Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Maar de verplichte verblijfsgegevens aan de luchtvaartmaatschappij hebben toch echt niets met ESTA te maken......
Het is al vaker gezegd: Een adresopgave is voor ESTA niet verplicht. Geef je wel een adres op bij je ESTA, zorg dan dat dat overeenstemt met de opgave die je verplicht doet aan de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken. Van twee verschillende adressen worden de autoriteiten nerveus........
Merkwaardig, vorig jaar naar Florida geweest, netjes voor 2 personen ESTA ingevuld, betaald etc.. Geen probleem mee gehad.
Geldigheid t/m 2013, dus voor dit jaar alleen aanpassen denk ik.
Dus ik roep beide ESTA formulieren op en pas wat gegevens aan voor dit jaar. Zie ik tot mijn verbazing dat op beide ESTA formulieren het Geboorteland ontbreekt... dus blanco. Raar, want dat kan je niet aanpassen.
Dat zou dan betekenen dat we vorig jaar met een niet volledig ESTA hebben gereisd. Controleren kan ik het niet, de ESTA van vorig jaar heb ik wel uitgeprint maar na m'n reis weggedaan. Dus geen controle of ik vorig jaar mazzel heb gehad.
Tja, wat nu. Het is een verplicht veld, dus ik ontkom er niet aan om 2 x een nieuwe aanvraag in te dienen. Want dat risico ga ik niet nemen natuurlijk.
Of dit nu door het muteren komt.... het zal een raadsel blijven. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dit 2 x over het hoofd heb gezien :-k
Dus bij het aanpassen van de ESTA controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer maar ook dat alles correct ingevuld is (blijft).
Aanpassen??
De vraag is WÁT je zou willen aanpassen...
Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen.
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Deze velden zijn aan te passen. Het zullen wel geen verplichte velden zijn maar ik wil wel dat de gegevens overeen komen met nummer 3 die met ons mee gaat. Maar buiten dat, het kan niet zo zijn dat ik 2 x het geboorteland niet invul. Althans, zo hoog schat ik mezelf wel in..of niet :sad:
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Informatie over de vervoersmaatschappij
- Plaats waar u aan boord gaat
- Verblijfsadres in de Verenigde Staten
Nou, de customs maar even een mail gestuurd, ik kreeg het volgende antwoord:
Good Day,
The "Country of Birth" field was added to the ESTA application in December of 2011. If your application was submitted before this field was added, you are not required to reapply to provide the information. When your current ESTA expires and you reapply for a new one, you will need to enter the country of birth information.
Dus:... in december 2011 is het veld ''Geboorteland'' toegevoegd aan het ESTA application formulier. En als je dus ESTA voor december 2011 hebt aangevraagd en nu dus een nieuwe uitdraai maakt is het veld ''Geboorteland'' leeg. Logisch, bij het invullen bestond het veld nog niet.
Pff, zweten ... ik hou hier niet van. .. We hebben al eerder (vorig jaar) een probleem met een reisgenoot gehad omdat z'n ESTA niet klopte. Het hele verhaal staat hier nog wel ergens. Dat wil ik niet nogmaals mee maken.
Ik ben blij dat ik het nu zie en niet de avond voor vertrek als ik bij v.d. Valk in Brussel aan de appelmoes zit. :razz:
Doe jullie voordeel er mee, ik zal vast niet de enige zijn.
Dat zal een opluchting zijn, en bedankt voor het delen. Worden we allemaal wijzer van.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Maar het is toch heel normaal dat je niet 2 keer achter elkaar naar dezelfde accomodatie gaat? In onze Esta (vorig jaar aangevraag) staat het adres van Hotelbeds waar de toen de sleutel moesten ophalen. Nu hebben we particulier gehuurd en heb ik dit adres ingegeven bij mijn boekingsgegevens. Volgens mij hoef ik mijn Esta hierdoor toch niet aan te passen?
Voor ons wel heel normaal hoor....... Overigens pas ik wel altijd even op de Esta de vluchtgegevens aan. Kleine moeite.
Ook dan valt er niets aan te passen, maar is het een kwestie van nieuwe ESTA aanvragen. Of heb ik iets gemist?Corrus: Want tenzij je een ander paspoort hebt is het beslist niet nodig om ook maar iets aan te passen
Dat van de verwarring van het cijfer 0 en de letter O kan ik bevestigen. We hebben een keer gasten gehad die om die reden niet hebben mogen afreizen vanaf Schiphol. Uiteindelijke moesten ze een nieuwe Esta regelen en kwamen ze met 4 dagen vertraging in Florida aan.Chub: controleer niet alleen op een ''nul'' of een ''o'' bij het paspoortnummer