Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 84 van de 100 EersteEerste ... 3474828384858694 ... LaatsteLaatste
Resultaten 831 tot 840 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

1. Top | #831
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008

Standaard Re: Autohuur: Alamo

Hoi ik heb een vraagje... Wij gaan dus van 8 juli tot 28 juli florida beetje doortrekken en we moeten nog een wagen huren voor de periode. Nu als ik op alamo.nl wil boeken zou dit me 378.5 euro kosten. Als ik het via alamo.com zou boeken zou dit me 520,67 euro kosten. Waar zit het verschil? Wat is het beste?
    Ik ben op de hoogte van een code die op het forum rondwaart en heb die maar heb ook gelezen dat er iemand mee betrapt was. Daarom weet ik niet goed wat ik zou nemen. alamo.nl, alamo.com, met code... zonder code...
    Kan iemand me helpen? thanks

2. Top | #832
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomenvalesca Bekijk Berichten
    Kan iemand me helpen? thanks
    Eigenlijk ben ik bang dat niemand anders de keuze kan maken dan jullie zelf.

Persoonlijk boek ik voor de laagste prijs maar niet zonder dat ik de afweging heb gemaakt wat er eventueel mis kan gaan en hoe we dat dan eventueel oplossen. Verder heb ik er voor gezorgd dat de baliemederwerker geen rol in het proces meer speelt, daarmee voorkom je wellicht wat vragen. Sommigen lijken 'zomaar' even Insider te worden. De voorwaarden staan op meer dan dertig A4tjes. Zelf zou ik nooit mijn handtekening zetten als ik niet precies wist wat er in die overeenkomst staat. Al die overwegingen moet je zelf maken.

Geen tijd voor, geen zin in...? Ga dan ook dat avontuur niet aan en kies voor het laagste tarief voor een vergelijkbaar apkket bij alamo, usareisen, e-autohuur of sunnycars.

Verder kan je niet 'zo maar' de prijzen van com en nl vergelijken, je moet dan ook vermelden welk pakket je er precies voor krijgt.

3. Top | #833
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Verder heb ik er voor gezorgd dat de baliemederwerker geen rol in het proces meer speelt, daarmee voorkom je wellicht wat vragen.
    Wat bedoel je juist hiermee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Verder kan je niet 'zo maar' de prijzen van com en nl vergelijken, je moet dan ook vermelden welk pakket je er precies voor krijgt.
    We hebben het economy pack genomen. We zijn maar met twee dus hebben ook niet echt nood aan zo een grote wagen. Bij alamo.com zit er wel denk CDW en unlimitted miles bij.

4. Top | #834
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Let op dat als je bij de amerikaanse sites (.com) je auto wil huren hier vaak GEEN verzekeringen bij zitten. Die moet je dan ter plekke nog afsluiten.

Heb je ook al gekeken bij usareisen.de en dollar.de ?

5. Top | #835
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006

Hoi Ton

Even een vraagje over dat Insiderspasje ,als je dat hebt hoef je dan niet meer langs de balie.
    Ik kan dat nergens vinden op de site van hun of kijk ik er overheen .
    Ik heb wel bij het boeken Save Time ingevuld voor ons beide alle gegevens en rijbewijsnummers dus dat hebben ze al.

6. Top | #836
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theovg Bekijk Berichten
    Ik kan dat nergens vinden op de site van hun of kijk ik er overheen.
    Eerst als insider inloggen.
    Je kunt nu met je confirmationnumber on line inchecken.
    Vervolgens krijg je deze tekst:
    Head right to the lot. Find the size of the car that you reserved and pick the one you like.

Then simply show your Online Check-Insm documents, along with your driver's license and credit card, to the agent at the exit booth on your way out.

It's that easy.
    Toen ik de eerste keer als Insider huurde, ging ik netjes aan de balie in de rij staan omdat ik er van uitging dat het niet voor Europese huurders zou zijn. Ik werd direct naar de garage verwezen met een blik van: Dat 'ie dat niet snapt, gaat die sukkel eerst in de rij staan......
    We hebben het economy pack genomen. We zijn maar met twee dus hebben ook niet echt nood aan zo een grote wagen.
    Dat is nu precies wat ik bedoel: Wanneer je niet precies begrijpt hoe het systeem van autohuur en voorzieningen werkt, ga dan niet op de .com site boeken en gebruik al helemaal geen codes. Zie ook de opmerking van verwijderd.

Een economy pack kennen ze niet bij Alamo. Economy slaat op het type auto, niet op de voorzieningen. Voor de voorzieningen kies je uit Fully Inclusive of Alamo Gold. Op de site Alamo.nl staat precies beschreven wat dit inhoudt. Op de site van usareisen.de vindt je die info en termen ook, maar dan in het Duits. Bepaal vooraf wat je wilt; een chauffeur, twee, tank benzine of niet etc. etc. Vergelijk de prijzen en de voorzieningen en boek pas als je begrijpt wat er wordt bedoeld.

Lees op de site van Alamo alles over Insider, vooraf inchecken en wat er zoal niet meer mogelijk is. Ook op dit forum is daar veel info over. Gewoon terugbladeren of de zoekfunctie gebruiken want het is helaas niet mogelijk om het hele verhaal met alle ins en outs bij iedere vraag volledig op te sommen. Is een onderdeel niet helder? Dan kan je daar altijd even een vraag over stellen.

Zoals gezegd, wie insider wordt, worstelt zich door meer dan 30 pagina's tekst. Mijn advies: Geen zin, geen tijd om dat zelf uit te zoeken? Niet doen! Laat je dan liever adviseren door en boek bij een van de gerenommeerde reisorganisaties of brokers.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-05-11 om 10:06. Reden: 1+1

7. Top | #837
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006

Daar had ik nog niet gekeken.=D>
    Ik dacht dat je niet met een europees rijbewijs online kon inchecken.
    Maar als het jou gelukt probeer ik het tegen die tijd ook.

8. Top | #838
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Bij alamo.com zit er wel denk CDW en unlimitted miles bij.
    Zorg dat je v.w.b. verzekeringen altijd minimaal een collision damage waiver (CDW) en een additional liability supplement (ALI of soms ook LIS genoemd) neemt. De eerste verzekert je tegen schade en diefstal van de huurauto. De tweede is een extra aansprakelijkheidsverzekering die je als toerist in de VS hard nodig hebt indien je een ongeluk veroorzaakt waarbij je schade veroorzaakt bij de tegenpartij (zowel materiële schade als letsel). Vooral de medische kosten kunnen in de VS snel in de papieren lopen. Maar ik neem aan dat je van dit laatste wel op de hoogte bent.

9. Top | #839
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2010

Ik heb reeds bij Alamo een auto gehuurd voor de maand juli. Ik heb dit voor alle zekerheid bij een reisbureau gedaan. Nu heb ik echter nog een vraag : moeten we bij aankomst nog een borg voorzien of niet? De auto is reeds volledig betaald.

10. Top | #840
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Borg moet je altijd voor tekenen. Die voldoe je met je credit-card of cash.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

Forum Rechten