Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 71 van de 101 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Resultaten 701 tot 710 van de 1003

Onderwerp: Auto huren 2010-2012

1. Top | #701
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard

Hi,
    Ja volgens mij is dat idd het geval alleen jammer dat de helpdesk kneuzen geen antwoord kunnen geven. Had het graag bevestigd gehad.

Vraag maar weer een keer bij Expedia uitgezet, ben benieuwd wat er nu op komt voor antwoord.
    Anyway, Ik hoor graag van ervaringen met Autohuur bij Expedia.

Voor de rest ben ik uiterst tevreden over Expedia tot nu toe!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-04-11 om 08:16. Reden: 1+1

2. Top | #702
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Auto huren 2010-2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferno Bekijk Berichten
    Voor de rest ben ik uiterst tevreden over Expedia tot nu toe!
    ....alleen jammer dat de helpdesk kneuzen geen antwoord kunnen geven. Had het graag bevestigd gehad.
    Ik begrijp er even niets meer van......Je krijgt geen antwoord op je eenvoudige vraag van de "helpdeskkneuzen". Je krijgt geen enkele bevestiging van het bedrijf en je hebt dus in feite geen idee waar je nu aan toe bent als het om de voorwaarden bij de autohuur gaat, maar toch ben je voor de rest "uiterst tevreden". Tot nu toe..., voeg je er wel met een uitroepteken aan toe. Laten we dan maar hopen dat het zo blijft.

Want wanneer er ooit werkelijk een probleem is, ben je toch echt tot die zelfde "helpdesk kneuzen" veroordeeld. Of zie ik dat verkeerd?

3. Top | #703
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Zoals ik in een ander topic al eens gemeld heb waren mijn ervaringen met Expedia vorig jaar ook niet al te best.
    Dollar berekende de autohuur, door een fout bij het opmaken van het huurcontract aan de balie, dubbel. (Vooruitbetaald en nog een keer op cc. belast door Dollar) Expedia gaf aan, dat het een zaak tussen huurder en verhuurder was en kwam met het bekende verhaal, dat ik wel voor extra opties getekend zou hebben.
    Resultaat was, dat ik mijn creditcardbelasting heb laten terug draaien en dat Dollar na 6 a 7 weken nog eens terugbetaalde.
    Ook bij een probleem met de reisverzekering, die bij de boeking was afgesloten, gaven ze niet thuis.

Toch heb ik de hoop niet opgegeven en dit jaar weer bij ze geboekt. Op tickets en 1 week hotel waren ze voor 2 personen toch zo'n EUR 250 a EUR 300 goedkoper.
    Gewoon een tweede kans gegeven, ik weet nu waar ik op moet letten bij Dollar en geen reis-annuleringsverz. meer via hen.

Overigens, ik kreeg dit als huurvoorwaarden bij de boeking:
    Dollar Rent A Car Compact Auto: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .

Dat bleek dus te kloppen, alleen brandstof extra betalen.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 21-04-11 om 18:57. Reden: huurvoorwaarden toegevoegd

4. Top | #704
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard

@Teleton;
    Hi,
    Ja ik wou niet het hele verhaal erbij zetten omdat het een beetje offtopic was maar hier gaat ie dan toch.

Ik heb vorig jaar vaak boekingen bij Expedia gedaan, auto's hotels etc. Toen onze vriendelijke vulkaan in Ijsland ging spuwen werd mijn vlucht geannuleerd en zat ik dus met een auto en Hotel die ik via Expedia had geboekt in mijn maag, Expedia heeft er totaal niet moeilijk over gedaan binnen een dan na annulering was het bedrag terug gestort inclusief boeking kosten etc.

Later dat Jaar had ik in Panamacity beach 2 nachten bij beach break by the sea geboekt, toen ik daar aankwam bleek het zo een dump te zijn dat we binnen 15 min. weer buiten stonden en naar de Holliday inn resort panamacity beach zijn doorgereden en daar zijn verbleven.
    Terug in Nederland bleek de hotel (beach break by the sea) heel moeilijk te doen maar heeft expedia het bedrag netjes weer terug gestort.

Vandaar mijn reactie, Expedia TOP maar helpdesk laat nog wel eens te wensen over, vooral als het om auto huren gaat wat ook niet hun core business is.

Nu iets duidelijker?

@knaapje;
    Hi,
    OK, ik heb dus andere ervaring met Expedia (lees mijn langdradige verhaal maar hierboven) wat betreft de verzekeringen dat staat ook bij Alamo maar er staat ook :
    Extra kosten
    Je moet mogelijk ter plaatse of op het tijdstip van verhuur benzine, kosten van extra bestuurders, een toeslag voor een jonge bestuurder en ophaalkosten betalen. Auto's van Speciale leveranciersprijs zijn inclusief verzekering, belastingen en toeslagen. In alle andere gevallen erken je dat Expedia.nl niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor extra kosten of anderszins.
    en:
    Algemene verzekeringsvoorwaarden Schadeverzekering
    Inbegrepen in het tarief. Inclusief schadeverzekering en diefstalverzekering.
    OPMERKING: als op onverharde wegen wordt gereden, vervalt de dekking van de schade- en diefstalverzekering.
    Aansprakelijkheidsverzekering
    Inbegrepen in het tarief. Dekking tot een totale, eenmalige limiet van USD 1 miljoen. Eveneens inbegrepen is een eenmalige uitkering voor onverzekerde automobilisten van maximaal $ 100,000.00.
    maar ook:
    Eigen risico
    Eigen risico is van toepassing in het geval van diefstal of schade aan de huurauto. Dit is afhankelijk van de autogroep en het land van verhuur. Je kunt vaak ter plaatse een verzekering aanschaffen waarmee het eigen risico komt te vervallen. Je erkent dat Expedia.nl in geen geval aansprakelijk kan worden gesteld voor eigen risico, voor het verstrekken van aanvullende verzekeringen of anderszins.
    Dat laatste klink wel als een standaard verhaal die overal bij staat maar ik wil het zeker weten.

BTW. Dat verhaal van Dollar klinkt bekend, ik had vorig jaar bij Dollar ook dat er ineens een extra bedrag op zat van 100 euro, terug naar de balie, Ah foutje! Haal ik hier weg zie je!? Nee ik wil een printout!! Ik voelde de bui al hangen. Je moet zoooo opletten daar in Orlando, hoop dat het in Atlanta beter is, heb begrepen van wel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-04-11 om 08:20. Reden: 1+1

5. Top | #705
    Regelmatige Bezoeker edenanita's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard ****Let op bij autohuur****

Hoi florida gangers,

Ik wil hier even een waarschuwing neerzetten voor iedereen die naar florida gaat en een auto huurt. De laatste tijd wordt er meer en meer gesproken over het feit dat er steeds meer tollplaza's overgaan op het elektronisch betalen van de tol. Toen ik afgelopen vrijdag aankwam in Orlando en de auto ging afhalen bij Dollar car rental kwam ik voor een nare situatie te staan. Tijdens ht tekenen van de papieren (elektronisch) kwam ik op een gegeven moment bij een scherm waar stond dat ik $80 moest betalen. Ik vroeg de medewerker waar dit voor was en hij vertelde mij dat dit voor de tollplaza's was. ik vroeg hem of je niet meer met cash kon betalen en zei dat dat niet meer kon. Daar wij in de Tampa omgeving zijn en daar ook tollplaza's zijn, vroeg ik of je dar ook niet meer met cash kon betalen en hij zei weer nee. Deze vraag heb ik hem 2 X gesteld en 2 X zei hij nee. De volgende vertrokken wij richting Tampa en tot mijn verbazing kon je nog wel met cash betalen!!

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de praktijken van de baliemedewerkers dat ze gewoon keihard liegen over dit soort zaken om maar geld te kunnen verdienen!!! Dus ieereen opgepast met tekenen van het huurcontract voor deze praktijken!!!!!

6. Top | #706
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: ****Let op bij autohuur****

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edenanita Bekijk Berichten
    . Daar wij in de Tampa omgeving zijn en daar ook tollplaza's zijn, vroeg ik of je daar ook niet meer met cash kon betalen en hij zei weer nee. Deze vraag heb ik hem 2 X gesteld en 2 X zei hij nee. De volgende vertrokken wij richting Tampa en tot mijn verbazing kon je nog wel met cash betalen!!
    Er zijn in Florida nog veel plaatsen waar je cash tol kunt betalen. Maar er zijn ook tollroads waar alleen elektronisch kunt afrekenen.
    All-Electronic Tolling (AET) on the Selmon Expressway
    What? There's no toll booths!
    If you are used to paying cash and you're wondering where are the toll booths - welcome to all electronic tolling. Simply drive the Selmon Expressway and Video equipment will take a picture of your license plate and then a monthly bill will be mailed to the address listed on your plate registration.
    Sinds september 2010 is het op deze weg niet meer cash betalen. Ook rond Miami zijn er op de Turnpike geen bemande tolhuisjes meer. Reizigers met een huurauto moeten zich vooraf informeren over de mogelijkheden. Hier op het forum is er al veel aandacht aan besteed en zijn de verschillende vormen van AET besproken. Een van de opties is de regeling die Dollar biedt, deze is de minst aantrekkelijke.

Onlangs meldde een ontevreden Dollarklant op een forum dat ze hem wel eens hadden mogen waarschuwen voor de AET....... Omdat hij geen voorziening had getroffen was hij duurder uit door de boetes. ´t Is ook nooit goed.

Meer weten over de tolpass? Lees het betreffende topic!
    Laatst gewijzigd door Teleton; 03-05-11 om 16:20.

7. Top | #707

Wij boeken al enkele jaren auto's bij www.autoeurope.com. Iedere vakantie check ik weer een aantal sites inclusief de genoemde in dit forum maar toch is autoeurope.com weer de goedkoopste.

Ik heb hier goede ervaringen mee.

8. Top | #708
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Leuk zo'n eerste zeer positieve posting met kreten, maar geen concrete gegevens.
    Ten eerste is de site www.autoeurope.nl al wat duidelijker in dit geval.
    Ze beloven nog al wat (van hun site, over ons)
    ........Al meer dan 50 jaar is Auto Europe marktleider in wereldwijde autoverhuur.........

Een fatsoenlijk adres is nergens te vinden.

Veel onduideijkheid over verzekeringen, bij het een staat dat het exclusief is bij het andere inclusief.

Ieder moet zelf maar zijn indruk opdoen, maar zit voor mij in het rijtje van eautohuur enz.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 20-06-11 om 22:58.

9. Top | #709
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Is best duidelijk hoor die verzekeringen. Als het erbij staat dan zit het erbij
    Maar ik ben het met je eens dat die site wat handiger opgezet had kunnen worden door van te voren al te kunnen filteren op verzekeringen / GPS.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

10. Top | #710
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ingrid69 Bekijk Berichten
    Ik heb hier goede ervaringen mee.
    De site die je aanbeveelt is net zo vaag als je berichtje.

Het enige juiste advies is om altijd verschillende aanbieders te vergelijken. Tot zover zijn we het eens. Maar dan gaat het schuren....... Goede ervaringe, wat zijn dat dan? Een duidelijke site? Een logische en aantrekkelijke, concurrerende prijsopbouw? Heldere voorwaarden? Ik vind het niet op de site die je aanbeveelt.

Zodra een aanbieder het te ingewikkeld maakt, is mijn advies: wegwezen! En dat doen ze hier door je de basic-rate op het scherm aan te bieden. Niet klantvriendelijk, misleidend zelfs. Er zijn voldoende kristalheldere sites waar je een auto huurt voor een aantrekkelijk en compleet tarief zonder dat je doctorandus hoeft te zijn om de valkuilen te ontwijken.

Een proefje met het basic tarief: 4 weken midsize suv kost zonder CDW, SLI, tax, surcharges etc. bij deze 'voordelige aanbieder' die je ook nog eens verplicht een vliegticket of hotel bij te boeken, is $1277.

Het valt niet mee om een aanbieder te vinden die dezelfde berekeningsgmethodiek hanteert, maar ik heb hem gevonden als ik me als us-inwoner aanmeld bij Alamo.com. Hier betaal je dan voor dezelfde auto in dezelfde periode $ 831. Niet echt een aanbeveling waard, toch?

Car must be combined with an Airline ticket and/or Hotel

• YOUR RENTAL INCLUDES
      Unlimited mileage and fire insurance.
    • Liability Insurance for injuries or damages to persons or things outside the vehicle up to the state's required minimum.
    Ik geef grif toe: Het is slechts een voorbeeld, misschien zijn er andere concrete voorbeelden die voordeliger/concreter uitpakken. Dan zie ik ze altijd graag, maar met kreten als "met hen heb ik altijd goed ervaringen' kan ik slecht uit de voeten als die ervaringen niet concreet worden gemaakt.

Voorlopig ben ik niet onder de indruk en doet deze eerste posting mij denken aan een gevalletje "wij van wc-eend adviseren wc-eend".
    Laatst gewijzigd door Teleton; 21-06-11 om 11:08. Reden: ticjvautsje en koppelverkoop

Forum Rechten