Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 68 van de 100 EersteEerste ... 1858666768697078 ... LaatsteLaatste
Resultaten 671 tot 680 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #671
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Ton,
    Voor wat betreft het eerste gedeelte kan ik me alleen maar bij je aansluiten.
    Wat betreft je vraagje:
    met enige nuance is dat wel zo
    https://www.sunpass.com/tollSavings
    Er wordt met de transponder (losse of sticker) in een aantal gevallen korting gegeven en dat werkt echt, ik heb er zelf n.l. een.
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 14-01-12 om 19:15.

2. Top | #672
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    dat werkt echt, ik heb er zelf n.l. een.
    Knaapje.
    Ik weet het en ik ken zelf de kortingsregeling ook wel, maar dat is i.i.g. niet 1$ cash = 0,80 , toch? Dit topic wordt dikwijls geraadpleegd, daarnaast zijn er faq's over dit onderwerp die met regelmaat worden onderhouden als er op dit gebied wijzigingen zijn.

Forumleden moeten er op kunnen vertrouwen dat de info hierover tiptop in orde is. 1$ cash = 0,80 is geen kortingsregeling die bij mijn weten wordt gehanteerd. De bestaande regeling is wel wat ingewikkelder. Maar soms komt er nieuwe info, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Vandaar de uitnodiging aan delessine om aan te tonen dat er een korting bestaat 1$ cash = 0,80 .....[-o<.

3. Top | #673
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Je kan natuurlijk ook gewoon "betalen" op de oude manier bij de (meestal)dame in het hokje. Altijd een vriendelijk woord en het behoudt de jobs, jobs, jobs.... wat Obama en Rutte zo graag willen.....

We hebben altijd nog gewoon cash kunnen betalen, zowel bij een hokje aan de dame of gepast in het "vangnet" wat overigens nog best moeilijk mikken is zo vanachter je stuur

4. Top | #674
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Doen wij ook, vind ik ook wel zo gezellie :razz: en zoveel tijd kost het niet. En jawel: jobs.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

5. Top | #675
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010

Kan dat nog steeds overal? Dan hoef ik me niet druk te maken over het regelen van een transponder. Dit jaar gaan we nl voor het eerst sinds jaren weer vanaf Miami naar Orlando en moet ik over dit soort dingen gaan nadenken... We hebben bij Dollar gehuurd.

6. Top | #676
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

ALs je dit topic doorneemt, of de zoekfunctie gebruikt, dan zul je tegenkomen dat met name bij Miami wegen zijn waar je niet met cash kunt betalen.
    Dus het ligt eraan waar je gaat rondrijden.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

7. Top | #677
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik weet het en ik ken zelf de kortingsregeling ook wel, maar dat is i.i.g. niet 1$ cash = 0,80 , toch? Dit topic wordt dikwijls geraadpleegd, daarnaast zijn er faq's over dit onderwerp die met regelmaat worden onderhouden als er op dit gebied wijzigingen zijn.

Forumleden moeten er op kunnen vertrouwen dat de info hierover tiptop in orde is. 1$ cash = 0,80 is geen kortingsregeling die bij mijn weten wordt gehanteerd. De bestaande regeling is wel wat ingewikkelder. Maar soms komt er nieuwe info, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Vandaar de uitnodiging aan delessine om aan te tonen dat er een korting bestaat 1$ cash = 0,80 .....[-o<.

voor alle duidelijkheid. Als je cash Betaald , betaal je 1$ . Als je de sunpass gebruikt betaal je 0,80$ of een korting van 20% , dat is wat sunpass ook adverteert.

Start Saving Today
    SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.

8. Top | #678
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Delessine als je verder kijkt zie je dat er maar op een enkele weg korting wordt gegeven en dan ook nog vooral als je er x keer overheen bent gereden. En meestal redden we dat niet in een vakantie.

Jouw stukje wijst slechts op de turnpike en dat is slechts 1 van de wegen waar Toll wordt geheven en er zijn er nog veeeel meer dan alleen de turnpike.

9. Top | #679
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delessine Bekijk Berichten
    voor alle duidelijkheid. ... .
    Voor alle duidelijkheid? Lees nou gewoon eerst eens goed wat er staat op de site van SunPass. Daar staat heel wat anders dan 1$ cash = 0,80 ! Je verkoopt flauwekul over de kortingsregeling omdat je niet goed begrijpt dat deze slechts voor bepaalde trajecten geldt. En je verkoopt flauwe kul over de cc betaling achteraf omdat je met een sunpass transponder vooraf zelf je saldo moet aanvullen. En dan durf je nog je bericht te beginnen met "voor alle duidelijkheid"? Als er iemand hier in dit topic voor verwarring zorgt, ben jij het wel....:-&.

Vriendelijk verzoek: Hou daar nou mee op. Het is irritant als je berichtjes gecorrigeerd moeten worden omdat ze feitelijk onjuist zijn en het komt de sfeer hier ook niet ten goede. Uit de forumregels:
    Onzorgvuldige, onduidelijke en slordige posts roepen andere reacties op dan jij voor ogen hebt; namelijk de ergernis van jouw medeforummers.

10. Top | #680
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Er staan ook nog een paar links op Wegenwiki:

http://www.wegenwiki.nl/Florida
    http://www.wegenwiki.nl/SunPass

Ook leuk is het overzicht van alle (hoofd) wegen.

Wij kregen de mogelijkheid om PlatePass te gebruiken bij Hertz, maar hebben dit niet gedaan.
    info: www.PlatePass.com
    Maar volgens de site doen alleen Hertz en Advantage dit.
    Als ik het goed begrijp betaal je de tolls + een service fee van $2.95 per dag gedurende de huurperiode met een maximum van $14.75 per maand. Betalingen gaan via de CC en worden alleen door PlatePass geregeld (dus niet door Hertz).
    **PlatePass® Toll Payment Service is currently offered by Hertz and Advantage.

Al die soorten toll regels lijken allemaal verwarrend (en dat zijn ze ook misschien ook wel een beetje), maar wat Teleton ook zegt: Lees gewoon goed de voorwaarden en vraag ook bij je Car-rental hoe of wat.

Ik heb geen ervaring met andere verhuurders, dus daar zeg ik niets over maar bij Hertz heb ik een keer een Sunpass stikker op de ruit gehad die ik kon laten activeren maar dat heb ik toen niet gedaan. Wel heb ik toen een keer per ongelijk een poortje gemist. Ik kreeg netjes de rekening thuis (in Holland): $ 0.25 + $ 9.75 administratie kosten.....

Het systeem werkt dus wel ha ha..
    Laatst gewijzigd door elstars; 16-01-12 om 12:19.

Forum Rechten