die cijfertjes zijn een internationale code die ook in de usa gebruikt word dus ik zie geen probleem
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
die cijfertjes zijn een internationale code die ook in de usa gebruikt word dus ik zie geen probleem
Wat voor flauwe reactie is dat nu weer, ik wil niks uitlokken maar toch.
Het was een soort van navraag, waar mensen gewoon een reactie op kunnen geven of ik gelijk had.
Nou blijkbaar had ik geen gelijk en ik wil niet horen wat ik graag wil horen, wat jij er weer van maakt.
13th USA Trip: 30 december 2013 t/m 16 januari 2014
Volledige reis zal zich in Florida plaatsvinden, wel een speciale reden om deze keer heen te reizen.
Ik zou zeggen; missie geslaagd. Proficiat! Ik gaf je een soort van reactie waaruit je kunt opmaken dat je een soort van geen gelijk hebt. Mijn tip: lees de tekst van Alamo m.b.t. de voorwaarden die bepaald zijn t.a.v. een Internationaal Rijbewijs nog eens rustig door en probeer dan nog eens zelf om een soort van conclusie te trekken. Wanneer een ander aan je vertelt dat je conclusie niet klopt omdat je de tekst niet begrijpt, vind je dat flauw. Ik brand mijn vingers er i.i.g niet meer aan..........
Bovenstaande vraag werd door Moderator Michael aan dit topic toegevoegd. Omdat ik over de volgende informatie beschikte, besloot ik de vraag van Beike te beantwoorden met een aanvulling die nog niet eerder aan de orde kwam.Deze tekst geeft m.i. een helder antwoord op de vraag van Beika. Hierop kwam een reactie van Florida Keys Go-er met een quote naar mijn antwoord en met de volgende conclusie/vraag:Na alle commotie en onduidelijkheid heb ik Alamo naar hun standpunt gevraagd. Dit staat immers los van het standpunt van de autoriteiten in Florida en wordt al jaren zo gehanteerd.
Thank you for your email.
Currently, Our policy is that International renters must present a valid, readable, unexpired license from their country of residence. If the license from the country of residence is not in English, an unexpired International Driver's License must be presented in conjunction with the license from their country of residence.
Learner Permits or photocopies of licenses are not accepted. Temporary driver's licenses are accepted only for change of residence or replacement of lost or stolen licenses.
Op het creditcard model rijbewijs dat in Nederland wordt afgegeven ontbreekt de vertaling naar het Engels. Zelf nooit enig probleem ondervonden maar goed om te weten wat het formele standpunt is. Dat wordt overigens ook bij de voorwaarden op de site nog steeds vermeldOmdat dit niet is wat er staat, heb ik hier nog maar eens op gewezen. En dat had ik beter niet kunnen doen want ik kreeg een 'gezellige' pm in de mailbox waardoor mij de lust om informatie met anderen te delen, voorlopig wel weer ontgaat. Want als er dan al een vervelende discussie gevoerd moet worden, dan voer ik hem op het forum en niet achter de schermen.Maar als ik het nu correct begrijp is er tot op heden het nog niet nodig om een International Rijbewijs aan te schaffen als je een auto wilt hurenTot slot: steeds vaker zie je dat er over serieuze onderwerpen discussies zoals deze ontstaan. Het is op deze manier voor mij niet leuk meer om tijd en moeite in het nazoeken van informatie te steken en al helemaal niet om deze info op het forum te delen. En ja...degene die de informatie vervuilt omdat hij/zij niet de moeite neemt even zorgvuldig door te nemen waar het precies om gaat, mag best weten dat ik dat in ieder geval niet op prijs stel. En dat is nooit grof of beledigend maar wel scherp en to the point. Zoals je zelf zegt en waar ik het dan ook hartgrondig mee eens ben, Florida Keys go-er: Lekker volwassen!Lekker volwassen. Beste Teleton,
Persoonlijk vindt ik je hele houding nogal bot overkomen en helemaal niet sociaal of op een behulpzame weg overkomen.Maar ja dat is gewoon wie jij bent.( wat jammer dat je vraag niet leest, het antwoord niet begrijpt en daardoor de verkeerde conclusie trekt )Jouw referentie lijdend naar de reactie van Alamo is ook niet correct, dit is een reactie van één autoverhuurbedrijf wat niet staat voor het beleid van een bepaalde staat. Ik ging ook niet op de reactie van Alamo in, maar vroeg een algemene vraag en niet in betrekking to autohuur bij Alamo.( Oeps, alweer een conclusie getrokken die je niet kunt onderbouwen, er zijn maar weinig mensen die mij kennen )Die trouwens omschrijft dat je een geldig rijbewijs moet hebben van je land van afkomst, mocht deze niet in Engels zijn (wat een Nederlands rijbewijs (gedeeltelijk) wél) is.( wat jammer dat je de oorspronkelijke vraag niet leest, etc.etc . Als je in een lopende discussie ineens over een ander onderwerp begint, leidt dat tot verwarring, begrijp je? De vraag ging over de situatie bij Alamo, wat is er dan niet correct an het antwoord?)Zullen ze vragen naar een Internationaal Rijbewijs. Dit hoeft niet zo te zijn dat andere autoverhuurbedrijven deze voorwaarden ook aan zich binden.( Dit laaste is een bewering op basis van een kromme redenatie. De woorden "Driving license" betekenen immers niet dat de overige informatie op de kaart in het Engels wordt verstrekt. Zie ook de andere reacties in deze discussie )Bij deze laat ik het hier ook bij aangezien wij beiden elkaar niet begrijpen, of willen begrijpen. (( Wat jammer dat je de vraag niet leest, het antwoord niet begrijpt etc. )Mij maakt het niet uit.WIJ BEIDEN? Spreek vooral voor je zelf. Mij dunkt dat jij de vragen en de antwoorden in deze discussie niet begrijpt en totaal voorbij gaat aan de vraag die hier oorspronkelijk is gesteld ).)( Mij wel! Er is mij veel aan gelegen om vragen die betrekking hebben op zaken die formeel geregeld zijn, ook formeel te beantwoorden. Wat iemand er vervolgens mee doet, miet 'ie zelf beslissen. Op het gebied van rijbewijzen, verzekeringen en verhuurvoorwaarden luistert de info nogal nauw. Daarom is het zaak dat de verstrekte informatie klopt en niet wordt vervuild met allerlei dubieuze persoonlijke conclusies.
Einde discussie? Betekent dit dat er niks meer over geschreven mag worden? Over het onderwerp niet of over het "lekker volwassen" niet?
Het valt me op dat er vaker vragen worden gesteld waarop de vraagsteller of anderen, eigenlijk niet het juiste antwoord willen weten. Pak het IDL, als de wet zegt dat je het moet hebben dan proberen mensen zich er toch onderuit te wurmen. Eigen keuze, maar vraag het dan niet of geef er geen reactie op. Of zeg gewoon iets in de trant van "fijn dat het moet, dat is duidelijk, maar ik wens me niet aan de wet te houden". Maar het heen en weer "zeuren" en beschuldigingen uiten aan anderen, wel of niet via een PB, dat zou toch achterwege moeten blijven.
Als je iets niet snapt en het wordt door een forummer uitgelegd, zeg dan ook eens een keer netjes "dankjewel".
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl
Hoe dan ook, zou iemand me graag kunnen vertellen welk beleid ze voeren in Californie wat betreft het wel of niet tonen van een Internationaal Rijbewijs?
Laatst gewijzigd door Florida Keys Go-er; 02-03-13 om 19:16. Reden: Gewijzigd omdat het geen toegevoegde waarde brengt aan deze discussie.
13th USA Trip: 30 december 2013 t/m 16 januari 2014
Volledige reis zal zich in Florida plaatsvinden, wel een speciale reden om deze keer heen te reizen.