Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 41 van de 100 EersteEerste ... 3139404142435191 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 410 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #401
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie8 Bekijk Berichten
    hoe werkt dat eigenlijk als je dan bij dollar 57 dollar betaalt voor de tolwegen, krijg je daar iets van terug, is het een soort account, saldo?
    Waarom lees je de FAQ niet even? Daar staat per verhuurder precies in hoe de regeling is. De FAQ is gemaakt om te voorkomen dat er eindeloos opnieuw uitgelegd moet worden hoe 't zit met de tolbetaling.

Er zijn verschillende systemen. Sommige lijken op elkaar andere verschillen, zoals die van Dollar, nogal. Je betaalt bij Dollar een flat fee voor de tol en de service. Bij andere methodes met een transponder moet je voor een saldo zorgen. Alamo en andere verhuurders rekenen een beperkte fee van 2 dollar per dag met een maximum van zes dagen per huurperiode.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:07. Reden: quote

2. Top | #402
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007

Standaard

Als ik op google kijk en route plan en zet tolwegen vermijden aan dan heb ik toch nergens last van? Of is google niet up to date?

Is naar Key West een tolweg?

We vertrekken vanuit miamiairport.En wij vinden het vaak leuker om niet over de snelwegen te rijden, alleen op lange rijdagen dan wel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:09. Reden: 1+1

3. Top | #403
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Er zijn meer wegen, die naar Rome leiden, dus je hoeft geen tolwegen te nemen.
    Naar Key West een tolweg?
    Hangt er vanaf waar je vertrekt, maar nee het laatste stuk wat je wel "moet" nemen is geen tolweg.

Knaapje

4. Top | #404
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011

toch nog even een vraagje over de tol betalen bij dollar autorent, ik ben namelijk nu al zeker twee uur te zoeken, ook bij de site van dollar zelf maar kom er niet uit.
    weet iemand hoe hun systeem werkt, je betaalt 6 dollar per dag, (dus over een huur periode van drie weken best veel),maar ja de auto is nu eenmaal daar gehuurd, krijg je daar dan van terug wat je zeg maar niet opgebruikt hebt. het lijkt me toch niet dat je elke dag 6 dollar opmaakt, zeker niet als je soms meerdere nachten in hetzelfde hotel verblijft en niet veel rijd.
    en kun je als je dit gisteren bij dollar hebt vastgelegd, nog van dit systeem af en alsnog de sunpass sticker kopen?
    hopelijk kan iemand hier antwoord op geven, ik ben inmiddels twee uur verder met zoeken. alvast bedankt

5. Top | #405
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Die 6 dollar betaal je voor het gebruik van "het systeem" voor de tol, daarin zitten dan de kosten van de tol. Dus het is juist nog hoger dan dat bedrag vandaar dat de meeste Dollar rijders gaan voor een ministicker die je op diverse plekken kan kopen of zelfs door een forummer vooraf al mee kan laten nemen. Hiermee ben je dan nml. stukken goedkoper uit.

Maar volgens mij staat dit ook allemaal uitgelegd in de FAQ waar Teleton naar verwijst.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 22-06-11 om 15:02. Reden: Aanpassing tekst i.vm. foutieve voorlichting.

6. Top | #406
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@verwijderd
    NEE NEE NEE
    Bij dollar carrental is de $ 6 per dag inclusief tol.

Iemand die al jaren op het forum zit en meer dan 1000 postings heeft moet toch beter weten.
    Je verwijst zelf naar de FQA

Knaapje

7. Top | #407
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@Knaapje, ik maak zelf gebruik van een losse transponder dus heb hier niet mee te maken, ik heb mijn tekst op jouw aangeven dan ook aangepast.

Volgens mij is het wel zo geweest dat je eerst een bedrag aan Dollar betaalde en daar bovenop nog de tol. Maar goed, tekst is aangepast. En Dollar blijft voorlopig een duurder systeem hanteren.

Overigens zie ik dit nergens staan op de site van Dollar zelf.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 22-06-11 om 15:07.

8. Top | #408
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie8 Bekijk Berichten
    en kun je als je dit gisteren bij dollar hebt vastgelegd, nog van dit systeem af en alsnog de sunpass sticker kopen?
    Nee, je dochter kan er helaas niet van af. Die is bij het ophalen van de auto een overeenkomst met Dollar aangegaan die duurt zo lang de huurperiode is. Ze kan wel een SunPass sticker kopen, die komt dan goed van pas als je zelf gaat.

Dollar is kennelijk niet zo trots op de regeling want de kosten staan niet duidelijk op hun site. Oorspronkelijk was het 6 dollar per dag, hierin zijn de tolkosten en de servicefee inbegrepen. Er volgt dus geen afrekening.

Ik heb 'ergens' gelezen dat er inmiddels een maximum bijdrage per huurperiode vastgesteld zou zijn. Kan het op de site van Dollar en van Pass24 niet terugvinden. Zij komen niet verder dan: Vraag er naar bij de balie. Zodra iemand de juiste regeling kan noemen, zal ik de FAQ met deze info via Njit aanpassen.

Uit de discussie op dit forum blijkt dat de gemiddelde Floridaganger die goed voorbereid is, voor de Mini sticker van SunPass kiest als de auto bij Dollar is gehuurd.

Misschien ten overvloede nog eens een algemene waarschuwing: Het is in lang niet alle gevallen noodzakelijk om een voorziening voor electronische tolbetaling te kiezen.
    • Je kunt, als je dat wilt, de tolwegen mijden.
    • Op grote delen van het tolwegennet in Florida zijn nog bemande tolhuisjes waar je contant kunt betalen.
    • Kies je in Miami voor de Turnpike dan is cash betalen niet mogelijk. Ook op andere plekken wordt electronisch tol geheven. Zie voor de laatste info de links in de FAQ over dit onderwerp. De situatie wijzigt regelmatig. Je wordt dan geflitst als je de electronische tolpoort passeert en krijgt de rekening met een boete via je verhuurder. Hoef je verder zelf niets aan te doen, je creditcard doet al het werk.
    Je hebt dus iets meer werk aan de voorbereiding als je naar Florida gaat. Of je een voorziening treft en welke dat is, is afhankelijk van je plannen. Gelukkig zijn die voor een ieder verschillend maar daardoor is een universeel advies niet mogelijk.

Wil je geen risico nemen, huur dan een auto via een van de verhuurders die de tolkosten en een lage fee in rekening brengt of koop ter plekke een Mini Sticker en zorg voor voldoende saldo zodat je onbezorgd gebruik kunt maken van het tolwegennet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Overigens zie ik dit nergens staan op de site van Dollar zelf.
    Klopt, Jeroen. Vraag er naar bij de balie.......#-oHun voorwaarden zijn niet duidelijk, daarom lukt het ook niet om ze in de FAQ te linken. Zoals eerder gezegd, ik hou me aanbevolen voor tips dan kunnen we de FAQ updaten.

Aan de andere kant vraag ik me, met Knaapje, wel een af waarom er speciaal FAQ's worden gemaakt (en onderhouden...!) als ze toch niet worden gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:11. Reden: 1+1

9. Top | #409
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik heb 'ergens' gelezen dat er inmiddels een maximum bijdrage per huurperiode vastgesteld zou zijn. Kan het op de site van Dollar en van Pass24 niet terugvinden.
    Teleton,
    staat heel duidelijk op de site van Sunpass, is hier te vinden: https://www.sunpass.com/rentalcar
    Dollar $6.99 flat fee per rental day $36.99 maximum weekly fee
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:12. Reden: quote gefixt

10. Top | #410
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008

Ik heb vandaag contact gehad met Alamo over de Sunpass.
    Het blijkt dat er helemaal geen kosten aan verbonden zijn.
    Alle auto's van Alamo hebben een transponder en alleen de kosten die je maakt op de tolwegen worden op je creditcard in rekening gebracht.
    Je hoeft dus helemaal niets te doen.
    Je zal geinformeerd worden als je de auto ophaald. Laat je dus geen onzin aansmeren.

Forum Rechten