gaat de vloot uit in april 2015. Dit is de PH-OYJ en gaat voor JetAir vliegen. De huidige 767 van JetAir gaat de vloot verlaten per die datum. De derde (PH-OYI) blijft in de vloot en gaat vanaf april 2015 uitsluitend Europa vliegen en sporadisch nog de plas over.
Vanaf April 2015 beschikken Thomson, ArkeFly, TUI Nordic en JetAirFly dan over een uniforme vloot van 787 en 767 toestellen (Zowel alle 787 als alle 767 toestellen zullen dan aan de binnenkant en buitenkant er hetzelfde uitzien, wat wisselen in de vloot een stuk makkelijker moet maken tijdens onderhoud en calamiteiten etc.) Daarvoor zal de pas door ArkeFly geintroduceerde StarClasse weer verdwijnen en weer teruggaan naar Premium Comfort. Er blijven vanaf April 2015 dus 3 klassen, Premium, Comfort en Economy over.
De route naar Miami en Florida wordt tot en met eind oktober gewoon door Arke gevlogen, daarna gaat Jetair deze route vliegen met hun 767 toestel. Dit is voorlopig tot mei 2015 het geval. Gedurende die periode is de Premiumclasse of Star Classe niet beschikbaar, deze komt in april pas weer beschikbaar als Jetair de machine van Arkefly gaat overnemen.
Over de zitplaatsen in economy en comfort. De plaatsen zijn in beide klassen net zo breed. Zit geen verschil tussen. Wel in beenruimte voor je.
Overigens is economy in ArkeFly slechts 2,5cm minder beenruimte dan Economy bij bv KLM of Delta Airlines.. Comfort heeft qua beenruimte dan wel weer 7,5 cm meer beenruimte als de standaard economystoel bij genoemde maatschappijen. Wel zijn de stoelen in de 767 met wingletvariant smaller dan in de zonder wingletvariant bij Arke. Ook de wingletvariant van Jetair heeft wat bredere stoelen.
O Ja, helemaal vergeten, de eerste dreamliner is binnen, de 2e boeing 787 komt eind december 2014 en de 3e boeing 787 komt eind april 2015
Ben echt benieuwd of dit zo blijft als er een tijdje op deze manier gevlogen word. Vind het een nogal omslachtige route. Wel lekker als je op Sanford vliegt dat dit dan echt een directe vlucht heen en terug is. Afgelopen juni 12 uur in het toestel gezeten van Orlando via Miami naar Amsterdam. Tussenstop duurde erg lang in Miami en moesten blijven zitten in het toestel mochten niet even de benen strekken door in het gangpad te staan of te lopen.
Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖
Wat is er omslachtig aan. Uit crew en vlootoogpunt is deze route juist niet omslachtig. Vandaar ook de keuze ervoor.
Als je vanuit Amsterdam naar Miami wilt vind ik het wel omslachtig. Voorheen had je maar 1 tussenlanding op Sanford en nu ook terug op Brussel of all places. Voelt omslachtig en zou voor mij een reden kunnen zijn niet meer met hen te vliegen.