Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 62 van de 196 EersteEerste ... 1252606162636472112162 ... LaatsteLaatste
Resultaten 611 tot 620 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

1. Top | #611
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011

Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    .... Overigens wel een knappe compensatie. Dat dan weer wel.
    Ik vindt de compensatie gewoon belachelijk, zo ga je niet met klanten om.

Nogmaals ik begrijp dat ze de meeste tijd die heeeel oude vliegtuigen inzetten ( 30 jaar oud ) met maar 12 Premium plaatsen.

Deze oude kisten vindt je nergens terug in de reclame uitingen van Arke, hier zie je alleen de nieuwe toestellen.
    Deze oude kisten zijn totaal versleten, stoelen zitten niet, vliegtuigen zijn vies etc etc.

Zoals ik ook al in januari schreef ; Het is te gek voor woorden dat je gewoon meer stoelen verkoopt dan die je hebt ! Ze kunnen er niet meer verkopen dan 12, want de meeste tijd vliegt die oude kist.

Je staat daar in Orlando en je kunt niet anders, daar profiteren ze van !
    We hebben dit bij andere maatschappijen nog nooit meegemaakt.

( voor de info B767-300 , ik vlieg gemiddeld 4 x per maand zakkelijk over de hele wereld, en 2 x per jaar privé met mijn gezin voor vakantie.Dus ik weet waar ik het over heb.)

We vliegen zakkelijk bijna altijd businessclass met KLM of partners, korte vluchten in Europa gaan we meestal met een Cityhopper, deze is beter dan de oude kisten van Arkefly.

Maar als je verder gewoon een goedkope vlucht wil, en op de plaats van bestemming wilt komen, zonder poespas, dan is Arke een goede keuze voor iemand. Maar niet voor ons ivm medische achtergrond van mijn vrouw.

2. Top | #612
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dan begrijp ik zo wie zo niet dat je voor Arke hebt gekozen als je altijd met de KLM en partners vliegt. Je weet precies wat je krijgt bij de KLM en bij Arke is het onbekend en moet je maar afwachten. Dit is heel conservatief van mij maar wat vliegen en hotels betreft ben ik dat ook.

Verpest door mij werk kies ik altijd voor het bekende omdat dat het meest comfortabele is in mijn situatie. Ik wil geen gezeur als ik moet reizen. Daarvoor zit te vaak in vliegtuigen en hotels.

Dat is ook de reden dat ik niet voor Arke of Low cost carriers kies.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

3. Top | #613
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

@Nijmegen/Hans:

Vraag: wat zou voor jou een passende compensatie zijn?
    Laatst gewijzigd door Njit; 02-05-12 om 22:23.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

4. Top | #614
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Dan begrijp ik zo wie zo niet dat je voor Arke hebt gekozen als je altijd met de KLM en partners vliegt. Je weet precies wat je krijgt bij de KLM en bij Arke is het onbekend en moet je maar afwachten.
    Mijn idee! En gezien de posting die Hans plaatste, was hij er ooit van overtuigd dat hij met Arke een goede keuze maakte.
    Ben ik zeker met je eens, wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM, Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.

Ook bij KLM en Delta of de andere partners is de service ook voortaan ver te zoeken.
    Een wonderlijke mening voor iemand die 4 keer per maand over de hele wereld vliegt en die pretendeert precies te weten waar hij het over heeft. Je zou verwachten dat hij de voor- en de nadelen van vliegen met Arke toch wel zo'n beetje in zou kunnen schatten.

Sinds hij met de harde realiteit bij Arke werd geconfronteerd en daar, ondanks de nodige stampij zijn zin niet kreeg, is de stemming wel een beetje omgeslagen.......en sinds januari komt 'ie daar zo te zien met plezier zo af en toe op terug.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    @Nijmegen/Hans:

Vraag: wat zou voor jou een passende compensatie zijn?
    Dat zou mijn vraag ook zijn, want ik begrijp er helemaal niets meer van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans van Demen Bekijk Berichten
    Bij thuiskomst direct schriftelijk geklaagd bij ons reisburo en bij Arkefly,
    kregen reactie : de extra kosten voor Premium werden gecrediteerd, ook een bloemenbon van E 50,- en een reiscoupon van E 300,- voor een te volgende te boeken vlucht bij Arkefly, en natuurlijk duizend keer excuses.

Moet zeggen; netjes opgelost van Arkefly, maar toch de volgende keer weer KLM, krijg je tenminste wat je boekt.
    Misschien lees ik het niet goed? Ik begrijp er echt niets meer van, een paar postings verder maak ik uit je opmerking op dat je de compensatie belachelijk vindt en dat ze zo niet met klanten om kunnen gaan. Wat bedoel je nu precies?

Ik vindt de compensatie gewoon belachelijk, zo ga je niet met klanten om.
    Laatst gewijzigd door Njit; 03-05-12 om 13:19.

5. Top | #615
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011

Ik vond het vliegtuig niet vies, en heb heerlijk gezeten.
    Maar het is maar net waar je voor kiest idd.
    De kans is groot dat het volgend jaar weer Arkefly wordt, simpelweg omdat dat binnen mijn budget past, en een andere luchtvaartmaatschappij waarschijnlijk niet.
    En EUR 300,= vind ik behoorlijk veel...

6. Top | #616
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011

@ Ebelix - > We hadden er nu weer voor gekozen omdat ze van de zomer me precies hadden geleverd wat ik had gekocht, nu leverde ze mij bij lange na niet wat ik had gekocht. Inderdaad voor ons geen Arke of lowcost maatschappij meer.

@ Njit -> Passend zou zijn, ter plaatsen zorgen voor overnachting en diner etc en met de eerst mogelijke vlucht terug in een toestel wat je hebt besteld cq gekocht.
    of desnoods met een andere maatschappij die wel hetzelfde comfort aanbied.Of volledige compensatie van de reissom ( terugvlucht) zodat je desnoods zelf een ander ticket kunt kopen bij een maatschappij die bij je past.

@ Teleton -> Inderdaad was ik ervan overtuigd, maar ik wist niet dat Arke afspraken met voeten treed, en daarbij ook nog medewerksters heeft die het allemaal geen bal uitmaakt wat hun klanten ervan vinden.

Inderdaad is die coupon van een paar honderd euro wel netjes van ze , want volgens de regels hoeven ze het niet ( maar net wat Ronaldio schrijft, zoiets verdwijnt in de la samen met de andere goedbedoelde boeken- cd en VVV bonnen.)

De compensatie vindt ik gezien vanuit klantvriendelijkheid belachelijk.

De produkten die ik bij heb zijn al besteld en betaald in Nederland, als ik dan met mijn produkt bij de klant aankom, en dit is anders dan hij heeft besteld, kan ik toch ook niet zeggen, Tja , je krijgt 250 dollar terug maar Wolter Kroes treed op ipv Ray en Anita.

@ Cindy1969 -> Ik heb het over de oude Air holland kisten van 30 jaar oud waar Arke mee vliegt. Waarschijnlijk heb je een nieuw toestel gehad, daar is ook niets mis mee. Ben het helemaal met je eens als het in je budget past , en je hier tevreden mee bent.

Met vriendelijke groet,
    Hans

7. Top | #617
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Je hebt het volgende gekregen:

• de extra kosten voor Premium werden gecrediteerd
    • ook een bloemenbon van E 50,-
    • een reiscoupon van E 300,- voor een te volgende te boeken vlucht bij Arkefly
    • duizend keer excuses

En je verwacht:

• ter plaatsen zorgen voor overnachting en diner etc
    • met de eerst mogelijke vlucht terug in een toestel wat je hebt besteld cq gekocht.
    • of desnoods met een andere maatschappij die wel hetzelfde comfort aanbied.
    • Of volledige compensatie van de reissom ( terugvlucht) zodat je desnoods zelf een ander ticket kunt kopen bij een maatschappij die bij je past.

Op basis van welke regels/afspraken zou Arkefly dit allemaal moeten vergoeden? Want je hebt namelijk geen instap-weigering gehad. Je bent alleen niet vervoerd op de wijze die je geboekt had. Maar hier ben je ruimschoots voor gecompenseerd.

Ik wens je veel succes. Maar soms kun je ook teveel vragen. Zie bijv. deze zaak: http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fra...uk-gecastreerd
    Laatst gewijzigd door Njit; 03-05-12 om 15:17.

8. Top | #618
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011

@ NJIT -> Of je wilt niet begrijpen wat ik bedoel, of je begrijpt het niet.

Jij besteld en betaald een BMW 7 serie, na 3 maanden ga je de auto ophalen, en staat er een tweedehands Opel combo voor je klaar.

Zegt die dealer, je krijgt het verschil over een maandje of drie terugbetaald en een bloemenbon en een tegoedbon van 300 euro, die je wel alleen bij ons kunt inleveren als u een andere auto bij ons koopt. Heb ik toch maar mooi voor u geregeld !

Dat accepteer je dus ook ?

Of je besteld een appeltaart bij de bakker, en je krijgt een gevulde koek mee ( je hebt die dag feest en je kunt nergens niets meer krijgen)

Zo zijn er zoveel voorbeelden.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met die link naar dat verhaal over die hond ? Die mensen schijnen 1500 euro te vragen ? Is waarschijnlijk veel meer dan dat beest heeft gekost.

Met vriendelijke groet,
    Hans
    Laatst gewijzigd door Hans van Demen; 03-05-12 om 17:01.

9. Top | #619
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik zie jouw voorbeelden anders:

Jij besteld en betaald een BMW 7 serie met luxe lederen bekleding en een uitgebreid audiosysteem, na 3 maanden ga je de auto ophalen, en staat er een BMW 7 serie voor je klaar met normale stoelen en een cassette-deck.

Of je besteld een luxe appeltaart bij de bakker met slagroom en extra veel appel en krijgt de saaie standaard versie.

Want dat is wat er volgens mij hier gebeurd is. Je hebt de luxe versie van een product besteld en je hebt de standaard versie gekregen. Je had je juist verheugd op dat luxe product en daarom smaakte de standaard versie je niet zo. Maar je bent nog steeds van A naar B gekomen, hebt niet op het dak hoeven te zitten of te staan en bent gecompenseerd.
    Laatst gewijzigd door Njit; 03-05-12 om 17:33.

10. Top | #620
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans van Demen Bekijk Berichten
    @
    @ Teleton -> Inderdaad was ik ervan overtuigd, maar ik wist niet dat Arke afspraken met voeten treed, en daarbij ook nog medewerksters heeft die het allemaal geen bal uitmaakt wat hun klanten ervan vinden.

Inderdaad is die coupon van een paar honderd euro wel netjes van ze , want volgens de regels hoeven ze het niet ( maar net wat Ronaldio schrijft, zoiets verdwijnt in de la samen met de andere goedbedoelde boeken- cd en VVV bonnen.)

De compensatie vindt ik gezien vanuit klantvriendelijkheid belachelijk.

De produkten die ik bij heb zijn al besteld en betaald in Nederland, als ik dan met mijn produkt bij de klant aankom, en dit is anders dan hij heeft besteld, kan ik toch ook niet zeggen, Tja , je krijgt 250 dollar terug maar Wolter Kroes treed op ipv Ray en Anita.
    Ik heb zelden zulke tenenkromende redeneringen vol feitelijke onjuisteheden gezien. En dan kom je met een eisenpakket alsof je (zoals de Engelsen zo mooi zeggen) The Queen of Sheba bent. Dus wat heb ik een begrip voor de medewerkers van Arke, die het naar jou inzicht geen bal uitmaakt wat de klanten er van vinden. Als je je tegen hen net zo hebt opgesteld als je hier doet, vind ik het niet gek dat ze je maar een beetje lieten kletsen.

Je haalt er immers de duvel en z'n ouwe moer in een BMW 7 bij, vergelijkt appelen en peren met Wolter Kroes en dat alles om je gelijk maar te halen. In Den Haag e.o. hebben ze daar een glasheldere kwalificatie voor. Ze noemen dat gelul. Van een dronken aardbei.....!

Forum Rechten