op tripadvisor, dit is een oud!!bericht, en daarom wilde ik graag nieuwe ervaringen weten van forumleden die er pas geleden iets hebben gehuurd.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ok, allemaal verschillende prijzen dus. We zullen het dus maar af moeten wachten als we daar zijn. Ik hoop dat jij gelijk hebt A.Hofman.
op tripadvisor, dit is een oud!!bericht, en daarom wilde ik graag nieuwe ervaringen weten van forumleden die er pas geleden iets hebben gehuurd.
Dat kan in de omgeving van Orlando en Tampa. In de omgeving van Miami is het niet meer mogelijk om cash te betalen. Je kan je navigatie instellen dat je niet over tolwegen wilt rijden.
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
Dat klopt inderdaad, je betaald $24,75 + de tolgelden. Je moet het gewoon zien van het gemak wat je er van hebt en ook de tijdswinst die je onderweg hebt want met tolwegen vermijden ben je meestal (veel) langer onderweg. Als wij bijvoorbeeld vanaf onze villa naar The Loop Mall rijden, zijn we er over de tolweg met een klein kwartiertje, zouden we de tol vermijden dan doen we er gauw 40 min over. Ander voorbeeld is de rit van Orlando Airport naar Kissimmee, hierbij kom je onderweg iets van 4 tolpoorten tegen, als je cash betaald moet je iedere keer stoppen en heb je vaak een wachtrij(tje) bij de tollbooth. Heb je echter prepaid-toll dan kun je lekker doorkarrren, tijdswinst op dit stuk is al gauw 10 minuten.
En dan nog, die $24,75 is maar peanuts op het totale bedrag wat je trip kost ;-)
At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year
Klopt hoor, dat het t.o.v. het gehele bedrag maar een schijntje is, maar alle beetjes helpen toch? Bovendien vind ik een prijsstijging van 10$ (bijna 70%) voor een administratieve dienst erg hoog. Ook vind ik het vreemd dat Hertz nu ineens meer vraagt dan de andere verhuurders in het rijtje. Ik krijg het gevoel dat ze op deze manier gewoon wat extra geld willen verdienen. Korting geven op de autohuur en het dan op deze manier weer (een beetje) terug willen verdienen. Waar betaal je die 25$ eigenlijk precies voor? Wat doen ze voor dat geld?
Wij gaan een rondreis maken en hebben in principe geen haast, dus tolwegen zullen we toch regelmatig mijden. Ik zou het alleen vervelend vinden dat als we toch een stukje over een tolweg moeten (eenmalig) we dan 25$ moeten betalen. Dat de optie van tol-by-plate de makkelijkste is dat snap ik wel, maar wat is nu de goedkoopste optie om tol te betalen?
Ik denk dat we dan maar doen wat Ebelix aangeeft. Cash betalen en tolwegen rond Miami mijden.
Ik heb ook iets gelezen over een sticker die je ergens kunt kopen. Is dat nog een voordelige optie en hoe gaat dat dan?
Over de MiniTransponder (sticker) is al een apart topic, niet helemaal actueel meer, maar als hulpmiddel nog prima in orde.
Voor actuele prijzen en verkooppunten kun je altijd nog op de site van Sunpass terecht.
Maar de voordeligste optie is natuurlijk tolwegen vermijden (en de verloren tijd op de koop toe nemen), wat op zich goed te doen is, en waar nodig (en dat mogelijk is) cash betalen.
Of, wat Hertz betreft, links laten liggen en de auto elders huren
Voor mezelf kan ik alleen maar zeggen; die paar tientjes 'tolwinst' op 2 weken vakantie betaal ik iedere keer graag voor de fijne tijdswinst.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Voor die $ 24,75 heb je haast een eigen transponder, ben je voor "eeuwig" overal vanaf. Moet je hem natuurlijk niet vergeten uit de auto te halen als je hem inlevert.
Probeer ik sowieso zoveel mogelijk te doen, zie je ook een beetje van de slaperige stadjes van Florida zoals Apalachicola.
Kost wel veel tijd idd. met alle stoplichten etc.
Heb nu al een paar keer vanuit Destin naar Tampa gereden via de kustlijn, erg leuk om te doen, mooie natuur daar!
Helaas kom je soms wel per ongeluk toch op een Tol stuk terecht en als je dan niet contant kan betalen is het wel lekker dat je niet gelijk een boete aan je broek hebt.
Je krijgt er ook nog iets van 30$ administratie kosten bij, ik heb het een keer gehad een paar jaar terug.