Zojuist op het nieuws: Na de Rabobank gaat ook de ABN Amro standaard de betaalpas blokkeren voor Amerika. Je moet bij de bank opgeven als je je pas open wilt laten stellen voor de Verenigde Staten.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Zojuist op het nieuws: Na de Rabobank gaat ook de ABN Amro standaard de betaalpas blokkeren voor Amerika. Je moet bij de bank opgeven als je je pas open wilt laten stellen voor de Verenigde Staten.
ING zal ook wel volgen. Ach, in principe niets mis mee... ben alleen benieuwd hoe dat zit met creditcards via een bank.
<<Moderator Michael66: Creditcards? Zie Creditcards.>>
Laatst gewijzigd door Michael66; 08-11-12 om 23:35.
Bedankt voor de waarschuwing, Koen. De reden is vooral dat skimmers vooral buiten de EU nog met gekopieerde passen geld opnemen. Het scheelt heel erg veel als dit standaard wordt uitgezet. Op zich ook niet zo'n algemeen groot probleem, aangezien de overgrote meerderheid van de klanten nauwelijks niet of nauwelijks buiten de EU pinnen.
Overigens klopt je melding niet helemaal.
Alleen bij klanten die het afgelopen jaar niet buiten de EU hebben gepind wordt het buitenlandpinnen uit gezet.
Dus voor ons als herhaaldelijke Florida-bezoekers heeft het geen effect.
Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 07-11-12 om 20:30. Reden: quote gefixt
At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic copy/paste ik hier ook maar het antwoord, omdat het aansluit bij dit topic.
Dat zal, helaas, niet gaan lukken op dit moment. Tot dit voorjaar was het geen probleem, maar er is iets veranderd bij Walmart. Waren het in het voorjaar alleen nog de problemen met pinpas en cashback (wat min of meer weer opgelost is), nu is het "site to store" wat totaal niet meer werkt voor buitenlanders, die wij zijn.
Ik heb daar ongeveer een boekwerk aan correspondentie met Walmart over, met tientallen tegenstrijdige berichten waarbij alle afdelingen (sales/shipping/billing en customer service) elkaar over en weer de schuld geven, maar als eindconclusie heeft dat het nieuwe systeem uit veiligheidsoverwegingen geen buitenlandse betalingen accepteerd. Er zal aan gewerkt worden, zegt men, maar dit heeft geen prioriteit (vrij vertaald; bekijk het maar).
Maar we blijven gewoon proberen, dus doen we in Februari maar weer een poging, al was het alleen maar om de boel warm te houden![]()
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Ik heb ook deze ervaring met Walmart (sept/ okt j.l.). Je krijgt nietszeggende antwoorden en iedere keer wordt je bestelling gecancelled.
Ik heb toen maar via Amazon.com een tablet besteld en die lag netjes klaar bij de receptie van het hotel toen ik aankwam.
Amazon is sowieso tamelijk "internationaal" ingesteld voor een US bedrijf.