de overstap in 55 min is prima te doen op gatwick . mijn ervaring is dat dat ze je op de heenweg zullen opwachten om je te begeleiden naar het vliegtuig. volgens mij gaat er maar 1 vliegtuig per dag naar tampa waardoor als je de vlucht mist recht hebt op de vertragingsvergoedingdat zullen ze vast niet laten gebeuren. in 2011 op konningedag vlogen we met een uur vertraging weg en landen pas op het moment dat het vliegtuig naar orlando zou vertrekken . er is op ons gewacht en werden we binnendoor snel naar het vliegtuig geleid. we zijn zonder vertraging aangekomen op orlando . ik zou niet omboeken om deze reden .
dit kan ook gelijk het verschil verklaren in het verhaal van de vlucht naar kopenhagen en amsterdam . als er die dag geen vlucht meer ging naar kopenhagen dan zal de luchtvaartmaatschappij sneller geneigd zijn die vlucht te vertragen en te wachten op overstappers ivm de vertragingsvergoeding. er ging binnen de 3 uur na aankomst nog wel een vliegtuig naar amsterdam .
mijn kaak valt naar de grond ervaring heb ik ooit opgelopen op mijn allereerste vakantie van mijn leven . ik vloog van boston met overstap op jfk met singapore airlines naar amsterdam . de vlucht boston jfk had vertraging door sneeuw en toen we aankwamen bij de gate mochten alleen de business klanten nog opd e vlucht naar amsterdam . de gewone mensen werden geweigerdde volgende vlucht ging pas 4 dagen later en heb niets aangeboden gekregen . ik was net 18 en mijn vriendinnetje met wie ik ging was pas 16 . dat was mijn allereerste ervaring met vliegtuigmaatschappijen en was ik nog niet zo wijs en finacieel gesettled als ik nu ben