30 april, we hadden juist ivm de Premium bij Arkefly geboekt...
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Nooit ergens spijt hebben, hoogstens van leren![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gewoon even door de zure appel bijten. De prijsaanpassingen en vliegtuigwijzigingen met alle nare consekwenties voor jou, zijn echt niet alleen aan Arke voorbehouden. En je 'klachten' hier op het forum hebben eigenlijk niets met de klantvriendelijkheid van Arke te maken, toch?
Overboekingen, vliegtuigwisselingen, gewijzigde vluchtroutes en vertrektijden, tussentijdse stops of prijswijzigingen; ze horen allemaal bij het 'vakantieplezier'. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
United reizigers die een jaarabonnement op Economy-plus stoelen hebben, zijn ook niet blij als er een vlucht door Continental wordt overgenomen. En over de ticketprijzen; je koopt de tickets voor een prijs die jou aanstaat. Wat er daarna gebeurt, moet je loslaten. Zo lang Arke deze route vliegt, fluctureren de ticketprijzen met de bezettingsgraad mee. Dat kan toch geen verrassing zijn? Je kunt op de laagste prijs wachten, maar dan heb je ook het risico dat je er naast zit.
Tot slot een gewetensvraag. Wees nu eens heel eerlijk: Wanneer de ticketprijzen hoger zouden worden, zou je je dan bij Arke melden met het verzoek om bij te mogen betalen?
Hmmm ik ga 13 april.
Mij is verteld dat ze nog niet weten welk vliegtuig het wordt...vreemd.
Heb je op de website geboekt of bij een reisburo?
@Teleton
Wanneer men stoelen te verkoopt waarvan je wéét dat je ze niet hebt? Nl, in oktober 2011 wordt er groots aangekondigt dat er nieuwe vliegtuigen aangekocht zijn welke medio maart op Florida gaan vliegen. Wanneer je ná deze datum een stoel boekt en deze blijkt achteraf niet beschikbaar vanwege de planning die nog niet aangepast was getuigd dit niet van klantvriendelijkheid vind ik.
En idd. mbt de stoeltarieven heb je gelijk, maar moest het gewoon ffe kwijt...
@jbdutch;
Kijk even bij de link van bericht 261, http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm daar staat welk vliegtuig waar is ingepland. Ik had nog een andere site waar in oktober de planning op stond maar kan deze zo vlug niet vinden.
Ach... klantvriendelijkheid is altijd zeer subjectief...
Wat de één klantvriendelijk vindt, vindt de ander nu nét weer niet...
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Logisch en prima, daar is het Forum ook voor! Wat er bij jou gebeurt, is vervelend en frustrerend en je wenst het niemand toe.
Daarom is het juist goed om de problemen hier te melden, maar kan het geen kwaad de zaken die je noemt, ook eens van de andere kant te belichten, toch? En helaas voor jou en vele andere teleurgestelden, kan Arke zich simpel achter de Algemene Voorwaarden verschuilen. Misschien zou je kunnen stellen dat die niet altijd even klantvriendelijk uitvallen, maar ja, door te boeken verklaren 'we' ons akkoord met de voorwaarden, dus zijn ze wel bindend.
Die site is bekend hoor,maar er staat: 767= Boeing 767-300ER Configuratie nog niet bekend, ik hoopte dat dit zou betekenen dat het om een vliegtuig zou kunnen gaan met meer dan maar 12 premium comfort stoelen
Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-12 om 15:10. Reden: fqe
Dat de prijzen later wijzigen is gewoon dikke pech, zo heb ik ook wel eens tickets gekocht, die de dag erna door een actie toch goedkoper waren. Je gooit er een mailtje achteraan, met een klein beetje hoop, maar je weet dat het niks oplevert. Kwestie van pech hebben.
Over de stoel wijziging kan ik wat moeilijker heen stappen. Je kiest immers voor een product van de maatschappij, en die wijzigt. Ja je komt wel op plaats van bestemming, maar niet onder de afgesproken voorwaarden. Dat de algemene voorwaarden van de maatschappij dit afdekken klopt, maar is ergens gezien toch belachelijk? Als je een auto huurt, en ze hebben je gehuurde type model niet staan, ga je toch ook niet akkoord met een lager model?
@bdutch;
Goedemiddag,
Ik ben de beheerder van de betreffende website. Ik heb op dit moment de voorlopige planning van ArkeFly voor mij op mijn scherm. Let op, dit is een voorlopige planning, dit kan altijd wijzigingen als boekingspatronen anders verlopen als voorspeld.
Vanaf April geldt dat er op de maandagvluchten een oude 767 in de planning staat (Seating 2-3-2, Prem Comfort 2-2-2 met 12 premium plaatsen) voor de vluchten naar Sanford en Miami.
Op de vrijdag staat er een nieuwe 767 in de planning (Seating 2-4-2, prem comfort 2-3-2 met 31 premium plaatsen) op dezelfde vluchten
In de loop van de week wordt de website geupdate en kan men per specifieke datum zien welk type toestel er in de planning staat. Tegelijk zal de website wan thelatinworld.nl met vluchtschemas oom geupdate worden, hij krijgt zijn gegevens namelijk van mij ;-)
LET OP: Noodzakelijk onderhoud aan de vloot etc kunnen ertoe leiden dat er een andere kist wordt ingepland dan in mijn schemas staat. Let ook op de voorbehouden welke genoemd worden op de website.
Let op, ik ben geen medewerker van Arke(Fly)
Groeten Niels
www.vliegschemas.nl
www.vliegschemas.nl/arkefly.htm
Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-12 om 15:11. Reden: fqe