Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Je moet idd flink wat geld meenemen wil je in de problemen komen. Persoonlijk lijkt het me handiger om je CC limiet te verhogen als je zoveel geld wilt uitgeven![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Het verbaast me dat dat bij het boarden gebeurde. In Nederland? Je mag inderdaad onbeperkt contant geld Amerika binnenbrengen, maar een bedrag boven $10.000 moet je aangeven op het bekende blauwe douaneformulier. Dat het niet toegestaan is dergelijke geldbedragen Nederland uit te voeren was mij niet bekend.
Het wel is duidelijk waarom trouwens: het is wel erg gemakkelijk om op die manier zwart geld aan het zicht van het meneertje van de tax te onttrekken.
Volgens mij zal het merendeel van de forummers niet zo snel aan dergelijke contante bedragen komen. Ik niet tenminste. Ik voel me al ongemakkelijk met honderd euro op zak.
Uit een ander topic begrijp ik dat ze met Air Berlin vloog.
Als je de Amerikaanse wet overtreedt moet het bij de retourvlucht geweest zijn lijkt mij.
Begrijp ook niet hoe er ter plaatse in het vliegtuig fikse boetes uitgedeeld en blijkbaar ook geincasseerd kunnen worden.
Het verhaal is voor mij net zo warrig als in het topic over de handbagage bij de retourvlucht.
Wellicht ligt het aan mij......
Knaapje
Laatst gewijzigd door knaapje; 26-05-11 om 22:10.
Hoezo warrig?
Jij hebt vast geen vrouwengenen.\\/
Ik heb het nog even terug gelezen en kon er niks warrigs aan ontdekken maar ja eigen str.. he?
Het was IN de slurf van het vliegtuig TIJDENS HET BOARDEN bij het verlaten van de VS. Er stonden zeker zes douane ambtenaren in de slurf waarvan eentje met hond. Je kon ze niet zien staan tijdens het wachten op boarden.
Toen wij aan de beurt waren werd de passagier na ons door de hond aangewezen. Wij moesten doorlopen en konden daarna niet zien wat er gebeurde.
Eenmaal gezeten werd er NOG een specifiek passagier uitgehaald met zijn handbagage.
De hond stond net niet in het vliegtuig maar aangezien wij de plaatsen aan de deur hadden konden wij dit gewoon bekijken.( Waar ze de kranten en tijdschriften uitdelen)
De hond sloeg weer alarm en de handbagage moest open. ( de hond werd dus ook echt beloond met het gooien van zo'n soort stok) In de handbagage zaten dikke pakken Dollars die getoond moesten worden aan de douane. Er werden papieren uitgeschreven en de man moest betalen ook dit konden we zien.
Ook zaten we eerste rang toen de piloot kwam informeren wat er aan de hand was en een van de pursers aanbood om te helpen met vertalen aangezien hij het Hongaars een beetje machtig was.
Later zaten deze heren gezellig naast elkaar.
Als mijn fototoestel niet in het ruim gezeten had,had ik foto's gemaakt :razz: alhoewel ik twijfel aan mijn eigen dapperheid om zoveel grimmige douane gezichten op de plaat vast te leggen.ops:
ik vraag me af wat er verboden is om geld uit te voeren.
Klopt idd, ik wist het wel voor invoeren maar blijkbaar ook voor uitvoeren.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/va...kbyg/money.xml
Dit soort wetgeving dient uiteraard om te voorkomen dat geld aan het zicht van de belasting wordt onttrokken. Ook in Europa zijn daarvoor regels. Ook als je grote hoeveelheden contant geld gaat opnemen of storten bij de bank, moet de bank dit melden aan de belastingdienst (wet meldingsplicht ongebruikelijke transacties).