Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 46 van de 65 EersteEerste ... 36444546474856 ... LaatsteLaatste
Resultaten 451 tot 460 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

1. Top | #451
    Vaste Bezoeker lvfl's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010

Standaard Florida in juli

Hey iedereen,

Vorig jaar hadden we een supervakantie in Orlando!
    We waren begin november zo'n twee weken daar en hadden 10 day tickets voor Disney. We dachten nog iets extra te kunnen doen, maar Disney beviel ons allen zo goed dat we de volle 10 dagen daar gespendeerd hebben.

Dit jaar gaan we niet richting Florida, maar we plannen wel een nieuwe reis voor volgend jaar. Door het vaste verlof van mijn echtgenoot en aangezien de oudste zoon schoolplichtig wordt, zitten we vast aan juli. De tweede en derde week staan vast, maar er kan nog een weekje voor.

Om verschillende redenen lijkt dit nu niet echt de goeie periode...
    Prijzen van vliegtickets en verblijf, temperatuur, drukte in de parken, ...
    Maar we zitten aan de periode vast en maken er gewoon het beste van.
    Vorig jaar zaten we in een villa in Windsor Palms. WP was heel goed van ligging en voorzieningen. Omwille van het prijsverschil (hoogseizoen) opteren we nu beter voor een townhouse of condo.

We zouden het liefst terug 10 dagen tickets nemen voor Disney, maar die crowd calendars! Het lijkt gewoon niet doenbaar. De kinderen zullen dan 6 en bijna 3 zijn. De combinatie van de hitte met de drukte in Disney is voor hen misschien niet aangenaam. Moesten we het doen, zouden we wel vroeg gaan en rond 1 of 2 uur al naar huis gaan. 's Avonds terug gaan naar de parken is wat moeilijker omdat ze nog zo jong zijn en niet echt laat kunnen opblijven.

Probleem is ook dat de 4de juli in die week valt, dan is het helemaal niet te doen in de parken waarschijnlijk.

We zagen ook een mooi aanbod van iemand die een townhouse in WP bezit, maar die ook een villa in Sarasota heeft. Die stelde een combinatie voor van de twee. Dan zouden we de eerste week van juli naar de kust kunnen gaan en pas de tweede en derde week Orlando.

We willen deze keer zeker naar Seaworld. Indien we ook Sarasota doen, wordt het combiticket met Busch Gardens heel interessant. Op die manier kunnen we ook de nadruk wat van Disney afhalen. Jammer genoeg verschillen de tickets voor bv 5 dagen of 10 dagen Disney amper en besparen we daar dus niet echt veel op.

Zoals jullie zien, zijn we echt wel pretparkmensen. Die moeten er dus zeker inzitten.

Maar wat denken jullie? Is Disney in juli haalbaar met kleine kinderen?
    Zouden jullie eerder opteren voor de combinatie met Sarasota om zo die eerste zeer drukke juli week in Disney wat te vermijden?
    Laat de tips en ervaringen maar komen!

Groetjes,

Lynn

P.s. En sorry voor de superlange uitleg ;-)))

2. Top | #452
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010

Standaard Re: Florida in juli

Wij gingen vorig jaar rond pasen met kleine kids en de temperaturen waren gewoon vergelijkbaar met juli. Ook zou het volgens de crowd calendars mega druk zijn maar wij vonden het meevallen. Dit jaar gaan we in juli (kids van 3 en 6) en we maken ons niet te druk. Ja het zal warm zijn en druk, maar wij zorgen dat we er bij openingstijd zijn en gaan dan rond 14 uur weer richting de villa om te zwemmen en relaxen. Maar ieder doet het op zijn eigen manier...

Die combi met Sarasota klinkt erg aantrekkelijk.. zou ik doen!!

3. Top | #453
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011

Wij gaan dit jaar ook in juli, omdat dat de enige periode is dat we langer dan een week weg kunnen. De meivakanties alhier zijn sinds 2009 slechts 1 week en dat vind ik tekort om te gaan.

Tja, als ik de crowd calendar zie die ik heb, dan is het wel druk. Maar de periode rond kerst en de Springbreak schijnt nog drukker te zijn. We laten het rustig over ons heenkomen en zien dan wel wat het wordt. Wij hebben inmiddels wel Discovery cove geboekt en voor $ 50 ook maar onbeperkt toegang voor Busch Garden, Aquatica en Seaworld erbij geboekt. Wij zijn dit jaar ook van plan meer de nadruk te leggen op deze parken en slechs 1 dag ](*,)(dit is zo moeilijk voor mij) naar een Disneypark te gaan. We hebben al wel een restaurant gereserveerd voor Disney HS, dus daar hoeven we zeker niet lang te wachten.

4. Top | #454
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011

Wij zijn niet in juli geweest maar wel in augustus en dan is het (ook) heet en vochtig. Maar ook druk volgens alle beschikbare info. Toch hebben wij heel goed kunnen genieten van de parken. Met een goede voorbereiding is er echt een leuke dag van te maken.
    Je geeft zelf al aan dat je wilt stoppen rond twee uur in de middag, dat is een verstandig besluit (zeker gezien de leeftijd van de kinderen).
    Met een 10 dagen kaart is er dan in een drukke periode een heel goed programma in elkaar te draaien. En inderdaad een 10 dagen kaart is niet eens zo heel veel duurder (30 euro p.p.)

5. Top | #455
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Wij zijn al jaren (x of 6) in juli/augustus geweest. En ja, dan is het druk in de DisneyParken. Met kleine kinderen is het dan zeker aan te bevelen om zo vroeg mogelijk te gaan en 's middags bijvoorbeeld lekker naar een zwembad in je community of een van de bekende Disney waterparkenof strand (Fun opties). Ook wel druk, maar altijd wel een plekje onder een parasol of schaduw te vinden. Nadeel in deze periode is toch wel vaak regen later in de middag. Duurt vaak niet lang, maar je ziet in het middaguur de lucht betrekken en als het zonnetje weg is, mmmm, liever niet. 4 July is het niet drukker dan in een normaal weekend. Tenminste, dat is onze ervaring. Er wordt meer drukte gemaakt over de 4e July dan dat het daadwerkelijk is.
    V.w.b. huis: Kijk vroeg op de bekende sites en de aanbevelingen op deze site. Hebben zelf altijd voor redelijke prijs (rond 500 euro per week) een huis ergens aan de 27 (Hampoton Lakes en laatste 2 jaar Tuscan Hill). Met vliegreizen adviseer ik je om in december al op de diverse ticketsites te kijken. Er komen dan ook voor het hoogseizoen altijd wel aanbiedingen langs. Dit jaar vliegen wij in Juni met 3 volwassenen voor 1500 euro Comfort Class. Werelddealweken waren dat geloof ik. En dan blijft er natuurlijk nog een auto over: vroegboekkortingen bij usareisen.de zijn vaak aantrekkelijk al dan niet met gratis upgrade. Tenslotte DisneyTickets: AmericanEstates zijn over het algemeen niet de duurste en goede service. Voor Universel parken is onze ervaring dat ticketshop in WallMart redelijk met de prijs mee kan. Veel plezier met uitzoeken, en wanneer je ook gaat, het is altijd een feest om naar Florida te gaan.

6. Top | #456
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007

Je gaat met vier en zou een week in orlando zijn. Da, heb je toch geen tien dagen disneytickets nodig zeker niet als je seaworld nog wil doen. Misschien disneytickets nemen met waterparken. En de periode ja het gaat druk zijn in de parken en ja het gaat vochtig zijn en heet voor mij geen periode meer wanneer ik zou gaan maar wat doe je als dit niet anders gaat he. Als je disney dan toch al gedaan hebt kan je de parken op je gemak doen zeker met twee kleintjes. Ik zou zeker geen tien disney doen plus bush gardens en seaworld op twee weken, het sloopt je en zeker in zo een hitte.
    Laatst gewijzigd door cindy74; 12-05-12 om 09:34.

7. Top | #457
    Ingeschreven
    Aug 2010

Hartelijk bedankt voor alle tips.
    Indien goed voorbereid, is het dan toch doenbaar.
    Die combi met Sarasota is inderdaad heel aantrekkelijk :-)

@Cindy: misschien was mijn bericht wat te lang om nog duidelijk te zijn ;-)
    De bedoeling is om ofwel 2,5 à 3 weken Orlando te doen ofwel 1 week Sarasota en 2 weken Orlando. Wat het ook wordt, het zijn sowieso minstens 2 weken Orlando. Een 10 dagenticket kan dan nuttig zijn, zeker als je steeds maar halve dagen gaat. Aangezien het prijsverschil zo klein is, geeft het een soort vrijheid. Dan kunnen we vb op de avond van een rustdag juist eens naar MK rijden enkel voor het vuurwerk. Of op een zeer drukke of te hete dag heel vroeg huiswaarts keren zonder ons zorgen te maken dat we een dag kwijt zijn van onze tickets. Het is zeker niet de bedoeling om 10 volle dagen te gaan. Dat zou in die periode inderdaad te veel van het goede zijn ;-)

Als iemand nog tips of ervaringen kan delen, feel free...

Groetjes,

Lynn

8. Top | #458
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007

Yes doe kelly park het is een echte aanrader met kinderen

9. Top | #459
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lvfl Bekijk Berichten
    Om verschillende redenen lijkt dit nu niet echt de goeie periode...
    Prijzen van vliegtickets en verblijf, temperatuur, drukte in de parken, ...

...Probleem is ook dat de 4de juli in die week valt, dan is het helemaal niet te doen in de parken waarschijnlijk.

....Maar wat denken jullie? Is Disney in juli haalbaar met kleine kinderen?
    Beste Lynn,

Tja.. wat wil je nu eigenlijk horen? Je geeft zelf al aan dat het niet de beste periode is om te gaan, maar toch wil je wel gaan.
    Ik begrijp dat je aan de zomervakantieperiode vastzit dus je hebt geen keus...Wat je al zegt, je moet er maar het beste van maken.

Wij zijn 1 maal in juli geweest (ivm werk en toen een vakantie gekoppeld) en hebben toen besloten niet meer in die periode te gaan. Voor ons was het gewoonweg te warm.

Is Disney haalbaar met 2 kids in die hitte...??? Persoonlijk lijkt het mij voor zowel jullie als de kinderen behoorlijk afzien. Een kind van 3 maak je er volgens mij niet echt blij mee, die vindt een zandbak in de achtertuin al geweldig.
    Maar, al gezegd, het is jullie beslissing... En hoe of wat anderen denken dat moet je maar als raad/advies meenemen.
    Wat jullie ook doen, in ieder geval heel veel fun, go with the flow en vergeet de petje's niet...

PS die combie met Sarasota zou ik zeker overwegen, strand is in die periode de beste plek....
    groet
    Elstars\\/

10. Top | #460
    Ingeschreven
    Aug 2010

Beste Elstars,

Hartelijk bedankt voor uw eerlijke mening!
    We zitten er inderdaad aan vast. We hadden zelf ook veel liever een andere periode gekozen... Maar als we dan moeten kiezen tussen niet meer gaan de komende jaren of dit. Tja, dan gaan wel liever toch. Maar dankzij jullie tips en ervaringen kunnen we wel ons reisschema of dagindeling zodanig aanpassen dat het voor iedereen een leuke en aangename reis wordt.

Mag ik even vragen of u uit persoonlijke ervaring spreekt ivm reizen met kinderen? En dan specifiek Disneyworld? Ik kan het mis hebben, maar ik heb de indruk van niet ;-)

De opmerking ivm de zandbak in de achtertuin is anders wel subliem!
    Toch denk ik dat ik deze aan mij laat voorbijgaan als het niet geeft :-)

Maar zoals steeds: alle adviezen welkom!

Groetjes,

Lynn

Forum Rechten