Zeker nog nooit proberen te slapen in een vliegtuig vol schoppende en herrie makende kinderen en ouders die daar niks van zeggen cq aan doen.
Plus als je er dan wel wat op een vriendelijke manier iets van zegt je als antwoord krijgt wat je net zelf geeft..... "je moet niet zo zeiken". Nou dan "zeik" ik graag nog even door.
Als ouder ben je namelijk verantwoordelijk voor het gedrag van je eigen kinderen en als dat hinder oplevert voor medepassagiers, dan mag een ouder of kind daar best op aangesproken worden.
Helaas wordt dan vaak afgedaan door de zelfde dooddoener die jij aangeeft.... "Zeik niet zo". Ik zou zeggen. Neem je verantwoording als ouder.
Ik stel nergens dat kinderen een beperking zijn. Kinderen beperken je wel in je keuzemogelijkheden, maar op andere vlakken kunnen en zullen ze zeker een verrijking zijn, dat bestrijd ik overigens nergens. 8)
Zal een kind van 2 een minder leuke vakantie gehad hebben als hij op de camping in Ommen met een groot zwembad en allemaal leuke speeltoestellen eromheen met mooi weer had gezeten?
Nu zeg je iets wat ik nergens beweert heb. Ik heb geen hekel aan kinderen en irriteer me er niet aan. Integendeel zelfs. Ik irriteer me aan gedrag van kinderen en ouders wat veroorzaakt wordt door een bepaalde wil van ouders of het beperkte corrigerende vermogen/verantwoording nemen van ouders. Ouders die enkel zeggen ja het zijn maar kinderen en ik kan er niets aan doen dat ie schopt of schreeuwt of rent en dat heb je als medepassagier maar te accepteren, vind ik op zijn zachts gezegd erg egoistisch. Ouders die er alles aan doen om hun kinderen rustig en stil te krijgen in het vliegtuig en daar ook zichtbaar mee bezig zijn heb ik bewondering voor, nog meer bewondering zou ik ervoor hebben als je dat nadat je het meerdere vluchten hebt geprobeerd en het niet blijkt te werken, de volgende keer een ander vervoermiddel te kiezen voor je vakantie.
Verder kan ik niet vaak genoeg benadrukken dat een vliegtuig een drukcabine is, en dat de oren van kinderen tot 2 jaar daar extra tot zeer gevoelig voor zijn, iets wat ouders zich vaak niet realiseren.
Pijn in de oren hebben en niet weten wat het veroorzaakt is de reden dat kinderen gaan huilen in het vliegtuig, veroorzaakt door plotselinge drukverschillen. Met name bij het stijgen en dalen merk je dit, maar ook inflight.
Maar zoals ik het hier lees gaan we het hier met ziijn allen nooit eens worden haha. We hebben hier duidelijke voor en tegenstanders en zoals anderen al terecht opgemerkt hebben, daar gaat de vraagstelling inderdaad niet om niet om en stel voor deze discussie dan verder ook te staken, eens zullen we het nooit worden (en dat geeft niet toch, een ieder mag zijn eigen mening hebben, althans, dat is mijn mening, ook daar zijn de meningen over verdeeld als je hierboven leest "Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen". Kennelijk wordt het verkondigen van je eigen mening (niet gepresenteerd als feit) niet altijd gewaardeerd,) en TS heeft er inderdaad zoals hierboven al terecht wordt opgemerkt helemaal niets aan, hij heeft tenslotte al geboekt..
Ik persoonlijk vond de tip die ik hier las van een stoel naast en een recht voor het kind reserveren wel een hele goede tip waar anderen zeker wat mee kunnen.
Voor de rest, een fijne vakantie, en ik hoop oprecht voor jezelf maar ook voor je medepassagiers dat je kind lekker rustig slaapt in het vliegtuig. Goede vluchten en een plezierig verblijf in Florida!