Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 36 van de 100 EersteEerste ... 2634353637384686 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #351
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Probleem is dat je bij sommige tolpoorten niet meer cash kan betalen,..(oa omgeving Miami/ en volgens de Dollar site de Keys)
    Helaas heeft Dollar voor een duurdere en onhandige manier gekozen.

Ik ben me op dit moment ook aan het inlezen hoe en wat maar waarschijnlijk is ook voor jullie de sticker de voordeligste optie.
    tenzij je heel veel gaat rijden en meer dan 120 $ aan tol zal moeten betalen dan is de Dollar optie uiteraard de beste omdat dit inclusief tol is.

Ik baal er wel van dat ik het in Nederland niet allemaal kan rondmaken (kan ik jullie tenminste om hulp vragen als ik er niet uitkom).:-$

Begrijp ik het nu goed, ??
    aankomst -naar de publix sticker kopen (2x 1 voor volgend jaar )
    naar de villa +account aanmaken / gegevens invullen adres kenteken ed en CC (heb al gelezen dat soms niet gelijk lukt)
    volgende dag /na 24 uu r= Sunnpass lane nemen.
    auto retour= sticker verwijderen !
    thuis gegevens account (nr sticker en kenteken verwijderen)

Misschien kan het forum mini transponder stickers gaan verkopen, dan wil ik er bij deze 1 bestellen haha.Zo niet mocht iemand nog een plekje over hebben in de koffer,.........ik betaal vooraf.
    Laatst gewijzigd door angelique100; 26-05-11 om 14:52.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida

2. Top | #352
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jjmbvink Bekijk Berichten
    Vraagje,
    Ik ga 3 weken met een auto van Dollar rent a car een rondje florida maken miami,orlanda,westkust,keys, en terug naar Miami.
    Wat is nu de beste optie?? Een mini sunpass kopen, eentje bij dollar kopen of gewoon contant, creditcard betalen bij de tolpoortjes.
    Wie weet het antwoord?
    Bij Dollar kan je geen mini SunPass kopen.
    Contant betalen lukt niet op bepaalde delen van de tolweg.
    Creditcard betalingen kent men niet in Florida.

Wat voor jou de beste optie is, bepaal je zelf. Heb je al gekeken of je route over de tolwegen gaat of dat je ze kunt/wilt vermijden?

Stel dat je toch voor tolwegen kiest dan ben je bij Dollar het minst gunstig af. In bericht 465, hier vlak boven, geeft Knaapje precies de regeling en de kosten aan.

In jouw geval zou ik waarschijnlijk een SunPass Mini transponder kopen. Lees ook de FAQ's over dit onderwerp met o.m. een overzicht van de tolwegen, de kosten en de adressen waar de transponder te koop is, hoe je hem activeert etc.
    aankomst -naar de publix sticker kopen (2x 1 voor volgend jaar )
    Helemaal goed!
    naar de villa +account aanmaken / gegevens invullen adres kenteken ed en CC (heb al gelezen dat soms niet gelijk lukt)
    Kan, maar een handiger oplossing is je account vooraf aanmaken en de ontbrekende gegevens van de sticker en de auto, ter plekke doorgeven.
    volgende dag /na 24 uu r= Sunnpass lane nemen
    . Tsja, dat hangt er vanaf waar je naar toe gaat. Er zijn heel veel wegen waar je helemaal geen tol betaalt.....maar als je een keer over de SunPAss lane wil rijden: go your gang!
    auto retour= sticker verwijderen !
    Helemaal correct.
    thuis gegevens account (nr sticker en kenteken verwijderen)
    Kan, maar waarom zou jet doen, je kunt je account toch aanpassen als je de volgende keer gaat?

Ze zijn nog niet alle dertien goed, maar je bent wel door naar de volgende ronde.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-05-11 om 17:00. Reden: 1+1

3. Top | #353
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005

Tja, het valt niet mee om deze discussie goed op papier te krijgen.
    Wat ik begrijp is dat je niet overal met cash kan betalen, maar ik lees ook weer stukjes dat je dit nog steeds overal kan. Wat is nu waar?
    Dus eigenlijk is mijn vraag of het mogelijk is dat de forumers die dit al geheel hebben uitgezocht dit dan in een overzicht in dit topic kunnen aangeven met wat je moet doen om gebruikt te kunnen maken van de tolwegen. En indien het per verhuurbedrijf afwijkt dit dan per verhuurbedrijf.

Dan zal dit topic een stuk duidelijker worden (ook voor ons :wink.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

4. Top | #354
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Phlox Bekijk Berichten
    Dan zal dit topic een stuk duidelijker worden (ook voor ons :wink.
    Ton, je wordt op je wenken bediend; lees de faq's over de SunPass en Tol betalen via de autoverhuurder. Voor discussie en aanvullende vragen blijft dit topic gehandhaafd.

Je kunt zeker niet meer overal met cash betalen, rond Miami en Tampa zijn er hele stukken waar je alleen nog maar electronisch kunt betalen. In de komende tijd wordt dit steeds verder uitgebreid.

De belangrijkste autoverhuurders worden ook in de FAQ vermeld, al zal je toch steeds de links naar de autoverhuurders moeten gebruiken. De tarieven en voorwaarden worden regelmatig aangepast, daarom heeft een vermelding in een overzicht ook zo z'n nadelen.

5. Top | #355
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005

Bedankt Ton,
    Gelijk de link gelezen. Ik gebrijp dus uit onderstaande (we huren bij ALAMO) dat ik niks hoeft te doen en overal gewoon kan doorijden zonder nog cash te betalen.
    Grz Ton
    Alamo, National en Enterprise
    Deze verhuurbedrijven hebben hun wagenpark geregistreerd. Wanneer je met een van hun auto’s een tolpoort passeert, wordt het kenteken fotografisch geregistreerd. Voor deze service brengt men een vergoeding van $ 2 per dag in rekening. Per huurperiode betaal je maximaal drie dagen vergoeding, zodat de kosten nooit meer dan $ 6 per huurperiode bedragen. Daarnaast betaal je de tolkosten. Na de huurperiode worden de kosten via de creditcard afgeschreven. Je ziet de tolkosten niet op de factuur die je na afloop van de huur krijgt, de tolgelden worden door een derde partij geïnd. Alle auto’s van Alamo zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding. Onderstaande lanes zijn te gebruiken :

Met een huurauto van Herz, Alamo, Budget, Avis, Dollar, Budget, Advantage, National of Enterprise kan je altijd direct gebruik maken van de tolpoorten die door bovenstaande borden worden aangegeven
    Indien we gebruiken maken van de cashpoortjes dan gebeurt er niets dubbel?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:14. Reden: quote
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

6. Top | #356
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

De volgende tollwegen in de buurt van Miami hebben geen tolpoortjes waar je cash kunt betalen:

Gratigny Parkway SR924
    Don Shula SR874 en Snapper Creek SR878
    I-95 Express lanes
    Florida Turnpike (Homestead extension) from Broward/Miami-Dade County Line/Milepost 47 to US1Milepost 0 in Florida City (dit is de route naar de Florida Keys)

Vanaf de luchthaven naar Miami Beach kun je makkelijk de tollweg vermijden, neem Le Jeune Road en je komt uit in MB.

In Tampa geen tollpoort waar je cash kunt betalen bij:
    Lee Roy Selmon Crosstown Expressway SR618.

Had een informatie kaart vanuit Miami meegenomen, die heb ik overgetyped.
    Laatst gewijzigd door sonja; 27-05-11 om 16:49. Reden: aanpassing

7. Top | #357
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Phlox Bekijk Berichten
    Indien we gebruiken maken van de cashpoortjes dan gebeurt er niets dubbel?
    Op de site van SunPass staat ergens dat het verstandig is om een betaalbewijs te vragen als je toch cash betaalt.

Zo kan je eventueel aantonen dat je dubbel betaalt. Wij zijn verschillende keren met de Alamo auto door de cash-lane gegegaan, maar dit stond niet op de factuur.

De rekening hebben we ongeveer een week na de vakantie op de CC gezien en...het klopte als een bus! Een dag via de SunPass lanes voor twee dollar plus de tolkosten. Perfecto!

8. Top | #358
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Wij hadden ook de auto van Alamo en hebben door de sunpaslanes gereden, nergens contant betaald. Ben benieuwd wat de eindafrekening gaat worden. Zal dan de 6 dollar zijn voor de sunpass + tolkosten. We zijn nu 2 weken terug, maar nog niets gehoord.

We hebben de auto wel vooraf betaald hier via AE. Zou het dan toch automatisch afgeschreven worden van onze creditcard? Ik herrinner me het geval van vorig jaar dat we 1 tolpoortje gemist hadden en we een brief kregen uit USA dat ze de boete + tol - totaal 7 dollar - niet konden innen en we de creditcardgegevens moesten bevestigen om het af te laten schrijven (toen hadden we ook vooraf betaald).

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

9. Top | #359
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    . We zijn nu 2 weken terug, maar nog niets gehoord.
    Bij ons duurde het 7 weken voordat we de afrekening kregen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theovg Bekijk Berichten

Dus als ik het goed begrijp hoef ik aan de Alamobalie er niks over te zeggen,en kan ik gewoon door de sunpass poorten rijden en gaat alles automatisch.
    Klopt helemaal, vanaf het vliegveld kun je direct de sunpass/Epass lanes nemen.

10. Top | #360
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    . Zou het dan toch automatisch afgeschreven worden van onze creditcard?
    Zo is het! De inning van de tolgelden gaat niet via Alamo. Zij geven wel je creditcardgegevens door aan de partij die de tolgelden int. Komt vast helemaal goed.

Je kunt ook nu al met je huurcontract inloggen en zelf opzoeken welke rekening er precies open staat.
    Kan ik een overzicht van de tolkosten krijgen?

Ja, op de site van HTC vind je een overzicht van de autoverhuurders die met hen samenwerken.
    Zie voor meer info hierover de FAQ.

Forum Rechten