Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 47 van de 233 EersteEerste ... 3745464748495797147 ... LaatsteLaatste
Resultaten 461 tot 470 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

1. Top | #461

Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

Tja, scanner, minder hoog opgeleid personeel.
    Ik maakte er bij inleveren nog een opmerking over, maar "het systeem" had dit zo bedacht...
    Take care!

Florida Minded Biker

2. Top | #462
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Later ophalen, door vertraging bijv., is geen probleem, dat is ons al vaker gebeurd. Later terugbrengen dan de aangegeven tijd kan wel voor problemen zorgen, in de vorm van een extra dag autohuur.
    Dat had ik inderdaad al begrepen. We gaan er dus zeker voor zorgen dat we de auto echt voor 15 uur terugbrengen. Thanks!
    Eet nooit gele sneeuw.

3. Top | #463
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012

Mijn vrouw en ik zijn 2 dagen eerder terug gevlogen uit Orlando, toen we de auto inleverde stond ik even verbaasd te kijken, ik kreeg namelijk geld terug, omdat we de auto 2 dagen eerder inleverde. Ik had dit echt niet verwacht. Thanks Alamo, volgende keer huur ik wederom bij jullie.

4. Top | #464
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Zijn ze niet verplicht. Je kan zelfs een boete krijgen als je de auto te vroeg terug brengt.

Early Return Policy
    An Early Return fee is charged at a rate of $15 per rental when a vehicle is returned at least one calendar day early and total daily/weekly charges is less than the initial charged amount.
    Zie trouwens dat ze nu duidelijk de bedragen hebben staan als je de auto te láát terugbrengt:

Will there be an additional charge if I am late returning the rental vehicle?

The Grace Period for Alamo is as follows:
    · You will not be charged for the first 29 minutes you are late.
    · You will be charged for one hour if you are 30-60 minutes late.
    · You will be charged for two hours if you are 61-120 minutes late.
    · An additional day is charged if you are 121 minutes or more late.
    · Additional fees are based on the daily rental rate.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

5. Top | #465
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wverdonk Bekijk Berichten
    ik kreeg namelijk geld terug, omdat we de auto 2 dagen eerder inleverde. Ik had dit echt niet verwacht. .
    Ik ben even de draad kwijt. Eerst betaal je vooraf met je cc aan de balie, wat niet de gewoonte is.
    We betaalde 760 dollar via creditcard aan de balie.
    Ik heb zelf nog nooit vooraf betaald, de afrekening vindt plaats nadat je de auto hebt ingeleverd.

De medewerker die de auto in ontvangst neemt, kan geen transactie veranderen, toch? Hij kan de barcode scannen, de kilometerstand intoetsen, maar toch geen bedragen muteren of het rental agreement veranderen? Hiervoor moet je naar het kantoor.

Ben wel benieuwd wat er dan als omschrijving op je bon staat en over welke bedragen we dan praten? En ook hoe Alamo dan geld terug heeft betaald, cash?

6. Top | #466
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

De site waar Wverdonk zijn auto gehuurd heeft kent inderdaad een optie "pay at arrival"
    The GBP price shown will be converted into USD using the exchange rate applicable when the vehicle is collected, the USD value displayed is a guideline only and is subject to change.

Vorig jaar heb ik via de roemruchte kortingscode gehuurd en ook bij afhalen pas mijn cc gegeven en die werd toen belast.

Dat is dus mogelijk, de rest heb ik geen ervaring mee.

7. Top | #467
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Dat is dus mogelijk, de rest heb ik geen ervaring mee.
    Heel apart, al die verschillende regeltjes bij Alamo. Mijn cc wordt pas belast nadat de auto weer is ingeleverd. Daarom moet er ook een voorziening worden getroffen als je langer dan 31 dagen huurt.

Maar nu begrijp ik ook waarom hij (waarschijnlijk automatisch) geld voor unused days terug heeft gekregen. Van dezelfde site:
    Please note that any unused rental days on prepaid reservations are non-refundable.
    Kennelijk krijg je, als je onder deze voorwaarden boekt, wel geld terug als je de auto eerder inlevert zolang je de prepaidoptie maar niet hebt gebruikt.

Dit staat weer haaks op de regel die ik ken en die Njit al citeerde waaruit juist blijkt dat er een boete op early returns staat. Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend.....!

8. Top | #468
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend.....!
    Maar wel goedkoop
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #469
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012

hmm, het is wel waardevolle info.... Ik baalde namelijk dat ik niet alles vooraf kon betalen, omdat ik bang was dat ze ter plekke een andere prijs zouden rekenen, maar niets is minder waar dus. Heb geluk gehad. 17 dagen fullsize SUV voor 730 dollar, inclusief volle tank (van 80 dollar) en extra rijders.via http://www.alamo.co.uk/brits

indd Alamo: steeds verrassend, altijd verwarrend, maar goedkoop.

10. Top | #470
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

inclusief volle tank?

dat staat niet op mijn alamo/Brits reservering en ook niet op hun site.

zou wel mooi zijn!

Forum Rechten