Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 94

Onderwerp: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

1. Top | #71
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008

Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

In 2010 hadden wij in totaal 6 uur vertraging op het traject, Miami - London - Amsterdam, dus verdeeld over 2 vluchten omdat we onze aansluiting misten door de vertraging. Aangetekende brief gestuurd naar BA maar geen enkele compensatie.... Ik was het alweer vergeten, zal ook nu niet veel zin hebben om via DAS aan te kaarten...

2. Top | #72
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    De Europese luchtvaartsector vreest dat het besluit van het Europese Hof tot een jaarlijkse schadepost van 3 tot 5 miljard leidt, zo verklaarde de sector eerder.
    Even los van de ellende die je nu eenmaal tijdens een langdurige vertraging ondervindt, kan je je afvragen hoe blij je als consument met zo'n royale schaderegeling mag zijn. Links- of rechtsom worden de kosten van een luchtvaartschappij echt heel zorgvuldig in de kostprijs van een ticket verdisconteerd. Sinterklaas bestaat immers niet en deze kosten worden dus straks gewoon door de reiziger zelf opgehoest omdat de tickets (nog) duurder worden. Tel uit je winst.......

3. Top | #73
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Ook een keer (in Europa) hiermee te maken gehad. Toen zonder problemen geld gekregen van KLM. Ook netjes overnachting in Ibis, en kleine gemaakte kosten (zonder bonnen) vergoed gekregen. Formulier ingevuld op de website, keertje besproken aan de telefoon, en geld binnen 6 weken op de rekening.

Deze wetgeving moet denk ik meer een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat de maatschappijen zomaar een vlucht annuleren/vertragen omdat dat beter uit komt, zonder dat de benadeelde passagiers hiervoor worden gecompenseerd. Bijvoorbeeld doordat vluchten samen worden gevoegd. Daarnaast vermoed ik dat de 3-5 miljard compleet uit de lucht gegrepen is onder het motto: "kijk wij zijn zielig". Als de partijen allemaal wat beter hun best doen om volgens schema te vliegen zou dat bedrag ook helemaal niet aan de orde zijn. Natuurlijk werken de maatschappijen met betrekkelijk kleine marges, maar hard schreeuwen kunnen ze ook.
    Laatst gewijzigd door rolandino; 23-10-12 om 20:19.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

4. Top | #74
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten
    Ook een keer (in Europa) hiermee te maken gehad. Toen zonder problemen geld gekregen van KLM. Ook netjes overnachting in Ibis, en kleine gemaakte kosten (zonder bonnen) vergoed gekregen. Formulier ingevuld op de website, keertje besproken aan de telefoon, en geld binnen 6 weken op de rekening.
    Maar heb je naast de vergoeding van de kosten voor overnachting en klein gemaakte kosten, ook een extra additionele vergoeding gehad ? Dat eerste zijn ze wettelijk verplicht (en leven ze in mijn beleving ook prima na), dat laatste is dus het probleem.

Ik kan me ook goed inleven in wat Ton zegt; ik vroeg me ook echt af of de 4uur vertraging met KLM naar Los Angeles het waard was om 4 (personen) keer € 600 te krijgen ... In alle eerlijkheid is de verhouding wel een beetje zoek. Als je nu echt een dag van je vakantie kwijt bent of zo, is het misschien iets reëler. Maar ja, waar leg je de grens ? En het komt zeker teurg in de kosten van een ticket; maar als iedereen dit gaat doen en geld terugkrijgt, dan wil ik het natuurlijk ook ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

5. Top | #75
    Ingeschreven
    Jan 2011

Ja, we hebben toen netjes de wettelijke 250 euro p/p gekregen + kleine kosten (volgens mij iets van 20 euro p/p. Tickets waren nog niet eens zo duur. KLM regelde hotel, dinner en ontbijt in het hotel etc. daarvoor geen rekening gezien. Tevens nog vouchers gekregen voor een volgende vlucht. Moest toen zeggen dat het prima was geregeld. Wel mis je een vakantie dag, en dat was wel even goed balen, maar daar kun je op zo'n moment niks aan doen. Omboeken via andere routes was onmogelijk, omdat het toen in half Europa sneeuwde. Onze vlucht was er alleen uitgetrokken (ochtend en avond vluchten gingen wel, maar overvol), vermoedelijk was het vliegtuig nodig voor een andere overboekte vlucht.

Natuurlijk klopt het wat Ton zegt, het geld moet ergens weg komen, en op vluchten van 10 uur, is een vertraging van 4 uur minder erg, dan op een vlucht van anderhalf uur. Maar de consument moet niet de dupe worden van last-minute changes door de maatschappijen.
    NY Mei 2009

6. Top | #76
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Maar jij hebt het volgens mij over geannuleerde vlucht ? En niet over vertraagde vlucht ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

7. Top | #77
    Ingeschreven
    Jan 2011

Excuses, je hebt helemaal gelijk, over het stukje vertraging heen gelezen, en dacht dat het om algemeen vertraging/annulering ging. Mede omdat daar ook nog veel problemen zijn, waarbij de maatschappijen niet willen vergoeden.

Modjes, verwijder mijn posts maar.
    Laatst gewijzigd door rolandino; 23-10-12 om 23:29.
    NY Mei 2009

8. Top | #78
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

9. Top | #79
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten
    . Maar de consument moet niet de dupe worden van last-minute changes door de maatschappijen.
    Niet om vervelend te doen, maar ook hier zit een andere kant aan. Voor een vliegtuig vertrekt, wordt een complexe logistieke operatie uitgevoerd waarin ook veel veiligheidsaspecten zitten. Wanneer er op een bepaald moment besloten wordt dat er werkzaamheden moeten worden verricht of controles moeten worden uitgevoerd waardoor een vlucht vertraging oploopt, is dat natuurlijk voor de passagiers vervelend. Nog vervelender wordt het echter als er straks onder druk van dreigende kosten maar besloten wordt om maar liever op tijd te vertrekken......

Reizen houdt nu eenmaal een zeker risico in. Ga je met de auto, dan kan deze ook stil vallen wegens een technisch mankement waardoor al je afspraken in de soep lopen. En dan hebben we het nog niet over vertragingen door drukte op de weg. Ook voor de kosten van de files worden berekeningen gemaakt. In de claimcultuur waar we langzaam in verzeild raken, gaan we straks misschien de filekosten na een pech- of ongeval misschien binnenkort wel op de 'schuldige' verhalen.

Het is een bekend verschijnsel dat we overal zekerheid over willen. En als er geen zekerheid te geven is, eisen we schijnzekerheid en komen er dure regelingen. En valt het toch tegen, dan willen we geld zien. Geld dat we uiteindelijk zelf ophoesten in de vorm van premies of kostprijsverhoging. In Italie zijn vulcanologen in het gevang geworpen omdat ze een uitbarsting niet hadden zien aankomen.....Ik ben bang dat dit zo niet door kan gaan; de prijs wordt domweg te hoog. Want ja...als de regeling er nu eenmaal toch is, claim ik in voorkomende gevallen ook....

10. Top | #80
    Ingeschreven
    Jan 2011

Dat is een samenspel tussen maatschappij, hun technici, en het vliegveld. Gelukkig hebben wij als consument met die laatste 2 niets te maken als het om vertrek tijden gaat. Wij nemen immers een dienst af van bijvoorbeeld KLM, en niet van schiphol. Net zomin je te maken hebt met de fabrikant als je koffiezet apparaat na 3 weken kapot gaat, maar met de winkelier die jou het apparaat levert. Ik denk bij last-minute changes vooral aan bijvoorbeeld een vlucht dusdanig vertragen dat 2 vluchten samen kunnen worden gevoegd, om zo wel volle bezetting te halen in 1 vliegtuig ipv 2. Dit gebeurd binnen Europa regelmatig. Dat vertraging door technische problemen ook onder deze wet gaan vallen, is dan misschien niet helemaal gewenst uit oogpunt van veiligheid. Maar als er allemaal uitzonderingen in de wetgeving komen, weten de maatschappijen die gaten wel te benutten.

Een claim cultuur (zoals in de VS) is niet gewenst, maar als consument sta je in je eentje natuurlijk ontiegelijk zwak tegen de grote maatschappijen. Ergens moet de overheid ingrijpen om te voorkomen dat een maatschappij onbehoorlijk om kan gaan met de passagier. En inderdaad logisch dat een ieder die af weet van deze wet daar "gebruik" van maakt. Dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor mij ;-)
    NY Mei 2009

Forum Rechten