Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 33 van de 64 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 631

Onderwerp: Vliegen met United Airlines (2)

1. Top | #321
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Vliegen met United Airlines (2)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Heb het toch al een aantal malen gezien op de diverse USA-luchthavens dat de cabin crew bij de gate vlak voor het boarden alsnog een selectie ging maken van welke handbagage mee mocht aan boord en welke er toch 'onderin' moest. Werd gewoon omgeroepen dat de crew even iedereen langs ging om te kijken hoe of wat.

Het betrof dan wel vluchten met 'regional-jets' van United, en daar zullen wij Orlandogangers normaliter niet mee vliegen...
    ( alhoewel het mij voor een keertje best gaaf lijkt )
    Beetje late reactie, maar dan heb je het idd over kleinere vliegtuigen. Als we van Miami terugvlogen naar een United hub (Dulles bijv.) heb ik wel eens in wat kleinere
    vliegtuigen gezeten. 2x2 zit je dan... (maximaal 18 rijen) en meestal is alles minimaal economy plus en leren stoelen. Ik weet niet of bijv. een Embraer 175 onder de regional jets valt?
    Vluchten werden ook door Ted uitgevoerd, dat was dan een airline in een airline, maar nu is dat volgens mij volledig United Airlines en noemen ze Ted niet meer.

2. Top | #322
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Ik weet niet of bijv. een Embraer 175 onder de regional jets valt?
    De Embraer valt inderdaad onder de 'regional jets'

Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 17-01-13 om 09:19. Reden: quote gefixt
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

3. Top | #323
    Ingeschreven
    Feb 2008

Ah, zelfs de titel van het plaatje was al 'Embraer', ik zit weer goed op te letten om 23u.
    Nouja, ik heb het mogen ervaren en de stoelen waren comfy, maar je hebt geen video in de stoelen (ook niet nodig voor korte vluchten) en je hebt wat minder toilets.
    Wel mooi als je voor de vleugel kan zitten, scheelt een bak herrie, op de grote vlucht mag je dan heel erg diep in de buidel tasten (tenzij je natuurlijk een hoog membership niveau hebt).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-01-13 om 16:04. Reden: fqe

4. Top | #324
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Als je nu persee met zo'n Embraer wil vliegen, boek dan een korte vlucht binnen Europa met KLM, grote kans dat je er dan ook mee vliegt. De stewardessen zeggen in ieder geval dat het plastic fantastic is, redelijke vliegtuigen, maar gaan niet heel lang mee. Vond ze zelf net iets fijner dan bijvoorbeeld de Fokker 70/100, maarja die zijn ook een stuk ouder.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

5. Top | #325
    Ingeschreven
    Feb 2008

Zo'n Embraer mist voor de stewardessen in elk geval een OCR.
    Maar Penpe, er is niets spectaculairs aan zo'n klein ding hoor... ik zou liever een keer met de Concorde zijn mee gevlogen, of een Tupolev TU-144.. alhoewel, dat is een Tupolev...

6. Top | #326
    Ingeschreven
    Feb 2008

Pfff wat een drama.. even een weekje Florida gedaan. Er rust een vloek op me. Met de kerst had ik 2 weken vrij (voor het eerst in 15 jaar), de eerste week incl. de kerstdagen zo ziek als een hond. De 2e week aan het herstellen van de eerste week... enfin, lekker nu een weekje naar Florida, even de zomerzon opzoeken.

United gepakt op 2 februari, we vliegen iets te laat weg en komen 17 minuten te laat aan. Overstap van anderhalf uur (-17 min), voor ons is net een Zwitserse vlucht geland met +/- 300 man. Zoals standaard is de TSA enorm traag, lieten ze mooi nog iemand voor op het moment dat we aan de beurt waren die aan het voordringen was, ondanks dat ik me hier over beklaagde, mocht die man van de TSA agent voordringen (hij werd er dus niet neergezet door een andere TSA agent). Enfin, na ongeveer een uur in die rij te hebben gestaan, stonden we nog ruim een kwartier voor de douane en daarna weer in een rij van ongeveer een uur om door security te gaan. Je kan het al raden: die vlucht was al lang weg.

Op naar C20, waar de United customer care zit. Natuurlijk met iedereen die ook naar Orlando moest (een mannetje of 30). Er kon 1 persoon op een vliegtuig via Charlotte (NC) en dan door naar Orlando. Uiteraard laat ik niet alles regelen door iemand die voor me staat, dus ben zelf naar een andere care representative gegaan, immers denk ik in dit soort situaties echt alleen aan mezelf en een keer niet aan anderen, konden we op de standby vlucht voor de laatste vlucht naar Orlando om 6.04pm. Wij daar gewacht en helaas, vol.

Dan maar op eigen kosten een hotel genomen bij het vliegveld, het Hyatt. Overigens heerlijke bedden, maar wel jammer, ik had liever niet in de sneeuw gestaan, maar in een warmer Florida. Anyway, dag er op om +/- 12.30u het volgende vliegtuig genomen naar Orlando en zo rond 18u waren we uiteindelijk in de villa.

Maar omdat er problemen waren geweest met de connecting flight, hebben ze bij United maar eventjes de terugvlucht volledig geannuleerd. Dus wij stonden zaterdag in Orlando en ik vond het al vreemd dat ik geen mailtje had gehad mbt online inchecken. Maar door de sneeuwstormen had ik het idee dat dit kwam doordat ze duizenden vluchten hadden geannuleerd en de boel haywire ging. Anyway, stonden we daar dus en hoorden we dat beide vluchten waren geannuleerd. Er is in mijn vakantie echt ALLES misgegaan (zelfs nog voedselvergiftiging opgelopen bij een Denny's), dus dit kon er echt wel bij... ik heb gelachen, maar was ook gewoon kwaad. Uiteindelijk gelukkig alles geregeld en we konden toch nog mee.
    Eerste vlucht: geen klachten. Overigens had ik nog erg last van de voedselvergiftiging dus elke stap die ik zette deed echt zeer in buik en maag, staan in het vliegtuig was bijna niet te doen, zitten met veel pijn. Anyway, waren we met de tweede vlucht een uur onderweg, moesten we terug omdat de toiletten voorin het niet deden en overstroomden oid. Dat is niet een uurtje terugvliegen, maar langer, omdat ze brandstof boven zee moeten lozen. We vlogen al boven Canada, dus terug naar Washington, uiteindelijk 4 uur tijd kwijtgeraakt (ruim een halve vlucht en voor mij dus 4 uur langer in pijn)...

Sorry voor het lange verhaal, maar United gaat van mij een dikke klacht krijgen, daarnaast heeft NIEMAND mij gezegd dat een terugvlucht wordt geannuleerd als er op de heenvlucht iets niet goed gaat dankzij de slome werkzaamheden van de TSA. Elke keer zijn er maar een paar hokjes open, er is toch werkloosheid? Gooi al die hokken open als er honderden mensen in de rij staan!!! Waarschijnlijk hadden we het ook niet gered als we op tijd kwamen, maar wie weet ook wel, als er niemand tegelijktijd zou zijn geland. Overigens heb ik ook een slechte knie sinds afgelopen jaar (iets teveel van gevraagd), maar ook dan krijg je geen uitzondering, die knie heeft in elk geval de test doorstaan, uren lang in de rij lukt gelukkig nog, al is het niet helemaal fijn.

Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt. Alles kan een keer stuk, vertragingen kunnen, maar deze hele vakantie was gewoon ruk.
    En dan heb ik nog niet eens gepraat over de kakkerlakken invasie in de villa. Volgende reis zal onze huwelijksreis worden (niet naar USA), dus fingers crossed.

7. Top | #327
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006

Jeetje, wat een drama zeg. Ik kan me voorstellen dat je er flink de balen van hebt. Ben benieuwd wat voor een reactie je van United krijgt. Hoop dat jullie huwelijksreis straks helemaal geweldig wordt!

Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖

8. Top | #328
    Ingeschreven
    Feb 2008

Heb wel van United al een linkje gehad (op hun eigen initiatief) om een vergoeding uit te kiezen, maar aangezien ik meer ellende met ze heb meegemaakt,
    ga ik er gewoon het maximale uit proberen te halen (wat me vast niet lukt); mijn tegoed aanvullen tot 60.000 miles. Maar dan moeten ze 44.000 bijleggen, dat gaat het 'm denk ik niet worden. Huwelijksreis moet echt geweldig worden, anders weet ik het allemaal ook niet meer.

9. Top | #329
    Ingeschreven
    Feb 2008

Klacht naar United gestuurd. Even daar op wachten, verder nog contact opgenomen met mijn reis/annuleringsverzekering, gezien ik door de gemiste vlucht toch ongeveer 200 euro 'schade' heb opgelopen. Hopelijk kunnen zij deze kosten vergoeden.

Overigens worden de meal services ook slechter met de crisis. 2e koffer naar 100 dollar, met drinken komen ze maar 1x langs, dan nog 1x met water en voor de rest moet je zelf halen (uiteraard wel zo vaak als je wilt), snackbox is een stuk kariger dan paar jaar terug. Ook het ontbijtje stelt weinig meer voor. Een mini bakje fruit en een vies vet achtig croissantbroodje wat niet echt lekker is. Het yoghurtje hebben ze niet meer... United, WTF?! Misschien moet ik wat minder naar vroeger kijken en wat meer de crisis in kijken.

10. Top | #330
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007

Zomer 2012 heb ik mijn vlucht gemist in Washington, omdat er in Orlando een vogel in de motor was gevlogen. Daardoor onze vlucht gemist in Washington en konden pas een dag later terug naar huis. Na bijna 3 uur in de rij te hebben gestaan bij de customer service van United op Washington.
    Konden we de volgende dag pas terug vliegen van Washington naar Houston, Houston naar Amsterdam.

Kregen wel een hotel voucher van United voor een hotel kamer, waren wel met 5 personen. Dus kamer bijgeboekt. Hiervoor een claim ingediend bij de reisverzekering. Was in de veronderstelling dat ik de kamer wel vergoed kreeg van de reisverzekering, maar we kregen helemaal niks vergoed.

Daarna een klacht gestuurd naar United met mijn hele verhaal, na weken niks gehoord te hebben ben ik zelf maar gaan bellen en kreeg na overleg met de manager 10.000 miles p.p.

Ik wens je veel succes met United. Ik heb in ieder geval niets aan ze gehad.

Forum Rechten