Airline laat vliegtuig wachten zodat reiziger zijn stervende moeder nog kan zien
7/03/13 - 02u50 Bron: News.com.au
United Airlines is tot het uiterste gegaan om ervoor te zorgen dat een man zijn stervende moeder nog kon zien. Toen het er naar uitzag dat de reiziger zijn verbindingsvlucht zou missen, liet de crew het vliegtuig wachten.
Toen Kerry Drake die morgen had vernomen dat zijn geliefde moeder na een slepende ziekte ieder moment kon doodgaan, boekte hij de eerste vlucht zodat hij haar nog kon zien voor het te laat was. Maar op de luchthaven van San Francisco barstte de man in tranen uit nadat zijn vliegtuig naar Houston vertraging bleek te hebben. Hierdoor zouden er maar een schamele veertig minuten overschieten om zijn verbindingsvlucht naar Lubbock in de staat Texas, waar zijn moeder op sterven lag, te halen.
Gezagvoerder
Toen de leden van de crew van United Airlines Drake zagen wenen, verzekerden ze hem dat ze er alles zouden aan doen om hem tijdig in Lubbock te krijgen. Ze reikten de man niet alleen zakdoeken aan om zijn waterlanders te drogen, de stewardessen brachten ook de gezagvoerder op de hoogte. Deze laatste briefde op zijn beurt dan weer de crew van de Lubbock vlucht.
Toen Kerry Drake toekwam in Houston, begon hij te rennen. Hij vertelde aan CNN: "Ik was nog zo'n twintig meter van de gate verwijderd en hoorde zeggen dat ze op me aan het wachten waren." Ondertussen was het bagagepersoneel druk in de weer om de koffer van de man tijdig op het vliegtuig te krijgen.
Laatste adem
Kerry Drake was net op tijd in Texas om zijn stervende moeder nog één keer te zien. "Ze opende haar ogen en ik denk dat ze me herkende", aldus de Amerikaan. "Toen blies ze haar laatste adem uit, alleen beseften we het op dat ogenblik nog niet."
De man schreef achteraf een bedankingsbrief naar United Airlines. "Ons personeel heeft die dag fantastisch samengewerkt om onze passagier te helpen", vatte woordvoerder Megan McCarthy het trots samen.