Bedankt voor je reactie!
Ik ga weg op vrijdag 13 april,ik hoop dat het zo blijft dan heb ik meer kans op mijn premium comfort stoel. En dat op vrijdag de dertiende!
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Die vergelijking gaat niet op. In de voorwaarden voor de autoverhuurders staat duidelijk aangegeven wat er gebeurt als de gehuurde categorie niet beschikbaar is. Dan krijg je een auto uit de naast hoger liggende categorie. Da's helder.
Als je de algemene voorwaarden van Arkefly belachelijk vindt, moet je niet met hen in zee gaan. Je kunt niet, wanneer men zich op die voorwaarden beroept, ineens om andere voorwaarden gaan vragen omdat je ze belachelijk vindt.
Bedankt voor je reactie!
Ik ga weg op vrijdag 13 april,ik hoop dat het zo blijft dan heb ik meer kans op mijn premium comfort stoel. En dat op vrijdag de dertiende!
Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-12 om 15:12. Reden: fqe
@ Niels , goed dat je dit erbij zet. In tegenstelling tot TELETON want die heeft iets met Arke te maken.
Ook in de paar laatste berichtjes blijft hij zich verdedigen richting Arkefly.
Hij vindt het ook normaal dat Arkefly gewoon stoelen blijft verkopen die ze niet hebben !!
Als je weet dat je maar 12 stoelen zou kunnen plaatsen, moet je er niet meer verkopen. Als er eventueel wel een toestel wordt ingezet met meer Premium plaatsen moet Arke ze maar proberen te verkopen vlak voor de vlucht ! Is ook nog voordeliger voor de passagiers.
Nee, ik heb ( en zoals ik lees meerdere forumleden) grote moeite met deze praktijken.
fijne zondag.
Kan me trouwens herinneren van een paar jaar geleden dat Arkefly er juist voor had gekozen om per reis maximaal maar zoveel comfort&premium te verkopen. Ze hadden toen nog gewoon stoelen aan boord over die ze toen nog probeerde te verkopen, scheen toen standaard te zijn. Maar goed, dit was voordat ze naar Amerika vlogen(nee, werk er ook niet, 1x eerder met ze gevlogen). In die tijd kan er natuurlijk veel veranderen, wat blijkbaar ook gebeurd is.
Maar vlak voor de reis verkopen is in feite niet goedkoper. Zelfs duurder, aangezien je als comfort&premium 10 of 20 kilo meer mag mee nemen dan de economy, moest je aan boord (ja aan boord)gewoon 35 euro extra betalen voor alleen de extra beenruimte(dit was aantal jaar geleden, dus precies het verschil wat je nu dus ook hebt). Want extra bagage heb je niet als je in Economy zit, maar die 25 kilo, i.p.v. 35 of 45 kilo. Want dit weten ze pas ter plekke of ze extra stoelen over hebben of niet, aangezien er altijd iemand eerder naar huis kan gaan door omstandigheden. Maar dit laatste stukje is echt gebaseerd op ervaring van een paar jaar geleden ergens anders heen, dus dit kan altijd verandert zijn.
Als ik zo door de berichten heen heb gelezen en van een aantal postings ook begrepen heb, krijgt men wel hun geld terug als ze terug geboekt zijn naar hun lagere klasse. Het levert alleen een heleboel irritatie ter plekke op en kan eigenlijk inderdaad niet. Aangezien veel mensen toch juist vanwege de extra bagage en beenruimte deze plekken boeken in de hogere klasse(of vanwege andere redenen de extra beenruimte nodig hebben). Je weet het niet een paar dagen van te voren, dus als je in economy zit heb je gewoon die 25 kilo bij je. Hoe het andersom zit weet ik niet, hier kan ik niet over oordelen, zat toen gewoon heen&terugreis in de comfort klasse.
Edit: De prijs van 35 euro was van economy naar comfort class. Upgrade naar premium kon het niet.
Laatst gewijzigd door Njit; 22-01-12 om 13:02.
Weet je, ik begrijp best dat je moeite hebt om de algemene voorwaarden van Arke te lezen. Kleine lettertjes....Misschien wordt het tijd voor een bezoekje aan Hans Anders want je leest nu ook dingen op dit forum die er helemaal niet staan.
Als je dit topic goed leest, zie je zelfs dat ik eigenlijk helemaal niet begrijp dat iemand uberhaupt voor Arkefly kiest. Maar als je met hen in zee gaat, verklaar je je akkoord met hun voorwaarden. Niet zeuren dus, maar voortaan eerst kijken, dan denken en dan pas boeken.
De beweringen in je berichtjes worden trouwens toch een beetje genant voor jou, want je ziet ineens verbanden die er niet zijn. Mocht je binnenkort ook nog stemmen gaan horen, laat je dan eens helemaal goed nakijken....:-k.
Nog even, zo maar voor de aardigheid, de reclameboodschap die Nijmegen op 16 december op dit forum plaatste. Het kan verkeren......wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM, Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.
Laatst gewijzigd door Teleton; 22-01-12 om 11:57. Reden: Reclameboodschap Arke
Ik heb niet geboekt en/of ooit gevlogen bij Arke. Het feit dat ze zulke zaken in de voorwaarden zetten (en dit ook mogen), is natuurlijk van de zotte. Uit nood, i.v.m. calamiteiten kan ik begrijpen, maar standaard? Nee, dan misbruiken ze hun eigen voorwaarden. Dit doen in principe alle maatschappijen, maar dat de consument dit maar moet pikken is natuurlijk raar, zeker met alle regels rondom vertragingen/annuleringen in de EU, zou je verwachten dat deze praktijken ook aan banden gelegd worden. Hierbij gaat het mij dus vooral om het principe van klantbescherming die vaak ver te zoeken is bij het vliegen. Dat dit een geaccepteerde praktijk is, kan dan wel kloppen, maar dat maakt het nog niet correct.
Laatst gewijzigd door rolandino; 22-01-12 om 11:55.
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl
.........Misschien wordt het tijd voor een bezoekje aan Hans Anders want je leest nu ook dingen op dit forum die er helemaal niet staan................
Pas maar op straks word je ook nog beticht van banden met een opticiensketen!!
![]()
Knaapje
Soms begint dit forum op een betwetersconferentie te lijken.... Jammer.... Er blijven immers vele meningen en ervaringen. Het hele vlieggebeuren is ondoorzichtig. Bij wie je ook vliegt. Er zijn vele redenen om voor een maatschappij te kiezen. Arke als maatschappij, zeker als je via de 0900 boekt, is bagger. Wil je toch Arke, gewoon even naar een Arke reisburo gaan. Betaal je paar tientjes meer administratiekosten maar wordt je zeker goed geholpen. In dat call-center lullen ze maar wat en weten niets en geven voortdurende foute en geen informatie. Verkopen, verkopen, verkopen..... Verder afgelopen jaar geen slechte ervaring met Arke. als gezegd, Sanford prima, tussenstopje Miami levert weinig problemen op, service en eten aan boord matig, maar dat is bij meerdere maatschappijen. En dan.... die extra bijdrage voor een stoelreservering belachelijk. Bovendien kun je met de hoge korting van dit moment maar binnen een cyclus van 23 dagen reizen. Tenminste.... als je de korting wil hebben. Maar wil je 23 dagen of korter..... Wij hebben geboekt voor
3 personen
3x449
3x30 Comfort Class
1x15 Administratie
1x2,50 ticketsrisico
1445,50. Eventuele stoelreservering +66 voor 3 pers. retour.
Waar hebben we het over. Wij gaan voor 8e keer en heb nog nooit zo goedkoop gevlogen. Vliegen moet nou eenmaal, dan maar voor deze prijs..... En wil je gewoon tussen 800 of 1000 betalen p.p. en vele uren i.v.m. overstap heenreis verprutsen bij al die andere ,,uitstekende'' maatschappijen..... doen zou ik zeggen....
Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 22-01-12 om 12:22.
@ Knaapje: Hmmm...dat vind ik anders zelf ook een flutzaak! Maar als er ooit klachten worden geuit die afgedekt worden door hun Algemene Voorwaarden, zal ik daar toch op wijzen.
@ Rolandino: het punt is dat we hier te maken hebben met de algemene voorwaarden. Wat we er van vinden, (niet correct, klantonvriendelijk, oneerlijk) doet in deze discussie eigenlijk niet ter zake. Het gaat immers om gevallen waarbij men geboekt heeft. Zodra je met een bedrijf in zee gaat, zorgt men er voor dat je je accoord verklaart. Ben je van mening dat een bedrijf oneerlijke voorwaarden hanteert, dan staat het een ieder vrij deze aan te vechten:Dat sommige voorwaarden in de luchtvaartindustrie uit het oogpunt van de consument kritisch bekeken moeten worden, is een ander verhaal. Maar zelfs Europa en Consumentenorganisaties krijgen aanpassingen kennelijk niet voor elkaar. Tot die tijd leg ik me als eenvoudige toerist dus maar gewoon bij de Algemene Voorwaarden neer......Een klant kan de rechter inschakelen als hij vindt dat de algemene voorwaarden onredelijk zijn of dat de ondernemer niet aan de informatieplicht heeft voldaan. Als de rechter één of meer bepalingen in de voorwaarden onredelijk bezwarend vindt, dan kan hij de voorwaarden ongeldig verklaren.